Isnin, 31 Januari 2011

HAJI AZIZAN MB KEDAH MENGARUT LAGI ...

AloQStaQ baru dapat maklumat dalaman terkini dari sumber berdekatan dengan kepimpinan Kerajaan PAS Kedah, mengatakan bahawa Pakatan Rakyat Kedah semakin bimbang dengan situasi politik dan angin perubahan sokongan rakyat yang kembali menyokong BN/UMNO melalui kempen Gelombang Merah Berani Berubah !

TAHNIAH kepada Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah serta Timbalannya kerana tak henti-henti berusaha untuk mengembalikan keyakinan rakyat kepada UMNO Kedah.

Masalah terbaharu Pakatan Rakyat di Kedah selepas keluarnya "hero Tamil" mereka (dahulunya merangkap panglima perang pencacai reformasi Anwar jubur) si GOBALA Padang Serai, mereka kini kelam kabut menyusun strategi untuk menangkis serangan propa & dakyah Gobala dari luar parti , pastinya Gobala mempunyai pelbagai modai untuk hentam Anwar, Pakatan Rakyat dan tempiasnya pasti kena jugak pada Kerajaan PAS Kedah ! 

Melihat keratan akhbar yang menunjukkan bahawa seolah-olah Gobala keluar PKR tidak memberi kesan kepada Pakatan Rakyat, ianya memang dusta sama sekali ! 

Haji Azizan yang sudah diketahui ramai sebagai seorang MB yang lembab dan lekeh, beliau cuba menidakkan ketakutan Pakatan Rakyat khususnya Kerajaan PAS Kedah dengan situasi yang belaku kini di Kedah.

Padahal, memang PAS Kedah takut dan bimbang dengan keluarnya geng-geng (yang dahulunya) kuat menyokong Anwar di Kedah khususnya dari parti PKR. Atas sikap sudah hilang percaya kepada kepimpinan Anwar dan PKR , maka ramai dah yang angkat kaki ... 

Ditambah pula dengan keadaan politik dalaman PAS Kedah yang berpecah belah sesama mereka ... Sumber AloQStaQ dapat mengatakan PAS Kedah juga ada puak-puak ... Puak MB , Puak Anti-MB , Puak EXCO Berhaluan Kiri MB dan puak atas pagar (ni geng "tunggu & tengok saja"). Puak yang Haji Azizan paling tak suka adalah puak EXCO Berhaluan Kiri MB ... Puak ni lah yang dok cuba mengambil alih tempat kepimpinan Haji Azizan ...

Sudahlah beliau baru sahaja tiga tahun (tak sampai sepenggal lagi pun!) menduduki kerusi empuk sebagai MB, dah ada puak dalam PAS Kedah sendiri yang mencuba mendesak beliau berundur ... Ini yang menambah pedih !
Jadi, harapan melihat bulan purnama retak menanti belah di Kedah telah semakin kelihatan jelas ... isu Gobala keluar merupakan satu lagi masalah besar untuk Pakatan Rakyat di Kedah khususnya yang dipimpin oleh Haji Azizan ... Walaupun ianya adalah kerusi Parlimen, tetapi rakyat di dalam Parlimen Padang Serai yang memilih Gobala PKR pada PRU12 lalu adalah seramai  28,774orang ... Ianya bukanlah satu angka kecil yang patut dipandang enteng oleh Haji Azizan .... Kalau ramai tu yang berpaling tadah, Haji Azizan akan demam terkejut dan masuk wad di KMC pula (nasib baik ada jururawat tersayang di KMC sedia memberikan khidmat 1st class kepada Pak Haji Azizan !) ...


TAHNIAH BN MENANG DI TENANG ! Bersama kita kembalikan kekuatan BN untuk PRU13!


AloQStaQ
31 JAN 2011
12:25 Tghari


Artikel ni dipetik dari AloQStaQBlog . TERIMA KASIH.

13 comments:

UMNO APCO berkata...

Tahniah la kepada semua jentera BN UMNO Kedah yang suka dan kuat berusaha nak perjatuhkan Kerajaan Islam khususnya di Kedah dan amnya di Kelantan , Perak dan Terengganu (dahpun dijatuhkan!)

Kerja-kerja menjatuhkan kerajaan Islam ni dah berlaku sejak zaman dahulu lagi. Sejak sebelum zaman Nabi Muhammad lagi pun dah berlaku.

Tak hairan la ianya berlaku di Malaysia setelah Nabi mangkat sejak 1400 tahun yang lampau . Biasa la tu, puak jahiliyah (BETOI Kata Tuan Guru Nik Aziz).

Jadi, orang UMNO kena akui la, kerja hampa di muka bumi ni hanyalah untuk menjatuhkan kerajaan Islam. Tak sudah-sudah bencikan Islam.

Nayan berkata...

Sesuatu yang menarik. Ada sebuah kerajaan yg bersekongkol dengan musuh nombor wahid Islam di Malaysia mengaku kerajaan Islam. Padahal kerajaan yg sedia ada lebih Islam dari mereka dan mereka setiap saat dan minit berfikir macamana nak jatuh kerajaan yg ada. Sedih... Islam hanya pada keuntungan mereka!

ANTIFIRE berkata...

INGAT PAS BUKAN ISLAM PAS BUKAN ISLAM PAS BUKAN ISLAM . PAS CUMA PARTI POLITIK MACAM UMNO, DAP DAN LAIN-LAIN. JANGAN JADIKAN UGAMA ISLAM SEBAGAI BATU LONCATAN UNTUK DAPATKAN KUASA POLITIK. INGAT JUGA NIK AZIZ BUKAN NABI DAN PASTINYA BUKAN MAKSUM. BANYAK KATA NISTA YANG KELUAR DARI MULUT NIK AZIZ. NIK AZIZ DAH MACAM ALSHAARI AL ARQAM. MAHU SENTIASA DIPUJA. GAMBAR BELIAU DAN DITAMPAL DIMERATA TEMPAT . KITA PERLU AWASI NIK AZIZ.

khas utk umno apco berkata...

bodoh punya!! ko tak fikir yg kerajaan islam fuckatan rakyat ni hanya bertopeng kan syaitan!! spe yg berkuasa dlm fuckatan? DAP!!! korg islam pas hanya jd anjing saja!! bodoh!!!

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan PAS dan rakan pakatan hanyalah kerajaan yang memperalatkan Islam untuk kepentingan mereka. Ingat PAS adalah Parti politik yang cukup bercelaru dengan fatwa-fatwa Nik Ajis. PAS merupakan parti yang memecah belahkan perpaduan orang Melayu/Islam hanya kerana tamakkan kuasa. Tiada apa pun perubahan yang membawa kemajuan di Kedah sejak PAS & Co memerintah...Rakyat ada mata dan telinga untuk melihat gelagat mereka. Hanya pengikut Pas totok yang tidak mahu mengakui kelemahan pemerintahan mereka di Kedah dengan pelbagai alasan.

Tanpa Nama berkata...

Nak tergelak cek baca komen UMNO APCO. Awatlah dungu, dangkal, ceteknya nak sama kan PAS dgn kerajaan Islam....Apa Islam yg depa laksanakan...bersekongkol dgn DAP/PKR yg terang2 menolak Islam itu PAKATAN KERAJAAN ISLAM ka?? Tu lah Allah bagi mata tapi kamu semua BUTA, buta mata, buta perut dan buta hati.....Tak heran lah Islam hangpa penuh dgn hipokrasi dan kemunafikan...Terang dan jelas!!!

Tanpa Nama berkata...

Pirahhhh...menjatuh kan kerajaan Islam konon..Apa yang pas kedah perjuang kan untuk rakyat negeri Kedah ni..Semua tak tau, yang tau tebang balak jer..Jom kita pakat2 gerhanakan bulan dinegeri Kedah ni..Pi la bekawan ngan Lim Guan Eng tu,,baik sgt kah dia? Org Penang pun dah pakat nyesal dah tu..Jangan peluk org UMNO yang islam ni,Biaq peluk Lim Kit Siang tak pa.Apa punya PAS PIS PUS..

Tanpa Nama berkata...

salam,
kepada umno apco, untuk Nabi Muhamad kita sebut wafat bukan mangkat. Bodoh! cakap islam tapi perkataan yang digunapun salah. Oh Ya, kemenangan UMNO di Tenang adalah kerana doa dan solat hajat nik aziz agar yang benar menang dan yang batil kalah!

Tanpa Nama berkata...

Akum dan Salam 1 Malaysia

Kepada saudara gelar UMNO APCO, memanglah tepat melihat gelaran saudara sudah dapat dibaca bahawa saudara seorang yang suka kepada pendustaan semata-mata. Ini kerana saudara mahu menuduh bahawa saudara ahli UMNO tetapi hakikatnya saudara PAS piau yang masih lagi diliputi kejahilan akibat doa N.Aziz.

Sepatutnya PAS harus sedar dan insaf serta menerima hakikat bahawa mereka telahpun bekerja habis-habisan di Tenang dengan mengadakan solat hajat tetapi atas kehendak dan Qoda dan Qodar daripada Allah SWT memberikan kemenangan kepada BN. PAS kini banyak menyimpang daripada lunas-lunas kehendak islam. Terlalu amat malang apabila N.Aziz membuta tuli menoyokong seruan Lee Kuan Yew yang nyata musuh utama islam di rantau Asean. Kita lihat islam ditindas dan diperkecilkan kependalaman dan jawatan-jawatan kaum Islam hanyalah dalam sasaran golongan sokongan seperti melukut ditepi gantang. Begitu juga DAP yang diujudkan daripada anak beranak DAP yang mereka lakukan keatas golongan Islam, Kaum India yang ditindas sepertimana dilakukan oleh Lee Kuan Yew menteri mentor Singapura.

Mereka sentiasa mempunyai firasat benci kepada islam bahkan sentiasa mencari jalan menghancurkan orang islam secara halus dan kasar seperti memberi duit haram dan merobohkan mata pencarian pendapat orang-orang melayu dan india. Paling jijik dan kotor permainan PAS apabila sanggup mengeluarkan fatwa mengkafir sesama saudara Islam dikalangan UMNO kerana tak sehaluan fahaman politik.

Kita lihat atas tali persaudaraan sesama islam dimana Dato' Ahmad Maslan sanggup menyelamatkan 2 insan jentera pemusnah PAS untuk menghancurkan BN di Tenang dikala sedang menghadapi banjir. Malangnya Ahli PAS hanya melihat dan berseronokan kerana menyangka jentera BN. Ini jelas bahawa BN sentiasa berhati mulia dan tiada ada perasaan hasad dengki serta perasaan kianat sesama insan.

Hakikatnya siapa lebih mulia PAS Pakatan dan BN Pakatan. paling tepat ialah Bn Pakatan yang sentiasa perihatin membantu rakyat dikala susah dan senang. Kita lihat saja PAS di Kedah terutamanya Padang Terap hanya gah bergelar ustaz Nasir Zakaria tetapi amat busuk hati dan kedekut membantu rakyat dalam kesusahan. Bukti nyata dikala rakyat menderita sewaktu banjir sedangkan apa yang mereka bantu hanya goyang telor dan megah diri serta menepuk dada sahaja. Ibarat seperti anjing salak bukit.

mamu berkata...

tapi kita rakyat kedah janganlah pulak dok siok ... sat lagi kita lingkup ... kita mau dok ushar .. esok PRU13 kita kalieh balik.. walaupun umno tk berapa betui, tapi pas lagi tk betui.. hampa jangan dok buat leceihh

Tanpa Nama berkata...

kpd umno apco,

aku cukup simpati kpd datuk, nenek, moyang dan monyet hang...pasai depa tu tak sempat nak sokong PAS.

agaknya datuk, nenek, moyang dan monyet hang tu dok dalam golongan mana???

apa punya bengong....!

Tanpa Nama berkata...

kpd umno upco...

aku pun cukup simpati kat hang ni dan aku tak sangka hang ni betoi-betoi buta mata, buta perut dan buta hati. Apa yang dah dibuat oleh kerajaan islam di kedah untuk rakyat kedah yang ada cuma bebankan lagi rakyat kedah ada lah...naikkan harga air sangat-sangat membebankan rakyat di kedah ni...aku tak sangka hang ni betoi-betoi benggong tengok dan buka mata luas-luas apa yang dah UMNO/BN buat untuk rakyat demi memajukan rakyat malaysia ni dan menaikkan taraf hidup rakyat. Bina pusat-pusat pengajian utk rakyat malaysia pandai dan bukan pandai sombong mcm hang ni dan seangkatan dengan hang. Cuba la pikiq sama yang kebaikkan kerajaan UMNO/BN buat ni. Gaji yang hang dapat pun kerajaaan UMNO/BN yang usahakan bukan kerajaan islam yg hang dok agung-agungkan tu. Ada akai pikiq ada mata tengok ada mulut jgn dok kata kat org mcm-mcm.

semoga UMNO/BN kedah terus mendapat kembali sokongan dari rakyat kedah dan kembali menawan kedah dari kerajaan islam (Pas) ini.

AnaQarbana berkata...

kepada UMNO Apco....rupa-rupanya yang memerintah Kelantan, Kedah, Perak [sebelum ini] dan Selagor adalah Kerajaan Isle....Isle kat mana, nama je kot, sebab dalam parkataan dalam tulisan jawi berbunyai..Parti ISLAM SeMalaysia, itu saja alasan UMNO Apco yang mengatakan PAS Kerajaan Islam....tulah, jangan belajar kat pasti....nanti mati....bangang

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates