Sabtu, 7 Mei 2011

Ceramah Politik PAS di Politeknik Kulim

Apa dah jadi? Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah, Kulim sebuah institusi di bawah Kementerian Pendidikan dibawah Jabatan Pengajian Politeknik telah membenarkan khutbah politik menyokong pembangkang pada Khutbah Jumaat di Masjid institusi tersebut pada 6 Mei 2011.
Khutbah tersebut mengeji penyebaran video seks yang dikatakan fitnah kepada seorang pemimpin pembangkang yang disebarkan di internet. Video ini walaupun dilapor dan didedahkan oleh sahabat karib Anwar sendiri telah di fitnah kononnya adalah kerja Umno oleh pembangkang

Eloklah kementerian pendidikan tidak hanya memantau, tetapi mula mengambil tindakan yang lebih tegas sebagaimana kerajaan PAS menyingkir dan membekukan beberapa kakitangan dan penuntut KUIN bulan lalu walaupun hanya melakukan demonstrasi tidak berkaitan politik.

Seseorang perlu bertanggungjawab.

8 comments:

Tanpa Nama berkata...

Begitu juga dengan pensyarah cina di politeknik ungku Omar juga menghasut pelajar agar membenci kerajaan yang ditunjangi oleh orang Melayu

nyOk Tua berkata...

Betul...disini saya pun ingin menyatakan perkara yg sama, pabila sembahyang jumaat di masjid politeknik kulim pada 6/5/2011. Terkejut dgn khutbah kedua yg di sampaikan oleh khatib ingin rasa dihati ingin memaki dan menampar muka khatib yg tak sedar diri itu. Tapi akai dan fikiran masih waras bukan mcm puak2 PKR yg sanggup mengotorkan rumah Allah dengan tindakkan yg bodoh tidak menghormati adab2 ketika berada di dalam masjid. Disini di harap pihak yg berkaitan dapat mengambil tindakan keatas khatib tersebut. Qhazaf..Qhazaf...bangang punya khatib...dah byk ulasan ulama, mufti pasal qazaf ni.. baca laaaa BANGANGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

TAK DAK ORANG LAIN HAMPA NAK SALAH KE? PI MAI PI MAI SALAH UMNO ,KONSPIRASI UMNO AWAT AKAI HAMPA TAKAT SALAH UMNO SAJA KE . CARI LA LAIN IDEA UNTUK DI KETENGAHKAN.OTAK HAMPA DAH BEKU KOT ATAU NIE SEMUA AKIBAT TERLALU BANYAK SOLAT AGAKNYA.

matpanah berkata...

Salam bro,

Silap kut.takkan Pas nak guna hartabenda kerajaan untuk tujuan politiknya. Mustahil. Tu kerja UMNO.
PAS tak buat kerja macam tu. PAS ni suci lebih-lebih lg sejak jadi lembu belaan DS Omega dan kuda tunggangan DAP ni. Bertambah2 sucinya.

Jadi jangan fitnah depa, tak baik. Depa ada authority tu. Kalau depa kata kita berdosa, berdosalah kita. Kalau depa kata kita masuk neraka, masuk nerakalah kita. Jangan main-main...power tu!

Tanpa Nama berkata...

selidik dlu....sblum mnabur fitnah membuta...

Tanpa Nama berkata...

Nak buat apa pun pikiaq la sama kita semua nak pi mana lepaih mati nanti.... jangan la dok kejaq dunia macam kita nak duduk dunia ni selama-lamanya nooo.... jom kita kejaq akhirat, dunia ni hanya kebun untuk kita buat bekao nak bawah pi sana... apa Islam kata betui, betui la...apa Islam kata tak betui tu, sampai bila pun tak betui.. kita hidup di dunia ni, nak bagi ALLAH suka, bukan nak bagi manusia suka.... Jom kita pakat bagi Allah suka kat kita....

Mohamadazhan hjDesa berkata...

tindakan tegas ka? haha...berapa byk institusi kerajaan yang disalah guna oleh UMNO...bila ya UMNO nak diambil tindakan tegas ni.hehe..macam lidah bercabang la...

Tanpa Nama berkata...

Salam..dah lebih tiga tahun hampir setiap jumaat saya bersembahyang di masjid tu...memang benar..hampir setiap khutbah disitu ada saja benda yang tak kena dengan kerajaan..pendek kata hampir semua kerajaan BN buatsemuanya tak betoi..mereka saja yang betoi...tapi mereka x pernah pun cerita kebaikan kerajaan BN yg bina politeknik tu...pasai kerajaan BN buat Masjid yang dia baca khutbah hentam BN tu..pendek kata gajah depan mata tak nampak...Karpal Singh di KL, Guan Eng di P.Pinang, Nik Aziz di Kelantan Nampak Jelas...itulah kenyataan puak-puak ni... dah 6 org perdana menteri malaysia..pada pandangan depa..sorang pun tak pernah betoi bagi depa...walaupun anak depa dah jadi peguam,doktor,engineer hasil dari pemerintahan yang depa kata tak betoi.. itu lah yang dikatakan manusia yang mengaku kononya ustaz,ulama dan alim tapi tak pernah tahu erti bersyukur dengan nikmat Allah dan berterima kasih kepada mereka yang berusaha memajukan negara... fikir2kan dan muhasabah diri kita..

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates