Isnin, 18 April 2011

PAS.. GAGAL.. SEGAGAL-GAGALNYA...!!!!

SOBRI SUDIN

Sejarah membuktikan bahawa PAS seringkali bertindak diluar kelaziman atau dalam bahasa Inggerisnya.. mainstream. Dalam terminologi Anwar Ibrahim.. LUAR TABIEE..!!!!

Tatkala Almarhum Tunku Abd Rahman dengan dokongan UMNO, seluruh umat Melayu Islam dan Raja-Raja Melayu berusaha menuntut kemerdekaan 1957 tanpa tumpah darah, PAS menentang sehabis-habisnya dengan alasan ‘kemerdekaan’ tajaan British yang diberi dalam dulang perak hanyalah lanjutan dari gagasan ‘kolonialisasi penjajah'.

Bila usaha menubuhkan Malaysia dengan menggabungkan Sabah dan Sarawak dengan aturan pungutan suara yang dikelolakan oleh Lord Cobbold 1963, PAS bersekongkol dengan Indonesia dengan kempen Ganyang Malaysia.

Apabila Revolusi Islam Iran 1979 berjaya, PAS mengimpikan perkara yang sama berlaku di Malaysia. Jika tidak upaya dengan kaedah demokrasi melalui angkat senjata pun mereka sanggup laksanakan. Daulah Islamiyah palsu yang mereka taja atas fatwa tok Guru telah menyebabkan peperangan sesama Islam dilancarkan, Peristiwa Memali 1985, kejadian di Lubuk Merbau, dan banyak lagi siri mobokrasi yang dijulang PAS dijayakan.

Puncanya kerana taksub assobiyah melampau dan tarbiyah yang diindokrinkan ke atas ahlinya. Segalanya halal bagi mereka, haram bagi orang lain. Raja melayu yang menjaga hal-ehwal agama Islam sekalipun sanggup mereka sembah derhaka sepertimana kelakuan beruk-beruk mengila di atas jalanraya tatkala BN ditakdirkan ALLAH S.W.T kembali memerintah Perak pada tahun 2009.

Lebih malang metodologi politik Islam yang bersandarkan ‘amal maaruf, nahi mungkar’ gagal mereka praktikkan di dalam jemaah mereka sendiri. Sebab itulah insan seperti Anwar, Kit Siang, Karpal Singh, Guan Eng mendapat tempat dihati, disayangi segenap segi... termasuk ADUN atau AHLI PARLIMEN PAS kaki mempuki bini orang, kaki menfitnah, beruk sarkas, kaki kacau ketenteramaan awam mereka lindungi dan sanjungi. Walhal kalangan golongan itu adalah spesis anasir Yahudi, dan anti Islam dan Melayu hakiki. Namun, kenapa PAS sanggup bersekongkol???? Puncanya hanya satu.. kuasa politik... dan usaha melindungi kemaluan dan 'kealiman mereka kununnya....'

Terjemahan tindakan ini telah pun difatwakan oleh TOK GURU ciptaan mereka, Nik Aziz, bahawa ‘jika syaitan sekalipun sanggup bekerjasama untuk mencapai cita-cita politik PAS', mereka sanggup dan rela.

Lantaran itu, bidaah dan kepercayaan tahyul bahawa PAS adalah gerakan Islam yang bermatlamat menubuhkan daulah Islamiyah, laksanakan hudud dan jamin keadilan berdasarkan kaedah ‘deen Islam’ wajar dibuang jauh-jauh dari sudut hati kita.

Bukti dan paparan contoh budaya PAS tidak lain hanya menggalakkan perkara berikut:
a.      Permusuhan sesama Islam
b.      Kacau ganggu di kalangan masyarakat
c.      Kecelaruan hidup beragama di kalangan komuniti
d.    Meruntuh institusi keluarga, masyarakat dan Negara melalui rekayasa fitnah dan perihal mengaibkan orang,  pemimpin setiap masa dan disetiap ketika..
e.      Berbohong sepanjang masa dengan medium ayat suci Al-quran dan hadis Nabi dijadikan sandaran.
f.     Beraja dimata dan bersultan dihati dengan menutupi dosa dan salahlaku mereka dengan imej luaran berteraskan Islam, walhal inilah sikap munafik dan hiupokrit paling besar sepertimana kelakuan Abdullah ibni Sabak dan Ubai bin Kaab.

Kesemua amalan sebati yang menjadi tunjang gerakan PAS jika diteliti dari a-f adalah tindakan yang jelas bercanggah dengan prinsip asas ajaran Islam atau ‘the fundamental of Islamic teaching’.

Lantaran itulah untuk menjadi insan bertaqwa, baik atau alim, tidak perlu menjadi jemaah PAS, ukuran kealiman atau ketaqwaan insan tidak pernah diukur berdasarkan keahlian di dalam parti.

Jika mahu melakukan kebaikan, kebajikan dengan ganjaran pahala yang setimpal juga tidak perlu mendaftar diri atau menyokong PAS, kerana tidak tertulis dalam mana-mana nas atau dalil yang menyatakan jika menjadi ahli PAS atau menyokong PAS dan membuat kebaikan seperti sedekah ganjaran pahalanya 700 kali ganda berbanding umat Islam diluar PAS.

Jika Islam itu deen yang lojik, hatta fakta sains yang betul sekalipun sama sekali tidak bercanggah dengan penjelasan yang telah dikemukakan di dalam kitab suci Al-Quran, maka secara lojiknya PAS adalah anti-lojik.. Dan golongan lembu goyim yang menyokong PAS adalah mereka yang mengkhianati ‘akal minda’ yang dianugerahkan Allah s.w.t. Disebabkan bersedia untuk diperbodohkan dengan perkara-perkara yang tidak rasional dan lojik sepertimana yang sering ditarbiyahkan oleh PAS.

Tidak perlu pergi jauh, jika imam besar seperti Hambali, Shafie, Maliki dan Hanafi berpesan kepada anak murid mereka, ‘jangan bertaklid buta dengan hukum hakam yang imam berkenaan keluarkan berkaitan soal muamalah dan jika ada pandangan lain berdasarkan nas, sumber Al-Quran dan hadis Nabi s.a.w yang boleh menolak hujah mereka, maka balingkan sahaja kitab karangan mereka itu ke dinding', namun realitinya di kalangan PAS, hanya dengan satu kata atau ayat Tok Guru yang diangkat oleh puak-puak lembu mereka sendiri, maka langsung dipegang dan diikut sebagai fatwa dan hukum sampai mati. Walhal guru mereka itu hanyalah insan biasa, bukan pun wali, nabi atau para sahabat nabi. Barang tentu ada salah silap, permainan emosi dan kacau ganggu fikiran yang boleh menyebabkan hukum hakam yang dilontarkan dicabar dan dibahas secara juzuk keilmuan..

Dan hakikatnya dalam soal dakwah Islam, gerakan Islam PAS sendiri kian bercelaru dan gagal untuk menangani kemelut umat malah menambahkan lagi ketidaksejahteraan dalam masayarakat, PAS turut gagal apabila diuji Allah s.w.t dengan kuasa pemerintahan.

Jika Umar Al-Khattab, meronda melihat nasib rakyat dan umat Islam untuk dibantu sedaya mungkin, namun Azizan Al-Atap, MB Kedah memilih untuk tidur nyenyak bertilamkan tilam empuk dan bantal gebu dengan hatinya terus bermimpi.. "apa nak jadi kat rakyat pun biaq pi la, aku buat hutang, lepas ni BN bayaq hutang”.

Jika para sahabat Nabi dahulu berjuang, ikhlas dan jujur dalam amanah yang diberikan, namun pimpinan PAS di Kedah bersedia melakukan apa sahaja kerja khianat, penipuan asalkan kuasa pemerintahan dapat mereka pertahankan. Islam tidak lagi meniti dibibir, yang menjadi bahan zikir puak lembu goyim PAS adalah… ’balak.. balak.. mana balak.. pasir-pasir.. angkut pasir… kuari-kuari.. kita curi.. duit GLC.. mari.. sini’.

Dan lebih malang… kesederhanaan yang dulunya menjadi tipikal budaya PAS, setelah beroleh kuasa, kemewahan, lagak nan sombong jadi pilihan.. benarlah kata pepatah.. sekali air bah.. sekali pantai berubah..

Lebih bobrok.. segala kerja mungkar ini ditutupi dengan madah berhelah, alas an demi alas an, propaganda dan pembohongan yang diarahkan untuk dilaksanakan oleh si bahlol dan samdol seperti individu yang berjawatan SETPOL MB, Barisan EXCO dan puak PEMUDA PAS yang diajar dengan prinsip Vladimir Lenin, ‘THE BEST REVOLUTIONARY IS THE YOUTH WITHOUT MORAL’.

Justeru memerangi golongan ini adalah wajib, menyanggah pembohongan mereka adalah kewajipan, menentang dan menghancurkan mereka mesti disematkan didalam hati dan perasaan.. Sebabnya PAS lebih banyak memalukan Islam dan umatnya berbanding menjulang Islam, syiar dan syariatnya…

Tidak perlu gusar dan gentar menentang puak lembu goyim ini, mereka ibarat hantu hijau, hanya berani bila ramai, tetapi kecut telur dan kemaluan mereka bila bersemuka.. Mereka lebih banyak auta dan suka buat kacau berbanding mendamaikan situasi jika berlakunya kacau bilau..

Mereka ini.. PAS.. kita boleh katakan sebagai GAGAL-SEGAGAL.. GAGALNYA… Dan peri mustahak yang wajib ditanamkan dalam akal minda umat Islam, ‘jangan bermimpi untuk kesyurga hanya dengan sertai PAS, akan tetapi sentiasalah beristighfar andai menyertai jemaaah ini, mudah-mudahan tidak kita dihumbankan dipintu neraka’… Amin.Ya.. Robbul A’lamin..

ANDA BUAT.. ANDA DAPAT.. Renung-renungkan.. dan Selamat Beramal..

**SAUDARA SANUSI SETPOL.. banyak-banyakkan istighfar…. jangan bimbang.. kita tetap dan akan terus bertarung digelanggang politik biar apapun kesan dan kosnya.. LAWAN.. TETAP LAWAN…!!!! NAK LAWAN SANGAT… Ingatlah kalaupun saya tewas tiada kesan apa-apa sebab saya insan biasa tapi kalau TUAN TEWAS BURUK PADAHNYA, kerusi empuk dan jawatan hebat hilang.. duit bulanan ESTIMA BINI siapa la nak menanggungnya????? Projek curi-curi khazanah negeri belum selesai lagi TUAN SETPOL.. Cepat.takut nanti.. tak dapat merasa untuk tujuh keturunan lagi… LAWAN TETAP LAWAN!!!! BIAR NYAWA BERCERAI DARI BADAN.. Sudah bersediakan anda??????

4 comments:

Tanpa Nama berkata...

NAMA SAJA PARTI ISLAM TAPI YANG BERI UNDI DI SARAWAK KEBANYAKKAN IALAH DARI BUKAN ISLAM TU PUN DOK MEGAH DAN BANGGA KONON DAPAT UNDI BANYAK.MACAM ORANG KEDAH KATA DOK MEGAH TAK KETAHUAN HALA.

Tanpa Nama berkata...

Dulu amboi ...aku ingat orang kuat PAS kg ku

a
u marah sanagt pasai UMNO berkawan denga bukan Islam.Kawan dgn kapiak la.Nak buat negara Islam la.Membangun bersama Islam laa.Dengan Melayu UMNO tak kawan .
Habis laa ni depa yg dok berkawan pula dengan kapiak tak pa pula.Bila depa jadi kerajaan apa pun tak buat.Islam hanyalah mainan di bibir mulut PAS.Pembohong dan tipu rakyat.Pekena rakyat siang dan malam.

Tanpa Nama berkata...

Dah la di semenanjung pun PAS dok buat carca marca...bawa budaya tu pi ke Sarawak pulak!!! Sesama Islam tolong sedaq la sikit...Cina tetap Cina depa akan sokong parti kebanggaan depa DAP...yang puak-puak PAS ni kalau tak mau BN pun tok sah dok sokong DAP tu...DAP adik PAP!!! Cakap lain buat lain...putaq belit no. 1 dalam Malaysia...

Tanpa Nama berkata...

Akum dan Salam 1 Malaysia

PAS seumpama kera mendapat bunga. Perasarana dan kemudahan yang terhidang habis dirobek. Dari segi pentadbiran mereka amat cetek ilmu. Tetapi mereka cekap dan kaya ilmu pembohong dan kelentong serta penyalah gunaan ayat suci dan hadis nabi. PAS kaya dengan tabur janji dan terlalu miskin dan papa kedana untuk menunaikan janji dan amanah yang diberikan.

Mengapa PAS diibarat seperti Kera mendapat bunga. Kita lihat kerakusan mereka tak kira hutan simpanan tadahan air semuanya mereka tebang dan tarah habis-habisan. Malah penceraman air sungai tak dihiraukan malah kejadian tak diingini seperti hanyutan kayu balak yang mendatangkan kemudaratan penduduk tak dihiraukan. Kita lihat PAS tak puas selagi pasir-pasir tak dicuri sepertimana berlaku di Selangor maklumlah sekutu sesakat mereka.

Tak cukup dengan itu demi memuaskan nafsu marah mereka sanggup untuk membina Pusat Penyembelihan babi di Tok Pawang dan alasan mereka mudah itu dari pihak terdahulu. Itulah PAS dan perangai serta terbiat buruk mereka. Mengapa BN membina Masjid, Surau, Sekolah Agama. Harian, Pusat Dakwah, prasarana itu dan ini tidak diwar-warkan. Perangai dan tabiat orang PAs terlalu busuk dan paling tepat orang Kedah cakap Perut Hijau. Mereka akan orang perasuah dan pengelap wang rakyat jika digunakan untuk kepentingan rakyat dan meraikan pemimpin Pusat Atasan.

Kita lihat mereka menggunakan Wang STDC, Bina Darulaman dan banyak lagi anak syarikat GLC demi perjuangan Parti PAS malah demi perut belulang mereka dikatankan jihat. PAS sebuah parti sonsang kerana kita lihat wang STDC untuk membantu rakyat banjir sebanyak RM 5000.00 dimana barangan itu dicop lambang bulan (PAS). sedangkan mereka gunakan wang STDC dan anak syarikat GLC jutaan ringgit untuk PARTI PAS itu tidak berlakunya penyelewangan.

Kita lihat Perangai Pemimpin PAS dalam STDC yang mengagihkan keuntungan bonus tak sama rata. kaum sakat yang komplot wang untuk kepentingan politik PAS diberi bonus 3 bulan gaji sedangkan yang melaksanakan kerja mengikut kehendak dan kejalan Allah diberi sebulan sahaja. Itulah dia pemimpin PAS. Kita lihat CEO STDC tak sampai 3 bulan bekerja dah boleh membli BMW mewah dan kini khabar ditambvah elaun luar negara RM 30,000.00 sebulkan. Benarlah seperti kata orang tua-tua memang perut hijau, bukan sahaja parti warna hijau, luaran dan dalam semuanya seperti lalat hijau.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates