Isnin, 21 November 2011

Surau diroboh Pemerintah

Sewaktu memandu melalui jalan ke Tambang Badak tadi, kedah ternampak surau yang telah diberi kebenaran oleh Kerajaan Islam PAS Kedah untuk dirobohkan oleh syarikat Belleview untuk menggantikan dengan pusat komersial.

Belleview yang diketuai oleh Sanny Ho memang sudah tidak laku lagi di Penang, maka datanglah melobi untuk melaksanakan projek di Kedah. Di KHTP pun apa Belleview buat kita tak tahu. Mungkin orang KTPC boleh cerita secara terperinci.

Tetapi anehnya beliau berjaya memujuk Kerajaan Negeri Kedah yang diketuai PAS untuk mengambil-alih tanah wakaf yang terdiri sebuah surau yang begitu lama dan masih aktif digunakan untuk digantikan dengan pusat komersial.

Tak nampak bendera PAS pun?
Mana pergi ahli PAS?
Tak boleh bayangkan apa yang dirasa oleh pemberi wakaf tersebut. Tujuan untuk tempat orang Islam beribadat tetapi kini sudah menjadi sebahagian dari pusat komersial yang sudah pasti bakal melahirkan lagi pusat "KARAOKE KELUARGA" di kawasan itu..... mungkin di atas tanah wakaf tersebut!

Apakah sudah terlalu desperado untuk menunjukkan yang Kerajaan ini sedang membangunkan Kedah tanpa menghiraukan sensitiviti umat Islam ATAU desperado untuk membuat duit kocek? .... Itu hanya mereka, Sanny Ho dan Allah saja yang tahu ...

Tetapi apa yang Kedah Times terbayang ialah jika kerajaan UMNO yang memberi kebenaran untuk meroboh surau tersebut. Pemimpin PAS akan mengapi-apikan pengikut mereka. Pemimpin PAS akan bersyarah siang malam di atas pentas yang UMNO meruntuhkan Islam. Pemimpin PAS akan mengajak pengikut-pengikut mereka berdemo .... tetapi tidak sehingga sanggup mati digilis BackHoe pulak.

Inilah situasi PAS. Jika mereka yang memberi kebenaran untuk dirobohkan surau, ialah adalah selaras dengan ajaran Islam. Walhal tapak surau bakal dibina pusat membeli belah / komersial. Jika untuk kepentingan mereka, surau boleh dirobohkan kerana Islam membenarkannya. 

Tetapi mereka tidak pernah peduli sensitiviti umat Islam dan juga keluarga pewaris tanah wakaf tersebut.

Itulah PAS, agama Islam hanya mainan mulut mereka sahaja. Baca doa sengaja dikuatkan, bukan untuk meminta belas ihsan dari Allah tetapi nak menunjuk kepada orang UMNO merekalah lebih Islam ..

Hipokrasi tahap tertinggi ....

5 comments:

Tanpa Nama berkata...

paham2 lah penyokong pas terutama yg taksub dan tegar degil tu, pas dah rosak, dirosakkan krn sokong dajal mata sebiji nuargay, rosak krn tidur sebantal dgn kapir harbi dap......

Mohd berkata...

PAS ni nampaknya semakin bodoh!
Lepas satu, satu yg dibuatnya utk menyakitkan hati orang Melayu.
Di PRU13 nanti, PAS boleh mengaharapkan undi dpd kaum Cina sajalah.
Kecuali jika Melayu bodoh mudah lupa ............

Tanpa Nama berkata...

Jom kita pi tengok kempleks niaga Sanny Ho di Jalan Tanjung Tokong yang dah nak tutup. Tapi cina yang tak laku dah di Pinang disambut oleh Kerajaan Kedah dengan usaha penyangak Amirudin Exco cina kristian tu dapat buat komplex di Alor Star. Kerana Amiruddin Hamzah nii.. bangang pasai ugama, dia usaha sampai surau salihyyah dirobohkan.

Tanpa Nama berkata...

ITU LAH DIKATAKAN PAS TELAH MENJADI ...PARTI YANG LIABILITI..KEPADA RAKYAT..

MENGGUNAKAN PLATFORM YANG SALAH U..SEHINGGA MEMBIARKAN PEMAJU BUKAN ISLAM KRISTIAN TELAH MENODAIS AGAMA ISLAM

JELAS SEKALI ..PAS KEDAH TELAH BERSUBAHAT..MERUNTUHKAN AGAMA ISLAM SENDIRI..

MEREKA TELAH TERTIPU DENGAN LAKONAN DRAMA OLEH ORANG SENDIRI ..SIAPA MEREKA..

SEORANG DARIPADANYA IALAH AMIRDIN..JAUBAR SATIK..DAN BELLVIEW DIRECTOR....MEREKA TELAH MENGUPAH SAMI SIAM DAN SAMI HINDU..UNTUK MERUNTUK TANAH WAKAF DAN SURAU UMAT ISLAM...

NAMUN INGATLAH KUASA ALLAH..WAHAI ORANG ISLAM ..MUSNAHKAN LAH MUSUH AGAMA KAMU...PERTAHANKANLAH TANAH WAKAF KHAS UMAT ISLAM DAN RUMAH IBADAH ISLAM.....MUSUH MUSUH DALAM SELIMUT LEBIH BAHAYA...

Tanpa Nama berkata...

seperti diwar warkan di arus perdana..puak zalim pas ni tidak merasa apa apa kesalahan untuk merampas tanah wakaf umat islam dan merobohkan surau...

dimanakah ulamak ulamak pas yang ingin menegakkan kebenaran? kenapakah kamu mendiamkan diri ..hanya kerana menjadi ahli pas..ulamak pas telah ditutup dikunci mulut mereka untuk menyatakan kebenaran...itulah akhir zaman..mereka hanya menipu rakyat..

kenapa diambil tanah wakaf dan surau nak diroboh?tiada satu alasan pun yang boleh diterima selain..tanah itu sangat berharga..mempunya nilai komersil...hari ni beli..esok ..sudah naik harganya..dan tindakan ini telah menjatuhkan maruh umat islam....

ingatlah..sesiapa yang menzalimi agama...akan dibalas dengan azab yang pedih..

pas semakin angkuh dan zalim....pandai bercakap tetapi telah menipurakyat ....satu persatu..

pihak exco telah dipermainkanoleh glc......

selidikilah..dan juga adakahbenar ..menggunakan ilmu hitam untuk merampas tanah wakaf? sami siam dan hindu ? kenapa kah tidak merampas tempat gereja kuil hindu wat siam ?....zalim sungguh manusia itu...........

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates