Khamis, 31 Mac 2011

PUSAT PENYEMBELIHAN BABI DI KG. SUNGAI TOK PAWANG , KUALA MUDA ? ... RELEVANKAH KAWASAN INI ??

Tempat penyembelihan babi dahulu : Kampung Berjaya, Mergong (TELAH DIROBOHKAN PADA : 1 Julai 2009)
Tempat baharu cadangan / ditawarkan : Kampung Tok Pawang, Kuala Muda

KedahTimes ingin bertanya kepada pihak Kerajaan PAS Negeri Kedah mengenai kedudukan tanah yang DITAWARKAN kepada Persatuan (penyembelih babi) tersebut , adakah ianya adalah satu kawasan yang sehabis tepat untuk digunakan sebagai pusat penyembelihan babi (yang dikatakan MODEN) ?

Bukankah kawasan tersebut terdiri daripada ramai penduduk Melayu ?

Kalau tak salah, ada juga kawasan Perkampungan KEDA di kawasan tersebut ?

Sudah pastikah Kerajaan Negeri Kedah mengenai keputusan tersebut yang pastinya akan memberi impak terus kepada sekalian penduduk Melayu Islam di kawasan terbabit dan persekitarannya ?

Sudah pastikah Kerajaan PAS Kedah , bahawa Pusat Penyembelihan Babi tersebut akan mematuhi semaksimum mungkin syarat-syaratnya (tidak akan menyebabkan pencemaran dalam semua bentuk sama ada air mahupun udara (bau)?)

... Sudah dikajikah laluan lori-lori pembawa babi (sebelum & selepas sembelihan) terutamanya jalanraya yang menghubungkan laluan ke Kg.Tok Pawang , yang sudah pastinya akan melalui kawasan persekitaran Melayu Islam di situ?

Atau .... adakah ini hanyalah sebagai modal / gimik politik PAS semata-mata untuk menghadapi PRU13 yang bakal menjelang tak lama lagi ? Ianya sekadar melepaskan batuk di tangga sahaja ? ....

NOTA : Kepada para pembaca KedahTimes yang budiman, anda juga dialu-alukan untuk memberikan pendapat sama ada Kampung Tok Pawang, Kuala Muda ini adalah yang paling tepat untuk dijadikan Pusat Penyembelihan Babi Negeri Kedah  (tempat yang ditawarkan oleh Kerajaan PAS Negeri Kedah - menurut Sinar Harian) ?


13 comments:

Tanpa Nama berkata...

Langsung tak relevan ! patutnya ditawarkan tanah disebelah rumah tok syiejkh mb kita yang hanya pandai marah org , tapi tak tau marah babi!

PASbodohMelampau berkata...

hahaha HaHaha!

kerajaan negeri saja nooo nak cari pasai. mai la buat kat sini, aku nak tengok boleh berjaya ka tak boleh. ingat orang kawasan ni bodoh ka ,lebai!?

AloQStaQ berkata...

Aku rasa kawasan ni bukanlah yang sesuai untuk dijadikan tempat penyembelihan babi. Dulu kat Kg.Berjaya Mergong tu rasanya kawasan majo cina, bolehlah diterima akai sikit, itupun tak berapa bagus sebab agak tengah2 town dan berdekatan dengan market basah (orang melayu pun ramai pegi beli barangan ikan/sayuran di market tu).

jadi, aku rasa kerajaan Pas Kedah ni patutnya kena cari tempat yang betoi2 jauh dari kawasan Melayu Islam demi kebaikan semuanya (penduduk dan juga tokey babi)

Aku rasa elok jugak kalau tak buat langsung. hehehe ...

Klik SINI untuk cerita berkaitan BABI ni jugak ...

TQ Admin KedahTimes !..


AlOQStaQ

Tanpa Nama berkata...

Akum dan Salam 1 Malaysia

Tahniah kepada Ahli PAS,PKR dan DAP kerana perjuangan mereka sudah diiktirafkan dengan kejayaan Kerajaan PAS Kedah untuk membina Rumah Penyembelihan babi termoden?. Inilah perjuangan terhebat islam dibawah pemerintahan PAS.

Bagi umat Islam dan kaum melayu mereka bagi anugerah angin keluar asap. Nampaknya pemimpin PAS kini memperbodohkan kaumnya sendiri dan kaum melayu dan bumiputera asyik menadah tangan meminta simpati dan derma mundar mundir sana sini atas pergorbanan. PAS banyak bercakap seperti halilantar tetapi hasilnya seperti debu bertebangan dan adakalanya memasuki mata dan menyakitkan serta menguris hati dan perasaan.

PAS banyak gunakan Al-Quran dan Hadis tetapi hikmah dan balasan yang dapat seperti menghiris daging dengan pisau. Ini terbukti apabila apa yang dimegahkan seperti Kelantan yang ditakan Serambi Mekah rupanya sama berjiran Thailand yang bernoda maksiat, pengemis, penyedulupan barangan dan juga hebat dengan perjudian.

Apa yang paling hebat ketara Kerajaan PAS Kelantan membina Patung setinggi Kubah Masjid dan membina Pusat perniagaan untuk kaum melayu seumpama tin sardin dengan harga yang terlalu mahal dan diperbodohkan.

Kesimpulannya PAS hanya indah perkhabaran dan hakikatnya semuanya sendiwara dan pembohongan semata-mata.

potonglancau berkata...

Aku nak ucapkan setinggi tahniah dan penghargaan kepada rakyat Kedah yg telah mengundi PR. Bukan setakat pusat penyembelihan tapi kalau boleh bukak pusat ternakan babi di Kedah lagi bagus. Ramai anak Kedah yang boleh bekerja sebagai gembala babi, tukang mandi, tukang sembelih dan tukang lapah. Babi pun tak bangang macam hangpa...KHAAAKKK TUIIIHHH !!!

Tanpa Nama berkata...

kerajaan 'babi' bakal jadi pengeksport babi kawasan utara selepas ni, mou pun dah sain disaksikan oleh IR AMIRUDIN BABI..diendorsed oleh USTAZ MB BABI..jadi rakyat Kedah dapat satu lagi industri ekonomi..industri sembelilh babi..jangan lupa PRU nanti kita sembelih ouak BABI ni..bertaraf pusat sembelihan halal..dulu di kg berjaya berstatus pusat sembelihan haram..dah jadi halal kita pakat hidang kat puak PAS BABI..Bodo piang...kalau penduduk Cina ka Hindu ka di Kedah nak makan babi, import saja dari negeri jiran ataupun babi sejuk beku dari China, yang nak bela babi dan buat pusat sembelihan buat apa.. Cina dan HINDU di kedah 24 per cent saja, Melayu Islam 76 percent..Utamakan la kehendak majoriti, baru KEDAH SEJAHTERA PADAN MUKA HANGPA..Memang sah PAS dah jadiBABI macam DAPIG.Dewan PEMUDA PAS, TAK MAU KA BUAT HIMPUNAN 30K BABI-BABI..

Tanpa Nama berkata...

Tahun 80an dulu saya bawa lori ayam. semasa p tangkap ayam di satu kawasan dekat Kepala Batas (Bertam)terdapat reban ayam dan reban babi dalam kawasan yg sama.
Yg saya nak katakan di sini, terdapat juga rumah sembelih babi disitu. maka itu, saya cadangkan, PAS buat rumah sembelihan babi di kawasan yg menternak babi. senang jaga, senang kawal dan senang memantau.

Tanpa Nama berkata...

ATAUPUN NAK SENANG KITA SEMBELIH SAHAJA PUAK BABI BABI PAS NI..APA MACAM????

1 Melayu berkata...

Penduduk Kedah 80% Melayu ,negeri Kedah adalah negeri melayu dan melayu itu Islam.Atau Nik Aziz telah mengkafirkan semua Melayu Kedah,maka melayu Kedah hari ini bukan Islam lagi maka mereka boleh menternak dan makan babi sesuka hati mereka.

Mungkin satu lagi fatwa baru telah dikeluarkan oleh Nik Aziz iaitu bela babi itu HALAL,SEMBELIH BABI HALAL,JUAL DAGING BABI HALAL DAN MAKAN BABI PUN HALAL JUGA KOT !

Rupa rupanya inilah sikap sebenar PARTI ISLAM dan ini yang menyebabkan Parti komunis DAP cukup sayang pada PAS.

Tanpa Nama berkata...

apa nak heran...dulu pas kata kilang calsberg kat shah alam akan ditutup bila pakatan menang.
kenapa tak tutup bila dah menang sebabnya sekarang pemimpin pas sendiri minum arak..
pas dah belajar banyak dari DAP.
nik ajis akan bersabda setelah mendapat wahyu mengatakan babi halal dimakan olih orang2 yang menganut agama pas.
orang umno tak bolih lah makan...haram.
kepada penduduk kg tok pawang dan sekitar kola muda..belajarlah sikit2 dulu makan babi.
bila dah siap rumah sembelih nanti...bolih lah minta kerja kat situ.
peluang pekerjaan yang pas berjaya sediakan untuk penduduk setempat.
menternak babi untung banyak..harap penduduk kola muda jangan lepaskan peluang baik ini.

pas berjaya membabikan negeri kedah..
tukar jer nama kedah darul babi...
kerja cara islam yang ustan azizan banggakan..


siam islam bukan isle.

Dahlia Madu SP berkata...

itulah troanformasi PAS untuk mendapat undi kaum cina pada PRU 13 nanti.PAS akan terus memerintah Kedah kerana dasar terbukanya pada semua kaum.UMNO dah lama sedekah pelbagai projek pada kaum cina terutama di SP.Apa jadi Lagenda Height..Tolong jawap kalau siapa nak jawab.Percayalah PAS akan terus memrintah di Kedah.

Tanpa Nama berkata...

Akum dan Salam 1 Malaysia

Jika diizinkan Allah SWT PRU13 nanti tentu percaya PAS akan jadi kuli DAP dan PKR dimana BN akan kembali memerintah. Maka tercatatlah limpatan sejarah PAS sebuah parti kebajikan perjuangan babi sepertimana permuafakan PAS,DAP dan PKR membela babi contoh nyata di Selangor sepertimana ladang mega babi Khalid Gagap.

Tak mustahil kirannya impian cita-cita Dahlia Madu SP untuk megakan projek ternakan babi besar-besaran di Sp tak kesampaian. Ibarat pada masa itu seperti biarkan Dahlia Madu SP terjun dengan labu, labunya.

Tanpa Nama berkata...

Tuan,


Apa yangtelah di perjuangkan oleh bekas PM, dari kedah dulu.....sampai jadi lagu ni

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates