Rabu, 29 Jun 2011

Demonstrasi Bukan Jalan Rasulullah SAW

Demonstrasi bukan jalan yang dianjurkan oleh Islam, kerana tidak pernah ada dalam sirah Rasulullah SAW sebarang bentuk demonstrasi dianjurkan bagi menyampai sebarang protes kepada pihak berkuasa. 

Jika amalan demonstrasi itu satu jalan yang dikehendaki Allah SWT dan RasulNya, maka sudah tentulah akan dicontohkan dalam sirah memandangkan umat Islam pada ketika itu ditekan dengan begitu dahsyat.

Malah Rasulullah SAW tetap dengan cara baginda, iaitu cara berlembut, mengirim surat, menegur. Sedangkan kaum Jahiliah pada zaman Rasulullah bukan kepalang jahatnya, pergaduhan antara puak, membunuh, berzina, menyembah berhala dan perbagai kemungkaran, jika dibandingkan dengan umat Islam di Negara kita ini, jauh lebih jahat dan ganas kaum jahiliah itu.
Jika itupun Rasulullah SAW tidak gunakan sebagai alasan untuk membuat demonstrasi, apakah kita pula mahu engkar terhadap apa yang diajarkan Rasulullah SAW?

Malah peperangan dilancarkan hanya... diulang hanya, apabila Islam tidak dibenarkan disebarkan oleh pemerintah kafir pada waktu itu atau umat Islam dilarang mengerjakan ibadah dan mahu dihapuskan. Dan itu jelas tidak berlaku di Negara ini.

Itulah jalan Rasulullah SAW. Jika kita tidak mahu mengikut jalan Rasulullah SAW, maka bermakna kita memilih mengikut jalan Syaitan.

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

PAS= Pengikut Anak Syaitan

Tanpa Nama berkata...

Islam itu hebat dan semesti umatnya pun mesti hebat. Islam itu suka keamanan, suka pada keharmonian, suka pada keindahan, kekayaan dan benci pada kemiskinan dan kejahatan serta kerosakan.

Golongan yang suka kepada kerosakan dan kehancuran terdiri daripada suku sakat Yahudi, Sosialis dan Iblis. Pertama kita lihat bagaimana Iblis ingkar perintah Allah SWT supaya sujud pada Nabi Allah Adam a.s. Yahudi dan sosialis sahaja suka kehancuran dan peppganda sebagaimana kejahatan mereka mensabotaj kapal flotilla. Siapa kata Kerajaan Zalim. Kerajaan bagi berbagai kemudahan dan kemajuan serta bantuan.

Malah kepala penyamun, penyagak, peliwat, pengedar dadah, penzina, pemberontak diberi keadilan dan didakwa dimahkamah. Kita lihat yahudi menangkap orang x bersalah dan terus dihukum sedangkan mereka yang zalim, pembunuh dan perosak dikatan penengak undang2. Begitu juga kita diceritakan kejahatan komunis. Jadi rakyat yang membantah untuk keamanan dan keharmonian ini tergolong dalam pakatan yang benci islam serta sayangi yahudi, iblis dan sosialis.

Golongan ini membuat maksiat, membuat hura-hara, sikap membenci, perosak dan menjatuh hak dan maruah agama dan negara.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates