Khamis, 28 Julai 2011

Bila Ahli PAS Selak Kain Pada Perayu Undi, Siapa Yang Malu?


Hairan Kedahtimes kalau ahli-ahli PAS dan yang dok atas pagar masih nak sokong PAS. Ada banyak sebab mengapa PAS sudah tak releven malah kalau masih dok sokong juga, cuba hebahkan bahawa anda sokong PAS. Mesti tak termampu nak hebah sebab malu besar. Ini yang Kedahtimes dapat senaraikan secara jujur walaupun ianya menyakitkan hati sebab kenyataan selalunya pahit. Tetapi terimalah ye wahai ahli-ahli PAS.


1. PAS dah tak boleh perintah Kedah sebab memang tak mampu. Antara faktor tak ada duit, tak ada kebolehan memimpin cuma menghasut membenci UMNO saja. Last sekali apa yang kita dapat? Orang Melayu dan rakyat negeri Kedah juga yang rugi. 

2. Dulu kita berkata tengok pemimpin UMNO kaya raya walaupun sekejap naik jadi MB tetapi kita lupa dalam masa yang sama pembangunan dalam pekan, kampung dan bandar nak sama laju dengan apa yang kita nampak bilamana pemimpin UMNO mula naik kereta besar dan beli rumah besar. Hari ini Azizan perintah, bukan saja pemimpin PAS tak nampak, pembangunan negeri pun langsung kuncup malah banyak premis-premis perniagaan kosong. Yang nampak naik adalah di kawasan Cha Ya Nun Alif sebab mereka ada duit. Nah ambik hampa? Azizan buat apa?

3. Nak tunggu konsep Negara Islam dilaksanakan? Dah 3 tahun dah ni, yang nampak Islam itupun macam main-main adalah iklan-iklan/ billboard yang kalau wanita dipakaikan tudung tetapi berselerak pusat-pusat hiburan. Kenapa kita tak bising-bising? Sebab Azizan pandai tutup mulut rakyat. Iaitu dengan cara tunjuk jari telunjuk dia saja. 

4. Ulama dah tak ada harapan nak cakap lagi dah dalam PAS. Yang boleh bercakap adalah mereka-mereka yang sokong apa yang DAP dan PKR nak buat. 

5. Mahfuz Omar selaku Naib Presiden PAS pun kena 'reject' oleh Azizan. Bukankah dapat tiket besar? Kira bagi orang PAS, Mahfuz pegang kunci syurga dah. Pun kena 'reject'. Tak takut kah Azizan kalau-kalau takleh masuk syurga?

6. PAS pi sokong peliwat tegar macam Anwar Ibrahim yang mana video seks bergaul dengan pelacur China telah disahkan 99.9% adalah tulen. Anwar senang-senang dapat sedap, PAS ibarat tisu yang Anwar guna untuk kesat air mani di kemaluannya saja. Patutkah?

7. Dari dulu sampai la yang asyik kita dengar kepimpinan PAS asyik dok mem'bela' pemimpin-pemimpin pelapis yang dididik seawal dari dalam Universiti. Banyak rekod menunjukkan beratus-ratus anak Melayu lemah disebabkan terjebak dengan emosi yang bencikan Kerajaan kerana dihasut PAS sehingga tak boleh belajar disebabkan terlebih geram. Akhirnya kemanakah mereka? Menjadi peniaga-peniaga di tepi-tepi jalan. Bukan Kedahtimes nak hina peniaga tetapi sekurang-kurangnya kalau mereka berilmu tentu saja mereka boleh berniaga juga tetapi di dalam premis-premis yang gah seperti KLCC.

8. UMNO walaupun dah teruk kena tsunami tetapi ada juga perubahan iaitu laungan Dato Najib untuk perbaiki kelemahan dan tukar sikap. Dan sehingga kini meluat-meluat Kedahtimes dengan sebahagian Ketua Bahagian UMNO tetapi keseluruhannya mereka kembali bertaut dan menjalankan mesej Dato Najib dengan baik walaupun agak perlahan. PAS berubah jadi apa? Dari yang dilihat dan disebut-sebut bakal mempertahankan ugama dan Melayu dah jadi terbalik. Kalimah Allah boleh dikongsikan dan Sultan pun mereka lawan.

9. Kelantan dikenali negeri yang mundur dan kotor di bawah hasil pemerintahan Nik Aziz. Kedah baru 3 tahun dan sudah nampak menjadi kotor dengan himpunan sampah-sampah yang menggunung. Ini ayat salah seorang pengundi atas pagar yang pembersih orangnya yang berang dengan sampah yang tidak dikutip di kawasan perumahannya. "Haram jadah punya Mahfuz. Dulu bukan main hang angkat sampah longgok depan rumah orang sekarang hang boleh buat dono saja." Inilah pemimpin PAS. Berkokok sakan tapi ekor bergelumang tahi.

10. PAS dah jadi kuda tunggangan DAP. Terbaru, ahli-ahli dan penyokong PAS dah dapat label lembu kepada Ambiga. 

Malunya!!!!! Keluar PAS lah ooiii....PAS bukan boleh buat apa pun..

2 comments:

ajai62 berkata...

Assalam Bro

Jangan salahkan Ulamak, nanti NIk Aziz marah sebab dia kata Ulamak pewaris nabi... nanti tak masuk syurga... Syurga Nik Azizlah sebab Ambiga pun boleh masuk syurga dia... memang mereka ni cakap tak serupa bikinlah... nanti kalau kita kata bodoh, dia spin yang kita kata nabi bodoh sebab merekakan pewaris nabi kononnyalah... tapi banyak bawa perangai syaitan...

Tanpa Nama berkata...

PAS parti serban= DAP pun ada serban
PAS jual agama = DAP parti anti melayu
PAS jadi alat =DAP jadi mastermaind
PAS bukan parti Islam= DAP parti kapal selam
PAS bohong orang kampung=DAP tipu ulamak PAS

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates