Sabtu, 19 Februari 2011

Gelombang Merah terus di semarakkan


Gelombang merah yang dilaungkan oleh Kedah Times satu masa dulu telah disambut oleh Saudara Sobri Sudin dengan mengadakan majlis pelancaran untuk pringkat DUN Kuala Nerang. Program yang menggegarkan telah diadakan di Sekolah Keb. Kuala Nerang dengan dihadiri hampir 3000 orang penduduk sekita, Satu kejayaan.
Skuad Gelombang Merah ditubuhkan di DUN Kuala Nerang. Kedah Times harap Gelombang Merah terus disemarakkan di Kuala Nerang. Jangan berhenti disitu sahaja.

Terkini Gelombang Merah terus disemarakkan dengan laungannya bersama Dato' Mukhriz di Kampung Tala, Sik bersama hampir 700 Pemuda berpakaian baju merah dengan perkataan Gelombang Merah di belakangnya. Tahniah kerana kejayaan menerus serta menyemarakkan lagi Gelombang Merah ini.

Seperti yang diterangkan oleh Kedah Times bahawa Gelombang Merah adalah Gelombang kebangkitan rakyat Kedah untuk menjadi lebih baik. Kerana keadaan sekarang dibawah pemerintahan PR amat susah dan ketidak tentuan halatuju yang amat kabur. Janji-janji pilihanraya tidak dipenuhi sebaliknya pemimpin negeri menjadi tamak haloba merampok harta rampasan.

Seperti juga kata Dato' Mukhriz di Kampung Tala dihadapan lebih kurang 700 pemuda, 150 orang penduduk kampung dan 19 pelajar universiti yang berkampung di Kg Tala untuk program kemasyarakatan, gelombang merah ini adalah satu kemahuan rakyat untuk menjadi lebih baik.

Kedah Times berharap semarak ini diteruskan oleh bahagian-bahagian yang lain. Ayuh kita teruskan usaha murni memperjuangkan kea arah yang lebih baik.

Gelaombang Merah, Gelombang kebangkitan rakyat! Ayuh rakyat Kedah!

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

Akum dan Salam 1 Malaysia

Tidak dapat dinafikan lagi semenjak perubahan pucuk pimpinan Kedah dan pelancaran Gelombang Merah telah memberi satu sinaran impak besar kepada kebangkitan BN di Kedah. Penerimaan rakyat Kedah terhadap BN kian bertambah dan kini digeruni oleh musuhnya. Energy BN Negeri Kedah merebut kembali Kedah ketangan BN kian mula memancar sinar mentari ditambahi dengan kebodohan pimpinan PAS Kedah yang menjadi-jadi.

Keadaan pemimpin PAS kini mulai tertekan dan bertambah panas akibat kelemahan pucuk pimpinan dan kegilaan pemimpin PAS dalam berlumba-lumba merebut peluang seberapa banyak mungkin.Sebenarnya PAS Kedah kian bergolak dan exco-exconya tak bersehaluan dengan nahkhoda dan sentiasa memerhati gerak geri dan cuba menebuk bahtera yang mereka naiki.

Keadaan bertambah parah apabila seangkatan PAS iaitu DAP yang nyata berfahaman yahudi dan komunis yang tiada berperikemanusian dan tidak berhenti menindas dan menghalau golongan melayu. Keadaan bertambah celaru dengan kata-kata hikmat N.Aziz yang sentiasa mencurah minyak kedalam api yang menyebabkan rakyat yang berpendidikan mula merasai tertipu dan terpedaya dengan mainan kotor pakatan PAS selama ini.

Dari semasa kesemasa Negeri Kedah bertambah kehinaan dengan perbuatan maksiat yang menjadi-jadi, bahkan penjualan judi kian bermaharajalela serta akhlak pemuda dan pemudi bertambah teruk serta akhlak yang diterap kian merosot. Keadaan ini bertambah teruk dengan kelemahan dan tiada ada kekuatan daripada pemerintah dalam mentalbiahkan rakyat supaya membenci maksiat dan menyangi agama islam sebagai penyuluh kejalan yang benar dan diredhai.

Bagi peniaga dan para kontraktor Kelas F banyak mengelami tekanan kerana kekurangan ketara projek diperingkat negeri serta hanya bergantung kepada ehsan Pusat. Kita lihat pilih kasih dan permainan DAP yang menekan pemimpin PAS dimana PAS sentiasa mengalah dan menurut setiap kemahuan DAP. Malang agensi seperti MBAS yang sepetautnya membantu gologan melayu dan peniaga melayu kini mula mencengkam golongan ini. Ini jelas apabila peniaga-peniaga melayu dicengkam dengan begitu ketara bahkan peniaga cina dibiarkan bermaharajalela.

Contoh ketara ialah peniaga dan pelanggan Pasar Besar peremba. Akibat tidak cukup parking maka pelanggan terpaksa meletak kereta ditepi jalan dan akhir disaman oleh Pihak Penguatkuasa MBAS. Peniaga-peniaga dicengkam dan disaman kerana meletak barangan melebihi daripada kawasan premis. Amat malang apabila kita lihat peniaga di Pekan Cina majoriti cina tiada tindakan diambil bahkan mereka lebih bermaharajalela hingga menghalang laluan pengguna dan meletak barangan mengikut sesuka hati mereka.

Begitu juga premis jualan kaum cina meletakkan barangan hingga kaki lima dan mengantung barangan diatas laluan jalan kaki tetapi tiada tindakan diambil bahkan banyak kekotoran dan menjadi perumahan tikus. Hakikatnya mengapa ini terjadi kepada peniaga melayu dan peniaga cina dibiarkan bermaharajalela tanpa diambil tindakan sewajarnya. Apakah MB selalu tidur dan beliau selalu tak tau atau tak ambil tahu atau memang sikapnya tak tau.

Tanpa Nama berkata...

Semarak kanlah gelombang merah ini.Tak perlu tunggu dari ketua pemuda ke,ketua bahagian ke.Mereka masih lena.Bila tanya tak ada peruintokan.Tak kan gelombang merah nak duit.lagi.Tahniah pada aktiviti gelombang merah.

hisham berkata...

aku sokong....
ketua2 bahagian dan pemuda la ni dok tidoq.
depa tu jadi penyegan pasai tak ada duit masuk.
pakatan pegang kedah...projek tak dak.

kita tok sah cari salah dan kutuk puak2 pakatan lebih2.
siang malam kalut kutuk pakatan.sedangkan kita sendiri pun tak berapa betoi.
mai kita pakat perbetoi diri kita dan buat kerja dengan ikhlas.
ALLAH akan berkati segala kerja2 baik kita.
kita cari dimana ruang kekosongan yang tidak di isi olih pakatan maka cepat2 kita masuk.
dari kita kalut cari salah orang lebih baik kita perkuatkan diri kita.
gelombang merah jangan jadi macam kempen JOM HEBOH TV3 semata-mata.
kita kena masuk cerok kampong,dekatkan diri kita dengan makcik,pakcik,tok nek,tok wan serta adik2,abang2 dan kakak2 diseluruh daerah.
orang2 ini bukan minta kita hulorq wang ringgit.kita dekati depa dan tanya khabar,bermesra dengan depa.
kita kenalkan siapa kita dan yang penting kita kena buat diri kita sentiasa berada dalam hati depa.
bila tiba masa PRU nanti depa dengan senang hati menerima kita.
kalo masa PRU baru dok terhegeh-hegeh pi kenaikan diri kita alamatnya kena punggai dengan tongkoi cenerai la.
banyak lagi kerja kebajikan yang bolih kita lakukan.
orang tak heran kalo kita kaya..yang suka dekati orang kaya dan banyak duit macam ketua2 bahagian tu cuma manusia yang tak ikhlas dalam perjuangan.
depa ni sokong pasai nak dapat habuan,sanggup pijak dan burukan kawan pasai nak isi tembolok depa sendiri.
akhirnya,jadilah ketua2 bahagian jenih haramjadah yang dok ada la ni.
toksah jadikan gelombang merah pesta arakan bendera merah dengan motosikal keliling kampong.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates