Jumaat, 25 Februari 2011

I HAVE A DREAM BUT AZIZAN is STILL DREAMING..!!!!

SOBRI SUDIN

1. Bila mendengar keluahan demi keluhan dari geng kepala masam (PUAK SAMSENG DAN KONGSI GELAP LA) pimpinan pertubuhan kebajikan, Persatuan Penduduk, NGO serta usahawan kecik besar kaum Tionghua di Kedah yang depa dah muak dengan sembang muhong pas yang langsung tak tepati janji PRU 2008 yang lalu, aku nampak sudah ada tanda bahawa revolusi mulut yang dianjur oleh Mahfus kini disahut oleh segenap lapisan rakyat di Kedah.

2. Meskipun ditiup khabar nan indah oleh Pengerusi UMNO KEDAH DI banyak majlis bahawa UMNO/BN akan menang majoriti 2/3 dalam PRU akan datang tapi analisis empirikal barangkali boleh dibuat.. Peluang tetap ada tapi outcomenya ditentukan oleh 5 faktor (kalau ada faktor lain hangpa pakat tambah):
a) Calon
b) Jentera gerakerja
c) Penyatuan
d) Keupayaan melaksanakan apa yang dijanji dan dikota
e) Kesungguhan untuk benar-benar berubah dan tidak mengulang semula perangai yang lama.

3. Memang benar setiap kerja perlu dimulakan dengan angan-angan dan cita-cita, namun cita-cita tanpa usaha akan jadi sia-sia. Hitler dulu semasa dipenjara sambil menulis buku MEIN KAMP yang menjulang keagungan bangsa aryan dan menjadi pedoman bagi gerakan dan kebangkitan revolusi rakyat JERMAN bermula dengan impian dibawah hamparan gebaq yang buruk. TODAY GERMANY, TOMORROW WORLD.

4. Demikian juga DR MARTHIN LUTHER KING, tokoh gerakan pembela kaum kulit hitam di AMERIKA AWAL 50 dan 60-AN DULU sering memulakan bait pidatonya dengan kata-kata 'I HAVE A DREAM' dan diakhiri dengan tunjangan semangat 'we shall overcome'.

5. Akhirnya kata-kata I HAVE A DREAM kini berjaya menobatkan buat kali pertama dalam sejarah politik Amerika yang berusia ratusan tahun itu PRESIDEN KULIT HITAM yang kita kenali dengan nama BARRACK OBAMA..

6. Realitinya masyarakat India, Cina, Siam, Melayu, KCS, alim ulama, profesional, cikgu dan polis pencen, intelektual, PETANI, Penoreh, peladang, penternak, pemandu teksi, pekerja kilang, malah budak Kedah yang menggaji di MESIR dan yang sokong PAS totok tetapi diselamatkan oleh kerajaan BN dan peniaga KECIL tahu PAS makin kuat lena di Kedah....

7. MAKIN HALOBA BEREBUT HARTA.. LIDAH MEREKA KIAN BERCABANG.. nafsu dan KEINGINAN MEREKA KIAN TEGANG.. Ubat kuat sedia TERHIDANG, sebab itu ramai spesis pimpinan PAS seperti di PERUPOK DAN SELINSING TERMASUK SALAHUDIN AYUB, NAIB PRESIDEN PAS sanggup balun bini orang... (BUKAN AKU KATA.. TAPI SEKADAR SADURAN DARI BLOG LAIN YANG DAH DEDAHKAN KELAKU MEREKA)..

8. Ingatlah JEMAAH DAN AHLI PAS juga manusia.. bukan malaikat.. Kesempurnaan Islam dan amalannya tidak diukur dengan disyaratkan oleh ALLAH S.W.T dengan sekadar menyertai PAS.. PAS bukan lagi gerakan dakwah yang bertunjangkan sifat SIDIQ, AMANAH, TABLIGH DAN FATONAH... PAS sudah bertukar 360 darjah menjadi parti politik yang kerja mereka mahu menguasai PUTRAJAYA.. Sanggup bersekongkol dan melakukan persetubuhan haram dengan MUSUH ISLAM, DAP KOMUNIS KAFIR HARBI.. berpedomankan pula PKR yang punyai link yang kuat dengan yahudi PIMPINAN SHEIKH ANWAR AL-JUBURI (AL-JUBURI adalah istilah atau gelaran yang diberikan oleh MOHD SABU dalam setiap ceramahnya sekitar tahun 95-97).

9. Dan untuk memenuhi keinginan ini mereka sanggup bersekongkol dengan siapa jua hatta termasuk SYAITAN DAN IBLIS sekalipun.. APA KAEDAH pun mereka sanggup, tidak ada halal haram.. yang ada hanyalah HALAL UNTUK PAS DAN SEMUANYA HARAM UNTUK yang diluar PAS.. Sebab itu puak pokka hijau ini sememangnya wajar diberi gelaran SPESIS HARAMJADAH..

10. Tidak ada kata-kata yang lebih murni dari perkataan tersebut. Sesuai dengan fitrah, sifat, kelaku dan tabiee mereka.. Tidak perlu kita berlandaskan alasan syarak, dalil hadis dan nas Al-quran.. Sejarah mereka, kegoblokan sikap mereka, kata-kata mereka, tindak tanduk mereka sudah cukup terserlah, cuma yang bebal dan ditutup hati mereka sahaja dan yang dijanjikan syurga buatan ular dalam semak PAS saja yang masih percaya..

11.PADAHAL yang masih berakal waras dan faham the fundamental of ISLAM pasti melihat PAS dengan penuh jijik, pelacur agama yang memualkan dan memalukan gerakan ISLAM sedunia.. Cubaan mereka berdakwah pada DAP dibalas dengan kejayaan DAP menjadikan PAS TALI BARUT dan barua mereka selain PAS merelakan diri terus diliwat PKR hingga HUJUNG NYAWA..

12. PAS pasti akan rebah DI BUMI KEDAH, kerana mengkhianati amanah, meninggalkan kerja dakwah. Namun momentum merebahkan PAS yang kini terus berbulan madu menimbun hatta tidak sama sekali akan dimulakan oleh UMNO/BN KEDAH.

13. UMNO/BN KEDAH pada kacamata ramai orang termasuk pimpinan UMNO/BN sendiri sudah hilang bisa. Sama sepertimana team bola BRAZIL yang meskipun dari sudut sejarah cukup gah sebagai gergasi bola sepak dunia, tapi stragegi mereka sudah diketahui pasukan lain, sebab itu sudah beberapa kali edisi Piala Dunia mereka menempuh kegagalan.

14. UMNO/BN Kedah juga berpenyakit segan dan malu menyerang, berligar di dalam kawasan permainan sendiri. Mereka lebih bijak menyerang rakan sendiri.. walhal rakyat menanti, jika Pas SUDAH tidak relevan pada siapa rakyat boleh bergantung harap?

15. Kesudahannya rakyat dan golongan massa jugalah yang akan bangkit.. dan kita percaya kebangkitan rakyat tanpa mengira dia itu dari PAS, UMNO, atau PKR atau DAP, ataupun dari MCA, MIC dan PPP hanya kerana satu kesedaran..

16. Kesedaran bahawa cukup cukuplah sepenggal PAS, PKR dan DAP diberi makan gaji buta.. dibuai bagaikan raja.. dilayan dan diberi ruang keistimewaan bagaikan hidup di mahligai nan indah. Padahal kelaku depa cukup HARAMJADAH!!!!

17. Lena mereka terlalu panjang.. lena mereka cukup mengasyikan.. EKONOMI terkebelakang, maksiat menular, prestasi GLC lembap, lemah menanti rebah.. Peluang kerja, projek pembangunan hasil inisatif kerajaan negeri jauh panggang dari api. Pantang apa lalu depan mata Puak POKKA berdarah hijau pasti sapu semua..

18. Memang mereka muka tak tau MALU.. TIDAK ADA MALU PADA RAKYAT.. DENGAN ALLAH SENDIRI MEREKA TIDAK ADA SIFAT MALU.. INIKAN PULA DENGAN RAKYAT BIASA.. Inilah dasar haramjadah yang kian berleluasa..

19. Pelaburan merosot, balak, hasil bumi kian rakus dirogoli buat menampung nafsu nafsi.

20. Anak cucu, saudara mara, kaum kerabat, isteri, ipar duai kawan rakan yang tidakpun ada kepakaran dibagi jawatan yang bukan-bukan.. ISLAM CARA KEPALA BAPAK DAN TOK NEK HANGPA.. Telus yang menuju MAMPUS...

21. 'SAYA TAK TAU' menjadi tagline popular. Dalam sejarah KEDAH inilah kali pertama rakyat dihadiahkan dengan seorang MB yang serba tak tau, pantang ditegur, cenge tak bertempat dan anggap semua orang lain bodoh DAN tak reti buat kheja.... WAHAI AZIZAN RAZAK INGATLAH SAIDINA UMAR AL-KHATTAB R.A AHLI SYURGA, KHALIFAH UMAT ISLAM KEDUA SENDIRI PERNAH MEMINTA RAKYATNYA MENEGURNYA KALAU PERLU DENGAN PEDANG KALAU UMAR AL-KHATTAB BERBUAT YANG SALAH, inikan pula AZIZAN, Saidina Tidur..

22. Saidinia Abu bakar Al-Sidiq r.a yang juga ahli syurga dalam pidato pertamanya selepas diangkat menjadi khalifah pertama di Balai Bani Saidah berkata, "jika saya berbuat sesuatu yang betul ikutlah, sebaliknya jika saya berbuat sesuatu yang salah, maka tegurlah'... 'Taatkanlah saya selama mana saya taatkan perintah Allah dan Rasulnya..

23. Satu persoalan dari rakyat terbanyak untuk AZIZAN, the very basic question.. APAKAH MEMBOHONG RAKYAT dalam isu air, KUIN, beli kereta CAMRY, isu bantuan banjir dan seribu macam mak nenek lagilah yang AZIZAN DOK MUHONG menandakan AZIZAN ikut perintah ALLAH DAN RASUL??? Sudah pastilah dari sudut itu tidak, sebab muhong adalah SATU dosa disisi ISLAM... Jadi AZIZAN, dan pokka hijau yang berdarah hijau, ISLAM BUKANLAH hak mutlak hangpa semata-mata, dan janganlah diingat orang yang diluar jemaah hangpa tak faham dan tak tau dan tak amal ajaran ISLAM.. (Berbahas dengan puak pokka ni tak perlu bahasa tinggi dan gunakan pendekatan ilmiah, sebab depa ni jenis loyar buruk, jadi kita pun kena lebih loyar buruk sama, tapi bersendikan fakta)..

24. AZIZAN DAN EXCONYA hanya Ghebang deras. AZIZAN letih cepat pasai dah masuk tahap umur tok wan (tapi dok pertahan kata dia tu energetic melalui alasan 'LETIH-LETIH AKU PUN DUA CAWANGAN WOO (BINI DUA LA.. PUAK PAS MANA ADA CERITA LAIN, CERITA BAB YANG TU LA DEPA PANDAI). AZIZAN dan EXCOnya tidur kuat tapi nafus dan lagak mengalahkan HOSNI MUBARAK.. Ibarat kata USTAZ KAMAL SAIDIN, 'dia(USTAZ AZIZAN) tak tau yang Allah ta'ala dan kita (rakyat) TAU BAHAWA DIA MEMANG JENIS TAK TAU.
25. Memang benar kata Mahatma Ghandi, kepalsuan yang diselindungkan akhirnya akan tewas ditangan kebenaran yang secara konsisten diperjuangkan.

26. Sebagai rakyat Kedah Darul Aman sebuah negeri yang aman, kalau kacau bilau pun angkara PAS (Memali, peristiwa Lubuk Merbau), kepung Wisma malam keputusan PRU 1999, dan kepung Wisma pada 8 mac 2008 Sebab tak sabaq dah nak perintah semuanya kerja spesis pokka hijau.. Yang jadi mangsa PENGIKUT YANG TAK BERDOSA DAN YANG TAK TAU APA yang ikut fatwa dan arahan apa nama.. ULAMAK.. PUKIMAK.. ULAR DALAM SEMAK!!!! (AWAS..!!!! Bahasa ini hanya layak dibaca BAGI yang berumur 21 tahun ke atas).

27. Rakyat Kedah bukanlah sebodoh pemuda PAS yang berhimpun di Batu 9, yang berhimpun 19 Febuari lalu dan diseru oleh NASHARUDIN AL-TANTAWI AL-TAK KETAHUANWI agar pemuda PAS bangkit seperti rakyat Mesir berontak untuk pertahan PAS di Kedah.

28. Sebagai parti yang mendakwa perjuangkan Islam, PAS kena ingat, 'manusia merancang, keredhaan Allah s.w.t juga yang menentukan segala apa yang diracang'

29. Dan untuk itu sebagai rakyat biasa di Kedah, insan marhein, I HAVE A DREAM (AKU PUNYAI IMPIAN). IMPIAN untuk melihat PAS dikuburkan oleh ahlinya sendiri, pergolakan dalamannya sendiri yang kian membarah, agar boleh rakyat Kedah kapan, tanam dan talqinkan PAS di kaki GUNUNG JERAI.. BIAR HANCUR BERKECAI, AGAR ISLAM DAN UMAT INI TIDAK LAGI MENJADI CINCAI KESAN PUTAR BELIT AGAMA yang terus PAS LAKUKAN SETIAP TEMPAT DAN MASA...

30. Kita rakyat Kedah, WE SHALL OVERCOME, untuk Bangkitkan PAS agar mereka ini kembali sedar dan kita hantar mereka ke PALESTINE, IRAQ atau AFGHANISTHAN moga-moga mereka boleh berjuang dalam erti kata sebenar menentang YAHUDI KUFFAR, jika benar mereka laungkan SYAHID CITA-CITA KAMI, dari terus menentang saudara seagama mereka di bumi MALAYSIA..

.. UNTUK ARTIKEL KALI INI yang hanya ambik masa 30 minit untuk ditulis, AKU DIBAYAR RM PULUH PULUH0000 puluh RIBU OLEH PEJABAT PM DAN UMNO KEDAH...T ambah beli rumah la 4 buah lagi dan kereta 6 bijik lagi nampaknya..

Jangan jelous kawan-kawan blogger yang lain..!!!!

11 comments:

Tanpa Nama berkata...

hang dok merepet meraban apa sobri ooiii!!! aku ingat hang ni tak makan ubat lagi kot!!! hang ni sakit ni...p la jumpa doktor..kesian kat hang...kata ngaji tinggi tapi tulih mcm budak sekolah tingkatan 5..

kepada YB Datok Syed Sobri,

sila ambil perhatian bahawa anak buah YB iaitu En Sobri Sudin perlu diberi rawatan segera di wad sakit jiwa..jika tidak penyakitnya boleh membawa mala petaka kepada orang lain terutamanya ahli dan penyokong Umno..

atau YB Datuk bawa lah En Sobri Sudin ni berehat ke mana2, makan angin atau boleh juga makan beer dgn YB Datuk di Pekan Danok, tempat istirehat Datuk..

Datuk...ni la masalahnya bila Datuk masuk Danok tak bawa Sobri sama...dia dok meret meraban tak tentu pasai macam orang gila saja...

mana tak macam orang gila, sat sat sebut ayat quran, sat sat sebut pukimak...pelik betui budak sobri sorang ni...ada juga org umno mcm ni...hehehe kesian hang sobri sudin...

Mat Kiram

Tanpa Nama berkata...

Datuk Syed Sobri, tolong penuhkan impian pekerja Datuk si Sobri Sudin tu..bawa p Danok berjoget sambil minum arak di Raja Dangdut kira dah penuh dah la impian dia tu...

Mat Kiram

Tanpa Nama berkata...

Mat Kiram,hang spesis haramjadah sepertimana kata sobri yang telah berjaya PAS lacurkan..tahniah duhai ahli syurga




Mat Kalam

Tanpa Nama berkata...

YB DR ISMAIL SALLEH, minta tolong bawak Mat Kiram ni ke Raja Dangdut atau tempat di mana DR selalu pi dengan cara sembunyi sembunyi pi DANOK..Mat Kiram adalah saki baki UMNO kecewa yang mengalami kegagalan rumah tangga,sakit jiwa dan kurang berjaya dalam kerjaya dan tidak berjaya mendidik anaknya dengan sempurna,anak lelaki dan perempuannya kini menjadi bohjan dan bohsia. dia kini mencari jalan untuk serta PAS untuk cuci dosanya sepertimana BOB LOKMAN. Harap YB DR ambil perhatian, dan gunakanlah mesin heomodialisasis untuk cuci darah kotor dalam kepala otak udangnya itu. Wassalam

Tanpa Nama berkata...

Pada Mat Kiram,
Kenapa disuruh buat maksiat, patutnya nasihat yang elok. Ataupun kamu tu yang kena hantar ke Pusat Pemilihan Akhlak.

Tanpa Nama berkata...

Mat Kiram,
Di Kedah pun dah banyak pusat maksiat, kalau mahu tak payah ke Danok. Di Sungai Petani pun dah banyak, maklumlah sajalah Kedah Sejahtera semuanya ada.

Tanpa Nama berkata...

mat kiram,

semalam aku jmpa Datuk Syed Sobri d Cassanova dangdut..menari sakan dia..dia dgn 2,3 org kwn...bukan main lagi dia kalong bunga kat penyanyi cassanova..dia pakai baju t berkolar belang hitam kelabu...Hang kata pot dia d Raja Dangdut? mcm mana terlepaih masuk Cassanova plk...aku tak nmpak pun sobri sudin...syed sobri tak ajak SS, merepet meraban plk la si SS tu sb impian tak tercapai...

mat teropong

Tanpa Nama berkata...

mat teropong dan mat kiram,

nampak sangat hangpa otak bebai, saudara sobri Sudin tulis dan ulas isu bab lain, hangpa dok kona cerita bab lain.Jailah hangpa dua ekor macam BABI.. apa pun nampak sangat kebodohan dan kejakunan hangpa..tahniah PAS IS DEAD,
INGAT PAS INGAT ZINA,
INGAT PKR INGAT LIWAT,
INGAT DAP INGAT KOMUNIS

Tanpa Nama berkata...

anon 4:10pm,

kebodohan dan kajakunan kami tak seteruk SS..kalau dia tulih dia mesti bertanggungjawab atas apa yang dia tulih...dia merepet mcm2 pasai PAS tanpa bagi bukti dan fakta, melalut mcm org mabuk, meratuih mcm org tak sihat..merenget mcm budak kecik lapaq susu...menampakkan kebodohan dan kebengangan dia yang kununnya ngaji tinggi...

dia kata dia ada impian(i have a dream), impian dia dah lama terkubuq dah sejak dia lari dari tugas dia jadi setiausaha akhbar MB..org bagi tugas dia merajuk, hilangkan diri, jenuh kwn2 cari merata, dia tinggai tugas ikut suka dia sj...hanya kerana Tok Syed azizan teguq dia sikit..la ni dia dok hala muncung senapang kat PAS dgn peluru kosong plk..SS ni budak bermasalah..ari tu hemtam pemimpin umno sndri...marah kat hisham sb lucutkan jawatan dia sebagai ketua penerangan pemuda negeri..kalau dia buat keja betui takdak sebab org nak singkiaq dia dari jawatan..cakap saja pandai tapi tak reti buat keja...dia jd pegawai khas datok syed sobri pun tak lama kalau perangai dia mcm ni...la dok jek tok bashah plk...ada la tu nak jawatan pa2..

inilah barua2 dlm umno yang patut di singkirkan dari politik negeri.."ada tak menambah tak ada tak mengurang" tu la ngaji teori politik banyak sangat, praktikal takdak...dulu masa jd press secretary MB boh title Dr Sobri sudin..la hilang p mana dah title Dr tu.. ni la orghang kata budak tiga suku...tak cukup sekupang...kesian hang mcm s shamsudin kata dalam bujang lapuk "nasib engkau la soodinn soodinn"...

mat kiram

Tanpa Nama berkata...

Akum dan Salam 1 Malaysia

Khas Anon 5:51PM

Amat malanglah saudara kerana dalam dunia nie pun saudara ditipu hidup-hidup oleh pemimpin PAS. Apakah matlamat dan perjuangan PAS? Seperti yang N.Aziz katakan mereka telah berjaya bersengkolkol dengan DAP. Kini yang kena kontrol ialah PAS. Sedangkan DAP bertambah hebat dengan perancangan Yahudi dan ala Komunisnya.

Kita lihat perjuangan Islam PAS Kedah telah melahirkan banyak pusat hiburan dan maksiat seringkali berasmaradana hinggakan tiada segan dan silu. Tiada ada perancangan yang diambil secara total untuk melakukan tranformasi mencegah dan menghapuskan gejala ini. Pusat perjudian kian menjadi, kita tidak perlu ke Sungai Petani malah Alor Setar bersempah dengan maksiat dan pusat perjudian.

Apa yang MB ambil tindakan, tiada dan semua TAK TAU. janji cukup bulan elaun GLC,Elaun itu ini termasuk gaji dia bolot. Kita lihat kekayaan syarikat GLC hampir dilupuskan angkara ketamakan dan gila kuasa antara pegawai yang dilantik. Kita lihat kebanyakan mereka ini bergelar haji. Tetapi tiada amanah seperti gelaran haji yang mereka miliki. Mereka cerdik dalam memenuhi nafsu amarah dengan mengaut sebanyak yang boleh.

Apa janji PAS laksanakan ketika kempen pilihanraya PRU 12. Tiada dilaksanakan. Kita lihat apa PAS keluarkan fatwa bila UMNO berkawan dengan MCA dan MIC. Kini PAS terangan bersengkokol dengan PKR dan DAP yang terangan menentang islam. Apakah percakapan pemimpin PAS seolah-olah lidah bercabang dan tiada pendirian dan keimanan serta harga diri. Jangan jadikan serban dan kopiah puteh sebagai wayang dan perisai. Saya lihat gelagat saudara agak keterlaluan, tetapi saudara lupa bahawa saudara juga sebenarnya seperti tidak berseluar dan penuh dengan kehinaan dan hanya bertopengkan keislaman serta tiada maruah dan harga diri.

Hari demi hari pengemis dan peminta sedekah dan derma sana sini. Sedangkan Pemimpin PAS berseronok menaiki kereta mewah bahkan mereka tinggalkan dengan harta kekayaan milik anak Syarikat Kedah. Persoalannya kemana wang tersebut mengalir dan kini kantung kewangannya hampir kekeringan. Apakah toyol yang mencuri? Jika benar pemimpin Kebajikan seperti yang dijanjikan rakyat tida pengemis, serta pembinaan rumah ibadah tiada akan ada pengutan derma dari rumah kerumah hingga menjatuh maruah dan harga diri islam jika dipandang oleh orang bukan islam.

Kita lihat pemimpin PAS kian bertambah harta dan kian bergaya dengan jenama mewah dan kalau dahulu tidak pandai bermain golf kini hingga suara azan kumandang mereka seolah-olah pekak telinga berseronok bermain golf. Sedangkan bermain golf adalah golongan berada dan elit.

Kalau benar seperti dikata mengapa exco PAS Kelantan terlibat dengan penzinaan isteri orang?. Apakah ini lebih hina sehina-hinanya sedangkan hukuman penzina dengan isteri orang jika benar ia harus direjam sampai mati. Jika benar PAS hendak laksanakan hukum islam total mengapakah Mat SAPU boleh dilepaskan ketika berzina di Kelantan.

Apakah perjuangan ielam PAS mengangkat martabat Patung Budhha hingga begitu besar hinggakan berdiri gagah sama dengan kubah masjid. bagaimana dengan pelacuran di Kelantan dan perjudian serta penipuan bazar Tok Guru, Tabung Memali, Koperasi Kohilal dan jika satu masa dulu PAS berapi mengatakan Anuar Ibrahim berkhaleat dan perlu dihukum serta bila dihukum PAS kata beliau tidak bersalah dan dianiya. Apakah percakapan dan Lidah Pemimpin PAS bercabang seperti lidah biawak.

Tanpa Nama berkata...

anon 6:46pm,

hang ni pun spesis Sobri sudin jg..cakap ikut sedap mulut...tak payah hang nk melalak dlm blog kalau geng PAS rembat duit GLC smpai kering...p report SPRM la, dh ada bukti hang tunggu apa lagi..benda mcm tu pun nk kena bagitau..

pemimpin PAS belagak dgn kreta mewah..kereta pa? sapa? Ust Azizan aku tgok kat rumah dia di simpang taman Bayu tu dok parking mercedes buruk tahun 90an sj...rumah dia pun masih dinding papan wpun dah 3 tahun jd MB..tak mcm Det khalid yang jd MB tak smpai 3 tahun buat rmh 3 tingkat, bodyguard dia Mat Kang ada pasaraya 2 buah, kereta mewah termasuk mercedes , rumah besaq kat kg bukit( dulu hanya tukang kebun sekolah) bini muda dia naik honda stream, ghafar yahya susk dia yang baru jd KCS buat rumah besaq kat napoh, hosba sana,pegawai Khas dia shahanim yg seblm tu "nothing" dah jadi taukeh bas express berpuluh biji..

hang baca ka manifesto PAS yang hang sebut depa tak buat pa2..hang tulih mai aku nak baca..kalau hang tak dak manifesto PAS tu hang bagitau kat aku, aku nak emel p kat hang..

exco PAS kelantan zina???ye ke...sapa tu???aku pun nak tau jugak..bodohnya jabatan agama kelantan tak ambik tindakan...

hang kata aku keterlaluan...sekurang2nya aku tak sebut perkataan "pukimak" mcm Sobri Sudin tulih..

hang tolong tulih pusat maksiat dan judi berleluasa d alor setaq..aku nak bawa pihak berkuasa p serbu kalau ada...jgn tulis mcm org mabuk todi..atau pun hang pun penah kalah judi dlm tu kot...kalau tidak hang nak tau mana kata ada tempat judi..

hang nak aku tulis skandal pemimpin2 Umno Kedah...takut kedah times tak publish la kot...

Mat Kiram

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates