Isnin, 25 April 2011

SANUSI SETPOL MB KEDAH KALAH PEMILIHAN !!? ... Whyyyy !!??? Whyyyy !!???

Kekalahan Sanusi : Satu Pandangan.
Det Guaq , Monday, April 25, 2011


Jika di ukur dengan kedudukan beliau sebagai SETPOL kepada Menteri Besaq Kedah, tidak sepatutnya Mohd Sanusi Md Nor kalah dalam misi merebut jawatan dalam pemilihan pas kawasan Sik.  TIDAK SEPATUTnya.  malah jika di ikut tradisi dalam parti pas walaupun di peringkat kawasan, jawatan-jawatan yang ada jarang di pertandingkan.  hanya main tunjuk-tunjuk saja.  Haaa....kali ni kita bagi YDP kat dia ni.  Pemilihan sekali lagi kita bagi kat dia nu pula....He he he...itu dulu bang...dulu lain.  Dulu pasrael tak berkuasa.  Sapapun tak mau berebut tang jawatan tu.  Boleh takat main tunjuk sana tunjuk sini.  tapi la ni, bila dah ada kuasa sikit, alaaa...sikit sangat kuasa tu, depa dah start berebut dah...Dulu depa pakat agih-agih saja jawatan pada peringkat kawasan.  la ni kempen berapi!!!!

Kembali kepada kekalahan sanusi.  Apakah sebab utama kekalahan beliau? Adakah kerana cara bercakap beliau dengan rakyat Sik? Atau adakah kerana cara beliau menulis blog yang tidak menggambarkan ciri-ciri seorang Setiausaha Politik kepada Menteri Besaq tetapi menyerlahkan cirit-birit penulisan gaya seorang blogger nyamuk yang tidak bertuan?  Atau adakah kerana ketam yang hendak ajar anaknya berjalan betul?


Bagi aku kesemua cirit-cirit di atas boleh di rangkumkan untuk menjadi sebagai satu pendulum di atas kepala untuk mengiyakan pandangan aku.  Dan ada lagi tambahan yang kalau aku ceritakanpun dah tak ada gunanya, iaitu sejarah berkaitan kerjaya beliau sebagai pekerja kepada sebuah syarikat jurunilai dahulu.  Yang ini aku cerita lain kalilah.  Maklumat berfakta dah ada dalam tangan aku ni.  Biaq aku simpan dululah.


Tetapi apapun sebagai kesimpulan aku berpendapat sanusi sudah tak di terima lagi bukan sahaja di sik terutamanya, malah di Kedah sendiri.  Kalau dah ahli sendiripun menolak beliau, apatah lagi orang luar dari pasrael Sik.  Tidak keterlaluan kalau aku katakan mereka sengaja hendak memperlekehkan sanusi di atas beberapa sebab walaupun jawatan yang di sandang beliau di dalam kerajaan negeri adalah amat penting, malah beliau juga mempunyai jawatan yang juga cukup penting di dalanm pasrael Kedah iaitu sebagai Timbalan Ketua Pemuda Pasrael Kedah.  Rupa-rupanya jawatan-jawatan itu tidak menjadi umpan yang cukup menggiurkan untuk di 'otek' kepada ahli pasrael Sik.  Maka beliau kini hanya menunggu untuk di lantik sebagai AJK lantikan atau tambahan sahaja.  APA BARANG SETPOL hanya menjawat jawatan AJK Tambahan/lantikan sahaja!!!

Rupa-rupanya angin-angin sepoi yang meniup di telinga aku kebelakangan ini mengenai penolakan sebahagian besar ahli pasrael Sik terhadap beliau nyata ada benarnya.  Maka di kala ini beliau tentunya belum lagi dapat tidur lena memikirkan hala tuju karier politiknya pada peringkat negeri dan pusat.  Apakah dengan kriteria yang terkini membolehkan beliau layak untuk merrembut jawatan-jawatan yang lebih tinggi baik di peringkat negeri ataupun pusat?  Biar sanusi sendiri yang menjawabnya.

Dipetik dari PelantaqHujah blog ....



4 comments:

Tanpa Nama berkata...

Ketua Bloggers UMNO Kedah sapu duit STDC RM43,431.64
Oleh: Tok Senapi

Tok dah janji nak dedahkan isu Ketua Bloggers UMNO Kedah, yang bernama Sobri Sudin ( http://kedahla.blogspot.com/2011/04/woi-sobri-bangkit-bangkit-apa-ni-siang2.html ) Jadi hari ni Tok nak tunaikan janji.


Menurut fakta yang didedahkan oleh pihak Audit, Sobri Sudin (gambar) telah menerima tunai sebanyak RM1,000 pada 26 Oktober 2005 dari Seri Temin Development Corporation (M) Sdn Bhd (STDC). Baucer bayaran atas nama ‘Dr. Sobri Sudin’. Harap ‘DR’ Sobri Sudin dapat jelaskan ke mana hilangnya gelaran itu sekarang?

Seterusnya pada Januari 2007 Sobri Sudin telah sapu* duit STDC sebanyak RM42,431.64 juga secara tunai kerana tiada rekod keluaran cek pada baucer bayaran. Bayaran yang dibuat terhadap Sobri Sudin adalah di bawah item ‘Sumbangan’. Sumbangan, mudah difahami sebagai pemberian yang bukan membeli pulangan balik kepada syarikat atau pemberian yang tiada kepentingan dengan urusniaga syarikat.

Soalnya mengapa jumlah duit yang begitu banyak disumbangkan kepada seorang yang bernama Sobri Sudin? Mengapa tidak disumbangkan kepada fakir-fakir miskin yang ramai kat seluruh negeri Kedah?

Tok nak minta Sobri Sudin.. opss silap Dr. Sobri Sudin, tolong jelaskan kepada rakyat Kedah sebab apa hang dibayar sejumlah RM43,431.64 gula duit GLC @ duit kerajaan @ duit rakyat tu. Hang kena buat penjelasan berserta sumpah laknat dalam masjid ala Saiful Bukhari (seperti mana yang terkandung dalam ajaran UMNO tuuu..).

Selagi hang tak bagi penjelasan dan bersumpah maka Tok janji (janji bukan sumpah) akan terus serang hang sampai tejelepok tepi guri.
________________
Nota kaki: sapu* bukan bermaksud mencuri tapi bermaksud duit itu diusap-usap

Tanpa Nama berkata...

siar tau, jangan takut klu di pihak yang benar DR sobri Sudin

Tanpa Nama berkata...

Sobri Sudin ni sejak keluaq dari UUM dah jadi tak tentu hala arah tujuannya.
itulah ikut benar perangai UMNO.
nak jadi juaralah konon.
dulu jadi setpol kejap.

lepas UMNO Kedah bungkus nasi lemak.
terus Sobri Sudin meraban-raban mencari dahan berpaut.
lepas ni rasanya dia mai melutut depan Mukhriz Botak pulak.
maklumlah, nak harap Mat Bashah tu ummmmnpppphhhh pun.
tapi nak peringatlah Mukhriz Botak pun bungkus gak PRU akan datang nih.
sebab apa, perangai dia sebijik perangai bapaknya.

Tanpa Nama berkata...

aku nak pesan kat Sobri.
kau jangan berpaut ngan Mukhriz Botak.
keturunan Firaun tu.
sah kau akan kena bodoh dengan Mukhriz Botak.
abang-abang dia balun Juta-juta.
jangan jadi bodoh tau Sobri.
ada PhD pun kalau jadi pak turut Mukhriz Botak tak guna pun.
jangan jadi bodoh ikut Mukhriz Botak.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates