Isnin, 7 Mac 2011

REVOLUSI RAKYAT KEDAH..!!!!

SOBRI SUDIN


1. Anthony Loke, KETUA DAP PUSAT berkata dalam ceramahnya di Kompleks PAS Pokok Sena, Kedah adalah deposit tetap Pakatan Rakyat..

2. Mat Sabu @ Norma yang ditangkap khalwat di bilik Hotel Perdana yang sering menggelarkan Anwar Ibrahim dengan gelaran ANWAR AL-JUBURI turut melalak dengan berkata PR akan berdemo secara besar-besaran jika PASUKAN RELA diwajibkan mengundi POS dalam Pilihanraya.

3. AZIZAN TOK WAN yang suka lena, bersilat politik lalu berfatwa, 'SADA bakal jimat RM1.2 juta dengan penamatan PEJABAT POS sebagai agen kutipan bil ayaq'.

4. Apakah, TNB, TELEKOM, tidak mengenakan sebarang caj komisyen bagi setiap bil SADA yang dibayar dikaunter mereka? Apakah pula kos terlibat bila kaunter tetap SADA dibuka setiap daerah? Kos dan elaun gaji petugas, sewa premis, bil letrik, air, kos dan elaun overtime, dan berapa pula jumlah untuk biaya kaunter bergerak SADA yang dikatakan akan bergerak ke seluruh mukim di Kedah? Hitung pi mai-pi mai tentulah kosnya sama atau mungkin lebih..

5. Kerajaan Pusat tanggung dan serap kos subsidi untuk gula, minyak masak, petrol, diesel, beras, tepung, dan subsidi pendidikan, setahun menelan belanja berbilion ringgit(dalam tu duit aku ada sekali pasai bayar cukai tanah, hasil pintu, cukai pendapatan, BAYAR tol, zakat tahunan, bayar kompaun, saman dan macam-macam lagilah). Subsidi yang turut dimanfaatkan dan dimengketedarahkan oleh spesis haramjadah pokka hijau PAS...Tapi kerajaan pusat tak bising pun, malangnya KEDAH SEJAHTERA .baru nak kena tanggung RM1.2 juta, tapi melalak melolong tak ketahuan hala.

6. Benar kata seorang tokoh radikal dalam PAS, yang kini dah keluar PAS, PAS ibarat anjing suka melalak dan menggigit tangan orang yang memberinya makan tanpa mereka sendiri ketahui apa yang disalakkan. PAS itu parti politik, Islam itu agama dan deen justeru ada beza besar antara keduanya, bukan susah nak faham sebenarnya...

7. Benarlah kata seorang rakan yang masih melakukan kerja-kerja penyamaran dalam PAS, jemaah PAS adalah spesis hipokrit yang paling teruk pernah beliau jumpa (Muslimat dan Muslimahnya memang kuat seks dan sukakan seks yang luarbiasa..itu ikut katanya).. Cakap lain dan buat lain...

8. Boleh berubah-rubah ikut tempat dan suasana, jika perkara itu menguntungkan, mereka akan sokong membabi buta, jika perkara itu menjejaskan mereka meskipun ianya adalah benar, mereka akan menentang sepanjang masa. Tepatlah kata AMALUDIN DARUS.. Pengasas PAS KELANTAN, 'pemimpin PAS, banyak bercakap kurang bekerja, menipu amalan utama, pengikutnya diajar bertaklid buta, Islam jadi alat dagangan, bukan untuk dilaksanakan tapi sekadar bahan taruhan'.

9. Tapi umumnya jemaah PAS DI KEDAH suka hidup begitu, nasib diri dan keluarga mereka biarlah MB TOK WAN, bergigi palsu dan kaki lena yang tentukan.

10. Sebab itu, panggil orang luar untuk urus KEDAH AGRO(CEO Orang Perlis), SERI TEMIN(CEO-orang Selangor) dan banyak lagi GLC negeri, pokka hjau PAS dan anak Kedah kata tak pa... Padan muka hangpa.. nampak sangat TOK WAN ZIZAN tak iktiraf kebolehan hangpa sebagai anak Kedah..

11. TOK WAN ZIZAN kata hasil balak meningkat RM53 juta depa percaya, walhal lori balak dari Naka, Pedu, Kuala Nerang ke Alor Setar hanya berani bergerak jam 2 pagi, dikala pokka PAS sedap tidur lena..Yang jalan pagi dinihari ni hanyalah KAWAQ(PENCURI)... Tak pa lah... walau spesis pokka hijau tak nampak, TOK WAN ZIZAN TAK TAU, tapi Allah s.w.t nampak, sama ada dalam gelap atau terang..

12. Tarif air, cukai tanah, cukai hasil pintu ditempat yang tak dak khidmat PBT dikenakan pun puak spesis pokka boleh ikut saja.. Nak buat macam mana sebab kata dan perintah KHALIFAH AZIZAN wajib patuh dan tunduk..

13. Duit GLC diseleweng, dijoli, harta benda disapu, jawatan difaraid untuk kawan rakan pun depa kata tak pa.. INI PERJUANGAN.. SYAHID CITA-CITA KAMI, AKHIRAT TUJUAN KAMI... harta dunia biarlah AZIZAN dan sepupu, cucu menakan dia yang punya.. ALHAMDULILAH..

14. Dasar Islamisasi dari aspek pentadbiran, undang-undang(HUKUM HUDUD), sosial, tidak dilaksana di Kedah selepas PAS perintah pun depa kata tak apa.. Tak sesuai sebab ambik kira suara hati masyarakat Cina dan India...

15. Ironinya rakyat Kedah tak pernah kata apa.. buatlah macam mana pun..tepatlah slogan ORANG KEDAH SUKA BUAT MUDAH'.. Yang penting, ada makan, ada seks, boleh kerja serba sedikit cukuplah, yang lain-lain pedulikanlah..

16. Tapi MB TOK WAN tak sedar rakyat Kedah diam-diam ubi, bukan miang keladi macam dia, makin tunduk makin berisi.

17. Walau diperlaku, dikelentong sana sini, rakyat Kedah masih boleh senyum sampai nampak gigi.

18. Rakyat Kedah marahnya berhemah, taram dan dendamnya tak sudah, salam kalih, undi protes dah jadi lumrah, REVOLUSI BERDARAH pernah berlaku dlm sejarah. Dalam diam revolusi mulut sudah merebak segenap arah.

19. Bankers, KCS, intektual anak Kedah berkata, PAS hanya layak dan sesuai untuk urus ekonomi dan pentadbiran kerajaan pada skil urusan pengurusan pekan nat, ekonomi funfair, ekspo dan karnival. KALAU DIBIAR untuk urus ekonomi perspektif makro semuanya akan jadi CELAKO.. CELAKO.. CELAKO.. (ikut slang NIK AZIZ).

20..Usahawan kecil anak Melayu Kedah juga berkata, apa saja projek kecil atau besar hatta supply khemah sekalipun yang melibatkan program kerajaan negeri, PAS akan beri tender (bukan buka tender secara telus) pada tauke Cina dari Kuala Lumpur.. Walhal syarikat tempatan ada kepakaran, tapi PAS lebih mudah berurusan dengan China Dolls dan jika terima rasuah sekalipun tentulah fatwa mereka akan berkata tidak HARAM sebab terima dari orang kafir.. MAMPUS.. CELARU BIRU hukum hakam Islam main dengan puak POKKA DAN ANJING HIJAU ni..

21. Takpa, biaq pi la kat TOK WAN kita, bagi la dia peluang dengan kunco, anak beranak, sepupu, cucu menakan, dan jemaah EXCO dia untuk rasa senang sat, hidup mewah sat, tidur lena sat, LEPAS NI kita penendang depa keluar dari WISMA, kita pastikan salah laku, dosa dan penyelewengan depa, pembohongan depa, kita kuburkan bukan dengan bantuan dari UMNO ka, kerajaan PUSAT kat, MCA ka, MIC ka... Tapi dengan kesatuan dan kesedaran rakyat KEDAH sendiri.. REVOLUSI RAKYAT KEDAH yang pasti berlaku, pasti terjadi kerana rakyat KEDAH sedang membilang hari dan mereka bukannya bodoh seperti kata SANUSI .. DIAM mereka, DIAM UBI... dan bersedialah untuk terima serangan BERTUBI-TUBI selepas ini. Serangan yang PAS tak pernah jangkakan SELAMA ini..

HIDUP RAKYAT..!!!
HIDUP RAKYAT!!!
HIDUP RAKYAT!!!!

1 comments:

petani ria berkata...

Eh eh eh eh..umno.dikedah hangat tahi ayam je.itu pun pasai cakap free no charge..

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates