Ahad, 5 Jun 2011

PAS sudah setaraf PKR dan DAP

Maka PAS sudah berada setaraf dengan PKR dalam membentuk sebuah organisasi politik. PKR yang dipimpin oleh peliwat dan perasuah nombor satu di Malaysia. Kini PAS sudah dikuasai oleh peminat perempuan di bilik 121 dan juga pengawal Khazanah harta di Kelantan.

Maka sudah lengkaplah PAS sebagai imej arca PKR. Apa lagi yang dimahukan?

Kita tunggu dan lihat apa akan jadi kepada 'Hudud Matlamat Kami', 'Kami mahu negara Islam', ' Membangun Bersama Islam' serta 'Jihad matlamat kami'.


Mungkin kita bakal melihat slogan-slogan baru seperti 'PAS 4 All', 'Kesamarataan', 'Kebebasan' dan sebagainya.

Tetapi yang bersorak besar ialah DAP kerana telah berjaya mensekularkan PAS. 
Nampaknya kata-kata yang UMNO adalah sekular oleh PAS di atas pentas ceramah mereka sudah diadaptasikan sendiri oleh PAS. Ludah ke langit, terjatuh ke atas batang hidung sendiri.

Dan peringatan kepada pengikut PARTI ASLAM SEMALAYSIA, bersedialah menjawab apabila ditanya kelak siapa pemimpin kamu ....

Pengikut PAS, selamat bergembira dengan slogan-slogan baru ....

JERLUN, June 4 (Bernama) -- DAP and the Parti Keadilan Rakyat (PKR) have succeeded in influencing PAS to the extent that the party's objective of setting up an Islamic state, which was the party's struggles all this time, has been changed to a welfare state.

Deputy chairman of the Kedah Umno Liaison Body Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir said PAS was also seen as lacking a fixed stand when it changed the principle of struggling for an Islamic state to a welfare state because it wanted to realise the aspirations of the DAP and PKR in championing the cause of the multi-racial society in Malaysia.
"Congratulations to the DAP and PKR for succeeding to influence PAS to the extent that only those aligned to them (no ulama) were elected as PAS vice-presidents and even the deputy president.
"The influence of the DAP and PKR in PAS is very substantial. This does not reflect that PAS is free from the influence of those who are actually against Islam," he told reporters after launching a programme, "Undergraduates With the People", here Saturday.
He said the results of the PAS election which was announced today certainly did not reflect the support of the PAS members or delegates for the ulama in PAS.
The results of the PAS election announced today showed that PAS grassroots leader Mohamad Sabu sprang a surprise by beating three-term deputy president Nasharuddin Mat Isa and Pahang PAS commissioner Tuan Ibrahim Tuan Mat for the number two post.
The new vice-presidents Salahuddin Ayub, Datuk Husam Musa and Datuk Mahfuz Omar, are also from the non-ulama group.
Mukhriz said the formation of a welfare state announced by PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang at the PAS general assembly yesterday had actually been fought for by Umno and Barisan Nasional (BN) ever since independence.


6 comments:

Tanpa Nama berkata...

Akum dan Salam 1 malaysia

Setuju benar, PAS bukan setaraf dengan DAP dan PKR malah lebih teruk daripada mereka kerana PAS kini terjerat dalam kancah DAP dan PKR sebagai pencacai. Tak caya tengok siapa itu SABU,MAHPUH,BANG DIN PUDURAYA, MUSANG CIPTAAN NIK AJIS.

akubekaspkr berkata...

Salam sob,kita tak perlu lg sentuh bab peribadi puak tu, yang penting satu anjakan baru PR, yang akan mencabar UMNO/BN telah bermula. Perancangan 5 tahun DSAI bermula 2008 sudah hampir terjelma. Pemimpin UMNO/BN dok seronok lagi,aku teringat kata kata TUN M, "sehingga kini belum ada pemimpin BN yang dpt mengatasi Anwar". Tak malu kah pemimpin BN. Kalau di Kedah jgnkan berdepan dgn DSAI, dgn Ust Azizan pun belum ada lawannya, kecuali pemimpin UMNO Kedah dapat duduk semeja...Era baru PR jgn dilihat remeh

Melayu Lunas berkata...

PAS hanyalah akan jadi sebuah parti Islam Retorik semata.UMNO Kedah lekaslah bangun dari lamunan lena.Dah puas ditegur masih macam itu juga.

Tanpa Nama berkata...

Salam akubekaspkr, sebanarnya memang akui DSAI merupakan orang yang mula membawa politik wang dalam UMNO tetapi adakah anda ingat bagaimana cubaan beliau yang mendapat bantuan yahudi dan amerika terutama soros menjajah msia digagalkan oleh Tun Mahathir.

Begitu juga agenda licik mereka berkaitan air di Singapura. Kita lihat bertapa liciknya isu ini untuk menjeratkan Msia dan cubaan serangan dan jajah amerika dan yahudi melalui Singapora dan autralia. Kita harusnya bersyukur kerana Allah masih menyayangi dan memberi hidayah kepada Tun Mahathir meneruskan bekalan air kepada Singapora. Kita tahu teknologi Singapura terlalu hebat daripada teknologi amerika dan israel hingga air najis tahi sekalipun dapat diproses menjadi air bersih. Kita akui mereka hebat dan boleh suling air masin untuk dijadikan air minuman harian tetapi mereka tak mahu dan mahukan air diJohor dengan harapan agar pemimpin kita melatah.

Kita tahu kekuatan angkatan tentera mereka amat canggih dan boleh musnah malaysia dalam masa singkat. tetapi mereka kecut perut apabila belanjawan msia tambah 3% kepada kekuatan pertahanan dan mendapat bantahan. Jueteru kita kita tak harus alpa atas cubaan mereka melalui DAP kini yang mendapat sokongan kuat PAS dan PKR. Gambaran jelas kini PAS diterujui golongan kuat sokongan DAP iaitu Husam, Bang Din Pudu raya, Mahfus dan kini Mat Sabu.

Amat malang malang bagi saudara kerana andaian saudara terlalu jangkal sedangkan bukan sahaja Azizan bahkan jika dilihat kita sebagai rakyat Msia harus bersedia lebih daripada itu sepertimana kegagalan Amerika dan Yahudi menjajah Msia.

Untuk jadi pemimpin BA terlalu mudah asalkan ada kriteria2 berikut 1. Kuat Pembohong 2. Pandai Kelentong 3. Pandai Berlakon 3. Pandai Putar Belit Agama, 4. Pandai Berdrama, 3. Pandai Berjanji, 5. Pandai Putar Belik Fakta, 5. Pandai bersendiwara, 6. Pandai fatwa Murahan, 7. Pandai penipu, 8. Pandai Khianat. 9. Pandai Pertahan Maksiat.

oM berkata...

salam 4 all...

>slogan adalah satu jenama jer ( abg hadi kata)
>kalau xleh nak laksanakan saja....kita tukaq slogan!!!
>dulu lain...la ni lain!!
>dulu hampa xdak kawan...umno..hampa tuduh kapiaq..sebab dok kwn dgn mca n mic..
> la ni hampa dah ada kwn baru...sebab tu hampa ubah slogan..hudud matlamat kami...kami mahu negara islam...pas 4 all la dan tah apa2 lgi slogan...hampa dok reka!!
> dan terkini ...pemimpin hampa ubah lgi...negara kEbAjIkAn matlamat kami..
>hampa tau x( 4 pas supporter)...parti hampa menggunakan Islam untuk kepentingan politik )
>hampa dok tipu org kg...kata hampa kalu menang nk tubuh negara islam la...nk laksanakan hudud la...tapi bila hampa mula bersahabat dgn jin dan syaitan..hampa pun mula tukaq tajuk!!
> mcm dgn org pas yg mati di memali kerna nk tegak negara islam ...adakah mereka mati syahid??....sebab pemimpin hampa kata..dlm Quran xdak pun disebut negara Islam...yg ada
cuma negara berkebajikan saja..
>tuggu ler saat kehancuran utk parti hampa...dok kheja kecoh org kg sja!!
>takbir3x.....opps sorry ..dah tukaq slogan...takebeer10x

Tanpa Nama berkata...

Sebagai orang Islam saya nak ingatkan penyokong totok PAS bahawa segala yang berlaku di alam ini hanya akan berlaku dengan keizinan Allah. UMNO ka, PAS ka, DAP ka atau siapa saja boleh rancang nak buat apa pun tapi kalau Allah tak izinkan ianya tak akan berlaku. Tapi kalau Allah nak dedah, tak payah dok rancang-rancang, tak payah konspirasi. Allah hanya gerakan sesiapa sahaja yang dikehendakiNYa untuk membuka hijab itu maka terdedahlah segalanya tanpa sesiapapun mampu menahannya. Sama seperti kes video seks tu. Allah hanya gerakan seorang kawan baik anwar sahaja untuk dedah secara sembunyi-sembunyi dengan wartawan. Tetapi dengan kuasa Allah jua tiba-tiba hijab itu terbuka seluas-luasnya melalui suatu drama yang tak pernah terfikirkan oleh sesiapapun di alam ini. Sebagai insan kerdil saya sendiri selalu berfikir kenapa Allah pilih Datuk Eskay. Kenapa tidak Datuk RTC. Sekarang baru saya sedar bahawa apabila Allah mengkehendaki sesuatu terjadi maka terjadilah ia dengan jalan-jalan yang tak terfikirkan oleh manusia. UMNO ka, PAS ka, DAP ka takkan berjaya melakukan sesuatu melainkan dengan keizinan Allah. Datuk T ka, Anwar Ibrahim ka, Haji Hadi ka takkan berjaya berbuat apa pun tanpa keizinan Allah. Jadi kepada pengikut totok PAS, nak bercakap atau menuduh apa pun ingat-ingatlah kepada kuasa dan kehendak Allah SWT.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates