Selasa, 26 April 2011

TIADA KATA SECANTIK BAHASA.. UN​TUK KU BALUN PAS GILA..!!!!

SOBRI SUDIN

1. Rakaman penghargaan dan terima kasih pada blog pro PAS Kedah, fb termasuk blog Sanusi SETPOL sendiri.. Kalau tidak kerana promosi yang dijalankan oleh blog ente-ente taik unta semua, maka saya dan rakan-rakan blog pro rakyat tidaklah sefamous hari ini (kita masuk bakul angkat sendiri la).. biarpun kaedah menfamouskan kami dimodus operandikan melalui mekanisme menyerang peribadi kami... namun hasilnya... alhamdulilah..

2. Maka terulaslah dalam satu blog hantu yang dicipta oleh juak PAS sendiri dan barangkali dalangnya budak gempal, katik ikan lohan, blog diberi nama 'kedah la'. Menarik kerana artikelnya menggunakan nama SAIBURI SUDIN (imitate nama aku la, reverse saikologi puak PAS, trick lama) dan penulisan artikel lain pula guna nama padijantan TAPI guna ejaan lain namun bila dibunyikan maka kedengarannya sama.

3. Ohh rupanya PAS Kedah dah terasa, baru depa realise selama ini bahawa mereka bukannya jenis spesis pokka hijau yang beradab dan bercermat bila berbahasa.

4. Bila aku ungkapkan istilah untuk merujuk pada puak PAS dengan kata-kata ungkapan PARTI HARAMJADAH, spesis pokka hijau, DEWA BERUK, tau pun depa nak marah... Itu la.. WHAT YOU GIVE YOU GET BACK kata lagu nyanyian kumpulan popular SCORPION..

5. Mari kita teliti sejarah ungkapan bahasa jijik, bengap dan bahlol yang pernah digunakan PAS sepanjang sejarah mungkar mereka menetang kerajaan Islam yang dipayungi UMNO di Malaysia..

6. Antara bahasa yang pernah mereka lafazkan, katakan, ucapkan dan tuliskan baik yang terkeluar dari pimpinan atasan bertaraf wali selipar sehinggalah ahli peringkat jemuang-jemuang semuanya melambangkan taraf otak senget dan sindrom saikotik TANJUNG RAMBUTAN..

Teliti betul-betul ayat dan perkataan yang puak PAS Gila ini gunakan, kemudiaan hangpa pikirlah sendiri, puak ni PARTI ISLAM ka PARTI HARAMJADAH (Jangan marah..!!)

a. ANJING KERAJAAN - panggilan PAS kepada PDRM yang bertungkus lumus menjaga keamanan negara sehingga membolehkan sebahagian ADUN PAS bersukaria di mana saja.

b. MAHAFIRAUN DAN MAHAZALIM, ORANG TUA NYANYOK DAN TUA NAK MAMPUS - panggilan PAS pada negarawan TUN DR MAHATHIR bila Anwar Al-Juburi dipecat september 1998

c. KAFIR - panggilan PAS untuk ahli-ahli UMNO

d. SEKULAR - panggilan PAS untuk dasar-dasar pentadbiran yang dijalankan oleh BN yang turut menguntungkan mereka selama ini.

e. TAGHUT- panggilan PAS untuk merujuk kepada sikap orang UMNO.

f. CELAKO-CELAKO-CELAKO - gelaran yang diberikan NIK AZIZ kepada blog yang tak sebulu dengannya.

g. ANWAR AL-JUBURI - label yang diberikan MAT SABU si NORMA bilik 121 Hotel Perdana, kepada ANWAR IBRAHIM masa dia masih jadi TIMBALAN PRESIDEN UMNO dan TIMBALAN PERDANA MENTERI sekitar tahun 1996-1997

h. BERUK NAIK NYOK - gelaran yang OSTAD AZIZAN bagi atas jasa KERAJAAN PERSEKUTUAN, bawa balik dan selamatkan puluhan ribu pelajar MALAYSIA di MESIR dengan kos RM60 juta, tapi PAS Kedah BARU kena bok keluaq RM1.2 juta untuk penghantaran balik pun dah bising.  MEMANG DASAR PAS BERUK GILA...

i. HARAM, HARAM, HARAM - hukum yang diberikan puak PAS pada SOLAT yang diImamkan oleh orang UMNO, sembelihan orang UMNO dan kenduri kendara yang dibuat oleh orang UMNO.

j. JIHAD - dongeng PALSU dan ayat penaik yang digunakan PAS untuk membodohkan ahlinya sendiri koononya kalau menentang sesama Islam (yakni UMNO) kalau mati, matimu adalah syahid, dan syurgalah tempatmu.. KEPALA TENGKORAK HANGPA, mengaji tang mana????

k. TAK TAU, DEPA TAKBAGITAU SAYA, BUAT KERJA CARA ISLAM, JANGAN KACAU, SAYA TAK PUAS TIDUR LAGI, BALAK BANYAK NAK TEBANG LAGI, HANTAR AI DULU RAYUAN, NAK LULUS KA DAK KITA TAK TAU LAGI - ayat pemimpin pas (KAJIAN KES DI KEDAH) UNTUK mengelakkan diri dari memberi penjelasan berhubung isu-isu yang menimpa rakyat..

7. Justeru, hangpa pikirlah sendiri, adakah dengan puak HARAMJADAH ni yang selama lebih 60 tahun dok maki, fitnah dan aibkan serta huru harakan umat Islam lain hanya kerana kita tidak menyertai PAS, maka kita kena cakap guna bahasa molek dengan mereka?? Tolong jawab mai sat.. Puak hijau ni, nasihat atau nak pebetoi macam mana pun dah tak boleh dah, darah depa dah tukar DNA Y, Hijau pekat.. lebih hijau dari kromosom darah INCREDIBLE HULK..

8. Sebab itu menjadi kewajipan untuk mengajar puak ini dengan sedikit istilah yang KURANG AJAQ,  sebab mereka banyak diajar dengan benda-benda tahyul, bidaah dan benda-benda merapu, termasuk fatwa dan tangkal azimat ayaq jampi tok guru selipar mereka..

9. Maka baru padan dengan muka hangpa wahai PAS, PARTI HARAMJADAH!!!!!. Puluhan tahun hangpa sedap dok maki dan mengata kat orang, la ni terima la balik apa yang hangpa dok maki selama ini.. Ini tradisi biasa, bukankah PAS KEDAH dah jadi kerajaan di Kedah?????? KALAU agak teringin dan maki rakyat, atau maki BN balik, lepas PRU 13 nanti hangpa jadi la pulak pembangkang... JANGAN MARAH NO...

**Untuk makluman blog pro parti haramjadah PAS KEDAH, UMNO tidak pernah melantik aku menjadi pakar propaganda mereka. Kami adalah blogger, penulis jalanan tanpa TUAN, tanpa bayaran, mana ada kelas nak jadi PAKAR PROPAGANDA UMNO!!!! Tapi kami rela jadi PAKAR PROPAGANDA UNTUK RAKYAT.. Ada faham?????? Cumanya, persepsi rakyat terbanyak kebelakangan ini menyatakan bumi KEDAH akan lebih SEJAHERA DAN AMAN tanpa PAS, PKR dan DAP YANG kini dah mula dilihat ibarat KERAJAAN YANG TAK KETAHUAN...

***ULANGAN SEBUTAN

INGAT PAS, INGAT ZINA DAN AUTA
INGAT DAP INGAT KOMUNIS DAN CINA CHAUVINIS
INGAT PKR INGAT OMEGA DAN LIWAT..

Ketiga-tiga diatas layak kita labelkan sebagai PAKATAN SYAITAN HARAMJADAH...

8 comments:

AloQStaQ berkata...

SUPERB ! SUPERB ! SUPERB ! 100 x ulang ! Great SS ! huraian yang cukup puaih hati ! HAHAHA !

Padan muka hangpa semua para beruk mak yeh kala hijau lambang panadol di tengah !

Tanpa Nama berkata...

PAS ni kalau apa orang buat yang dia tak setuju atau kena batang hidung depa, sahih akan tuduh UMNO yang buat, depa dah tak dak modai dah. Lagu tu la depa. Kita tulih apa pun tapi depa akan tak buat kisah. Kita kata la dulu hangpa kat UMNO kapiaq pasai kawan dengan MIC dan MCA, tapi bila depa kawan dengan DAP, macam-macam alasan yang depa bagi untuk justify kerjasama tu, tak pula kita UMNO nak tuduh PAS kapiaq, cuma kita soalkan sahaja, kenapa dulu tuduh UMNO sekarang buat sendiri?

Tanpa Nama berkata...

TLNG WAT LINK TK TWEET...SNANG NK TLNG TWEET ATKEL KT ORG LEN TQ....BIAQ SMUA ORNG BKAK MTA SKIT

Tanpa Nama berkata...

Ingat PAS .Ingat DAP.Ingat DAP ingat sama PKR.Ingat PKR ingat sama LIWAT.Ingat liwat ingat dijuburi.

detguaq berkata...

Kena ulang lebih kerap perangai KURAP depa. Lagi ulang garu, lagi sedap.....Kurapas, kuradapig dan kuraomegay adalah kurap yang paling sedap untuk di garu, kerana keruping pr adalah kepingan-kepingan kepalsuan yang setaraf najis!

MR Paya Besar berkata...

Setuju dengan cadangan dan pandangan tu.Kerajaan PAS Kedah wajib ditukar kerana kebodohan tadbir negeri Kedah.Dipihak UMNO pula ialah kegagalan pemimpin UMNO kedah main peranan.UMNO dibawah tak bergerak beri maklumat pada rakyat.UMNO cuma bermain dengan ahli sendiri sahaja.UMNO masih lena.UMNO dibawah tak ada tokoh yg berwibawa.Mereka ada banyak cerita rakyat yang berbentuk skandel terkutuk.Seperti UMNO Padang Serai yg banyak cerita rakyat cukup kelasik.Inilah umpan dan modal PKR.DAP dan PAS.Memang wajar rejim PAS ditukar.Syaratnya jangan tokoh yg ada dalam UMNO pun lagi teruk drp PAS.Pemimpin atas UMNO kena lihat dan teliti isu ini.Kalau PAS itu teruk jgn lah UMNO juga menempah jalan yg teruk.PAS dan UMNO parti melayu di Kedah dalam markah 50/50.Strategi bagus sapa-sapa boleh menang.

Tanpa Nama berkata...

Tak payah dok pikiaq benda lain la aku cukup bengang dengan masaalah ayaq ni.Bil kena bayaq juga tapi ayaq siang hari tak dak nuu pukoi 2 / 3 pagi sat baru nak ada pukul 6.00 tak dak dah.Cuba hampa pi melawat tengok kot belah Gulau Sik nu jangan pandai cakap saja.Mak mentua aku dah tak larat nak beli tong ayaq dah.Dulu masa UMNO tak dak apa pun la ni saja setakat naik harga baru ni.Aku minta tolong sangat la cuba YB YB pi tengok sat kat kampung Petai Kudung Gulau Sik tu.Jangan dok pandai mengata orang saja.Minta maof la no kalau terasa hati.Politik politik juga kebajikan rakyat kena tengok juga.Jangan pandai berkokok saja ekoq penohh taik juga.

Tanpa Nama berkata...

sobri lebai sudin aka barua syed sobri...

hang nak pebetui pas mcmana...hang pebetui dulu tokey hang syed sobri tu...24jam dok dlm mabuk arak...bagi pegang stdc jd ceo dia perabih duit glc tu smpai 8juta kat umno...mana tak lingkup negeri...duit stdc tu la yang dia dok p hambuq kat danok bagi tip kat penyanyi casanova dangan raja dangdut sampai sorang 3 ribu...yang jd bodo hang dgn org2 umeno yang lain...cian hampa org umeno......

Mat Kiram

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates