Selasa, 8 Mac 2011

BILA BERUK TERUS MENGGILA..!!!


SOBRI SUDIN

1. Yusrin Zakri Adnan, bekas menantu AZIZAN TOK WAN, PEGAWAI KHAS MB yang jaga GLC, pernah berkata, 'BERUK PUN BOLEH URUS KHTP'...Dan Yusrin Zakri ADNAN ini jugalah sering memperlihatkan perangai beruk mat ye nya bila duduk sebagai pemerhati dalam SIDANG DUN..

2. Tatkala ada saja ADUN BN membangkitkan kesalahan dan kelemahan PAS, mulut beruknya pasti berjuih dan mengata sesuatu dari belakang, dia tak tau yang kelaku dia aku perati, ramai pegawai KCS perati, namun apa boleh buat kalau diluar Sidang DUN dok buat kelaku beruk sebegitu rupa, dah lama aku BOH PENENDANG.... (tapi budak hingus ni, dalam senarai nombor dua, nombor satu tentulah SANUSI SETPOL).. sebab dia memang kaki penerajang dan kaki tumbuk orang sejak dari era sekolah menengah lagi..

3. Jadi elok la aku sparing dengan dia lepas ni (SEBAB AKU PUN KEPALA Samseng zaman sekolah menengah dulu).. cakap bahasa elok, ilmiah, petik rujukan, nas, petikan hadis atau ungkapan para sarjana tak dak makna dengan puak pokka ni, sebab dari dulu, kini dan selamanya MUSUH MEREKA IALAH UMNO, SAUDARA SEAGAMA MEREKA DARI UMNO mereka mahu perangi untuk dapatkan mati syahid, maka secara lojiknya, jika aku sebagai ahli UMNO biasa perangi dan katok sampai mampuih puak ni maka tentulah aku beroleh syahid yang lebih besar)... MAI kita try tengok.. Lama dah dok jadi dan buat kelaku baik, la ni nak kena jadi jahat balik...

4. AMATLAH MALANG, KHTP yang pernah mendapat inspirasi dan sentuhan idea TUN MAHATHIR selaku PM anak Kedah ketika itu kini telah menjadi caca merba, kurang profesionalisme aspek pengurusannya kesan ditadbir oleh spesis BERUK BERMATA HIJAU..

5. Pendedahan, HURAIAN dan analisis detail secara bukti dokumen, paparan email dalaman, kepincangan urusniaga dalaman, penyelewengan dan salahguna kuasa, aktiviti songlap duit, penguncupan pelaburan, salahkau Presiden KHTP Haji Sobri, YDP PAS KAWASAN SUNGAI PETANI yang juga merupakan cucu menakan TOK WAN AZIZAN, sudah terang lagi bersuluh.. Telitilah dalam blog DULUKINI DAN SELAMANYa, SUNGGUHKA, HHALEM, dan beberapa pendedahan yang dibuat oleh admin KEDAH TIMES sendiri..

6. Namun tentulah dicabar puak PAS pokka, jika ada salahlaku buat report pada SPRM.. jangan bimbang duhai seluruh warga KEDAH, menatang beruk-beruk ini takan kemana.. sampai masa mereka tahu langit itu tinggi rendah. Dan mereka akan akur bahawa tatkala kiamat tiba, BULAN, BINTANG, ROKET, MATA semuanya akan hancur musnah, yang tinggal hanyalah amalan baik buruk yang bakal ditimbang di atas MIZAN (KATI TIMBANGAN) bagi menentukan syurga atau neraka.

7. Inilah padah bila amanah dikhianati, urusan pentadbiran dan kemaslahathan ummah dimandatkan kepada golongan beruk yang keji sifat dan perangainya. GoLongan pokka dan beruk yang hanya merasakan urusan mengurus kerajaan cukup sekadar diisi dengan aktiviti ceramah berbaur fitnah, mengutip derma, memboyotkan perut dengan mengketedarah elaun percuma, maki hamun, usrah yang sia-sia, menadah tangan sekadar berdoa kemudian mencari alasan bukan mengambil tindakan dan mengadakan karnival ala funfair....

8. Benarlah kata bidalan jika MB AZIZAN kencing berdiri sambil dihinggapi penyakit kencing manis, maka barisan EXCO, pegawai khasnya, CEO GLC yang dilantiknya, gurkhanya, pecacai angkat najisnya juga pastilah KENCING BERLARI sambil mengencingkan rakyat KEDAH . Namun kencing berlari mereka itu penuh makna membawa bersama uncang-uncang yang penuh berisi... Mereka tidak segan, mereka tidak silu, kerana TOK WAN AZIZAN disepakati oleh jumhur ulama semak mereka seperti AMIRUDIAN, PAHROLROZI, USTAZ GHANI, MAHFUS, TAULAN RASUL bersepakat berkata,

 "TUMPANG MASA MASIH DOK ADA, SAPU APA YANG ADA, ESOK LEPAS PILIHANRAYA, kita tinggal hutang ka..duit kerajaan tak dak ka, ada seleweng ka, kontrak yang kita kencing kontraktor ka.. hutang ka.. menatang apa ka yang kita buat dan tinggai.. kita biaq puak BN pikiaq..."

9. Itu petanda sikap PAS yang bukan sahaja mengalahkan beruk mendapat bunga tetapi beruk yang sedang menggila.. Tindak tanduk pimpinan mereka sebegitu bukan sekadar boleh disifatkan sebagai kurang ajar.. malah RAKYAT KEDAH PERLU MENGAJAR.. AJAR mereka secukupnya, jangan biarkan beruk-beruk ini yang memusnahkan banyak habitat dan spesis lainnya dibiar lepas bebas.. Mereka bukan sahaja perlu dikalahkan dalam PILIHANRAYA tetapi perlu didakwa atas segala pembohongan dan salahlaku mereka sepanjang memegang kuasa memerintah Kedah dan rakyatnya.. (Mana dia duhai BERUK PAS, hangpa kata nak dedah secara bukti dokumen penyelewengan mantan MB dulu DET KHALID, begitu juga hangpa ghebang deras kata nak dedah penyelewengan MAN AZIZ dalam KFA.. Sembang saja dheras, habuk pun tarak.. cuba terus terang kat rakyat sebenarnya tak dak pun apa yang hangpa kata.. gempaq saja lebih... AKU sikit tak dak rasa takut dengan hangpa duhai BERUK PAS.. aku hanya ada rasa bangga kalau aku boleh katok kepala hampa, yang selalu jadikan budaya bohong sebagai amalan hidup).

10..HAKIKATNYA puak pokka PAS lidah biawak ni sebenarnya kian cemas, DAN SEDANG MEMBILANG HARI-HARI TERAKHIR SEORANG TOK WAN.. Mereka hanya kuat gempaq orang.. pandai skodeng orang.. tapi tanpa mereka sedari rakan-rakan baik mereka sendiri, pegawai kerajaan negeri, dan pendokong gerakan mereka yang tidak puas hati melihat telatah beruk mereka sedang berskodeng dan bercakap dimerata-rata tentang mereka. Golongan ini kini bersedia dengan penuh sukarela.

11. Gumpalan fail penyelewengan (banyak yang kita dapat dari pejabat UPEN, Wisma Darul Aman, dan anak syarikat kerajaan negeri), surat menyurat yang penuh kontroversi, SALINAN email, rakaman perbualan penuh sensasi, gambar-gambar yang bermutu tinggi bukan super impose yang boleh buatkan pimpinan PAS Kedah naik darah tinggi, makin dekat untuk kita dapat, sebahagiannya sudah ada ditangan... ramai rakan dalam PAS secara sukarela yang memberikannnya pada kita.. Dan dengan putaran dan gendang pilihanraya yang kian dekat, pembaca Kedah Times, dan rakyat Kedah jangan risau dan usah khuatir.

12. Kebobrokan, perangai gila puak BERUK MAT YE ni kita pasti dedahkan, paparkan dengan penuh tanggungjawab tanpa ada rasa gundah gulana didalam dada.. Biar mengalir darah, air mata dan apa jua rintangan didepan, meskipun akhirnya diri sendiri jadi bahan cacian dan terima ugutan..

13. KELAKU BURUK, BERUK-BERUK PAS pasti kita bongkarkan, kerana sentuhan mereka rupanya SENTUHAN KECUNDANG... Bak kata lagu kumpulan rock SCORPION,  'WHAT U GIVE U GET BACK'.. nilah yang dikatakan HUKUM KARMA.. 'Buat baik berpada-pada, pesan orang tua.. Buat jahat jangan sekali.. PAS yang akan rugi... MULIA DIBALAS SYURGA.. DOSAKAN SENGSARA.. Ini hukum karma (PETIKAN LIRIK LAGU HUKUM KARMA nyanyian KUMPULAN WINGS).

14. DUHAI BERUK-BERUK PAS BERMATA HIJAU, ungkapan akhir dari aku 'WELCOME TO HELL'. ARE YOU OK OSTAD?


2 comments:

Tanpa Nama berkata...

Sobri sudin ni dok di hell dah la kot, dok "mewelcome" org ni...

Tanpa Nama berkata...

betul la kot sobri sudin dalam neraka dan menulis dari dalam neraka.khabarnya dalam neraka dia terjumpa ramai umat Islam Malaysia dan yang lebih mengejutkan sebahagian besarnya adalah puak pokka hijau dengan diketuai ulama terompah nik ajis.

Mat Kiram

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates