Jumaat, 17 Disember 2010

Lagi Isu Banjir di Kedah - Komen Pembaca

Kami siarkan email pembaca berkenaan isu tersebut untuk renungan pembaca..

Ibnxxxxxxx@yahoo.com.my

Salam...

terima kasih kerana memberi ruang untuk kita memberi pandangan...

Setiap kali bila tengok berita tentang bah kat kedah (bah dah habis pun)...ni episod lepas bah...ada saja muka-muka tak malu orang umno pi menenggek apa saja atas nama bantuan...lepas tu depa blah...buat-buat bodo...bantuan tu daripada kerajaan pusat BUKAN DUIT UMNO...UMNO dah tak tau nak bezakan duit tu duit UMNO ka duit kerajaan... yang jadi mangsa...mangsa bah...

Bukan main sedap RTM bantai Ust. Azizan...kunun tak buat qheja...kunun kerajaan negeri hanya bantu "orang depa"...jijik...cukup jijik...tapi baqu-baqu ni ada ke bangang umno sekoq ni cakap ahli umno la yang patut dapat bantuan...apa namanya tilam...apa mangsa bah yang lain yang bukan umno tu tak patut dapat tilam ka ...duit ka...apa punya bengap manusia umno sekoq ni...

oqang kat johor ka...melaka ka mungkin kata baguih umno tu sebab pi bantu kedah waktu bah dulu...tapi depa lupa mangsa-mangsa bah yang tak dibantu dan tak dapat apa yang sepatutnya depa dapat...apa lagi depa nak kata...ni ayat yang sesuai untuk puak-puak umno yang bengong buat qheja...celaka la umno...mampuih kami tak undi umno lagi...tak ke bodo namanya tu...

tk

Kedahtimes:
Masih dok tunggu email dari mana-mana pemimpin bahagian atau warlord-warlord Umno Kedah untuk disiarkan..dah lama juga dok tunggu..

6 comments:

Tanpa Nama berkata...

kesian, merepek meraban sebab UMNO takoleh tolong, sedangkan tu sepatutnya kerja KERAJAAN NEGERI... duit kerajaan pusat tu hasil dasar kerajaan yang dijalankan oleh UMNO.. sebelum menulis fahamilah erti POLITIK dan KEKUASAAN. jangan bila dah di baca org nampak sgt keintelektualan anda tahap cipan kat zoo taiping... yang berkuasa perlu inform rakyat ttg apa yg mereka lakukan supaya rakyat tak cakap PEMIMPIN DOK SAJA...

Tanpa Nama berkata...

tengok bahasa komen tu pun rasanya cara orang pembangkang. Toksah dok kutuk orang la. Dalam bab banjir ni macam-macam ada. Yang tak dapat kata orang pilih kasih. Yang dapat kata tak cukup. Yang tak dapat bising satu dunia tapi borang tak isi. Yang dapat senyap sunyi tak terima kasih pun. Tang kerajaan Pusat semua tak betul. tapi bila dibagi disapu jugak. Bagi salah. tak bagi salah. yang menipu pun banyak. tak kena banjir kata kena. amik hak orang yang kena banjir. tang kerajaan pusat kata itu bukan hak umno saja. tang kerajaan pas tak pulak kata itu bukan hak pas saja. itulah standardnya kalau segalanya dipolitikkan. mana ada manusia biasa sempurna. ramai orang pas dapat bantuan depa tak cerita. tang orang umno sendiri tak dapat depa tak riuh pun. tapi tang orang pas tak dapat depa kata umno pilih kasih. aku orang umno pun tak dapat sedang orang pas hangit sebelah rumah aku dapat. tapi aku tak kisah pun. sebab aku tau aku mampu lagi nak cover berbanding orang sebelah rumah aku yang kurang mampu. berilah kat dia walaupun kami tahu dia orang kuat pembangkang.

beribesaq berkata...

selama ni pun lagu tulah umno....pukui gendang kosong...orang kampung / pengundi semua dah tau...tapi umno but tak tau...umno ingat depa tu dah pandai sangat......la ni bukan zaman tok nadoq lagi umno oiiiiiii...tunggulah pru ke-13 nanti......umno hanya menang di bawah tempurung...menang dalam pemilihan umno saja....dalam pru nanti taulah....selamat jalan umno...

awai nik azjz berkata...

kerajaan pas negeri kedah pun tak beri apapa pun kepada orng umno.bagi kat pas saja.begitu juga mahpood bohong sampai beruban atas bawah.masaalah sada(sysrikat air dato azizan) naikan bil air,jadi bala bah besar dikedah

Tanpa Nama berkata...

ni mcm rumah siap pahat berbunyi. aku baca komen hampa, teruk sungguh. ingat, kita tunjuk kat orang , 3 jari tunjuk balik kat kita. kat kg aku, bantuan dr NSTP, TV3 sampai, cari MKK, depa suruh MKK & JKKKP atoq elok2. Tapi MKK ni dah bagi kat semua adik beradik dia & org2 PAS serta org UMNO yg pi. Org UMNO yg tak pi tak bulih wakil, org PAS yg tak pi hantaq sampai rumah.
satu lagi bantuan dr The Sun pun cari MKK juga, tang cari sapa tu aku tak kisah sangat, tapi bila depa tak dapat gheyuh, org UMNO tak dapat tak kisah pun, tu yg aku heran.
Aku perasan la, org PAS ni, apa pun depa saja yg betui, org lain semua tak betui. Pasai tu Tok Guru depa kata, PANGKAH PAS MASUK SYURGA. Depa ingat syurga tu hat pak depa kot. Ha.... ha.... ha.....

Tanpa Nama berkata...

Nak kisah apa sangat PAS niiihhh... apa orang buat semua tak kena, tak terima kasih dak tak bersyukur.

Bagi lah menatang apa pun kat depa. Depa akan kata semacam jeeee...

Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri depa bukan tahu nak beza. Yang Kerajaan Pusat bagi tu, kerajaan BN lah tuuu... Kerajaan Negeri, banyak mana bagi bantuan kapada mangsa banjir?. Kata 2 juta, mana dia?. Bagi tang mana?.

Ustaz Azizan?, oghang kata Kerajaan PR Negeri tak pandai buat kerja urus banjir dan tak bagi bantuan, dia kata orang buat kerja tak ikut Islam. Yang dia pemimpin parti Islam, buat kerja ikut Islam kaaa...????. Pooooodah... baik letak jawatan MB lagi bagus. Banyak lagi anak buah dia boleh buat kerja. Amiruddin, Fakhrulrrazi, Taulan semua boleh buat kerja. Macam Azizan, kaki kuat naik anging, mana layak jadi pemimpin.

Dah Kerajaan Pusat BN bagi bantuan, bantuan sawah padi, bantuan individu, penyokong BN bagi tilam, dapoq dan banyak lagi termasuk mengurus mangsa di Pusat Penempatan, hang terima kasih laaaahhhh.... ni dok ungkit dan besar kepala kata depa yang bagi secetot tuuuuu... kata depa lah yang selesai masaalah mangsa banjir.

Jika dengaq ada sekoq oghang PAS meghongot kata dia tak dapat tuuuuu... betoi kaaa dia tu mangsa banjir.

KEDAH TIME.... sabelum siar buat semakan dulu.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates