Khamis, 22 Disember 2011

UMNO Guling pertahan Madrasah, PAS Guling pertahan DAP


"Inilah YB (Yang Berhormat) Karpal Singh...Anda selalu berkata 'langkah mayat saya dulu', anda satu-satunya tetapi sekarang saya beritahu anda, atas kesetiaan dan setia kawan pakatan, saya cabar sesiapa sahaja yang nak ambil (usik) Karpal... langkah mayat saya.

"Sesiapa sahaja, jika ada sesiapa yang cuba ambil (usik) anda, saya bagi amaran kepada mereka....Ini, Cikgu Rahim... Langkah mayat saya dulu," katanya seperti dipetik daripada laman sosial YouTube sambil diberi tepukan gemuruh oleh pemimpin pembangkang.

Persingggahan Datuk Mukhriz petang ini 22/12/11 jam 3 ptg ke Madrasah Salihiyah memberi semangat kepada pejuang-pejuang Islam untuk mempertahankan Madrasah tersebut dari diroboh oleh kafir demi untuk membina kompleks membeli belah.

Datuk Mukhriz singgah di Madrasah tersebut untuk lawatan selepas merasmikan majlis 5S di KHTP. Walaupun singgah sebentar sahaja, namun ianya membuktikan yang UMNO, pemimpin dan penyokong begitu cekal berjuang untuk mempertahankan madrasah tersebut dari dirobohkan untuk pembinaan kompleks beli belah.

Lainlah jika ianya dirobohkan untuk pembinaan sebuah madrasah yang lebih baik dan besar; sebaliknya madrasah ini diroboh dan tapak wakafnya hendak diambil untuk mendirikan sebuah komplek beli belah.

Benarlah apa yang dikatakan di atas. PAS rela mati untuk mempertahankan DAP dari mempertahankan sebuah madrasah. Jika adapun yang cuba mereka pertahankan ialah apabila madrasah atau surau diroboh kerana untuk pembinaan surau atau madrasah yang lebih besar.

Madrasah Salihiyah ini dibina atas tanah wakaf, dan madrasah bakal diroboh dan tanak wakaf bakal didirikan kompleks belibelah.

Penyokong PAS fikirlah ....





5 comments:

1 Melayu berkata...

Apabila puak puak guling ini mati nanti eloklah mayat mereka dibakar dan abunya disemadikan bersama Karpal Singh di Nilai Memorial Park atau di Nirwana Crematorium dekat Sungai Besi.

Usen Usop berkata...

PAS dah mengarut.Ini lah hadiah kerajaan PAS dan Kerajaan Kebajikan dan kerajaan Islam/DAP kedah.UMNO kena bersyukur kerana PAS Kedah telah melakukan dosa besar dengan merobohkan surau.Kalau boleh biarlah PAS Kedah roboh banyak lagi.Jangan halang PAS nak buat kebajikan.PAS kedah pun dah hilang punca.Gelojoh dalam nak tunjok pada rakyat kata depa pun nak buat pembangnunan.Sebabitu Dr Hasan Ali dan Nasarudin kata PAS dah terkeluar landasan.Memang betoi la tuu.

Tanpa Nama berkata...

Sudah la satu masjid pun tak pernah bina sejak memerintah 4 tahun. Di Kelantan, baru bina satu masjid setelah 20 tahun memerintah. Ini surau yang sudah ada nak dirobohkan pula. PAS sudah lebih PKR dari PKR. PAS lagi DAP dari DAP. Hasan Ali pun sudah mau cabut lari, tak tahan dengan lanun berserban ni.

Pakngah,
Sungai Daun

Tanpa Nama berkata...

pas kedah menyusahkan rakyat. sampah x dikutip mcm kelantan, balak digondol, air naik harga. berlagak mcm "holier than thou" tp kebersihan rohani & jasmani yg dituntut Islam tak dipraktikkan. menyampah aku tgk!

Tanpa Nama berkata...

HARAP KAN PAGAR, PAGAR MAKAN PADI..
INGAT KAN PANAS HINGGA KE PETANG...
PAS LAGI JAHANAM....

HARAPKANPAS ....PAS HARAMJADAH
INGATKAN PAS ....HINGGA KE PETANG....PAS SUDAH TERBABAS....

SURAU TU ADALAH RUMAH ALLAH.....SHOPPING COMPLEX TEMPAT JIN BERTENDANG...

TAPI PAS ...LEBIH SUKA SHOOPING COMPLEX....GEREJA TAK DIROBOH...KUIL HINDU DIKEKALKAN.TOKONG CINA DIPERBESARKAN...

ADAKAH INI PAS KEDAH YANG SUKA BUAT KEBAJIKAN....

ITULAH.....HARAPKAN PAS...KEDAH HANCUR..

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates