Jumaat, 16 Disember 2011

CALON MB KEDAH


Askolani

Dalam bahang dan realiti semasa yang menunjukkan BN bakal memperoleh antara 21-23 kerusi DUN di Kedah dalam PRU akan datang, justeru beberapa nama disebut dan menjadi pilihan untuk dilantik sebagai MB Kedah yang baru menggantikan YAB Ustaz Azizan yang akan kembali ke posisi ketua pembangkang.

Di antara nama-nama yang berpotensi dan kemungkinan dilantik sebagai MB Kedah dari UMNO/BN selepas PRU ke-13 nanti ialah

a. Dato Seri Jamil Khir Baharom
b. Dato Mukhriz Tun Mahathir
c. Dato Haji Abdul Rahman Ariffin
d. Dato Dr Ku Rahman Ku Ismail dan
e. Dato Azmi Din

Justeru terpulanglah pada penilaian YAB PM dan perkenaan KBDYMM Pengerusi Majlis Perajaan negeri Kedah, YTM Tengku Bendahara Kedah.

Anda bagaimana, siapa pilihan anda

24 comments:

akalil berkata...

Jamil Khir tkdak kat Kedah, Mukhriz sibok dgn MITI..tinggai lagi 3..hat tu kena tgok depa menang ka tak la..hihi

abuarif berkata...

calon recycle kecuali dato mukriz,,,,,Jamil Khir,,,,menteri dilantik saja,,,semak kerja buat kat TABUNG HAJI,,,,,JADI KETUA PENERANGAN KEDAH "KOSONG TAK TAU BUAT KERJA". KEDAH TAK PERLUKAN KAKI BODEK dan Pemimpin HIPOKRIT,,,,KITA NAK PEJUANG dan PEMINPIN YG BERKAPISITI TINGGI MCM dato MUKRIZ........

PANTAI JOHOR berkata...

HAHAHA.. HARAP2 TAK MENJADI KENYATAAN... PALING KUAT PUN BN BOLE MENANG 15 KERUSI.. KALAU LEBIH DASAT..

1 Melayu berkata...

Dari lima calon yang di sebutkan di atas hanya dua orang yang layak,mereka ialah Dato Mukhriz Mahathir dan Dato Azmi Din.UMNO memang boleh memenangi semula beberapa kerusi yang kalah tipis akibat perebutan kuasa dan sabotaj.Antara kerusi tersebut ialah Tanjung Dawai,Pantai Merdeka,Jeneri,Ayer Hitam,Bukit Lada,Kubang Rotan dan Bandar Baru (12 + 6 = 18 +2 dari MCA dan Gerakan = 20)

Tanpa Nama berkata...

Siapa saja pun tak kisah asalkan dari UMNO. Kami dah meluat dengan MB kaki tidur dari PAS

paktam@ berkata...

>RASA2 TIEBREAK......DPT SAMA BYK KERUSI!!!
>LAST2 YG DPT JDI MB=OSTAD AZIZAN!!
>PASAI APA???.......DIA ADA KELEBIHAN!!!
>YG BN/UMNO PNYA...MAN PIN , MUKRIZ,ETC..XDAK KELEBIHAN PUN...HEHEH
>????

Tanpa Nama berkata...

Kami siapa pun tak pa.Jangan Lebai Mat Sudin je.Dia ni kaki pancung orang.Takut kalau dia jadi MB ramai lagi kena pancung.

Tanpa Nama berkata...

Kalau Mat Sabun...........

Tanpa Nama berkata...

Dato Azmi Din don't worry PM behind you depa yg lain cannot do anything he..he..he
cheers.

Is mail wartawan berkata...

Pilihan tepat Dato Azmi Din .........PM pasti pilih dia !

stabrock berkata...

betul ka ne boleh menang kedah,
umno bhgian sg petani,merbok,pdg serai n seangkatan dah ok ka?

Tanpa Nama berkata...

mukriz?.. anak bangsawan, mana dia tau susah senang kita ni?? dok jerlun pun tak reti nak campoq dgn org kampong,. org yg tolong dia masa pru13 dulupun dia dah tak kenal...
jamil khir?... nak bertanding? boleh menang ka dia?..
pilihan tepat... dato AdZmi Din... pegawai kcs,banyak pengalaman, org kampong ngam dgn dia, tak payah dok tabik junjung, banyak tolong org susah, faham masalah semua golongan ... dll.
kedah mesti menang.... semua org sungai petani dan seluruh kedah sokong penuh Dato Adzmi Din...

Tanpa Nama berkata...

mukriz kalau jadi PM.. mampusss.. tau ka dia susah senang org bendang ni.. umur muda, gaya org lamaa macam 70 tahun.. , mukriz!!! selama jadi ahli parlimen buat apa?? tolong org2 umno saja ka?? pengundi dato bukan org umno saja tau... semua rakyat yg susah dan senang....

Mat Nayan Kedah berkata...

Dato Azmi Din merupakan Timbalan Presiden Persatuan KSC yang mempunyai pengaruh yang besar dal am pentadbiran pejabat daerah ,perbandaran dan di Wisma Darulaman yang merupakan pusat pentadbiran kerajaan negeri.Dengan melantiknya sebagai MB sudah tentu mendapat sokongan dan dokongan dari pegawai -pegawai negeri .Sikap tegas dan kesungguhan kerja disamping mempunyai kemahiran berfikir secara bijaksana akan dap at membantu mempercepatkan pembangunan negeri

Tanpa Nama berkata...

Mukhriz nampaknya lebih layak menjadi pegawai kerajaan dari ahli politik.Tumpukan saja diperingkat pus at..Dia masih kekok bila berdepan rakyat.TIADA CHEMISTRY LANSUNG ditambah pula memupunyai isteri yang agak sombonggg.

Tanpa Nama berkata...

azmi din.byk kerosakan dibuat di pendang.kononnya calon yg dpt backup dr pm.melalui siapa? melalui org yg brtanggungjawab dlm menentukan calon last minit / payung terjun zaman paklah dulu.dpt peruntukan direct pebaik rumah org2 kpg di pendang.bila rakyat antaq borang,jwpnnya peruntukan tadaq.hahaha kena kencin awai lagi kui3

Tanpa Nama berkata...

dato' azmi din mmg yg terbaik..sng pentadbiran kedah nanti..

Tanpa Nama berkata...

mukriz... pergi main jauh2,.. org kedah meluat kat hang, nasib baik pak hang kami hormat lagi,..kalau tidak dah lama kami boh penendang.. kalau nak! mai lah kat Pendang.
tok Mie.. kami sayang kat hang,.. rozai dok pendang lama2 jadi bonsai,
kalau Tok Mie di pilih.. memang boleh menang,.. kalau mukriz dipilih.. memang tak boleh menang,.. jangan perasan nak jadi mb.. jkkk pun hang tak layak.. menyombong. laki bini..

Tanpa Nama berkata...

Kalau ragu2 tentang peruntukan Dato Azmi Din hubungilah pejabat PM .Jangan membuat anggapan me lulu Dan pertuduhan mengikut pemilkiran yang sempit dipengaruhi sentimen kepentingan peripadi akhirnya merugikan org Melayu sendiri.

Tanpa Nama berkata...

kami mahu dato adzmi.. kedah mesti menang... mukriz boleh belahhh..

Tanpa Nama berkata...

dato azmi,, pilihan rakyat
dato mukriz, pilihan pak dia, rakyat tak kelapaq
mahatir khalid.. pilihan puteri
man pin ... pilihan org pencen
jamil khir.. pilihan terakhir, kalau dipilih maksudnya BN akan berakhir di kedah,.
ku rahman?? no komen , pasai tak kenai,

Tanpa Nama berkata...

mesti la tok bashah,dia pengerusi perhubungan,

Tanpa Nama berkata...

Tunggu dulu senarai calon yang akan diumumkan drp pengurusan tertinggi parti,kalau buat pole macam nie....masih ujud lagi kumpulan A....B....dan lainx lagi,jangan jadi 'sudu lebih drp kuah'.Nanti yang dok harap calon mereka yang dapat..tibax nama yang lain timbul.....makan kuah...le...silapx cuci mangkok pun xleh...camana nak bersatu,bersetia & berkhidmat.Tepuk dada tanya selera.

Tanpa Nama berkata...

Pilih Adzmi Din silap banyak laaaa .. Kaki putaq alam kalo dah mai dari UMNO ... PRU13 ABU

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates