Jumaat, 11 Februari 2011

TARBIYAH PAS BERJAYA LAHIRKAN SPESIS HARAMJADAH..!!!

SOBRI SUDIN

1. Hafizul Hak, 31 TAHUN, pelajar tahun akhir pengajian Syariah di Al-Azhar anak kedua DATO IR PAHROLROZI ZAWAWI pemilik Syarikat Perunding PAZA (tapi sampai mati dia takan mengaku sebab dah guna proksi, soalan ni ADUN Guar Ku Rahman pernah tanya dalam sidang DUN, apa lagi melompatlah si Pahrolrozi) yang diberi peranan sebagai consultant projek KUIN. Kita percaya Hafizul Hak merupakan salah seorang pemegang biasiswa kerajaan Negeri ataupun Kerajaan Pusat (duit tu datangnya dari duit cukai rakyat termasuk duit orang UMNO..) tak haram ka guna duit yang ada campur dengan duit orang UMNO?????..waris yang akan meneruskan legasi menanamkan kepercayaan pada pengikut jahil yang lain bahawa hanya PAS itu ISLAM, yang lain tak berapa Islam.

2.Kadangkala kita tidak faham, kalau ambik jurusan syariah, usuludin, pengajian hadis, dakwah dan kepimpinan Islam, pelajar universiti cenderung untuk memilih PAS sebagai landasan perjuangan.. Nampak sangat Islam pada kacamata puak ini disaluti dengan elemen superficial, dan tidak melihat islam dalam sudut worldview sebagai 'deen'.

3. Bukan apa, aku kenal ramai rakan-rakan yang menggaji di Fakulti pengajian Islam semasa aku menuntut di ijazah pertama di UKM dulu sekitar 1991-1995. Ramai pelajar pengajian fakulti Islam yang jadi playboy, usung marka ke sana sini, (ramai yang jadi lagu tu budak Kelantan) mat ganja, mat ubat batuk, mat pau, mat metal, kalau yang perempuannya ada yang bermukah di balik pokok buluh dibelakang cafe kamsis aku duduk, tangkap khalwat ni tok sah kira la..

4. Namun mereka ini dari sudut ideologi memang kuat dengan PAS semasa menuntut dan berterusan hingga kini. Jadi kesimpulannya, mereka sertai PAS untuk menutupi sikap dan  watak sebenar mereka selain sebagai satu proses penyucian dosa la kot.. Maknanya bila sertai PAS, puak ini merasakan keIslaman mereka terjamin berada pada tahap yang tip top dan lebih terasa Islamic enviromentnya berbanding dengan serta UMNO.. Benarkah begitu???

5. Adik beradik aku pun banyak yang jadi ahli PAS, tapi kurang aktif, sebab mereka sertai macam aku kata tadi kununya envoiroment Islamnya lebih kondusif, pada persepsi depa la. Pak Menakan aku Tok Guru Pondok di Yan, dia memang ahli PAS, tapi dia tak berpolitik gila babi macam orang lain, sekadar sertai PAS kerana dikatakan PAS lebih dekat dengan imej keIslaman. Tapi bila dia mengajaq dia mengajaq betoi-betoi tak campur aduk politik.

6. Ada satu keluarga miskin sebelah Jerlun yang aku kenai, dia ni kena adik beradik agak jauh la sebelah bini aku..Ketua keluarga miskin ni kuat PAS, ahli PAS seumur hidup. Kerja dia pagi petang dok kedai kopi main dam, dia biaq bini kerja buat bendang.. (tu pun nasib baik bendang Tok Bini aku dia bagi pajak, kalau tidak keluarga tu pakai tak boleh makan apa).

7. Tiap-tiap bulan dia hentam duit imbuhan JKM RM300 sebab kaki dia ada cacat sikit (tak teruk masih boleh buat kerja keras). Kerja dia tak dak lain, dok maki kerajaan BN tak tentu hala sebab nu puak pemimpin PAS sebelah Jerlun, air Hitam dok hasut dia. Anak dia yang dok sekolah aku yang bantu banyak.. bukan nak mengungkit, tapi aku tak berpeluang nak sembang dengan dia secara serius lagi.. nanti la.. ada masa aku akan bubuh penerajang sekali.. sebab dia suka jadikan bini dia punching bag... Inilah antara kejayaan PAS mentarbiyah spesis yang tak berguna macam ni.. aku kira apa.. adik beradik ka.. MB ka.. kawan dalam UMNO ka.. yang tak betoi aku akan tegur..

8. Dan lebih malang spesis poka hijau ini yang ditarbiyah dengan elemen haramjadah juga telah lama berkembang biak sebagai pegawai tinggi kerajaan, GURU, pensyarah universiti, dan banyak menguasai sektor tertentu. Kita tak cemburukan depa, cuma kita kesal konsep parti menguasai kerajaan tidak BN benar-benar praktikkan.

9. Kerajaan BN terlalu berlembut, yang dok berjuang, bantu UMNO/BN haram jadah tak boleh apa, tapi yang dok kritik, maki kerajaan terang-terangan kata kerajaan zalim dan bersengkongkol dengan pembangkang depa ni akhirnya naik pangkat jadi Profesor, KSU, KSN, Naib Canselor, Pengarah agensi dan setengahnya bila dilantik jadi CEO GLC, dengan tidak berasa syukur membantu pulak parti PAS, PKR dan DAP,.

10. Macam juga peluang niaga, dizaman BN perintah, puak kontraktor PAS, PKR dan DAP tetap kaya raya dibagi peluang cukup luas, tapi zaman Pakatan RAKYAT perintah dibeberapa buah negeri, kontraktor yang ada cop UMNO sikit pun walau tak jadi ahli UMNO pasti disisihkan.

11. Keadilan Islam apakah ini? Ketelusan apakah ini.. Yang penting percayalah, berdasarkan sejarah ka, nas ka, sikap ka.. pengalaman ka.. track record ka.. kalau hangpa pakat nak jadi haramjadah kesemua selepas ni dalam semua bidang.. termasuk anak-anak hangpa maka undi la lagi PAS.. Nak elok lepas ni bagi peluang SHEIKH ANWAR AL IBRAHIMI jadi PM, Lim Kit Siang jadi TPM, masa tu barulah hangpa nak ingat kata bidalan, 'SESAL DAHULU PENDAPATAN, SESAL KEMUDIAN MAMPUS PI KAT HANGPA'....

9 comments:

blogenstarz berkata...

BENDA2 LAGU TU BANYAK YANG BERLAKU DISANA SINI.
PENGANUT2 PAS MARAH KAT BN,TAPI DUIT SUBSIDI DEPA SAPU JUGA.
DEPA KATA 'KITA TAK MINTAK,BN BAGI KITA AMBIK LA"

HARAMJADAH SUNGGUH DEPA SUMA NI !

izin c n p

CCZ berkata...

CCZ sokong penulisan 200%! Kerajaan BN terlalu berlembut dengan spesis nih!

HHalem berkata...

Padan muka puak-puak yg undi PAS,
hangpa rasa ambik.

Kalau aku ka, dah lama aku buh penerajang,
biaq terpelanting keluaq tingkap.

Kemudian boh tengalong ngn batang nyok,
biaq tertirap, menyuluk macam ulaq.

Hehehehehehehheheheheheheh.

Frm HHalem

wanbaki berkata...

nih nak bagi tau... yang dok interview nak masuk UPSI tu pun PAS, interview KPLI pun PAS...nak sembang apa... tu yang banyak cikgu PAS tu... Menteri dok lena lagi buat la sesuatu...

Tanpa Nama berkata...

Takpa, inilah maknanya org buat jahat kat kita, kita balas dgn kebaikan (ajaran Islam)....lama2 org tahu ,org nampak siapa sebenarnya yg mengamalkan Islam wpun tak jaja nama islam. Org lebih percayakan perbuatan drp perkataan. TUNGGULAH SAAT KEJATUHAN PAS.

Tanpa Nama berkata...

Tua,
Saya pun heran mereka ni semua tak berpijak dibumi nyata ke. PAS dalam ceramah dan manifesto memang janji nak laksanakan Islam dalam pemerintahan. Bila dapat kuasa lain pula ceritanya. Tapi bila kalau bertanding hanya setakat 40 ke 60 kerusi sahaja. Tak kah hipokrik namanya tu. Cukupkah dengan kata-kata sahaja tapi dlam hati berniat bohong. Menyokong dan mengundi dengan membuta tuli sahaja buat apa, bukan dapat pahala tetapi dosa bersubahat dengan pembohong dan munafik. PAS telah menggunakan Islam untuk kepentingan parti sejak berapa lama dahulu dengan sedikit pun tak rasa bersalah walaupun tindakan mereka tidak mencerminkan sebagai parti Islam dengan banyak ceramah berunsur fitnah dan mengadudomba masyarakat sehingga membawa kepada perpecahan. Kafir DAP telah memperminkan Islam kerana ruang yang telah diberi oleh PAS kepada mereka. Takkah saudara rasa tercabar bila melihat kafir mempermainkan Islam. Sanggup lagikah orang islam/melayu bersekongkol dengan mereka? Walaupun rajin bersembahyang, puasa dan zakat, tapi nawaitu kerana parti PAS tidak akan membawa ke syurga juga kalau bukan kerana ALLAH. Kita tak katakan UMNO/BN itu baik tapi sekurang-kurangnya mereka tidak memperalatkan Islam untuk kepentingan parti. Fikir-fikirkan.

Tanpa Nama berkata...

itulah dia gambaranya pas yang munafik..
setiap masa bercakap pasal islam...halal haram...
tapi mereka sendiri menjadi munafik.

terang2 aku cakapkan...
aku telah haramkan puak2 pokka hijau ini pijak halaman rumah aku...
semua orang islam adalah saudara aku...rumah aku sentiasa menerima kedatangan mereka..
tetapi tidak sesekali kepada SEMUA ahlul2 pas yang aku anggap telah munafik.
walau satu sen pun wang cukai yang aku bayar pada kerajaan tidak halal bagi ahlul2 pas pokka hijau ini guna.
akan aku tuntut diakhirat nanti.
pas musuh aku dunia akhirat...
aku peduli apa.

Tanpa Nama berkata...

ADAKAH PAS PARTI ISLAM ?

KAJIAN TEMPAT : KAMPUNG TUALANG ( KUBU PAS )

APA DAH JADI ?

1.Ahli-ahli PAS dok tagih kena ayaq ketum.
2.Dok main judi nombor ekoq
3.Kaki pi pekan Danoq
4.Siang malam dok kedai
5. Anak-anak PAS 80% tagih dadah

NAK NAPI APA LAGI.

Wahai YB Dato' Mahfuz n Dato' Rosidi pi la tarbiah depa. Dimana imej Islam kalau akhlak macam tu. YB PAS ni guna Islam bila nak mengundi tapi biar ahli rosak. Memang haram jadah.

TESLAMARIN berkata...

tanpa nama 4:52pm, nanti mereka akan kata itu produk BN dulu.jawapan standard,mereka menghasut rakyat supaya membenci BN,mengikut akal mereka yang bengap tu, alasan barang naik.cuba habaq mai kat negara mana harga barang tak naik.minyak yang naik ron97, heboh satu malaysia, BN tak jaga rakyat, macamla rakyat guna ron97, tujuan kerajaan nak menhapuskan subsidi, pakatan nak tambah lagi sabsidi kalau boleh sampai seberang tambak johor.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates