Ahad, 6 Februari 2011

KEJAHILAN PAS DI KEDAH (Bahagian2)

SOBRI SUDIN

1. Kebengapan ahli dan penyokong PAS bertambah dan terserlah sikap jahiliah mereka, melalui tindakan berikut, antaranya:

a. Menobatkan seorang MB kaki lena, asyik tak tau apa, sebab rasa dia pandai, dia ingat dia sorang pernah jadi pensyarah ada MA, beribu orang di KEDAH jadi pensyarah dan ada PHD pun tapi tak bodo sombong macam hang AZIZAN ANAK PAK RAZAK WOI. Jaga la penyakit kencing manis hang tu dulu asyik dok kencing rakyat saja. AZIZAN haram kejadah asyik lena di KMC bilik 512 dan setiap bulan mengketedarah gaji buta RM65,000. HUKUM MAKAN GAJI BUTA APA??....haram..haram

b. Kejahilan puak PAS, AHLI dan penyokong totok depa makin terserlah kerana membiarkan 7 orang anggota EXCO dari PAS diberi gaji buta RM25,000 sebulan termasuk kemudahan kereta Camry yang baru.. walhal kerja tak macam mana... hukum exco pelahap gaji buta apa? HARAM.. HARAM..

c. Percaya kononnya pemimpin PAS nak laksana ISLAM DAN HUDUD DI KEDAH LEPAS MENANG PRU 12.. Walhal dari dulu kini dan selamanya PAS tak berani nak buat negara ISLAM, SEBAB KEDAH ATAU MALAYSIA MEMANG DAH PUN JAD NEGARA ISLAM. LAGIPUN ISLAM PAS, TAKUT PADA DAP KOMUNIS BERBANDING TAKUTKAN ALLAH S.W.T

d. Kejahilan penyokong dan ahli PAS Kedah makin terserlah kerana setiap malam jumaat boleh pi buang masa melangut dengaq ceramah pemimpin PAS, kemudian hulur pulak derma jihad, walhal bagi duit anak sekolah lagi jihad yang besaq. Selepas dengaq ceramah maki kerajaan, puak PAS NI pakat bertakbir seolah-olah nak mengajak ALLAH S.W.T mengizinkan kemungkaran yang depa buat. Dan lebih malang puak PAS LEBAI MONYOK NI BOLEH PERCAYA ceramah pemimpin depa sampai ke tulang hitam. Bagi parti lebai monyok ni kepakaran pemimpin depa diukur dengan ukuran sapa paling kuat muhong, sapa paling pandai ceramah, sapa paling tera fitnah orang.

e. Sebab tu MAHFUS yang tak pas SRP BOLEH DIANGKAT kununya mewakili golongan profesional dalam PAS. PAS PIS PUS, CEPAT-CEPAT LA MAMPUS. Menyusahkan Islam, susahkan Islam. Betoi kata HHALEM, kalau bincang bab PAS di Kedah boleh jadi stress dan hipertension, tapi apa boleh buat nak kena tarbiyah juga puak lebai monyok haramjadah ni.

f. Puak pas, dan ahli PAS di Kedah dimomokkan kununnya AZIZAN mampu mentadbir dan ekonomi negeri kian baik, hakikatnya AZIZAN hanya dok penaya orang PAS, sebabnya:


  • Jawatan penting dalam pentadbiran dan GLC dia hanya bedak untuk anak menantu, kawan rakan, cucu menakan dan adik beradik dia yang ramai sebab dia dah mengaku dia datang dari keluarga besaq dan kawan rakan dia ramai sebab dulu dia pensyarah. HANGPA PUAK PAS BANGANG hanya takat jadi MKK saja la. BODO PIANG.. HANGPA JADI LEMBU.. AZIZAN JADI SAPI.. NAMA DIA DAPAT,  DUIT DIA TUTUH.. PADAN MUKA.... LEPAS ni dia dengan dua bini dia boleh hidup senang lenang tujuh keturunan, hangpa yang lain, terus kena kerja menoreh, buat bendang turun ke laut.
  • Projek pembangunan, projek buat propaganda macam bilboard tayang muka dia besaq-besaq seluruh Kedah macam DIKTATOR HOSNI MUBARAK dan SADDAM HUSSEIN dan juga projek kuari batu, balak, korek pasir, dia bagi kat puak yang dok jek dia saja, termasuk SETPOL orang Perlis, Zulkifli Yahya yang rajin dok mengampu dia dalam Harakan dan warta darulaman. Yang lain jadi dungu, macam unta nak kena sembelih...
  • APA... bahasa aku kasaq sangat??? Bukan kasaq lagi dah dengan puak PAS bahalol dan jahil memang kena samseng. Nak harap PEMUDA UMNO DAN UMNO KEDAH hentam PAS??? Kena tunggu kucing bertanduk la??? Nak hentam lagu mana depa pun banyak masalah. WOI PAS KEDAH YANG BAHALOL!!!!  Takat nak ugut aku hantar kawan-kawan hangpa jadi samseng taik kucing tak payah la.. nak kenai samseng aloq staq ha.. la ni hangpa berjumpa la.. bagitau SAJA tang mana.. AKU turun punya... SORANG DIRI AKU PI.. TAK PAYAH GENG... AKU BUKAN PONDAN MACAM HANGPA... MATI MENENTANG PUAK HANGPA SATU TANGGUNGJAWAB DEMI MENGHAPUSKAN KEMUNGKARAN TERHADAP AGAMA YANG DAH LAMA HANGPA LACURKAN.. 
  • Aku tak dak heran takat puak pas nak hantar ugutan dan bagi warning kununya puak PAS di WISMA DARUL AMAN sudah kasi AMARAN dan dok ikut aku.. SAMAD MAJID BOLEH LA HANGPA GEJUT.. DIA ORANG LUAQ.. AKU ANAK JATI KEDAH.. BILA BILA MASA BOLEH BERMANDI DARAH... puak UMNO dok ikut aku pun aku tak takut ni kan pula puak PAS, yang baru kenal Pekan Aloq Staq sehari dua.. aku anak jati Aloq Staq la.. try la kalau nak tengok anak jantan ka dak.. PUI TUIH... Nak cari aku kot Pekan Aloq Ataq bukan payah.. ingat sama maut ajal ALLAH yang tentukan, bukanya puak samseng taik kucing PAS Kedah yang punya kuasa.
2. Apapun nanti kita sambung lagi cerita bab kedajalan dan kejahilan puak PAS KEDAH.. LA NI nak pi solat jumaat dulu.. Kalau kepala dah busuk dengan badan kaki semuanya busuk.. PAS wajib bertaubat..!!!!


*****sekali lagi maaf dipinta kerana entri kali ini kurang ilmiah dan kurang rujukan cendekiawan... sebab nak bercakap dengan puak jahil dan bengap macam pas di Kedah tak payah ilmiah dan rujukan cendekiawan.. kena cakap bahasa kasaq standard mahfus mampus saja.. kalau tidak puak jahil bengap ni susah nak paham..

4 comments:

Tanpa Nama berkata...

aku teruja dgn semangat hang. selama aku dok deal dgn puak2 PAS dan ostad azizan, mmg depa ni cam anak haramjadah! mengaku pejuang perangai cam cibai, gila kuasa, tamak haloba dan sebagainya.

Dah tua, k*&$ dah kendoq pi sembang kat org kuat lagi ada bini dua. Yang dok dengar, kaki pengampu berlambak dalam PAS cilaka ni. Mak ayah aku dulu org kuat PAS gak, tapi harini, aku dan keluarga aku tinggalkan PAS sesat menyesatkan ini buat selama-lamanya.

Tanpa Nama berkata...

Akum dan Salam 1 Malaysia

Hakikatnya kini punca utama pemimpin PAS terkial-kial dan terpolong-polong ialah kuasa, wang dan hasil duniawi. Gerombolan inilah selama ini yang menyebabkan mereka terlalu gila meroyan dan mengikut selera hati dan nafsu untuk menguasainya. Tiada ada agenda yang tersembunyi dan tiada ada agenda harga diri serta tiada ada agenda untuk menaikkan sosio ekonomi, agama dan pembelaan rakyat sebenarnya.

Kerana tergilakan kuasa, wang dan duniawi inilah mereka sanggup lakukan apa saja walaupun pada hakikatnya boleh merencapkan kestabilan negara, agama dan kedudukan senario kaum peribumi di Malaysia. Setelah mendapatkan apa yang mereka hajati maka klimaks sudah kemuncak dan akhirnya hilang pertimbangan harga diri dan segala perjanjian dan perkhabaran dinafikan dan tiada ditunaikan.

Natijahnya rakyat yang mendapat sengsara serta merana dan mereka mendapat penuh aroma dan irama yang mengaksyikkan. Perpatah pernah berkata dalam dunia ini mempunyai 2 makna yang tidak boleh dipisah dan semuanya berhubung kait dengan duit. Ada duit nikmat dunia mereka yang punya. Wanita dan kuasa penuh bermakna dan segala penyakit hilang kemana walaupun sentiasa dalam lena dan semua itu tidak bermakna bila kuasa dan duit tidur bersama.

Kalau ikut pemimpin seperti Mahfuz ibaratkan bunyikan katak dalam tempurung. Bunyinya hanya bising tetapi tiada makna hanya menganggu keselesaan orang sahaja. Lihatlah apabila beliau diangkat sebagai pemimpin, umpama kabus dipagi hari dan bila mentari ianya tiada makna dan malah merugikan kita semua. Mereka ini seperti melukut ditepi gantang dan semuanya untuk kepentingan diri.

Natijahnya rakyat yang merasa sedangkan mereka penuh dengan nikmat dan kelazatan dunia. Hakikatnya dalam sepenggal pemerintah negara hilang berganda-ganda, agama sentisa dipersenda, pembangunan seperti dilanda garuda serta infrastruktur banyak binasa. Ingatlah Perpatah Tun Mahathir Melayu Mudah Lupa.. Melayu Mudah Lupa... Apakah mahu nasib melayu seperti Pak Kaduk... Menang bertarung maruah tergadai....

Atau Melayu seperti Mat Jening... Hidup sentiasa berangan-angan dan akhirnya jiwa dan raga tergadai. Kita mahukan Melayu seperti Datuk Laksana Tun Perak ... Kita mahukan melayu seperti mana pemimpin besar Khalid Al-Walid, Syadina Umar Al-Khattad, Khalifah Umar Abdul Aziz ataupun setidak-tidaknya keluaran klon jenama Mahathir Mohamad yang mengoncang duniawi dan mencengkam dan menghiriskan firasat kekafirin dan gah islam dimata duniawi.

Santani berkata...

SS orang melayu main politik bodo.dalam UMNo pun serupa.Dalam PAS pun serupa.Yang buncit dan kenyang adalah orang atas.Yang kena tipu geng haprak dibawah.Dalam UMNO segala projek Ketua bahagian bedak pada kroni dia.Dalam PAS MB EXCO YB dia gasak beribu.Orang bawah haprak dapat beras ,kain pelikat,gula RM 50.00.Pulu macam nak nak mampuih geng haprak.Yang bergaya depa diatas.Di Kedah buat-buat tunjok baik.Tapi bila pi Kuala Lumpor berubah macam kilat jadi rancak macam udang atas pantai punya lompat.Pengundi hari boleh nilai parti dan tokoh .Kalau ada akhlak dam moral burok tk payah jadi calon dan ketua lah.

gerakperkasa berkata...

Salam.
Sdr Sobri Sudin nampaknya terlalu angkuh dan sombong. Janganlah membudayakan fahaman Firaun dalam politik UMNO kerana kelak yang ruginya adalah anak bangsa sendiri. Kesombongan Firaun jelas akhirnya memakan diri sendiri dan inilah akhirnya yang menimpa mereka yang memilih pendekatan Firaun. Memaki hamun tanpa usul periksa bukanlah budaya yang perlu di didik dan di asuh. Kecerdikan berhujah perlulah diutamakan dalam penulisan sdr agar nasib anak bangsa terus terbela. Apa tujuan sdr saya sendiri tidak faham. Sekejap menyerang kepimpinan UMNO sekejap menyerang PAS seolah sdr insan yang syumul dan sempurna. Kebolehan sdr berhujah biarlah dimanfaatkan untuk tujuan yang murni dan berfaedah dalam membela bangsa yang kian tertekan. Soalnya, hebat sangatkah idea sdr ketika sdr bersama kepimpinan pentadbiran negeri di zaman Syed Razak. Kedah Maju yang dicanang akhirnya hilang dalam slogan dan menjadi mimpi semata-mata. Sdr berkokok apabila sudah hilang segala-galanya. Hilang dalam kecewa.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates