Video Seks - Kenalah Fokus

Khamis, 31 Mac 2011
1. Isu video seks yang didedahkan oleh Datuk T semakin menjadi hangat. Ini ditambah lagi dengan pengakuan seorang Blogger iaitu Papagomo yang beliau telah melihat video seks tersebut. Pengakuan beliau boleh dilihat disini.

2. Semua blog pro-kerajaan memaparkan siapa pelaku dalam video tersebut. Ini disebabkan yang dituduh melakukan kerja itu telah menafi lebih awal yang pelaku itu adalah beliau; sebelum pun melihat video tersebut. Hanya sedikit blog pro kerajaan yang mengkritik pendedah iaitu Datuk T.

3. Blog Pro Pembangkang sudah tentu tidak bincang siapa pelaku, sebaliknya lebih memfokuskan kepada kredibiliti Datuk T dan juga konspirasi UMNO dan pihak tertinggi kerajaan.

4. Mereka mainkan lagu tersebut supaya pendengar atau pembaca lupa isu sebenar iaitu siapa pelaku sebenar dalam video tersebut. Sehingga mengadakan program sembahyang hajat di Stadium Melawati untuk memohon Allah memberi petunjuk siapa benar dan siapa salah.

5. Persoalannya ialah siapa yang sebenarnya mereka rujuk sebagai Yang Benar atau Yang Bersalah tersebut? Walhal video pun mereka belum lihat! 

6. Apakah mereka sanggup terima kebenaran jika Allah benarkan video itu ditunjukkan kepada mereka! Atau mereka semua masih mahu menutup mata dan hati tidak menerimanya dan menyatakan yang ianya adalah konspirasi pihak tertentu!

7. Sebab itu awal-awal lagi mereka sudah memberi fokus kepada Datuk T dan Konspirasi. Jika benarpun pelaku itu orang yang dihebohkan, mereka masih ada sebab untuk tidak mempercayai kerana fokus mereka adalah kepada kedua-dua sebab tersebut.

8.Inilah 'DIVERSION' sebenar yang amat digemari oleh Zionist dalam merosakkan dan memecahbelahkan umat Islam. Apa saja isu berkaitan mereka, ianya akan di 'divert'kan kepada orang lain.

9. InsyaAllah, Malaysia dan UMNO masih gah dipelihara oleh Allah SWT. Dia akan tunjukkan kebenaran. Kita perlu menerima kebenaran walaupun tidak memihak kepada kita. Jika ini dapat diterima oleh PAS dan PKR, insyaAllah umat Islam boleh bersatu.

10. Ingat saki baki Kominis masih ada di negara ini dan mereka adalah oppotunist paling cekap mengambil peluang dalam menghancurkan kuasa Melayu dan Islam.

11. BERSATUlah!

Raja Bersiung


Read Full 0 comments

KU CARI PAS DIHATI

TOK CHA bersajak:



Ini merupakan cubaan pertama Tok Cha mengarang sajak, dan sajak bertaraf 18SXX ini tidak sesuai dibaca oleh golongan dibawah 18 tahun. (Harap maaf jika bahasa digunakan bukan bahasa akademik, kerana Tok Cha setuju dengan pandangan seorang sahabat, bahawa bila bercakap dengan puak LEBAI HIJAU tidak perlu gunakan bahasa yang tinggi.. cukuplah sekadar bahasa ringkas, padat dan tepat ditambah perisa dengan sedikit bahasa kurang ajar).



Sajak ini Tok Cha dedikasikan kepada semua pejuang, pengikut, ahli dan pemimpin PAS Kedah DAN diseluruh Malaysia amnya. Sajak ini diberi judul 'KU CARI PAS DIHATI'.




KU CARI PAS DI HATI..



Ku lihat lebai monyok berkopiah putih

Ku sangka Rabai Yahudi..
Rupanya pokka PAS kaki judi 4D dan suka mempuki..



Ku dengar ceramah

Padat sumpah seranah..
disulam nas dan hujah
Ku sangka ustaz yang ada tauliah
Rupanya Lebai monyok si HARAMJADAH...



Ku lihat orang tua itu

Gigi palsu dan cepat lesu
Tapi awas, janda lawa KMC pun dia sapu..
Ku sangka, Tok Nek ku
Rupanya, oh MB Negeriku
Patutlah.. semuanya serba tak tahu



Ku nampak barisan DOKTOR-DOKTOR..

Kesana kemari kalut selalu
Ingatkan menjaga rakyat.. dan ziarah yatim piatu
Rupanya kerja menjaga pintu..
Supaya UMNO.. tak dedahkan malu...
Oleh UMI di Taman wira, beberapa minggu yang lalu



Ku lihat IR-IR nya pening kepala

Rupanya dalam diam.. komisyen disapu, bini bertambah dua..



Ku lihat Dato Dato PAS,

hebat dipentas
Aksi lakonan mengalahkan sarkas
Ada yang macam badut terlepas
Rupanya semua macam hampas..
Pandai bercakap.. kerja tak Paasss..



Ku cari dimana PAS yang dulu

Perjuang ISLAM tak kira waktu
Halal haram dijaga selalu
Hudud dan negara Islam itulah yang mereka mahu



Kini PAS kian diliwat

Penzina, peliwat, pelawak semua hendak dirawat
DAP, PKR terus menyebat
PAS membodoh, ibarat lembu yang ditambat
Padan muka puak Lebai dan ostat!!!!!




*.Sajak diatas hanyalah untuk tujuan hiburan dan watak-watak yang disebutkan tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang mati.. jika ada sekalipun maaf dipinta dan apa yang berlaku mungkin kebetulan sahaja.
Read Full 4 comments

PUSAT PENYEMBELIHAN BABI DI KG. SUNGAI TOK PAWANG , KUALA MUDA ? ... RELEVANKAH KAWASAN INI ??

Tempat penyembelihan babi dahulu : Kampung Berjaya, Mergong (TELAH DIROBOHKAN PADA : 1 Julai 2009)
Tempat baharu cadangan / ditawarkan : Kampung Tok Pawang, Kuala Muda

KedahTimes ingin bertanya kepada pihak Kerajaan PAS Negeri Kedah mengenai kedudukan tanah yang DITAWARKAN kepada Persatuan (penyembelih babi) tersebut , adakah ianya adalah satu kawasan yang sehabis tepat untuk digunakan sebagai pusat penyembelihan babi (yang dikatakan MODEN) ?

Bukankah kawasan tersebut terdiri daripada ramai penduduk Melayu ?

Kalau tak salah, ada juga kawasan Perkampungan KEDA di kawasan tersebut ?

Sudah pastikah Kerajaan Negeri Kedah mengenai keputusan tersebut yang pastinya akan memberi impak terus kepada sekalian penduduk Melayu Islam di kawasan terbabit dan persekitarannya ?

Sudah pastikah Kerajaan PAS Kedah , bahawa Pusat Penyembelihan Babi tersebut akan mematuhi semaksimum mungkin syarat-syaratnya (tidak akan menyebabkan pencemaran dalam semua bentuk sama ada air mahupun udara (bau)?)

... Sudah dikajikah laluan lori-lori pembawa babi (sebelum & selepas sembelihan) terutamanya jalanraya yang menghubungkan laluan ke Kg.Tok Pawang , yang sudah pastinya akan melalui kawasan persekitaran Melayu Islam di situ?

Atau .... adakah ini hanyalah sebagai modal / gimik politik PAS semata-mata untuk menghadapi PRU13 yang bakal menjelang tak lama lagi ? Ianya sekadar melepaskan batuk di tangga sahaja ? ....

NOTA : Kepada para pembaca KedahTimes yang budiman, anda juga dialu-alukan untuk memberikan pendapat sama ada Kampung Tok Pawang, Kuala Muda ini adalah yang paling tepat untuk dijadikan Pusat Penyembelihan Babi Negeri Kedah  (tempat yang ditawarkan oleh Kerajaan PAS Negeri Kedah - menurut Sinar Harian) ?


Read Full 13 comments

TUN DAIM - PANDANGANNYA TERHADAP UMNO/BN, PAS, PKR DAN DAP

1. Dalam wawancara Tun Daim dengan Mingguan Malaysia pada 27 mac 2011 terdapat beberapa pandangan yang cukup menarik yang dijelaskan oleh Tun secara simple tetapi penuh dengan isi dan patut dijadikan pedoman kepada parti-parti politik.


2.Tun Daim berkata UMNO dan BN akan terus HIDUP selagi rakyat kita tetap berhemah dan bijak membezakan antara padi dengan sekam, saya percaya BN akan terus memerintah. Kata-kata ini amat dalam maknanya.


3.Untuk mencapai kemenangan setiap Wakil Rakyat, setiap Pemimpin BN baik yang kecil atau yang besar harus sentiasa  ' TURUN PADANG ', ,jangan tunggu  'Padang' datang kepada kita. Mereka harus bekerja keras untuk ' menghidupkan 'UMNO dan BN'  bukannya ' Mencari Hidup' daripadanya.



4.Pemimpin dan Wakil Rakyat hendaklah menggunakan blog, twitter dan facebook untuk berbual dengan rakyat terutama sekali golongan muda. Kita harus ingat bahwa golongan muda kita sekarang jauh lebih berpelajaran, lebih jauh kepergiannya dan jauh lebih luas 'networkingnya' jika dibandingkan dengan golongan muda selepas merdeka. Mimpi mereka, harapan mereka dan aspirasi mereka tentu berbeza daripada apa yang dialami oleh ibu bapak mereka. UMNO dan BN perlu memahami semua hal ini dengan jelas supaya dapat melaksanakan program-program yang  'sustainable' yang boleh dihayati oleh golongan ini. Jika golongan ini dapat diasuh untuk memahami, menghormati, menghargai dan menyayangi perjuangan UMNO dan BN, maka bangsa dan negara pasti akan melihat esok yang lebih gemilang.


5.Adakah ada perubahan selepas PRU 12, 2008? Kita lihat Kedah, Menteri Besar orang baik, mesra dengan rakyat, ikhlas tapi cuba tanya orang Kedah apa untung besar yang mereka dapat setelah PAS memerintah? Kedah Negeri Miskin! Ia perlu pertolongan dari Kerajaan Pusat. Langkawi tanpa LADA (Agensi Kerajaan Pusat ) tak dapat dibangunkan. Ini realiti. Rakyat kena faham.



6.Tanya orang Melayu di Pulau Pinang pula apakah nasib mereka sudah berubah dengan pesat dibawah pemerintahan DAP? Dan adakah berlaku lonjakan paradigma di Selangor? Semua tokoh utama Pakatan Rakyat bermukim di Selangor. Adakah mereka mempunyai 'geliga' yang boleh menyelesaikan semua masaalah rakyat Selangor? Berapa bilion ringgit modal asing baru terutama dari negara-negara Arab yang telah dibawa masuk oleh Penasihat Ekonomi Selangor itu?



7.Kesimpulan daripada semua ini, rakyat mahu perubahan dan jika parti politik tidak dapat melakukan perubahan, PRU 13 nanti rakyat akan menghukum dengan lebih teruk lagi.



8. Kedah bagaimana? Pas dilihat gagal melaksanakan semua janji-janji pilihanraya didalam manifestonya, UMNO sudahkah bersedia untuk bertempur habis-habisan merampas kembali Negeri kelahiran dua mantan Perdana Menteri Malaysia? Jawabnya UMNO Kedah masih belum mahu berubah! Bila agaknya mereka akan bersedia untuk berubah? ALLAH sahaja Yang Maha Mengetahui.




1 Melayu
Read Full 1 comments

Alkisah Bina Darulaman Berhad

Rabu, 30 Mac 2011

Petikan ini Kedah Times ambil dari penulisan BillyTheKid dari Helang Kedah. Kisah yang dipapar selari dengan apa yang sering diperkatakan oleh Helang Kedah selama ini.

Penulis pernah naik fireflyz dengan MD Bina Darulaman ini. Penulis mengenali Jahubar tetapi yang pastinya beliau tidak mengenali penulis. Almaklumlah, penulis hanya petani yang hanya bergantung pendapatan dengan hasil jualan lembu dan kambing. Tak lebih. Jahubar orang besar BDB yang di urusniagakan sahamnya di FBM KLCI yang mana sahamnya diapungkan semasa sahabat baik penulis berada di BDB.

Kembali kepada isu asal, jika benar apa yang dipaparkan oleh Helang Kedah, maka kita semua termasuklah penyokong PAS dan PKR, betapa lemahnya Pengarah-pengarah yang membuat polisi atau halatuju syarikat-syarikat yang di kuasai Kerajaan Kedah.  Digempar sikit dengan hanya berkata 'kalau berani buang aku! Aku akan dedahkan segala kepincangan dan penyelewengan yang berlaku dalam syarikat ini'. Maka dengan kadar segera keputusan untuk tidak dilakukan apa-apa diputuskan. Inilah yang berlaku di KTPC yang dilakukan oleh THAMS. 



Penulis mengenali beberapa ahli lembaga Pengarah yang dilantik di syarikat-syarikat SLC seperti Kedah IT, SP INN (Jerai Resort) dan lain-lain lagi. Bukan hendak memperkecilkan sesiapa tetapi dimana pergi professional atau korporat-korporat yang dikatakan menyertai atau menyokong PAS? Apakah kepakaran mereka ini tidak boleh digunapakai untuk memajukan syarikat SLC ini? 


Penulis juga mengenali mereka-mereka yang bekerja dengan GLC Persekutuan yang base mereka di Kedah tetapi kerja mereka ialah memburukkan kerajaan Persekutuan disamping mengguna segala fund CSR atau sebagainya untuk membantu program politik PAS di Kedah. 

Inilah minda sebenar pemimpin PAS yang memperalatkan sesiapa sahaja asalkan matlamat mereka tercapai. Biar SLC hancur asalkan dapat menempatkan orang-orang kuat Politik mereka. KERANA FAHAMAN MEREKA IALAH SEMUA INI ADALAH 'RESERVE' yang disediakan kerajaan BN dulu untuk mereka sapu sebanyak-banyaknya. Peduli apa dengan rakyat!

Jahubar Sathik Mengganas lagi..!

Terbaru, cubaan untuk memecat Pengurus Besar Bina Kuari Sdn. Bhd., Tuan Haji Syed Yusoff. Namun cubaan itu tidak berjaya. Khabarnya, bahawa kesemua Ahli Lembaga Pengarah telah mencapai kata sepakat, tetapi terpaksa menarik balik hasrat setelah diberi kata dua oleh Tuan Haji Syed Yusoff sekiranya beliau dipecat tanpa alasan  yang kukuh atau berniat jahat (malafide), beliau akan mendedahkan kepincangan - kepincangan yang dlakukan oleh Dato Jahubar Shatik khususnya di Bina kuari dan BDB amnya.



Bagi tujuan menutup mulut Tuan Syed Yusoff  telah ditawar kontrak selama dua (2) tahun sebagai Pengurus Besar Bina Kuari Sdn. Bhd. (BINAK). Perkembangan ini merupakan sesuatu yang sangat janggal, mengapa tindakan yang jelas menyalahi amalan dan etika pengurusan perniagaan dan korporat dibiarkan berlaku didalam GLC negeri Kedah.



Lembaga Pengarah yang dipengerusikan oleh YB Senator Yusuf Husin JP, SDK, begitu mudah dipengaruhi didalam membuat keputusan yang penting. Senario ini boleh ditafsirkan samada, kelayakan dan tahap pengetahuan Ahli Lembaga Pengarah yang lemah atau wujudnya amalan yang tidak sihat.





Apakah kepincangan - kepincangan yang telah dilakukan oleh Dato Jahubar Sathik sehingga terpaksa menawar semula kontrak selama dua (2) tahun. Wajarkah, dibiarkan terus berlaku dan dilindungi.?


Read Full 0 comments

5 Soalan untuk dijawab

Kalau Anwar tak mau menjawab, kita harap Nik Aziz jawab. Kalau Nik Aziz tidak mahu menjawab, kita suruh semua balaci yang sokong Anwar jawab. Tapi kena jawab dengan ikhlas.


Lima Soalan Untuk Anwar – Dato’ Eskay

30032011
…pertama, sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand?
Kedua, siapa yang menyambut Anwar di Thailand?
Ketiga, di hotel mana Anwar menginap?
Keempat, apa Anwar buat di bilik hotel tersebut?
Dan kelima, siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut?
“Jangan paksa saya dedahkan semua itu… suruh Anwar jawab dulu soalan itu sebelum (semua) serang saya” kata Eskay.
Setelah lebih satu dekad tidak bertemu, semalam, Dato’ Eskay dan saya ditakdirkan Allah s.w.t bertemu semula di Shah Alam. Panjang cerita kami, kembali ke zaman kami merancang membuat sebuah filem bertajuk ‘Kacau Malaya’ bersama Datin Tiara Jacquelina dan Uwei Hajisaari. Dato’ Eskay masih seperti yang saya ingat tentang beliau, lincah dan sporty.
Di dalam pertemuan semalam, Dato’ Eskay di temani oleh Dato’ Shuib Lazim dan pertemuan itu disertai oleh lima orang blogger dan seorang pengarang media alternatif. Saya berterima kasih kerana dipelawa ikut serta kerana terdapat beberapa soalan yang saya benar-benar mahukan kepastian dari Dato’ Eskay.

Read Full 0 comments

BILA CAKAP GUNA KEPALA LUTUT..


M.au Z. Tong

Latar sosio dan budaya masyarakat Melayu amat gemarkan dua perkara ini.. makan percuma dan berpolemik..

Tulisan berunsurkan sejarah berhubung aspek ini dan tipikal budaya feudalisme Melayu boleh diteliliti dlm tulisan WINDSTEDT, R.J WILKINSON dan J.M Gullick.

Dan Wiliam Roff mempunyai data yang jauh lebih profound apabila melakukan kajian lapangan selama bertahun-tahun ke atas masyarakat Melayur Kelantan..

Perihal bobroknya sikap dan sifat MELAYU yang beragama Islam namun Islam nya mereka hanya berdasarkan keturunan, bukan kerana fahaman. Islam dijadikan sekadar ritual bukanlah 'deen'. Lebih pasrah apabila Islam dijadikan jenama untuk melariskan produk ubat kuat, anggur kering, jus, makanan, air jampi tertentu dan semenjak berdekad lalu Islam diperalatkan sebagai nama parti dan dilacurkan demi kepentingan menggapai kuasa..

Lantaran itulah ramai pemimpin Melayu ISLAM sebegini lebih banyak bercakap menggunakan kepala lutut, kepala butuh, emosi dan tidak bersandarkan hujahan ilmu, penyelidikan empirikal, (puak pas tau ka ni menatang apa?) fakta ilmiah, rujukan nas yang sahih.

Mereka berfikir selepas bercakap.. sikap mampus pi la apa yang aku dah cakap dilihat penyumbang kepada lemahnya perkembangan tamadun ilmu di kalangan bangsa.

Sebab itu yang berjaya dilahirkan hanyalah robot, bukannya insan yang punya hati, perasaan dan capacity of mind..

Salah satu contoh  paling jelas ialah Nik Aziz.. berapa banyak fatwa agama diseleweng dan dibuat atas rasa emosi bukannya rujukan, penyelidikan dan kajian ilmu yang mantap.. semua fatwa pula berasaskan keadaan politik semasa, ikut sesedap rasa, bercorak double standard, gagal selesaikan kemelut umat akan tetapi menambahkan lagi kecelaruan masyarakat.

Anwar Ibrahim tidak kurang dajjalnya. Makhluk sesumpah dua alam, ini mampu bercakap apa yang pendengar mahu dengar.. lantas dia bercakap tentang omongan kosong, janji palsu, dipersembahkan dengan aura bahasa badan dan pidato yang menawan.. Namun pada akhirnya 'menang sorak kampung tergadai, lubang jubur dan lubang depan semua sekali dia tibai'.

Lim Kit Siang, pengikut komunis tegar.. lebih komunis dari komunis, apa yang tidak diperkatakannya.. apa sahaja isu minta ditubuhkan suruhanjaya diraja.. bercakap tanpa gunakan landasan sejarah, fakta perlembagaan kesan idea republik yang telah lama disimpan di hati.. bagi Kit Siang apa sahaja simbol dan lambang yang punyai kaitan dengan Melayu/Islam dibenci, didendami, mahu dibasmi dan langsung tidak dihormati, kerana baginya Melayu itu bangsa haprak.. bermentaliti subsidi yang suka meminta-minta, walhal dia tidak sedar kaum Cinalah penerima subsidi paling besar dalam pengagihan kek ekonomi, pendidikan, dan pembangunan sosial negara.

Namun si dajjal sebegini yang merupakan 'time bomb' bagi kerukunan masyarakat majmuk Malaysia dan anti Islam sanggup pula dipeluk, dipuja dan lebih malang ditakuti oleh ulama berserban bakul Hadi Awang.. Dipuja oleh Nik Aziz dan sekali tergahan Karpal anak Singh, maka yang halal boleh diharamkan dan yang haram boleh dihalalkan.

Sebab itu sepanjang sejarah, Melayu boleh disepak terajang, diperalat, menjadi bodoh dan dungu akibat dipermainkan oleh pemimpin pelacur agama seperti dajjal-dajal ini.. Beraja di mata bersultan dihati.. Bernafsu iblis dan syaitan berwajah manusia. DAN kerana kebodohan Melayu juga 7 buah kuasa besar dunia boleh menjajah Tanah Melayu sehingga mencecah usia 446 tahun lamanya..

Dan kini watak pemimpin Melayu Islam yang bodoh dan bangang, lesu dan cepat letih, lebih kuat amarah namun kuat nafsu seks kembali dipertontonkan. Watak pemimpin yang kononya intelektual, namun bercakap menggunakan kepala lutut, dan serupa KEPALA BUTUH...

AZIZAN RAZAK mencabar.. apa yang kerajaan BN sudah lakukan sepanjang lima puluh tahun menakhoda Kedah? Sebagai reaksi dari teguran TUN DAIM bahawa 'rakyat Kedah dalam kerugian sepanjang tiga tahun Kedah diperintah PAS dan Pakatan..'

Baiklah AZIZAN.. apa yang BN lakukan selama lima puluh tahun di Kedah.. Ini jawab balasnya.

1. Penurunan kadar kemiskinan, dari 60 peratus apabila Merdeka turun pada kadar 4 peratus bagi Kedah sahaja (angka bagi tahun 2008).

2. Lebih 600 buah sekolah menengah dan 700 buah sekolah rendah didirikan BN di Kedah

3. 7 buah pusat pengajian tinggi di Kedah

4. Bantuan kebajikan untuk beribu-ribu keluarga miskin, anak yatim, ibu tunggal berjmumlah RM100 juta setahun

5. Biaya selenggara jalan persekutuan dan negeri berjumlah RM320 Juta setahun

6. 10 buah tanah rancangan tanah FELDA, FELCRA

7. 20,000 unit rumah PPRT Kedah

8. 18,000 unit rumah MESRA RAKYAT SPNB

9. Dua buah Lapangan terbang YANG memudahkan jemaah haji termasuk ahli PAS HARAMJADAH BOLEH PI naik kapalterbang menunaikan haji dan umrah.. Lepas ni hangpa pi ikut jalan darat yang BN tak bina, pi naik unta.. BOLEH KA HANGPA BUAT MACAM TU WAHAI PUAK HARAMJADAH??????

10. membina lebih 600 buah masjid. Masjid yang dibina BN yang bolehkan puak PAS tumpang sembahyang.. selama mana hangpa pakat dok tumpang sembahyang selagi itulah kerajaan BN yang bina dok dapat pahala.. FAHAM ATAU TIDAK? KOTE KECUT BETOI PUAK POKKA HIJAU ANAK HARAM JADAH NI..!!!!

11. Membina lebih 1,000 buah surau. TEMPAT dimana hangpa selaku puak PAS selalu dok bagi tazkirah pembohong menyesatkan umat.. tak malu ka. Orang lain bina surau, hangpa pi tumpang sembahyang, lepas tu nak maki pulak orang yang tulong buat surau kat hangpa..? Memang puak PAS, dasar anak-anak HARAM.. sebab tu perangai macam ANAK HARAM...

12. Dua buah hospital satelit di Alor Setar dan SP menelan belanja RM1.2 bilion. 9 buah hospital daerah, 310 buah klinik desa di seluruh Kedah. Maintenace kos untuk semua kemudahan kesihatan yang dibiaya oleh kerajaan BN diperingkat Persekutuan berjumlah RM980 juta setahun. Puak PAS sakit kote ka, bini nak beranak ka, sakit siplis ka, BUASIR KA  pasai dok kena liwat dengan ANWAR, hospital yang BN bina tu lah tempat hangpa dok pi ambik umbat.. bayar RM1 sahaja..

13. Empat buah empangan untuk pengairan pertanian dan sumber minuman.. LEPAS ni puak PAS dicadangkan minum air lendir BINI hangpa sahaja, dan kalau nak bercucuk tanam gunala air biak atau air ketum yang puak hangpa dok rajin rebus, jangan guna air dari empangan yang kerajaan BN bina..

14. Rancangan Pengairan MUDA menelan belanja lebih 700 juta untuk kemudahan tanaman dua kali setahun yang memberi manfaat kepada petani Kedah yang 40 peratusnya adalah ahli PAS..

15.vBiaya subsidi dan insentif pendidikan untuk anak Kedah lanjutkan pelajaran ke Universiti, dari Merdeka sehingga kini sudah mencecah RM6.8 bilion.

16.  Menempatkan lebih 60 agensi persekutuan dengan kakitangan seramai lebih 10,000 orang untuk memudahkan urusan rakyat KEDAH dengan biaya gaji kakitangan berjumlah RM47 juta sebulan..

17. Bantuan dan biaya pendidikan agama, elaun guru KAFA berjumlah RM39 juta setahun.

18. Membawa masuk pelaburan luar ke KEDAH melalui peranan MIDA dan MITI berjumlah RM18 BILION mulai 1996-2007.

* Data diatas dirujuk dari EPU, Jabatan Perdana MENTERI.

Justeru AZIZAN, itu baru fakta sedikit, HOW DARE U TO TALK ABOUT THE RESPONSIBILITY OF FEDERAL GOVERNMENT, WHY DON'T YOU TALK ABOUT THE RESPONSIBILITY OF STATE GOVERNMENT...

19. TO REMIND u, dalam sehari dua ini, 93 buah rumah di Kubang Rotan rosak dipukul ribut, 48 buah di Kota Setar turut terjejas kesan ribut, lebih 60 buah rumah golongan marhein juga rosak kesan bencana ribut di Kuala Nerang..

Justeru apa tindakan anda selaku khalifah di bumi Kedah.. Masih tidak tahu? ATAU TENGAH tidur sambil bermain aksi manja di bilik 212 bersama JAMILAH.. ataupun nanti dulu saya nak tanya depa?

JENERAL HO CHI MIN pernah berkata, 'pemimpin yang tidak berguna bagi perjuangan revolusi adalah pemimpin yang sudah tua, kuat marah, kuat nafsu, berotak lemah tetapi tinggi cita-cita dan pandai bermain dengan kata-kata'.

Wahai AZIZAN pemimpin komunis sendiri pun dalam prinsip dan teras perjuangan mereka tidak berkehendakkan orang seperti kamu.. apatah lagi gerakan Islam.. kamu tanggunglah dosa kamu dan jawablah dipenghadapan Allah Robul Jalil di Yau Mil MAHSYAR NANTI..

* Musim-musim hujan sebegini sudah tentu AZIZAN beserta barisan EXCOnya bermain kote sehingga basah.. walhal rakyat dibawah menanggung susah.

* Lain kali kalau bercakap gunakahlah akal minda, bukan bercakap gunakan kepala lutut dan kepala BUTUH...
Read Full 5 comments

SAMI HINDU PUN TOLAK ANWAR ! ULAMA PAS BILA LAGI ?


1. Seramai 200 Sami Hindu Pulau Pinang mengutuk perbuatan ZINA Anwar Ibrahim dan umum keluar dari parti PKR pimpinan Bapak Pembohong , Putar Belit dan Putar Alam.

2. Sami-sami Hindu berkata perbuatan Zina ANWAR Ibrahim seperti yang didedahkan oleh Dato Trio dalam video seks terkini adalah DOSA BESAR dalam ugama Hindu. Ianya Haram tapi Anwar Ibrahim kata semua orang yang dedah kes video seksnya adalah HARAMJADAH, siapa sebenarnya HARAMJADAH ?

3. Sami-sami Hindu berkata lagi 'kami tak mahu bersubahat dan menanggung dosa akibat perangai dan nafsu buruk Anwar Ibrahim' .

4. Sami-sami menuntut Kerajaan menubuhkan SURUHANJAYA DIRAJA untuk menyiasat kebenaran video tersebut.

5. Rupa-rupanya agama Hindu pun ada hukum Haram dan berdosa jika berzina !


APA KATA PEMIMPIN DAN ULAMA PAS

1. Nicky Aziz Murshidul Am Pas, Ulama Tersohor di antero Dunia berkata 'Anwar tak bersalah, orang yang mengambil dan menyebar video itu yang salah', ini satu lagi fatwa baru Nicky Aziz, orang berzina tak bersalah,  yang tonton dan sebar bersalah. Fatwa 1/11 kanun jenayah kitab suci Dewa Ayah Pin.

2. Mat Sabu pelakon tersohor PAS kata 'tak perlu Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat kes video Anwar Ibrahim, cari pakar luarnegara untuk menentukan video itu tulin atau tidak'. Mat Sabu tak percaya kepada kepakaran yang ada pada anak-anak bangsa, dia lupa anak-anak muda Malaysia mempunyai kepakaran yang cukup tinggi setanding dengan pengarah dan penerbit filem di Hollywood dan Bollywood.

3. Ketua Pemuda Dewan Pas Al Ustaz Nasarudin Hassan berkata 'Siasat skandal rakaman dan setuju tubuh Suruhanjaya Diraja, apa yang penting pihak yang bertanggungjawab menyiasat ketulenan video itu mestilah pakar forensik yang mempunyaai pengetahuan luas. Samada pakar tempatan atau asing, itu terpulang kepada Kerajaan, tetapi yang penting siasatan mesti telus '

APA KATA PEMIMPIN PKR

1. Ini satu lagi KONSPIRASI Politik untuk menjatuhkan Pemimpin Agung mereka Al Sheikul Al Juburi Al Temberangi Al Anwar Al Ibrahimi

2. Kerajaan dan UMNO terlibat untuk menyekat PEMIMPIN MAHA AGUNG mereka mengambil alih PUTRAJAYA.

3. Anwar kata dia tidak pernah melakukan perkara ini, ini FITNAH! Pada malam itu saya ada dirumah mengemaskin facebook dan twitter saya, Betul ka ?

4. Anwar kata lagi jam omega saya ada dalam simpanan Azizah isteri yang maha alim lagi warak  bila pemberita bertanya berkenaan jam omega miliknya yang didapati hilang, siapa yang mengambil jam tersebut? Pelacur atau Dato Eskay? Pelik juga jam tangan suami diberi kepada isteri untuk disimpan.

5. Pemimpin PKR lain cukup yakin Anwar tidak melakukan perkara terkutuk ini dan berbondong-bondong membuat laporan Polis. Hebatnya Anwar !

APA KATA DAP

1. Karpal Singh menikus dan sepi seribu bahasa, 'Tiger of Jelutong' sudah jadi 'Tikus kurap Jelutong'. Dalam kepala Karpal Singh sedang bertanya tanya bila agaknya ANWAR AKAN BERTAUBAT ?

APA KATA RAKYAT

1. Tubuh Suruhanjaya Diraja, siasat dan dedahkan kepada Rakyat, Rakyat mahukan kebenaran.

2. Ulama Pas dan Alim-Alim Ulama bila lagi hendak bersuara, jangan jadi Pengecut. Rakyat mahu dengar Fatwa dari Ulama



1Melayu
Read Full 0 comments

3 Tahun Rakyat Rugi

Selasa, 29 Mac 2011
Benarkah rakyat rugi? Rugi dari segi pembangunan ekonomi, sosial, keagamaan dan lain-lain lagi. Ini disebabkan tiada perancangan dan program yang bergerak atau dilakukan untuk pembangunan perkara-perkara tersebut.

Kedah seolah-olah sudah 3 tahun kebelakang berbanding negeri-negeri seperti Melaka, N. Sembilan dan lain-lain. Pembangunan infrastruktur tidak nampak selepas 3 tahun. Perancangan ekonomi tidak menyeluruh dan hanya menfokuskan kepada karnival seperti pasar malam, atau jualan murah.

"Rakyat sudah rugi tiga tahun kerana negeri menjadi statik. Peluang pekerjaan berkurangan sedangkan PAS terus sibuk menabur janji baru.PAS seharusnya menunaikan janji manifestonya pada pilihan raya umum 2008 untuk kepentingan rakyat, bukan berceramah untuk menabur janji," kata Datuk Bashah dalam satu kenyataan di sini hari ini.



Antara lain, Daim dilaporkan berkata : "Tanyalah orang Kedah apa untung mereka dapat hasil pemerintahan PAS? Sebagai negeri miskin,Kedah memerlukan pertolongan kerajaan pusat.Langkawi tanpa LADA (Lembaga Pembangunan Langkawi) tidak dapat dibangunkan. Ini realiti."


Read Full 9 comments
 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates