Ahad, 15 Mei 2011

Anwar 63, China Doll 27..Buat Bini Sajalah Anwar Oiii...


Suratkhabar yang paling banyak menipu kuat adalah Harakah. Gara-gara membaca Harakah yang lebih banyak fitnah, mengajak mengingkari nikmat hidup dan tidak berasas telah menjadikan pemikiran pembacanya di tahap yang serendah-rendah pertimbangan. 


Sudah tidak wujud lagi anjakan untuk berfikir tetapi menerima secara bulat-bulat apa yang ada di dalamnya. Tak ubah seperti buku cerita hantu atau cinta bertaraf tiada bintang.

Seorang makcik, gara-gara terpengaruh dengan penulisan penulis Harakah yang mengambarkan Putrajaya mempunyai banyak terowong-terowong rahisa bawah tanah terus menjajaj cerita Tun Mahathir membina Putrajaya hanya untuk keselamatan dirinya sahaja. Jika Putrajay di bom, Tun boleh lari masuk ke dalam terowong meninggalkan staf dan segala jenis kehidupan di Putrajaya.

Lalu makcik ini pun pergilah ke Putrajaya semata-mata ingin melihat dengan kepala mata sendiri tentang terowong bawah tanah. 

Sudahlah dalam bas habis dikelentong dan disyarahkan kepada rakan taulan betapa jahatnya UMNO. 

Akibat taksub dnegan Harakah, makcik ini berserta anak-anaknya mencari terowong-terowong yang dimaksudkan. Yang dijumpainya terowong juga tetapi terowong ke kafetaria untuk staf serta terowong untuk tembus ke bangunan-bangunan berdekatan.

Balik dari Putrajaya, apabila ditanya, makcik ini menjawab. "Aku baca dalam Harakah. Dia tulis macam tu.."

Dah kena tipu sekali sampais ekarang makcik tersebut membaca Harakah dengan separuh hati. Percaya dengan tak percaya sama banyak.

Anjakan paradigma pemikiran dalam Harakah adalah bagaimana menukar atau memusingkan apa sahaja tajuk dalam Berita Perdana dan juga media-media lain yang menyokong Kerajaan.

Kes video Anwar, makcik tersebut tak mahu tengok kerana katanya haram. tetapi di mulut, dikatakan UMNO jahat kerana menfitnah Anwar. 

Mentaliti mak cik ini telah diperbodohkan dengan mudah oleh PAS. Marilah masuk PAS. Parti yang mengajak kita meletakkan otak bukan di kepala tetapi di lutut!

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

dah tua bangka pun tak boleh nak berfikir dengan matang. orang melayu adalah yang mudah di tipu. mudah terpedaya lebih-lebih lagi kalau bab agama. kalau tak tak kan la ujud golongan yang mengamalkan ajaran sesat seperti ayah pin dan yang sekutu dengannya.

Si Jangkang berkata...

bukan buat bini.Layak buat cucu dah ooi.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates