Khamis, 26 Mei 2011

DAH NAIK MAJAI... !!​!!

SOBRI SUDIN

1. Sikap pengundi kini sudah jauh berubah, dan pendirian mereka memang sukar diramal terutamanya golongan 'fence voters' dan silence majority. Namun pengundi Cina dah tau 'feel' mereka. Puak ini apa jadipun semua teringin nak naik roket, dan tak mau lagi MELAYU/ISLAM jadi teraju kuasa. DAN PAS pula tumpang toi untuk bersama dalam ROKET menuju neraka...

2. Namun penyeluruhan yang boleh dibuat, majoriti rakyat kian muak atau istilah Kedahnya, dan naik majai dengan 'politik'.

3. Selepas 2008, ingatkan pentadbiran negara dan negeri boleh berjalan dengan elok, parti-parti yang menang mampu jaga kebajikan rakyat, namun yang lebih dipentingkan paksi aktiviti rakyat seolah-olah ditumpukan pada melayani seorang insan saiko. Mamat saikotik porno ni mencipta pelbagai kontroversi.. mungkin kerana dia dah dihinggapi sindrom 'penyakit GILA BABI'.

4. Kemudiannya, episod pilihanraya kecil pelbagai edisi menambah lagi derita rakyat yang tersepit akibat persaingan parti-parti berlainan ideologi. Kerana berebut 'kuasa, semua pakat jadi GILA.. mengalahkan spesis HANTU RAYA...

5. Tambah memualkan apabila golongan kaduk naik junjung diberi mandat rakyat memerintah di lima buah negeri, maka bermulalah dasar pentadbiran caca merba dan tidak ketahuan hala.. barangkali ini natijah apabila soal amanah dan kepimpinan dierahkan kepada bukan ahlinya..

6. Entahlah, namun rata-ratanya pemimpin politik khususnya yang bersetubuh dan bersenggama dalam satu gabungan bernama 'PAKATAN' seringkali menyusahkan rakyat, bukan benar-benar memperju
angkan nasib rakyat...

7. Walhal dalam negara demokrasi sebenar, pemimpin yang perlu mendengar rintihan rakyat dan keluhan mereka bukan bergaduh dengan rakyat dan memperlekeh rakyat serta institusi sepertimana yang sering ditunjukkan teladan oleh AZIZAN AL-AIR LIUR BASI..

8. Apapun jua terimakasih kerajaan Persekutuan (BN la) yang mendengar keluhan rakyat dengan bertindak tidak menaikkan harga petrol RON95 dan gas LPG..

9.Terima kasih daun keladi, harapkan PAS, PKR dan DAP, puak ni lembut gigi dari lidah, bersembang kuat macam HARAMJADAH, tapi POORAH.. apa satu yang depa buat pun tak tentu arah... Yang depa tau.. tumpang boleh.. apa yang lalu depa sapu.. kuat mengketedarah... kuat lena dari bekerja.. Yang pandai depa buat hanyalah CERAMAH dan jual angan-angan, itulah padahnya bila pemimpin mereka kuat tidur, maka seringlah iblis mendatangkan mimpi, mimpi yang semuanya MIMPI INDAH YANG TIDAK BERPIJAK DIBUMI NYATA..

10. Apa..???? AZIZAN kata nak bina KONDOM MANIAM MEWAH 5 BINTANG 25 tingkat dengan 6 unit penthouse DI TANAH MILIK BDB. Itu kemewahan dan keangkuhan, bukan satu keperluan yang rakyat Kedah inginkan. CEMUIH SUNGGUH AIH DENGAN KELAKU PUAK BERUK DAPAT BUNGA NI...!!!!

6 comments:

Tanpa Nama berkata...

ingatkan nak buat rumah kat orang-orang miskin yang tak berapa mampu. rupanya dibina rumah yang semua orang tau takkan mampu orang-orang berkopiah putih sendiri nak beli. nanti kita pakat tengok sapa yang akan beli kondo tu ya. hebat sungguh mereka ya. sejahtera. sejahteralah kedah ya. tahniah kepada pengundi mereka dulu.

Melayu Lunas berkata...

Bukan Kondo Maniam.Silap tu.Sebenarnya ialah KONDOM Maniam

Tanpa Nama berkata...

> kondomaniam tu sapa nk duduk?....pemaju dia pun ca ya nun alip...xkan org melayu/islam pulak nak duduk/beli??

>nk beli umah murah...45k pun kita xmampu!! apatah lg kondomaniam tu??

> undi dap=sokong komunih
>undi pas= lingkup islam
>undi umno=islam selamat,rakyat sejahtera

Tanpa Nama berkata...

Nak undi pun kena tengok dulu.Kalau yang ada isu balun jubok macam Padang Serai.Sorry laaaaaa.

Maya AS berkata...

Sdr sobri sudin.aku nak bagi tahu pada hang.PAS ni pun bukan kuat.PAS pun ada darah tinggi buah pinggang dan lemah jantung.cuma umno ni yamg juga lemah dari penegerusi perhubungan,ketua bahagian,ketua pemuda negeri dan bahagian ,wanita bahagian,pu 3 bahagian.Tak ada program yang hebat yang mereka buat.Apa dia pgorgram politik yg umno buat.Gelombang merah pun syok pada nama sahaja.Juara Rakyat tak lebih drp bantuan RM 59.kain batik gula kopi,beras sekampit dsb.Pernahkah UMNO buat program perjumpaan dan dailog dengan rakyat.Bukan semua pemgundi perlu bantuan.Ada pemgundi nak jmumpa dan berdailog nak beri pandangan.Dato Basah tak ada idea ke semua ini.Sepatutnya UMNO/BN Kedah buat KONVENSYEN mancari garis halatuju partiuntuk PRU 13 nanti.Dato Bashah nampak berjalan solo tanpa sokongan drp orang lain.UMNO Kedah,Pemuda Kedah,Wanita Kedah,PU3 Kedah amat sepi dan sunyi.cERAMAH dan penerangan puhn sunyi sepi.UMNO banayk modal tapi tak pandai ambil kesemnpatan.Yang Ketua Bahgian pandai bunuh rakan sendiri demi jaga politik mereka sendiri.UMNO bahagian di Kedah cukup banyak problem sampai muak dan nak termuntah bila dengar ditelinga.UMNo Kedah ditimpa musibah kerana BALA agaknya pemimpin UMNO Kedah banyak buat kemunkaran ,maksiat.Maka seluruh rakyat UMNO Kedah terima bala ini.UMNO Kedah kena bersih dari segala kemungkaran yg sedang hangat diperkatakan.UMNO kedah kena mantap jentera penerangannya.Penerangan UMNO cukup teruk dan lemah sekali.Tenaga penceramahnya pun belum di sediakan lagi.Jentera peneranag UMNO Kedah kena gandingan dengan muka-muka lama tokoh MP/ADUN/Menteri dan mantan Ketua Bahagian.barisan pimpinan UMNO dikedah langsung tak nampak muka mampu beri ceramah pada rakyat.Biro politik UMNO Kedah boleh jadi tak ada dan belum wujud.Apakah perancangan biro politik UMNo Kedah.Atau pun rancang ikut suka dan selera Dato Bashah sahaja.Tunggu orang jemput sahaja.Aku nampak setakat saat ini UMNO hanya mimpin disiang dan malam hari.Gerakkerja UMNO/BN sepi dan longlai.Juara Rakyat lebih drp tipu rakyat dgn maltlamat dapat peruntkan yg dipancung oleh pimpinan bahagian.Kalau pilih nak tumbang PAS UMNO kedah dan Dato Bashah kena ubah cara dan pendekatan yang lebih agresif.Bukan macam kereta lembu di Melaka nampak sahaja cantik.Mana-mana ketua bahagian yang ada masaalah kotor suruh mereka berundur segera kerana umno tak memerlukan pemimpin yang ada akhlak buruk sombong ego.Kerana mereka lah UMNO jadi huru hara dan kucar kacir.Dulu naik kerana politik wanag.Hari ini wang dah susut.Maka kaki buluk duit pun mula lari sana sini.Itulah perangai yg ada dalam UMNO.Siapakah yang patut menyelamtkan UMNO dimKedah..........

Pengundi Muda berkata...

Aku amat tertarik ucapan Naib Presiden UMNO Dato Zahid Hamidi masa ucapan perasmian UMNO Jerai baru ini.Dia hantam semua yg ada di Jerai sendiri bagaimana senario disitu.Rupanya di Jerai pun bertokak juga antara geng Ku Rahman,Suhaimi KB dan Jamil Khir.Ucapan Zahid itu tepat sekali untuk kekuatan parti UMNO.Tak payahlah berretorik lagi sesuai sangat lah cara Zahid beri ingatan dan amaran.Yang dibawah kerja tepuk dan jadi batu api juga rasanya.Tapi UMNO Jerai tak lah seteruk Sungai Petani ,Padang Serai ,Merbok dan Kuala Kedah.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates