Rabu, 1 Disember 2010

KETUA BAHAGIAN DIUTAMAKAN, SUARA AKAR UMBI DIHARAMJADAHKAN????

SOBRI SUDIN

1. Nak tongkat lagi ka???? Adalah kata lain bagi pertanyaan, 'HANG NI NAK HIDUP SAMPAI KIAMAT KA?

2. Persoalan ini patutnya kita tujukan pada apa nama.. WARLORD atau lebih tepat TAK DAK TELOQ (puak ketua UMNO Bahagian di Kedah).

3. Bagi aku depa bukan warlord, tapi 'WA TAK MAU UNDUR'. Percayalah selagi regim lama ini yang hanya popular dikalangan 50-60 orang KETUA CAWANGAN yang boleh dibeli selagi itulah UMNO Kedah akan terus mati.

4. Hidup mati mereka hanyalah jawatan. Bangun pagi soalan wajib yang terpacul dari mulur mereka 'HARI INI MAU MAKAN SIAPA'?

5. Bila tak dicalonkan dalam pilihanraya, segala harta kekayaan yang diraih hasil budi UMNO, mereka guna untuk pastikan calon UMNO menderita.

6. Mereka ini bukan sekadar musang berbulu ayam, tapi 'iblis bertopengkan manusia'.

7. Mereka tidak akan senang melihat orang lebih cerdik, lebih pandai bekerja dari mereka.

8. Hidup mereka ini hanya 'wa ampu sana, wa ampu sini, 'ligan projek sana, sapu projek sini'.

9. Mereka liabliti yang masih hidup dialam fantasi.. sehingga negeri terlepas ke tangan orang pun mereka masih dengan slogan, 'AKULAH WARLORD, AKULAH KETUA'.

10. Mereka mahu kata mereka saja didengar, pandangan ahli, suara rakyat disepak keluar.

Maka amatlah signifikan jika slogan baru kita ciptakan khusus untuk mereka: 'KETUA BAHAGIAN DIUTAMAKAN, SUARA AKAR UMBI DIHARAMJADAHKAN'

Kalau ada pengalaman rakan-rakan yang pernah melihat perangai KETUA UMNO BAHAGIAN DI KEDAH yang tak ketahuan boleh berikan komentar anda disini.

Aku kalau nak karang bab KETUA UMNO BAHAGIAN DI KEDAH, ingat 4 jilid pun tak habis.

8 comments:

Mustaqim berkata...

Terpulanglah kepada PM kita utk membuat keputusan yg terbaik!

Ambillah wahai PM kita ikhtibar apa yang telah dan sedang berlaku di Kedah:-

1. Kebodohan Pak Lah Bodowi serta pencacai-pencacainya seperti: Det Khalid, Johari Bahrum, Tajul Urus, Aziz Mamak Hindu Paria Dog (Baling), Mat Bashah al Lembab, Ali Yahya al kena tendang, Nawi Langkawi al Tolol, etc.... (ramai-ramai geng jenis ni)

2. Seluruh geng di atas amat banyak pengalaman menyamun khazanah dan apa saja yg melintang habis terus.......

3. Diharapkan PM kita meneliti fail-fail Polis/SB Politik/SB Tentera dgn kegiatan sumbang geng tersebut di atas untuk mencapai KPI yang teratas di dalam dunia.

4. Kalau PM nak sangat geng di atas atau Det Khalid utk kembali menerajui Kedah, sebagai Chief Penyamun maka kami rakyat Kedah akan mencadangkan PM menukar nama beliau sebagai:-

DATO' SERI MOHD NAJIB AL DAYUS AL DOLAH BODOWI AL ROSMAH QUEEN CONTROLLED.

Baru betul negeri saya ini.....

musang buah berkata...

Tuan besar ini mahu Dato Najib ikut cakap depa.Depa dah jadi askar upahan yg dibayar sagu hati.Untok perut mereka sahajalah.Kaki sebotaj dan pelingkup umnolah.

Wake UP! berkata...

Itulah sikap ramai manusia terutamanya di dalam apa-apa pertubuhan atau parti politik pun.

Tanpa Nama berkata...

Laaaaa kawan-kawan pun selalu dok bagi tahu dalam kumpulan depa ini ada yang kaki sabataj pru 12 lalu.Apa yg nak heran.Hari ini depa sabotaj Dato Najib pula.Rakyat apa depa peduli.Betoi kawan-kawan kata pelingkup UMNO kini dulu dan nak mai nanti.

insan umno pdg serai berkata...

Dulu aku hormat juga manusia yg berjawatan Ketua Bahgaian.Tapi hari ini aku cukop melaut dan menyampah bila dengar Ketua Bahagian.

Tanpa Nama berkata...

Ketua bahagian tak bertanding tak boleh ka? Calon nak bertanding biar kita buat survey dari semua ahli umno yang berdaftar, sapa depa nak jadi calon... BUkian ramai sangat pon... Sobri hang boleh start dengan Padang terap, lepas tuh pokok sena... Nak election lambat lagi... dan lagi nak buat nih... Lepas tuh bg nama tuh dengan survey2 from sekali kat YAB Presiden... Takkan depa tak mau dengar... Kalau tak dengar juga... Mmg raya sakan la ostat kita... confirm tidoq sakan lagi punya... mangkit2 bukit pinang dah tenggelam sekali lagi... "Pasai apa ostat... Saya tak tau la sambil dok gosok mata"...

Sifu Kulim berkata...

Bila aku terbaca laporan ketua audit negara, aku terkejut sakan depa pelahap hasil negeri kedah macam harta mak bapak depa...jadi aku harap dato najib ambil iktibar/pengajaraan dan panduan dalam melantik ketua perhubungan UMNO kedah. Jgn lagi barisan yg dok pelahap ni...bagi pada mereka yg benor2 komitet pada perjuangan parti...tapi aku rasa susah... Najib nak buat perhitungan...sebabnya yg pi dgn yg nak mai ni sama saja...2X5 jugak...

matjebon berkata...

betoi sungguh Pak Bri Oiiiiiiii....apa yang u katakan tu pasai bab Ketua UMNO Bhg di kedai...betoi sungguh....nama-nama depa yang hang sebut tulah yang bertanggungjawab menyebabkan umno bungkuih dalam pru lalu...la ni geng yang mensabotaj umno dalam pru lalu yang menguasai umno kedah...semua ketua-ketua UMNO di kedah ni bangga sebab bukan wakil rakyat pun tapi statusnya lebih dari wakil rakyat,...ada peruntukan berjuta-juta walaupun tak ada kuasa...selepas belanjawan baru-baru ni dengaqnya semua ketua Bhg diberikan RM1 juta seorang untuk bantu pelajar susah, cemerlang, entah apa-apa lagilah...kan hebat tu.....harap-harap RM1 juta tu di bedak sama banyak kepada yang sepatutnya...jangan pilih kroni......pasai bab Najib pulak.....PM/UMNO/BN ni pun satu masalah....dengaq habaqnya....laporan SB di bakul sampahkan sebab laporan depa tu tak sedap dibaca [tak elok belaka]....lainlah macam laporan JASA/JHEK...kemas....MIO...RELA...JKKP, BTN...guru kafa....dan lain-lain intelligent umno dalam setiao kementerian/jabatan...laporan depa ni...ok...no problem...selesa....rakyat sebelah kita.......

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates