Rabu, 27 April 2011

UUM Bakal Di Cabul Secara Tersirat

Tajuknya cukup mengejutkan. Tetapi agak sedikit meragukan. Dalam Sinar Harian hari ini ruangan Kuala Muda mukasurat U11, AMK setuju UUM diambil alih. Atas sebab apa? Sebabnya UUM dikatakan ada masalah menguruskan kewangan. Kata MB Kedah, wang RM300 juta kalau tak reti nak mengurus dengan baik, baik bagi pada Kerajaan Negeri.

Kenyataan lapaq ayaq dari seorang MB Kedah yang mentadbir Kedah pun teruk sebab tak ada pulus disokong oleh Azman Mangkuk!

Asal saja lubuk duit dari kerajaan Pusat, maka ligatlah bola biji mata Azizan nak cekau. Ibarat mata jantan tengok paha pompuan. Tersilap bayar gaji pekerja 1 sen pun dah cukup untuk dijadikan alasan mengapa perlu Kerajaan negeri ambil alih.

Dulu, kalu kita nak kenal penyamun atau lanun, kita boleh tengok dari bendera depa yang berukir tengkorak. Tetapi sekarang kalau nak tengok penyamun, susah sikit nak kenal. Contoh bendera bulan penuh. Renung lama-lama baru perasan ada lambang dajal dalam tu. Lagi bahaya.

Dalam PR ni macam-macam. Sudahlah adanya Anwar sebelum nak liwat dikatakan Can I Fuck You. Jangan terkejut penyamun dalam PR pun sebelum nak menyamun siap baca doa dan bagi salam dulu. 

Alasan nak cekau bila naik cukai tanah. Bila UUM tak mau bayar dituduh ada masalah kewangan. Bukan ke bijak cara tu?

Patutlah Kedah jatuh pada PAS. Kalau masih ada otak bergeliga bagaimana nak mengaut harta dan kekayaan orang dengan tipu helah ni, sampai PRU20 pun Kedah akan dipegang oleh mereka. 

Hampa nak ke negeri Kedah jadi tak berkat? Tulah..Ada UMNO pi tukar ambik penyamun...

4 comments:

Mr Paya Besar berkata...

Alaaa apa yang hangpa dok bising-bising.Bayak sahajalah pada kerajaan TARBUS ni.Bukan banyak mana pun setakat RM sejuta lebih sikit.Yang hangpa dok peghabis tang lain tak pa pun.Janganlah tunjuk lekeh sangat pada puak Tarbus ni.Sebab itu orang pelece UMNO kerana tak ada telok jantan.Barangkali telok tiruan.Bayar sahaja.Mereka memang lapak ayak pun.Barangkali puak UMNO suka dan kaki kemut.Itu yg susah nak bayar.Hoi UMNO Kedah jangan tunjuk lekeh dengan PAS itu.Mereka memang kemaruk duit.UMNO heboh dalam surat habak sahaja.Dibawah senyap macam tunggoi kayu.PAS balun hari hari awat hangpa senyap.Dok harap sorat habak mana cukup.Isu liwat pak sheh pun hangpa tak jalan.

Tanpa Nama berkata...

MB kedah nie bkn otak usaha cari duet sendiri, dia dok nampak yg orang ja.

Bila dah dapat kat dia, manage pulak entah reti ka dak. Macam Kulim Hi-Tech tue.

Yg dia tau cukai mesti bayaq, terketaq2 suruh bayaq. Macam tahun lepas, orang dok kalut prepare utk raya, dia kalut dok suruh bayaq cukai pintu sebelum raya jugak. Apa benda la tue. Dia tau keja kerajaan dapat bonus tu ka dia pun kalut nak bonus jugak kot. Huu.

Tanpa Nama berkata...

PAS ni cakap saja pandai kerja tak reti

Tanpa Nama berkata...

Akum dan Salam 1 Malaysia

Bagi saya benarkah Pemerintah PAS layak untuk mentadbirkan sahsiah, ilmiah UUM daripada segi kewangan dan pentadbiran serta pembangunan. Ini kerana kos penyelenggaraan amat tinggi serta komitmen semua pihak harus diambil kira dan bukannya berpandukan otak kelentong dan lawak bodoh.Hakikatnya kita lihat banyak perasarana yang telah disediakan dan telah dibangunkan oleh Kerajaan BN dan mereka hanya perlu memantau dan baikpulih pun cacamerba dan terlalu teruk. Begitu projek dan syarikat GLC yang gah dan berkilauan intan permata kini longlai dan sudah jatuh kepada suasa. Jika benar PAS Kedah memang hebat mengapa mereka hendak menaikkan Cukai tanah?. Itu tandanya mereka sudah kekeringan duit. Demi untuk menjaga air muka atas kebodohan itu maka mereka tunjuk muka beruk dan tembok mampu uruskan UUM.

Secara fizikal dan bukti yang nyata krisis air kat UUM pun dah bermacam-macam helah dan dalih mereka reka cipta. Hakikatnya mereka tidak berkualiti dan haprak. Apakah kita mahu semua sumber khzanah seperti pasir, kayu balak, tanah bukit-bukau dihapuskan dan akhirnya mereka serahkan kepada PAP Singaopra (Yahudi) sebagai mana terjadi Ladang Rakyat di Kelantan. Kita lihat saja INSANIAH pun tak terurus dan berlakunya demonstrasi.

Justeru itu apakah kita harus gadaikan gedung ilmu dan masa depan generasi kita dikuasi oleh bangsa asing dan nyata musuh islam. Susahlah kita dijajah dengan kuasa wang kini kita mahu pula kuasa ilmu kita dijajah dan memporak perandakan masa depan generasi kita sebagaimana ternodanya islam di Singapore seperti melukut di tepi gantang. Jangan jadi seperti katak bawah tempurung dan ibarat bunyi guruh dilangit air dalam tempayan dituangkan. Jawapan MB Kedah mudah iaitu TAK TAU,TAK TAU dan kerja ikut islam tetapi islam bagi kat mulut tetapi pelaksanaan ikut yahudi Singapore.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates