Selasa, 13 Julai 2010

Tahukah Anda: Arak Di Jual Oleh Syarikat Milik Kerajaan Negeri Kedah

Tahukah anda bahawa terdapat anak syarikat kerajaan negeri Kedah yang dipengerusikan oleh Ustaz Azizan (ya Ustaz Azizan Menteri Besar Kedah dari PAS) menjual arak.

Tahukan anda bahawa ini bukan cerita lama, tetapi keputusan untuk menjual arak ini dibuat oleh pengurusan PAS sendiri, dan pada ketika anda sedang membaca segmen corat-coret ini, berliter-liter arak sedang dijual di syarikat tersebut.

8 comments:

Tanpa Nama berkata...

sapa tu cakap biar terang, jangan dok sercap jarang je kemukakan bukti...

Syburi Times berkata...

Kami akan bagi bukti, termasuk lokasi tepat salah satu dari syarikat yang menjual arak itu,lain-lain kami simpan dulu. Tapi adakah PAS akan jawab isu ini?

Tunggu kami kemukakan.Tapi apa komen penyokong PAS dalam isu ini? Patut atau tidak arak dijual? Apa hukumnya, supaya bila kami kemukakan bukti nanti, tak payah nak berbelit-belit lagi

Tanpa Nama berkata...

Mengapa tidak. Menjual arak kepada bukan Islam bukanlah satu kesalahan. Dalam negara majmuk seperti Malaysia kita tidak boleh mendiskriminasi kaum bukan Islam seperti UMNO mendiskriminasi orang bukan Melayu. Saya yakin agama Islam tidak mengajar penganutnya melakukan diskriminasi? Saya yakin isu ini hanya untuk menjadi bahan hasutan agar orang Melayu membenci Pas dan ini adalah cara terdesak UMNO yang semakin hilang sokongan.

Syburi Times berkata...

Tapi kenapa anak kerajaan negeri sendiri perlu terlibat dalam perniagaan arak? Tak bolehkah dibiarkan kepada swasta saja untuk berniaga arak?

Tanpa Nama berkata...

Buktikan bro depa ni nak bukti buktikan dimana apa nama company dan siapa CEO company bagi ahlul ahlul pas buka mata luas luas dia org ingat semua org pas baik baik harap jubah je laboh sereban berlilit lilit itu semua tiada erti nya kalau perangai macam iblis.

Tanpa Nama berkata...

Anon 3:48 Pegi daa...buat fatwa sendiri.Tu hari isu judi bkn main lagi korang menari.Tang ni pula ceta pasal masyarakat majmuk.Boleh kat dia, tak boleh kat org.Boleh jalanlah daa... Mudah2an trbuka hati korang satu hari nanti.Asyik2 kena tipu ngan pemimpin korang je.Hari2 dengo ceramah manusia brtopengkan agama , sebab tu otak jadi bebal n takleh trima hakikat sebenar.

Tanpa Nama berkata...

anon 3.48 sah buta perut.. org duk sembang pasal lain dia pie kona pasal lain... woi bangang... org cerita pasal apa anak syarikat kerajaan negeri yang dikata terlebih islam boleh meniaga arak yang dikatakan halal oleh ustat ronnie... kan dah sah kerajaan kedah mkn duit haram... kalau kira cukai hasil arak itu cerita lain... ada hukum hakam dalam islam ... nie pie jual sendiri... bukan pasal hak2 org bukan islam... ada paham kaa... sah bodo nk mampus.. kena kencing selalu sampai benda simple pun tak boleh nk pk...

bro.. hang bawak keluaq ja menatang tu.. duk tunggu depa nie... hang bagi la apa pun... kalau hati dah itam... ayaq selipar nik ajis pun depa suka... konon berkat.. elok la tu.. nie ustat jijan mesti kata .. saya tak tau, ada bukti bawak mai... sah satu lagi bodo nak mampus...

aku nk dengaq apa mr bean pokok sena... bapak penagih dadah nk ckp pasal nie... mesti die putaq balik la sokong ustat ronnie.. arak itu halal buat penyokong hamPAS.. termasuk la yang islam... hancur malaysia kalau depa perintah...

sama rata sama rasa, depan belakang sama saja..

akai ada kaa sampai bodo teraa tuu...

perlop

Tanpa Nama berkata...

Puak2 PasPisPus nihh mana boleh nak terima kebenaran. dalam jasad depa syaitan berlagak tok alim dah dok bersarang dahh. Tu pasai tok2 gundu depa dok pergunakan depa. Tengok saja mahpus tu.. anak sendiri pun dah kantoi jadi penagih.

Puak2 PasPisPus nihh dok 'lacurkan' agama Islam untuk politik sempit depa. Puak2 ni lah yg dok bagi ugama Islam dipandang hina oleh penganut lain.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates