Selasa, 13 September 2011

Siapa Musuh yang berlindung sebalik Bangunan ?


Ini petikan sebahagian yang diambil dari YB Zul Nordin.

"Terdapat seorang munafik di Madinah, namanya Abu Dhirrar. Dia mahu menunjukkan kepura-puraan dia menyintai Islam. Lalu dia membina sebuah masjid yang besar, lebih cantik dan hebat dari Masjid Nabawi di Madinah dan Masjid Quba'. Setelah masjid itu siap, yang dipanggil Masjid Ad-Dhirrar tersergam megah, lalu Abu Dhirrar meminta Nabi saw merasmikannya.

Kebetulan Nabi dalam persediaan untuk pergi ke Perang Tabuk bersama para sahabat untuk bertempur dengan Maharaja Kristian Herkules dari Rom. Jadi Rasulullah saw berkata, "nanti dalam perjalanan balik dari Perang Tabuk, insyallah aku akan singgah dan rasmikan masjid mu wahai Abu Dhirrar". 

Selama Nabi saw ke Tabuk, satu perjalanan yang jauh dibawah panas terik matahari, dimana sahabat saperti Saidina Abu Bakr mendermakan seluruh hartanya fisabilillah, Abu Dhirrar sentiasa keresahan menanti Nabi saw kembali untuk merasmikan Masjidnya, supaya kemunafikan dia tidak kelihatan.

Dalam perjalanan pulang dari Tabuk, Saidina 'Umar ibnul Khattab, yang mendermakan separuh hartanya untuk membiayai peperangan tersebut bertanya kepada Rasulullah, "wahai Nabi kekasih ALLAH, mengapakah engkau mahu merasmikan masjid yang dibina oleh Abu Dhirrar, si munafik yang membinanya dengan keangkuhan dan kesombongan?". Bantah 'Umar. 

"Wahai 'Umar, kita husnul zan sahabatku, kita bersangka baik sahajalah. Kan yang dibina Abu Dhirrar itu sebuah masjid", sanggah insan yang cukup mulia itu. "Tapi ya Rasulullah, kalau engkau merasmikannya, ia hanya akan menambah kemunafikan Abu Dhirrar, dan akan diguna masjid itu sebagai sarang menyerang umat Islam pula", bantah 'Umar yang terkenal tidak pernah berkompromi dalam hal Islam, sehingga iblis dan syaitan akan lari tak mahu bertembung dengan 'Umar ditengah jalan (teringat teman kaum Anwarinas membina sebuah pakatan luar tabi'e yang diguna kafir harbi biaDAP untuk menyerang dan memusnahkan Islam!).

"Tidak apalah 'Umar, aku akan tetap merasmikannya. Insyallah, aku berserah kepada ALLAH" kata Nabi yang pernah menyembahyangkan jenazah Abdullah Bin Ubay Bin Salul, bapak munafik Madinah. Dengan kehendak ALLAH, turunlah wahyu kepada Nabi saw, membenarkan bantahan 'Umar. Maka turunlah ayat 107-110 surah At-Tawbah yang bermaksud:

"Dan diantara orang munafik itu juga ialah orang-orang yang membina masjid dengan tujuan membahayakan keselamatan umat Islam, dan menguatkan keingkaran mereka sendiri, serta memecah-belahkan perpaduan umat Islam dan orang beriman, dan juga untuk dijadikan tempat intipan bagi orang yang memerangi ALLAH dan RasulNya sebelum itu, dan apabila tujuan buruk mereka itu terbongkar, mereka akan bersumpah dengan berkata: Tidaklah yang kami kehendaki (dengan mendirikan masjid ini) melainkan untuk kebaikan semata-mata. Padahal ALLAH menyaksikan bahawa mereka sesungguhnya berdusta.

Jangan engkau sembahyang didalam masjid ini selama-lamanya (wahai Muhammad), kerana masjid (Quba') yang engkau bina dan dirikan atas dasar taqwa dari mula ujudnya, sudah lebih sepatutnya engkau sembahyang didalamnya. Didalam masjid itu, ada orang-orang yang suka (mengambil berat) membersihkan (mensucikan) dirinya, dan ALLAH mengasihi orang-orang yang membersihkan diri mereka (zahir & batin).

Maka adakah orang yang membangunkan masjid yang dididrikannya atas dasar taqwa kepada ALLAH dan (untuk mencari ) keredhaan ALLAH itu lebih baik, ataukah orang yang yang membangunkan masjid yang didirikannya ditepi jurang yang (hampir) runtuh, lalu runtuhlah ia dengan orang yang membangunkannya kedalam api neraka! Dan ingatlah, ALLAH tidak akan memberi hidayah petunjuk kepada orang-orang yang zalim!!!".

Wahai kafir, sebagai hamba ALLAH yang ta'at, sebaik sahaja mendapat wahyu itu, Nabi Muhammad saw terus memerintahkan tentera Islam yang bersama Baginda di Perang Tabuk bergegas ke Masjid Ad-Dhirrar. Sesampainya tentera Islam di Masjid Ad-Dhirrar, lalu mereka meruntuhkan masjid itu dan membakar tapaknya sehingga sebutir kesan pun tidak ada yang ditinggalkan!".

Seterusnyanya ini pula petikan dari Pejuang Melaka berkaitan kisah DUMC. Apa yang dituliskan oleh YB Zul ada kaitan dengan yang dinukilkan oleh the Pejuang Melaka. PAS dan DAP sedang menjadikan masjid sebagai pusat untuk mereka runtuhkan agama Allah.

Lepas satu satu yang terbongkar tentang kisah gereja haram di Damansara DUMC. Dikatakan haram sebab pembinaan gereja tersebut tidak mendapat kelulusan Majlis, yang diluluskan adalah dewan komuniti, bukannya gereja.

Tapi kita tak minat nak sentuh isu itu sangat, dengan separuh dari Exco Selangor dikuasai puak kristian dan Exco Islam yang ada pun (tolak 1) jenis menurut saja tanpa membantah, kelulusan untuk menukar sebuah pusat komuniti kepada sebuah gereja bukanlah satu masalah.

Yang lebih penting kesalahan yang berlaku dalam gereja tersebut pada hari kejadian.

Kesalahan yang berlaku dalam gereja haram DUMC bukannya perkara kecil tapi perkara besar. Kesalahan yang cuba dilanggar dalam gereja tersebut bukan undang-undang biasa tapi PERLEMBAGAAN.

Apa yang lebih besar dari itu dalam konteks sebuah negara?

Kalau ikutkan darjah kesalahan, apa ’class’ JAIS yang datang serbu? Sepatutnya dalam isu sebesar ini pasukan khas polis seperti UTK atau VAT69 yang patut serbu gereja tersebut, kalau tidak komando darat, laut dan udara. Lepas serbu gereja, serbu pulak pejabat PAS Shah Alam.

Sebab apa?

Sebab yang nak murtadkan orang Islam ada dalam gereja, yang menyokong cubaan memurtadkan orang Islam ada di pejabat PAS Shah Alam. Dan kalau diikutkan, yang di dalam pejabat PAS Shah Alam tu lebih bahaya sebab mereka adalah orang yang sama-sama keluar masuk masjid, sembahyang macam kita semua. Atau lebih mudah faham, musuh dalam selimut.

Senada dengan gereja, PAS dakwa itu majlis makan malam. Walhal dengan segala aturcara, program yang diadakan (rujuk gambar), makan malam apa macam tu?

Jelas sangat PAS sokong cubaan nak memurtadkan orang Islam dalam gereja DUMC sebab tak sempat menunggu mana-mana pihak bagi penjelasan, JAIS baik, Hassan Ali baik, polis baik, mereka dah memihak kepada pihak gereja. Khalid Ibrahim lagi best, siap mintak maaf dengan pastor gereja tersebut dan kutuk JAIS dalam masa yang sama kerana konon ‘serbu’ gereja tersebut.

Yang dikatakan serbu itu pun bukan serbu pun. Lapuran dari medan mengatakan pegawai JAIS ketuk pintu gereja, kata kuncinya disitu ‘ketuk pintu’. Si bodoh mana dalam dunia ini yang dikatakan menyerbu tapi ketuk pintu dulu?

Itu bukan serbu dalam erti kata sebenar. Menceroboh pun bukan sebab polis ada disitu.

Memang betul pihak gereja ada bagi bantuan kepada orang susah dari dulu, itu kita akui, tapi kes yang di Damansara Utama ni berlaku dalam gereja, ulang balik, dalam gereja. Kalau ikhlas dan jujur nak bagi bantuan, diluar gereja apa masalah? Itu satu hal, siap ada nyanyi nyanyi memuja muji Isa Al Masih tu apahalnya pulak?

Puak Kristian ini tidak akan berhenti untuk mengembangkan agama mereka disini . Ketika awal 80-an, kemunculan lelaki-lelaki dan perempuan-perempuan Nasrani dalam industri hiburan kita begitiu menyerlah. Ada yang bertiga, ada yang solo, berkumpulan dan sebagainya. Dengan muka yang tampan bagi lelaki dan cantik bagi perempuan, mereka sebenarnya ejen penyebaran agama kristian melalui lagu-lagu merdu menusuk kalbu.

Kerajaan yang cepat menghidu kegiatan mereka telah mengambil tindakan awal sehingga menyebabkan sebahagian besar puak-puak ini melarikan diri ke Australia dan ada yang menjadi permaustutin disana. Kalau penulis sebutkan nama kumpulan ini dan lagu mereka, pasti ada yang tahu.

Sekarang, jalan lebih mudah sebab sudah ada orang Islam sendiri yang melindungi kegiatan mereka. Semua ini dan banyak lagi adalah bukti kenapa PAS perlu ditolak dalam erti kata yang sebenarnya.
PAS dah melebihi ruang lingkup yang dibenarkan dalam hal pendaftarannya, politik. 

Pejuangmelaka- Tidak kira PAS atau Umno kita sama-sama Islam.. Islam adalah tanggungjawab kita bersama..  Salam Perjuangan

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

Maksiat Di Selangor : Pas Berdiam Diri

KUALA LUMPUR, 28 Julai – Pas dilihat bukan sahaja gagal dalam melaksanakan tanggungjawab sebagai “rakan pemerintahan” di Selangor, malah boleh dianggap sebagai penyumbang kepada maksiat di negeri tersebut.

Exco Pemuda UMNO Malaysia, Megat Zulkarnain Datuk Omardin berkata pertumbuhan pusat-pusat urut dan kebanjiran hotel-hotel murah di negeri itu menunjukkan bagaimana perkara yang menjurus ke arah kemungkaran tidak mampu dibanteras parti berkenaan.
Soal beliau di manakah prinsip “Amar Maaruf Nahi Munkar” yang diwar-warkan oleh pemimpin dan ayam sabung Pas yang sebelum ini cukup lantang mengutuk dan mencerca UMNO dan BN di dalam ceramah-ceramah mereka sebelum mendapat kuasa di negeri itu.
“Kita tidak perlu pergi jauh atau melihat satu negeri…Lihat sahaja di kawasan Gombak Setia yang merupakan kawasan Datuk Dr Hasan Ali yang merupakan Exco Hal Ehwal Agama, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam, rumah urut dan hotel murah tumbuh bagaikan cendawan. Begitu juga di Melawati.
“Apakah Hasan Ali tidak nampak atau buat-buat tidak nampak gara-gara kecutnya beliau dengan sekutu mereka iaitu DAP dan PKR. Hakikat itu telah terbukti sebelum ini yang mana arak yang telah dirampas di Shah Alam terpaksa dipulangkan semula gara-gara teguran daripada sekutunya itu.
“Mungkin atas dasar itulah, kita tidak pelik perkara yang menjurus ke arah maksiat berleluasa dan itulah harga yang terpaksa ditanggung oleh Pas sebagai “pak turut” dan mereka perlu bertanggungjawab dengan menjadi penyumbang kepada maksiat di negeri tersebut,” katanya.
Semalam Ketua UMNO Shah Alam, Datuk Hj Ahmad Nawawi Datuk M.Zin mendedahkan bagaimana di Syeksen 23, terdapat rumah urut selain terdapatnya hotel-hotel murah di lot-lot kedai dan kawasan perumahan.
Mengulas lebih lanjut, Megat yang juga Ketua Pemuda Gombak seterusnya berkata beliau bukannya mahu publisiti dengan mendedahkan perkara tersebut tetapi untuk memastikan perkara yang mejurus ke arah kehancuran masyarakat dapat dibendung.
“Saya mintalah kepada Pas yang lantang melaung-laungkan mereka lebih Islamik daripada segala-galanya agar memperbetulkan perjalanan dan pentadbiran kerajaan negeri hari ini yang sudah jauh menyimpang dan tidak mengutamakan lagi kepentingan rakyat.
“Itu pun kalau pemimpin Pas di negeri ini merasakan mereka ada keberanian dan maruah. Namun apa pun terpulanglah kepada mereka untuk menyahut saranan saya itu kerana kita berpolitik pun ada batasnya. Soal kepentingan dan kebajikan rakyat tetap menjadi nombor satu,” katanya. -MediaUMNO

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates