Ahad, 19 Disember 2010

Tidak kepada Negara Islam!

1. Sudah terang lagi nyata, Pakatan Rakyat menolak Negara Islam yang telah diasaskan oleh UMNO dan BN.

2. Apakah ini bermakna, Raja Berpelembagaan juga akan dihapuskan.

3. Kemana nak letak muka menghadapi rakyat berkaitan slogan 'Hudud Matlamat Kami', "membangun bersama ulama' dan ' Tegakkan negara Islam'.

4. Ini soalan-soalan yang patut pengikut-pengikut PAS yang sayangkan Islam tanya kepada pemimpin mereka.

5. Pemimpin-pemimpin PAS patut beri penjelasan terperinci kenapa semua ini perlu digugurkan dari asas perjuangan. Jangan hanya memdiamkan diri.

6. Apakah UMNO sekarang sudah tidak kafir? Ini perlu diperjelaskan.

7. Apakah Islam yang UMNO & BN laksanakan selama ini adalah yang betul dan benar?

PAKATAN CONVENTION : NO ISLAMIC STATE.
Written by editor on 11 December 2010

As expected, Pakatan Rakyat (PR) will avoid touchy issues such as PAS’s renewed push for an Islamic state during its upcoming convention, focusing instead on issues of mutual interest.

PR de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim played down talk about PAS’s latest insistence on the formation of an Islamic state should the opposition take over Putrajaya, saying that the convention was no place to bring up the matter.

“In the meeting, Hadi was there, Mustafa Ali was there and they explained that the issue that will be focused on is common issues. Why should we bring up issues which have no mutual consensus. Our decision as Pakatan Rakyat is based on consensus,” Anwar told reporters after a PR council meeting today.

The opposition leader took great pains to explain that this did not mean that PR did not place any emphasis on Islam as the official religion in the country.

“The issue of solidifying Islam is within the framework of the constitution and I feel it is important, as a Muslim.

“However (for the convention) we as PR will move together on issues, agendas that we have consensus,” said Anwar.

Fully aware of the opposition to an Islamic state, PAS has insisted on pushing for such a state with hudud law to be implemented in “stages” if it wins the snap polls widely speculated for early next year.
Hadi said there was a lack of ‘understanding’ about the concept of an Islamic state. — File pic

PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang had admitted the concept had yet to gain significant traction among even PR component parties, but claimed that opposition towards the idea was only because there was a lack of “understanding” about the concept.

The veteran leader told The Malaysian Insider recently that the Islamist party would focus on introducing such laws in PAS-governed states like Kelantan and Kedah first, to allow Malaysians to “evaluate” the merits of Islamic and hudud law.

“It has to be done in stages. We will implement this stage by stage because we have to realise the first thing that needs to be understood is the word Islam itself. Islam cannot be defined as a religion because the word religion in itself does not fully define Islam.

“Islam is not just a religion but also a way of life, and it encompasses all aspects of daily life,” said Hadi in an exclusive interview with The Malaysian Insider this week.

He had said that the federalism model practised by Malaysia would enable PAS to slowly enforce relevant Islamic and hudud laws in states which were currently under PAS.

Hadi, who was also present during the PR press conference today, did not elaborate on his earlier remarks about the Islamic state.

Instead, the PAS chief only said that the convention would be a “progression” from last year’s annual meet, but did not elaborate any further.

“We will move from the Shah Alam resolution, which is based on the constitution. Umno, on the other hand, has failed to uphold the principles of Islam,” he said.

Hadi also brushed aside talk about a non-Malay being offered a deputy prime minister’s post should the opposition bloc win the next general election.

“We will follow what is stated in the constitution in this. We have not yet won, or assumed power, so we cannot do it yet, cannot talk about it yet. We do it based on the federal constitution,” he said.

Utusan Malaysia had recently quoted Anwar as saying in a Sin Chew daily interview as guaranteeing DAP’s Lim Kit Siang the DPM post should PR take over Putrajaya.

However, Anwar later clarified that every coalition leader, regardless of race, had a shot at becoming deputy prime minister so long as the decision was “made with consensus” among PR component parties.
Lim said the DPM post was never discussed in the leadership council. — File pic

“The DPM post was never discussed in the leadership council, except that we agreed that whatever appointment will be based on the constitution,” said Lim, who was also present at today’s press conference.

Anwar also said that PR had yet to decide on its official logo, adding that the three parties had “not decided” on it yet. He did not however elaborate why an agreement could not be reached over the design of the PR logo.

Asked whether PR had already decided on its seat allocation for the upcoming polls, Lim said that PR had “not reached that stage yet.”

“We have not reached that stage yet, we have not discussed the actual seat allocation and we will deal with it after the convention,” said the DAP adviser.

Anwar told reporters that the upcoming convention will focus on the details of PR’s agenda, its understanding of the constitution as well as economic and education issues.

“In terms of having a formal economic policy, we are still looking at a final draft but what we can see is that there is a consensus in some aspects of the economy, principles of federalism and other issues which will be announced later, possibly before the convention, because we have a PR leadership council meeting on Wednesday in Parliament,” said the Permatang Pauh MP.

The coalition began as an informal gathering of three parties — PAS-PKR-DAP — in April 2008 following Election 2008.

It currently leads the state administrations of Kelantan, Kedah, Penang and Selangor, and holds 77 parliamentary seats.

6 comments:

Tanpa Nama berkata...

Tuan,
PAKATAN telah diuji dengan menang di beberapa negeri dan menjadi pemerintah dinegeri tersebut. Tetapi yang mendukacitakan apa yang telah mereka lakukan terhadap Agama Islam dan penduduk melayu.Kalau dahulu jarang kita mendengar orang cina dan india berhujah dengan ayat Al-Quran tetapi sekarang kerana adanya kerjasama PAS mereka tanpa takut boleh menggunakan ayat Quran dipentas ceramah mereka. Dimanakah maruah orang melayu dalam PAS. Para pengundi yang mengundi PAS dalam pilihanraya mesti bertanggungjawab diatas semua kejadian ini. Mereka akan jawab dihadapan ALLAH nanti.

Mustaqim berkata...

Kenapa kita mesti lari dari kenyataan waqiq politik mutaakhir?

DAP dan PKR menolak negara Islam dan PAS menyokong DAP dan PKR?

Sesatlah ahli PAS tegar semua???

sri bongsu berkata...

sebenarnya puak pakai serban pun kena jual dengan PKR dan Dap.Apa nak buat kerana kuasa dunia PAS tipu orang melayu dan Islam.Slogan indah PAS hanyalah retorik tipu rakyat oleh pak serban PAS.

Ilham Desa berkata...

Salam Ramadzan & Salam Merdeka,
Puak tu kot mana pun depa by hook or by crook akan pulon convince rakyat yg depa betoi, Kalau tak buat macam tu, sapa nak bagi lima nam ribu sebulan elaun YB kat depa, so perjuangan depa bermatlamat cari makan saja... bukan perjuangan... la ni susah dapat kerja, kerja depa sebagai YB mudah, masuk dewan, tidog, atau mohong apa patut, luar dewan belagak dgn kete yg mileage gomen bayag.
Dalil ana kata macam ni, kat tempat ana, Parlimen Sik, YB makan elaun buta saja, depa nak buat projek juta-juta, tentu tak boleh, depa tak ada fulus, ok fine, yg tak kena fulus pun depa tak buat, contohnya, mai la berjemaah kat masjid tiga empat bulan sekali ka, lepas tu bincang dgn mkk ka, imam ka sapa ka, bincang dan bagi galakan, macam mana nak buat koperasi ka, persatuan ka, kedai masjid ka dan lain-lain yg berkaitan fardu kifayah utk tingkatkan ekonomi bangsa, paling tak dak pun bincang la macam mana nak tangani masalah pelajar ponteng, hisap gam, merempit dan lain-lain lagi, awat semua tu kena fulus ka, ??? Memang la negara demoklrasi macam kita ni perlu pembangkang,... tapi biag lah pembangkang yg tak mohong, profesional dan berjiwa merdeka. yg dok ada la ni dok kira nak tegak benang basah ja, kes JAIS dgn gereja depa berpendirian macam mana?, kes abang nuat arbok, macam mana, kes tak boleh baca quran sebelum subuh dgn pembesar suara kat penang macam mana?, malah banyak lagi la kalau nak tulis tak tertulis, sakit hati kalau dengag. tak pa la nanti ana tulih lagi, petang ni penat, baru balik meeting dari a.stag. jumpa lagi, salam pada YB Tajudin.

Tanpa Nama berkata...

Salam,

UMNO dan PAS adalah kafir kerana :

1. Mereka melantik para pemimpin mereka sebagai Tuhan-tuhan yang berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas manusia;

2. Mereka menyerahkan kuasa untuk membuat undang-undang kepada Tuhan-tuhan Manusia;

3. Mereka menyerahkan kuasa untuk menjalan dan menguat kuasakan undang-undang kepada Tuhan-tuhan Manusia;

4. Mereka mentaati dan mematuhi undang-undang manusia yang bererti mereka menyembah manusia;

5. Mereka berada di bawah kuat kuasa undang-undang manusia yang bererti mereka menjadi para hamba kepada manusia;

6. Mereka tidak mengisytiharkan bahawa demokrasi adalah agama manusia yang kafir;

7. Mereka membolehkan amalan agama demokrasi padahal Allah melarang amalannya (35:10).

Sekian, terima kasih.


Wan Solehah al-Halbani

Lubuk Terua, Temerloh, PAHANG DM

Tanpa Nama berkata...

MALAYSIA KAFIR

KALIMAH ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ BERERTI BAHAWA :

1. Kerajaan Allah sahaja yang tertinggi dan paling berkuasa yang mengatasi dan menundukkan seluruh kerajaan manusia dan undang-undang manusia yang selain daripada Allah (9:33);

2. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menguat kuasakan undang-undang Allah ke atas manusia (5:44);

3. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk membuat undang-undang untuk seluruh umat manusia (12:40);

4. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menghukum manusia dengan undang-undang Allah (5:44);

5. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk memerintah bumi (3:26; 7:54);

6. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menghamba abdikan manusia kepada kuasa Allah, iaitu manusia menjadi para hamba kepada Allah (1:1; 21:24);

7. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk disembah oleh manusia (4:36);

8. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap kerajaan dan undang-undang manusia seperti kerajaan dan undang-undang demokrasi Malaysia kita ini (4:60; 60:4);

9. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti tidak wujud sikap dan dasar berkecuali, berdiam diri dan tanpa tindakan terhadap sesebuah kerajaan manusia dan undang-undang manusia yang kafir (4:97);

10. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti memerangi kerajaan yang kafir dalam bentuk peperangan yang ofensif untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Allah (2:251, 193; 22:40).


KERAJAAN MALAYSIA DAN SISTEM POLITIK DEMOKRASI ADALAH KAFIR KERANA :

1. Artikel 4 Perlembagaan Malaysia meletakkan status Perlembagaan Malaysia sebagai undang-undang yang tertinggi yang mengatasi al-Quran dan Hadis;

2. Artikel 43 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada para pemerintah untuk menguat kuasakan undang-undang manusia ke atas umat manusia;

3. Artikel 44 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada para pemerintah untuk membuat undang-undang manusia;

4. Artikel 161 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada mahkamah untuk menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

5. Perlembagaan Malaysia menyerahkan kuasa dan hak kepada manusia untuk memerintah ke atas seluruh umat manusia (artikel 43, 44, 161);

6. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menjadi para hamba kepada manusia kerana manusia berada di bawah kuat kuasaan undang-undang demokrasi ciptaan manusia(artikel 43);

7. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menyembah manusia (artikel 43, 161);

8. Perlembagaan Malaysia mewujudkan Tuhan-tuhan Manusia yang membuat undang-undang, yang memerintah ke atas manusia dan yang disembah oleh manusia (artikel 43, 44, 161);

9. Kepercayaan Kepada Tuhan dalam Rukun Negara mempunyai pengertian mengiktiraf kesemua Tuhan sebagai Tuhan-tuhan yang sah;

10. Kerajaan Malaysia mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang kafir dengan sekali gus ia manolak dan mengingkari kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.


RUKUN NEGARA KAFIR

Kepercayaan kepada Tuhan :

1. Allah swt
2. Jesus Kristus
3. Tuhan Buddha
4. Tuhan Hindu
5. Tuhan Zoroaster
6. Tuhan Appolo

Kepercayaan kepada Tuhan dalam Rukun Negara dapat dianalisiskan sebagai mempunyai dua permasalahan yang besar:

1. Tuhan tidak terkhusus kepada Allah sahaja dan dimaksudkan kepada semua Tuhan;

2. Tidak ada penafian dan pengingkaran terhadap Tuhan-Tuhan yang lain, malah Rukun Negara mengiktiraf dan membenarkan kesemua Tuhan selain daripada Allah s.w.t.

Bagi maksud Rukun Negara, Buddha juga Tuhan, Vishnu juga Tuhan, segala patung di kuil-kuil Hindu dan Cina itu juga Tuhan-Tuhan yang layak disembah, kesemua Tuhan itu diiktiraf dan diletakkan sama taraf dengan Allah s.w.t. Rukun Negara yang mengiktiraf dan yang menyama tarafkan kesemua Tuhan adalah kafir. Wan Solehah al-Halbani

Lubuk Terua, Temerloh, PAHANG DM

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates