Rabu, 21 September 2011

Jabatan Kebajikan Masyarakat - Sumbangan KErajaan PAS Kedah

PAS KEdah mengatakan yang ia akan memperkemas fungsi dan tanggungjawab Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) TERMASUK mengkaji semula kadar bantuan kepada yang layak.

Sebut saja mengkaji semula kadar bantuan membuatkan ramai penerima bantuan melompat-lompat gembira kerana  bakal mendapat elaun lebih hasil pemerintahan kerajaan PAS Kedah dan secara otomatik imej PAS Kedah akan naik dimata rakyat.

Benarkah begitu?

Kerajaan PAS Kedah hanya mampu menaikkan jumlah bantuan sebanyak RM50 sahaja dan menjadikan ianya berjumlah RM150 kepada mereka yang berhak menerima. Sebanyak RM50 saja ka?

Sebaliknya kerajaan Pusat telah memberi sebanyak RM350 sebulan kepada yang layak menerimanya.

Dan yang terbaru ialah bantuan banjir yang mana kerajaan pusat membelanjakan RM20 Juta untuk diagihkan kepada 40000 Keluarga. Bermakna satu keluarga mendapat RM500.

Sebaliknya kerajaan Kedah hanya belanja RM2 Juta untuk diagihkan kepada 40,000 keluarga. Berapa yang mereka dapat? RM50 jerrr.

Nampaknya Kerajaan PAS KEdah lepas tangan saja ke atas mangsa-mangsa banjir. Balak banyak ditebang, pendapatan naik 200%; duit penyelenggaraan JKR jimat berpuluh-puluh juta. Kemana perginya duit tu?

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

masuk kantung sendiri maa. tu pasal la pembangkang nak sangat memerintah supaya depa boleh perabih dana dan harta negara. kredibiliti memimpin tak ada. contohnya MB kedah sendiri. nak bawak diri sendiri pun dah tak larat. ni kan plak nak buat kerja. tengok orangnya pun dah tau memang apa pun tak boleh he he opps tapi berbini lebih hat ni dia memang bleh

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates