Selasa, 10 Mei 2011

Jari Telunjuk Azizan Keluar Asap, Bukan Api!

Kalau dulu, pemimpin UMNO hanya baik dan turun padang semasa musim pilihanraya dan digelar 'lapaq undi' tetapi kali ini PAS membuktikan bahawa pemimpin mereka juga tak kurang hebatnya iaitu 'lapaq ayaq'.

Begitu angkuh sehingga meletakkan sayarat sendiri bahawa KPT sendiri harus merayu kepada Kerajaan Negeri untuk dikurangkan rebat cukai tanah. Azizan fikir Kedah ini bapak dia punya.

Bila duit dah kurang macam-macam idea penyamun untuk mencarinya. kalau tak buat secara sopan, maka secara kasar dan kurang ajar pun tak mengapa, janji duit masuk.

Kedah, sebuah negeri yang boleh diterokai dan boleh dimajukan jika PAS fikir secara bijaksana. Bukan memajukan negeri dengan cara seakan memeras ugut Kerajaan Persekutuan.

Sudah lapuk cara menadah tangan dan mengedar tin-tin untuk kutip derma dan kali ini PAS lebih maju melangkah ke hadapan dalam bab memungut hasil negerinya.

Duit berjuta yang PAS nampak tetapi usaha untuk menarik pelaburan tak ada. 

Budaya samseng adalah budaya teras PAS. Jari telunjuk Azizan itu baru aksi permulaan samseng PAS. Orang Kedah biarpun kasar tetapi tak mahu diajar untuk menjadi kurang ajar.

5 comments:

Tanpa Nama berkata...

Tak payah la nak merayu, buat jatuh maruah jer. Tak kisah la Kerajaan Kedah ada idea penyamun tapi aku rasa setakat bagi 1.7juta untuk cukai tanah berbanding 80juta pendapatan yang diperoleh syarikat2 dibawah UUM tu sendiri, takde apa2 pun.

Kalau nak kira zakat pun dalam 2juta. Bagilah depan duit cukai tu. Mana la depa nak korek duit lain. Benda kecik macam ni tak perlu diperbesar besarkan. Depa kan Islam jugak. Kena bangunkan kawasan Melayu Islam yang rata2 ada kat Kedah tu.

Kalau nak bantai PAS, bantai tang lain ler...

Tanpa Nama berkata...

>nah aih...sampai mcm tu skali lapaq duit
> buat la potongan elaun wakil rakyat ka...exco ka...atau pjam dari penang ka...klantan ka...sgor ka klu nk tmbah dana........sanggup ka???
> brpa kali depa buat rmbongan kempen pi tarik plabor ???? exco yg btagung jwb...dok wat apa????
> jgn dok bg idea lapok....kedah la ni xdak duit...sebab krjaan yg dulu hutang banyak!!!!
> pi mai2...dok salah orang ...depa xsalah jugak!! hehe
>

Tanpa Nama berkata...

puak2 pas ni pandai hentam orang jer.... tadbir tak pandai..belagak ..

pemerhati jalanan berkata...

eloklah PAS Kedah dengan UMNo Kedah serupa.hang kata kat depa tak betoi.Depa kata mai balik tak betoi.Maka jadilah sama-sama tak betoi dan gila babi.Kerajaan PAS pun ada kosa.Pembangkang UMNO Kedah pun ada kosa dengan kerajaab pusat.Pakat-pakat tunjuk kosa.Tinggal lagi depa tak tunjuk yang dalam kain depa sahaja.Budak-budak yg belajar kat UUM dok gelak tengok orang politik main politik.Main politik haram jadah.Main politik bodoh macam zaman batu purba.Zaman pakai daun kayu tutup perkakas depa depan dan belakang.Masing-masing keras kepala lutut dan keras kepala hotak.Jangan sampai anak-anak kita yang dok belajar di UUM tak hormat dan hilang rasa hormat pada semua orang politik.Ostat Azizan dengan Ostat Bashah duduk bincang elok-elok.Buat keputusan terbaik.Kalau kerajaan PAS Kedah lapak Ayaq apa salahnya bagi je lah pada mereka yang dah nak pengsan kerana kehausan ayaq.Jangan biar rakyat kata PAS/UMNO orang Melayu jadi kerajaan isu yang kecil macam ini pun tak boleh selesai.Gebang sahaja lebih.Kata Ostat Azizan mengaji tinggi tapi otak lebih teruk drp budak TASKI.Ostat Bashah pula depa kata LCE nampak gaya takut nak berdepan dengan Ostat ini.Janag asyik dok main buat kenyataab surat khabar sahaja.Kalau LCE pun janganlah tunjuk samapai tak mampu nak selesai isu ini.Pelajar UUM dan orang ramai kata pemimpin politik Melayu di Kedah rendah pemikiran dan rendah nilai jati agama dan bangsa,.Cakap langsung tak serupa bikin.Rugi kah kalau pemimpin Melayu Kedah duduk bincang bagi nampak kata nak jaga rakyat Kedah.Rupanya Pak Lebai pun bila ada kuasa dia jadi celaru juga.Aku ingat PAK Lebai ok.Rupanya tarbus juga.Pasai duit dan ....rit lagi satu tak boleh pakai laaaaa.Rakyat kedah jadi mangsa.Satu UUM pun dah kelamkabut macam ulat taik dalam tong taik.Sama-samalah kita tunggu dan lihat selama mana mangkuk hayun pemimpin-pemimpin Melayu Kedah nak bersilat macam orang mabuk todi.Jumpa lagi.

Tanpa Nama berkata...

Akum dan Salam 1 Malaysia

Daripada pemerhatian sebagai rakyat biasa dan yang tidak mempunyai ilmu pendidikan tinggi amat jelas kini akan kewajaran ilmu MB Kedah amatlah dhoih dan terlalu cetek. Ini umpama ilmu terlalu tinggi dikata seorang bekas pensyarah tetapi realitinya tahap tadika.

Bagi kewajaran fakta menunjukkan sikapnya yang tidak berpendirian setiap kali diajukan soalan oleh wartawan beliau seumpama lawak bodok seperti lakonan MR BEAN. Sdtiap jawapannya adalah tidak matang dan lain yang ditanya lain yang dijawab.

Pemimpin PAS Kedah tiada berpendirian dan tidak berpegang kepada amanah janji dan mereka selalu mendustai dan selalu berdolak-dalih ataupun dalam delima atau masih khayalan ataupun egois. Jika berpandu pengagan PAS yang terkial-kial menyatakan mereka akan perjuangkan kebajikan dan meneggakkan syiar islam sebenarnya dusta semata-mata. Ini digambarkan apabila Kerajaan PAS Kedah tidak berupaya memberi rebet potongan cukai seperti pemerintahan Bn dahulu. Kebodohan MB Kedah makin terselah apabila beliau menyatakan kuasa yang ada bagi memberi rebet cukai adalah ditangan PTG.

Sebenarnya PTG diikat dgn kanun serta tiada kuasa memberi rebet sedangkan kuasa eksekutif tertinggi DEWAN RAKYAT KEDAH yang mampu memberi rebet potongan tersebut. Justeru itu boleh diandaikan tahap pendidikan MB Kedah Tahap Tadika kerana untuk membohongi rakyat yang berpendidikan tinggi seperti menikam diri sendiri. Cuma rakyat yang bodoh atau diperbodohkan sahaja mengiakannya.

Sebagai rakyat Kedah saya memuji kepimpinan Pusat dan kementerian Pendidikan Tinggi serta UUM yang tidak mudah melatah dan melenting. Hakikatnya mengapa mereka tidak boleh membalas jasa baik Pemimpin PAS Kedah ini dengan menarik semua kemudahan anak2 ahli PAS dan menggenakan yuran pendidikan sepatutnya tanpa rebet dan tanpa Pinjaman PTPTN dan biasiswa bagi yang layak cuma anak2 BN saja beri pinjaman PTPTN dan biasiswa dan rebet yuran.

Perpandukan pada fakyta tersebut jelas menunjukkan pemimpin PAS tidak ikhlas, kuat berdendam, lemah serta pak turut DAP, pengecut serta bukannya melaksanakan penerintahan kejalan yang diredhai oleh Allah tetapi mengikut hawa nafsu dan semangat jahat.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates