Selasa, 29 Mac 2011

3 Tahun Rakyat Rugi

Benarkah rakyat rugi? Rugi dari segi pembangunan ekonomi, sosial, keagamaan dan lain-lain lagi. Ini disebabkan tiada perancangan dan program yang bergerak atau dilakukan untuk pembangunan perkara-perkara tersebut.

Kedah seolah-olah sudah 3 tahun kebelakang berbanding negeri-negeri seperti Melaka, N. Sembilan dan lain-lain. Pembangunan infrastruktur tidak nampak selepas 3 tahun. Perancangan ekonomi tidak menyeluruh dan hanya menfokuskan kepada karnival seperti pasar malam, atau jualan murah.

"Rakyat sudah rugi tiga tahun kerana negeri menjadi statik. Peluang pekerjaan berkurangan sedangkan PAS terus sibuk menabur janji baru.PAS seharusnya menunaikan janji manifestonya pada pilihan raya umum 2008 untuk kepentingan rakyat, bukan berceramah untuk menabur janji," kata Datuk Bashah dalam satu kenyataan di sini hari ini.



Antara lain, Daim dilaporkan berkata : "Tanyalah orang Kedah apa untung mereka dapat hasil pemerintahan PAS? Sebagai negeri miskin,Kedah memerlukan pertolongan kerajaan pusat.Langkawi tanpa LADA (Lembaga Pembangunan Langkawi) tidak dapat dibangunkan. Ini realiti."


9 comments:

Tanpa Nama berkata...

bukan rakyat yg rugi bila Pas perintah...tp pmimpin umno yg jatuh miskin...sb tak maaasssyyyukkk..termasuk lah Daim....dia tu kaya melana dah krn Umno...rakyat dok mcm tu juga dari dulu, nk hidup kena usaha sndri...tak kaih tak makan...

Geli aku tengok syed sobri dalam video clip di atas dgn kepiah lebai dia...hipokrit!!!!!tak padan dgn tiap2 malam dok tonggang arak di Danok...aku tak bohong sb aku tengok dgn mata kepala aku sndri...itu lah taraf wakil rakyat umno...pandai belakon..Det khalid pun dia rasa rugi la sb dah tak dat duit nak p main judi di luar negara dgn Yusuf Ismail...

Mat Kiram

Tanpa Nama berkata...

Bola depa pegang pun dah merudum teruk

Tanpa Nama berkata...

Mat Kiram, Malaysia ni negara makmur, sapa rajin dia dapat la, jangan kat UMNO bolot saja. Rezeki itu Tuhan yang bagi, bukan Kerajaan. Jangan dok kata mengata, tetapi berusahalah dengan rajin, insyallah akan berjaya. Bukan UMNO saja yang bagi kekayaan, tapi hendaklah berusaha dan berdoa kepada Allah. Kerajaan dah buat banyak untuk rakyat, tetapi rakyat seperti anda banyak kore, selalu komplen, tanpa usaha memajukan diri. Andalah sebenarnya yang menjadi halangan untuk Malaysia menjadi negara yang maju dan kompetitif. Kerajaan selalu promosi tarik pelaburan luar ke dalam negeri supaya anak-anak kiat ada kerja, tidak menganggur. Mat Kiram, jangan kata saja, kalau ada bukti dengan 4 saksi bok mai hang tunjuk kat sini. Jangan bersikap negatif wahai Mat Kiram

Tanpa Nama berkata...

bagi PELUANG pulak ustaz azizan dgn barisan exco pas buat duit..kereta camry, toyota fortuna depa melaram tak habis lagi.Bukankah puak ni buat apa pun depa tetap masuk syurga.NIK AZIZ DAN HAJI HADI DAH JAMPI KEPALA HOTAK DEPA..

aku bukan takat tengok dengan mata kepala sendiri, tapi mangsa yang terlibat mai cerita.

adun bukit pinang-dato haji roshidi, masa jadi pentadbir tanah, rasuah makan cukup kuat, buat ganguan seksual atas bini orang

dua minggu lepas, sahabat aku nampak DATO MAHFUZ masuk kelab gay di Bukit Pinang.

Ustaz Azizan gatai kote dengan Jamilah matron sister bilik 212, kedah medical centre.

Ustaz IZZAT adun Bukit Lada, hutang ambik barang dengan cina kedai sampai la liat nak bayaq.

lebih malang aku heran macam mana puak hijau lembu ni boleh sandiwara dan hipokrit, cakap bab islam, tapi penzina, pelakon porno dan peliwat depa boleh pertahan habis-habisan.. kaki berkhalat dengan bini orang seperti Mat Sabu pun depa boleh angkat sebagai pemimpin.NORMA bilik 121, Hotel Perdana, Kota Bharu..pERASUAH sperti HUSAM MUSA yang balas duit rakyat meniaga kambing kembu sampai 4 juta pun depa boleh pilih. IR AMIRUDIN yang selalu dating dengan marka dia di CITITEL di MIDVALLEY, KL pun puak anak Bukit boleh sokong..memang bodoh la rakyat Kedah terutama lebai lembu hijau..

Rakyat takan lupa kote kawaq puak lebai dan ustaz PAS, ADUN Selinsing, ADUN PERUPOK main burit dengan bini orang..apa nak jadi la..puak anak haram semua ni...MEMBANGUN BERSAMA KOTE BOLEH LA..MEMBANGUN BERSAMA ISLAM KEPALA TOK NEK HANGPA!!!!

BILA SAUH BERLABUH berkata...

You're too much! Kalau kes zina bawa mai 4 saksi..kalau kes arak tak perlu 4 saksi. Ini ada nas dalam quran..jangan terpesong dan terbengong. Main sedap ja noooo.....

Tanpa Nama berkata...

kena kat puak pas mintak 4 sksi..kalau kena kat orang lain hangpa fitnah setengah mati..orang bodo mana yang bila nak berzina, akan panggil 4 orang lain untuk suruh dia tengok dia tengah berzina..you also too much..dlm dunia sekarang mana ada pemimpin yang kununya cap Islam lebai nak buat jahat terang terang..bodoh betoi..bukti rakaman video, cctv, dna,keterangan mangsa, evidence berkaitan tak cukup lagi ka..? pasai tu la DAP seronok berkawan dengan puak PAS bodo, dan PKr PULA mudah meliwat minda puak lebaik PAS..Dah memang dasar bodo!!! tetap bodo selama lamanya.BILA SAUH DILABUH, yang hang pun dok sebok cerita dan fitnah pegawai KCS buat apa dlm blog hang..gila babi kot..la ni dah banyak BALA turun di Kedah..Banjir, kemarau, ribut puting beliung, hang suruh USTAZ hang pi jampi sikiit..BODO!!!

Tanpa Nama berkata...

Chantek sungguh bahasa sesetengah di atas sana. Memegang ugama atau menyembah politik?

Tanpa Nama berkata...

DEPA TAU MINTA 4 SAKSI KALAU KENA KAT PUAK DEPA SAJA. TAPI KALAU KENA KAT ORANG DEPA TAU BALUN SAJA DAH TAK PEDULI 4 SAKSI. INILAH CONTOH MUNAFIK AKHIR ZAMAN YANG RASULULLAH DAH SEBUT RIBUAN TAHUN DAHULU.

Raja Bersiung berkata...

Cuba kita fikir apakah DNA itu yg juga dimaksudkan sebagai 4 saksi bertaqwa?

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates