Rabu, 18 Mei 2011

Servis Sedut Cara Anwar Dan Bill Clinton


Patutlah..Wajarlah..Tak memeranjatkanlah...

Apalah nie? Kenapa ayat menunjukkan baru tahu? Jangan keluar lagi dari blog ni. Anda tak salah masuk tetapi ada sebabnya perkataan-perkataan dituturkan.

Begini.. Tok Guru Nik Aziz dah lama sangat pegang jawatan sebagai Mursyidul PAS dan sebagai Perdana Menteri untuk DUN di Kelantan. Dulu masa Tun Mahathir perintah negara, yang paling panjang muncung dan kokokan menjejeh usia pimpinan Tun adalah PAS sendiri. 'Dah lama dah'.. Kasi Can lah... dan sebagainya. Tetapi bila kena tang batang punai hidung masing-masing di atas lamanya Tok Guru pegang jawatan sampai tak reti dah turun maka mereka buat macam telinga tersumbat dek tahi telinga.

Bila tenung-tenung balik, bila baca-baca balik rupa-rupanya sebab utama adalah tiada pengganti yang secerdik dan sepandai memerintah seperti Tok Guru Nik Aziz. Dua MB dari parti PAS yang dah monopous dari segi jawatan dan seorang yang sedang lagi sedang ke arah itu iaitu Hj Hadi Awang dan Ustaz Azizan menjadi sebab utama Tok Guru Nik Aziz tak jadi nak tinggalkan segala jawatannya. Sebab pertama bodo-bodo, kedua tamak haloba dan ketiga keciwi dengan kuasa.

Bakal nak naik lagi kelabu iaitu Mat Sabu. Husam tu gagah ok tetapi yang tak berapa sedap seperti orang pertama menyokong hak asasi golongan homoseksual.

Haji Hadi Awang bila jadi MB Terengganu habis dihalau dan dikuncinya tabika-tabika Kemas sampai budak-budak tu yang sekarang dah besar panjang tak lupa bagaimana berdiri di luar dewan yang berkunci di  bawah matahari terik. Ada Haji Hadi Awang kisah tentang pelajaran anak-anak kecil tu? Mana ada kisah. Yang kisah ialah berkahwin lebih dari satu. Sedap dia saja yang dipentingkan.

Ustaz Azizan yang mulanya nekad tak mahu tiru gaya Belanda Haji Hadi Awang pun sama naik tahap ketidak cerdikan dan ketidak tahan nafsu dek kuasa. Kalau Haji Hadi Awang tak kisah dengan budak-budak tabika, yang ini lagilah.. Lapaq duit RM1.7 juta sanggup buruk-burukkan Universiti Utara Malaysia. Yang sokong Ustaz Azizan ialah bekas-bekas penuntut dan penuntut-penuntut yang menyokong PAS saja. Itupun dah ada yang tawar hati sikap lapaq ayaq pemimpin-pemimpin PAS. Manifesto PAS dah ditanggalkan di setiap markas sebabnya manifesto tu depa reka waktu kencing dalam jamban saja.

Berpuluh ribu graduan UUM yang tercalar hati dengan sikap Ustaz Azizan, tapi ada Ustaz Azizan kisah? Dalam minda kedua-duanya minda kepala penyamun dan perompak saja. Bila tawan terus bolot sebanyak mana. Suka tak suka, sokong tak sokong mereka tak kisah. Bila datang PRU, bila tewas mulalah seluruh ahli PAS malu sebab hilang negeri. Ada dua orang ni kisah?

Patutlah Tok Guru tak sebulu dengan dua pemimpin ni. Cari duit tak reti. Berjanji nak beri bulan dan bintang tetapi bagi bendera bulan saja. Lepas kalau panas baran serah kat depa. Yang paling mangkaq Hj Hadi Awang. Nak perintah negara tak perlu tengok peribadi. Kalau macam tu senyumlah Anwar. Kalau jadi Perdana Menteri, lagi hebat dari Bill Clinton. Dalam pejabat sambil cakap telefon, kat bawah ada orang sedang servis sedut. PAS tak ada masalah kalau ada pemimpin macam ni.

Susah juga tak ada pelapis. Tapi tak apalah..Kalau dah tak ada sangat ambil sajalah Mat Sabu. Yang itu sajalah yang cerdik dan mewarisi kepandaian Tok Guru Nik Aziz. Salah Tok Guru jugak. Tak turun cerdik kat pelapis-pelapis dalam PAS. Terturun bodoh saja yang banyak. DAP tepuk tangan, PKR pula dalam dunia mereka sendiri. Hehehehehehe... Teruk dah PR..

0 comments:

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates