Selasa, 5 Julai 2011

Ambiga Rahsiakan Stadium Sebab Takut Kena Bom?


Hari ini Ambiga yang sudah 'fening-fening' kefala sudah umumkan bahawa demo Bersih 2.0 hanya akan diadakan di stadium. Stadium yang mana, tak dimaklumkan tetapi akan tetap diadakan pada tarikh yang sama.


Bukan untuk memberi amaran atau ugutan tetapi bagi sebahagian yang menyokong dan ingin menyertai perhimpunan ini berjaga-jagalah. Ambiga telah banyak menyusahkan Melayu Islam. Dan tidak mustahil ada beberapa pihak yang tidak berpuas hati dan andai kata yang tidak berpuas hati mempunyai hati yang sama kering dan sama ganas seperti pergerakan Abu Sayyaf ataupun Osama Laden, takut-takut nanti akan ada percubaan meletupkan stadium yang bakal dihadiri orang-orang penting yang menjadi kawan rapat kepada Yahudi.

Tengok-tengok sama berita tentang hilangnya Anwar Ibrahim ke luar negara. Pemergian Nik Aziz ke luar negara membawa delegasinya. Itulah perangai pemimpin pembangkang sebenar-benarnya. Yang berpekik terlolong, yang ditangkap, yang merana kerana parti adalah penyokong manakala mereka masih boleh makan angin, jalan-jalan, peluk anak bini dan tidak perlu risaukan apa-apa. 

Patut Kedahtimes menasihati para peserta demo tersebut untuk tingkatkan keselamatan diri sendiri kerana dalam dengan banyaknya terjumpa bom petrol oleh polis, maka boleh diandaikan bahawa apa-apa sahaja boleh berlaku bilamana ramai yang sudah tidak dapat menahan ketidakpuasan hati mereka sehingga terpaksa berhimpun di stadium.

Lagi satu, duit untuk penganjuran perhimpunan Bersih kan banyak lagi yang bakal tidak terbelanja oleh Ambiga. Maka sudah tentu penganjur takkan endahkan syarat Kerajaan di mana segala kerosakan stadium dan orang ramai berada di bawah tanggungjawab penganjur.

9hb Julai ini demonstrasi Bersih 2.0. Diharapkan janganlah pada 10hb terpampang ratusan mangsa letupan bom petrol yang sengaja diletupkan dan apabila ianya terjadi maka Kerajaan Pusat akan dipersalahkan ekoran tidak membenarkan perhimpunan di jalan raya diteruskan. 

Macam-macam boleh dipusing. Bagi yang telah membelanjakan wang berjuta ringgit untuk menyaksikan Malaysia huru hara takkan berhenti dengan keputusan terdesak Ambiga untuk adakan perhimpunan Bersih 9hb ini. Tentu sahaja 'plan' B atau 'plan' C sudah bersiap sedia mengambil alih 'plan' A yang telah berjaya dihalang. 

Masih berpendapat yang sama. Jangan terlampau ghairah seronok untuk berhimpun kerana kata orang-orang tua, seronok sangat bakal menangis kemudian. Sekadar mengingatkan untuk sesama Melayu Islam. 

4 comments:

Tanpa Nama berkata...

DS Najib buat kesilapan paling besar ..bila benarkan Ambiga gile buat perhimpunan dalam stadium.. Kan PDRM dah cakap sepatutnya tiada sebarang perhimpunan. Kalau kita benarkan perhimpunan tersebut dekat mana pun bermakna mereka tetap buat akan buat kacau bilau...mereka dah merancang dengan teliti.kerajaan akan tersilap langkah...kalau benarkan mereka berhimpunan dalam stadium..Harap PDRM faham agenda paria seekor ni. Percayalah akan berlaku kekacauan dan sudah tentu akan merebak ke jalan raya selepas tu...PDRM pun tak dapat kawal monyet-monyet kuning ni. Harap semua pihak yang menbantah sebelum ni PERKASA, PERSATUAN2 SILAT DAN PATRIOT bersiap sedia atas kemungkinan yang berlaku... ini semua hanya untuk alih perhatian polis sahaja. PDRM perlu jelas dalam hal ini jangan benarkan sama pun berhimpun pada 9hb di mana2 kawasan sekali pun. kecuali di RUMAH DAJAL MSIA ANWAR IBRAHIM sahaja boleh.

Tanpa Nama berkata...

najib tak silap ,tindakan dia betul ,kita tak dapat baca pemikiran dia.

Mohd berkata...

Perhatikan bagaimana senjata2 dan bom2 molotov telah disediakan di beberapa lokasi utk digunakan bagi membuat huru-hara di perhimpunan Bersih2 yg kononnya dgn aman yg dijadualkan diadakan di jalanan pada 9hb.
Sekarang dgn begitu bodohnya pula Kerajaan membenarkan Bersih2 diadakan di dalam stadium tertutup. Apakah jaminan bhw rusuhan tidak akan berlaku dari stadium dan merebak ke luar?
Pihak polis patut mengambil langkah2 keselamatan yg berikut:
1. Setiap peserta haruslah diperiksa dgn teliti supaya tidak membawa masuk pemetik api, sebarang senjata dan sebarang alat yg merbahaya ke dlm stadium.
2. Mereka tidak boleh memakai T-shirt Bersih2 kerana telah diharamkan.
3. Pihak penganjur mestilah membayar dahulu sewa utk stadium dan diminta meletakkan sejumlah wang sebagai cagaran utk ganti rugi jika berlaku kerosakan alat2 di stadium. Jika bangku2 stadium rosak semasa perhimpunan, kita tidak akan dapat gantirugi selepas perhimpunan kerana semua pihak tidak akan mengaku bersalah dan bertanggungjawab.
4. Pihak polis dan tentera mesti diletakkan di semua pintu keluar/masuk stadium utk menjaga keselamatan orang awam yg berada di luar stadium. Jika berlaku sebarang pergaduhan atau rusuhan di dalam stadium itu adalah tanggungjawab pihak penganjur Bersih2. Polis harus memastikan bahawa sebarang rusuhan tidak keluar dari stadium. Semua pintu keluar mesti ditutup rapat dan dijaga dgn rapi.
5. Jika ada orang yg sakit tenat kena heart attack sbg contoh, pihak ambulan shj dibenarkan masuk dan membawa orang yg sakit itu keluar utk rawatan. Kita mesti bersedia utk melihat tipu helah orang2 yg membuat kacau ini tidak dapat keluar.
6. Jika berlaku huru hara dan kacau dlm stadium, pihak keselamatan jangan masuk utk meleraikan kekacauan. Biarkan peserta2 demo Bersih2 menghadapi sebarang risiko akibat dpd perhimpunan mereka sendiri. Jika pihak keselamatan masuk, gambar2 polis akan diambil utk memburukkan nama baik polis kerana telah bertindak dgn zalim kononnya dan sebagainya. Gambar2 ini akan didedahkan dgn serta merta ke seluruh dunia melalui internet utk memburukkan pihak polis dan Kerajaan BN. Jadi biarkan sahaja mereka mati atau cedera di dalam stadium.
7. Seelok2nya jika demo Bersih2 ini akan diadakan didalam stadium pun, pihak penganjur mesti menandatangan perjanjian yg mereka adalah bertangjawab sepenuhnya terhadap kelakuan dan keselamatan peserta2 perhimpunan, supaya nanti jika berlaku sebarang perkara yg tidak diingini, pihak polis dan Kerajaan BN tidak boleh dipersalahkan!
Bersih2 ini taklah sebersih yg kita nampak!

Tanpa Nama berkata...

...oklah tu buat kat stadium...biar mereka terpekik terlolong dan marah2 antara mereka shj...dah penat menjerit,baliklah ke rumah masing2 terus...keluar stadium mesti group by group...sikit2..kena sekat,jgn keluarkan semua,nanti jln jem.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates