Rabu, 29 Jun 2011

Naib Presiden yang Bahalol

Cuba pembaca semua hayati kata-kata Mahfuz ini. Kedah Times merasakan yang beliau ditendang keluar dari JK Pas Kedah adalah kerana kata-kata beliau yang hanya bertaraf 1 bintang atau budak lulusan darjah 6.


Anthony Quinn menjiwai dan membawa watak Omar Mukhtar dengan baik sehingga  beliau dianggap seperti Umar Mokhtar. Bukan bermaksud wajahnya yang sama dengan Omar Mukhtar. Itulah perbezaan besar.

Jika Johari Abdul boleh menjiwai watak P Ramlee, kita boleh ibaratkan Johari Abdul memang hebat kerana dapat menjiwai watak P Ramlee tetapi sama sekali kita tidak kata wajah Johari Abdul serupa dengan wajah P Ramlee.

Jika ini pun seorang Naib Presiden PAS tidak boleh fikir, bayangkan jika beliau menjadi Menteri Penerangan, Komunikasi dan kebudayaan. Sudah tentu segala perkara lawak bakal dilakukan beliau. Mungkin melakonkan semula kisah Anwar Ibrahim dalam sebuah filem.

CUkuplah Mahfus, jangan asyik memperbodohkan diri sendir. Rakyat tidak bodoh ... tak tahula jika orang PAS ada yang bodo..
Omar Mokhtar, Singa Padang Pasir

“Pas menyangkal kenyataan laporan pakar pengecaman wajah yang menyebut pelaku dalam video seks sebagaimana didedahkan, mirip 99.99 peratus Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, teknik mengubah wajah menyerupai individu tertentu telah dipraktikkan dalam industri penerbitan filem.

“Mereka hanya kata 99.99 peratus mirip, tidak semestinya bermaksud memang itu Anwar.

“Watak Omar Mukhtar yang dilakonkan Anthony Quinn dalam filem Lion of The Desert juga menyerupai Omar Mukhtar sebenar. Jadi, apa nak dihairankan, semua teknik begini boleh digunakan untuk memerangkap seseorang,” katanya.

Beliau menegaskan, walaupun isu itu diberi liputan media di negara ini, ia tidak menjejaskan sokongan terhadap Pakatan Rakyat malahan mampu melonjakkan nama ketua pembangkang itu.

“Ia akan melariskan lagi publisiti Anwar seperti pertambahan undi dalam program realiti televisyen, Maharaja Lawak.

“Bagi saya, ini adalah sebahagian daripada cerita lucu zaman moden,” katanya.

Sementara itu, Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, tiada sebarang dokumen dikemukakan berhubung perkara itu malah ia sekadar kenyataan lisan daripada peguam.

“Ia tiada kaitan mengenai kerjasama Pas dalam PR, kerana perjanjian parti dengan PR, bukan dengan Anwar.

“Justeru, isu Pas keluar PR tidak timbul kerana Pas masih tetap bekerjasama dengan PR,” katanya.” – Sinar Harian

5 comments:

Tanpa Nama berkata...

Kalau ikut budak suruhan dan kaldai PAS nie org tupun mcm dia juga 2x5. Dia nie kalau barang sama seperti brg reject dan boleh dibuang tiada kualiti, tiada kuantiti dan penuh virus yang merosakkan.

Tanpa Nama berkata...

Kebodohan terlampau pemimpin PAS. Watak dan rupa pun tak dapat bezakan. kalau ini daya fikir pemimpin PAS, apa lah tahap penyokong dia pula. kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

bodo taHAP GABAN

XDAK CARA DAH NK JWB...PUAK PAS NI

Tanpa Nama berkata...

tapi kalau dok tengok kelaku umno lebih kurang jugao asyik dok selak kain orang dok tunjuk kudis orng..umno lupa kudis dan kurap depa hampa lagie berlambak....dah lama dahhhh..pakat-pakat fikir..

Tanpa Nama berkata...

dok tapis apa ..tunjuk terus lah baru jadi ayam jantan .....sama-sama bersabung ..jgn dok berkokok sorang2

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates