Selasa, 28 Disember 2010

HAYAT MAUT KITA 1

angan-angan jika boleh nak perintah dunia
banyak kerja dibuat semua tak kena
lepas satu, satuuu, langkah dibuat macam teraniaya
balik-balik politik Malaysia lah tempat dia kona mengona

angan-angan jika politikal sakses nak ka Puterajaya
tipu helah, cakap berbelit, tu yang dia guna
hadi, nik ajis habis dolat depa ni dia pekena
sampai depa dua ni dah jadi macam terhina

wan azizah, nurul azzah jadi preside dan naib pesiden
kedua depa jadi keroni berjatan tunggul
apa dia nak buat dia bantai walau belakang presiden
semua cakap sendiri masuk sendiri angkat itu bakul

takutkan perihal sondol saiful
alih pula ka ketuanan melayu pasti bakul sampahkan
wikilike taro sebiji, depa kata leekuayu kena botol
pru13 dia akan terima nasib kalan sakan

puak depa ni pandai cipta isu hingga pas jadi bodoh
dap berjaya dimana-mana walau nampak melayu ditekan
walau nampak dalam pkr ahli sentiasa gadoh-gadoh
melayu pkr yang buta peghut, sokong sokong, kempen tk makan

di Kedah, melayu pkr koi koi tarik diri
banyak sebab depa meghajuk, pas tak sedaq lagi
pengeri pkr negeri dah takut dah nak lari
ahli yang faras dok hentam kasim kanan kiri

pak wan langkawi dah lama nakkan jawatan pengerusi
pi kl jumpa wan azizah tak henti-henti main lobi
dok langkawi nuuuhhh... lari dari jerlun pi langkawi
bertanding di dun, kalah pru13 nak bertanding lagi

gobalakrishnan di padang serai dah jadi gila
tembak anwar, azmin dalam twitter mcam pkr tak guna
dalam kawasan rakyat komplen, depa cari payah nak jumpa
kaum india, kaum cina dan melayu semua dia lupa

tiga ekoq exco pkr semua tak guna
adun dap kata depa dipinggir
mb pas buat tak tau kat rakyat kedah dimana-mana
tiada pembangunan, sejahtera ka? las las rakyat jadi fakir

kawan-kawan bloger banyak
rata-rata dan banyak yang depa dok bercakap
nampak masing-masing bercakap macam naik minyak
asal bercakap jeeerr.. lupa daaah orang dok perangkap

KITA BERJUANG DEMI UGAMA, BANGSA DAN NEGARA
BANYAK DURI DAN ONAK YANG HARUS KITA REMPUH
LURAH DALAM DIHADAPAN KITA ADALAH MARA YANG MENIMPA
WALAU REBAH, BANGUN KEMBALI, BERJAGA-JAGA JANGAN SAMPAI KITA JATUH

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

Tu diaaaaaa..... depa dah boh
PAS, PKR dan kengkawan bloger pun kena tutuh
Jangan dok seghonok asyiq dok berlabuh
Last last PRU13 BN lagi sekali jatuh

...NA'UZUBILLA

Mai kawan mai lah rakan
Pakat kerja kuat biaq tunggang tebalik
Haramjadah punya PR/PAS, puak ni muhong sakan
Kita goncang depa, biaq Kedah BN ambik balik

...PERAAAAANGGG..

Azizan dan Mahfuz ketua PAS Kedah
Kerja depa, cakap di kampong lain pekan lain
Kampong kata Islam, pekan baca Quran tak sudah
Munafiq tuuu, cakap lain bikin lain

PKR Kedah lantik pemimpin lembik
Wan Salleh Langkawi gantikkan Mat Kuala Kedah
Rakyat Kedah pun dah sangat2 rasa pelik
1MP 2ADUN dah lari, ahli juga banyak belah dah.

.... PR- pas/pkr/dap Ttunggu nak mampus dah d Kedah.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates