Tangisan Bakal Berbulan Madu..

Khamis, 30 Jun 2011

Amboi...lamanya CheNed tak mencorat coret dalam blog Kedahtimes ni. CheNed dok sibuk nak bina masjid lagi. Mana tahan. Tengok Salleh Yaacob dah tambah 4, CheNed pun nak tambahlah juga. Tapi CheNed kena tengok dulu selepas 9hb Juali ni. Almaklumlah..Tarikh tu tarikh Anwar lepas gian untuk buat demonstarsi haram.

CheNed kesian pada anggota polis tetapi dalam masa yang sama berasakan masa inilah yang sesuai sekali menilai kemampuan KDN yang Menterinya sangat gah diperkatakan orang Menteri Amaran.

Kali ini juga menjadi satu lagi bukti kemampuan Najib dalam mengendalikan masalah yang rata-rata kita berpendapat perhimpunan ini akan menjadi perhimpunan biasa tetapi bertukar menjadi sangat agresif apabila pembongkaran demi pembongkaran tentang siapa penajanya dan apakah tujuan sebenar diadakan perhimpunan.

Ambiga tak akan berganjak tetapi rata-rata rakan Melayu CheNed berpendapat mungkin Ambiga sehingga tempoh 9hb Julai adalah jangka masa yang sangat mendebarkannya. Rata-rata rakyat sangat-sangat tidak puas hati dan marah padanya dan inilah yang CheNed rasa kemuncaknya ialah apa?

Dalam mengendalikan perancangan yang sudah mencapai tahap 'gila' selepas pembongkaran terdedah nampaknya mereka takkan berganjak malah lebih garang.

Bersih 2.0 adalah ciptaan menyamai perhimpunan di negara-negara Arab dan pendokongnya ialah Anwar Ibrahim sendiri.

CheNed bila tulis ini terus rasa soal kahwin kena ketepikan dulu. Mana boleh? Negara Malaysia sedang terancam dan diancam. Jiwa rakyat turut tidak tenteram. Pembangkang bertindak lebih tidak rasional daripada yang kita sangka. Dari masa ke semasa CheNed akan menulis tentang isu ini. Nanti CheNed sambung..
Read Full 3 comments

Demonstrasi Bukan Jalan Rasulullah SAW

Rabu, 29 Jun 2011
Demonstrasi bukan jalan yang dianjurkan oleh Islam, kerana tidak pernah ada dalam sirah Rasulullah SAW sebarang bentuk demonstrasi dianjurkan bagi menyampai sebarang protes kepada pihak berkuasa. 

Jika amalan demonstrasi itu satu jalan yang dikehendaki Allah SWT dan RasulNya, maka sudah tentulah akan dicontohkan dalam sirah memandangkan umat Islam pada ketika itu ditekan dengan begitu dahsyat.

Malah Rasulullah SAW tetap dengan cara baginda, iaitu cara berlembut, mengirim surat, menegur. Sedangkan kaum Jahiliah pada zaman Rasulullah bukan kepalang jahatnya, pergaduhan antara puak, membunuh, berzina, menyembah berhala dan perbagai kemungkaran, jika dibandingkan dengan umat Islam di Negara kita ini, jauh lebih jahat dan ganas kaum jahiliah itu.
Jika itupun Rasulullah SAW tidak gunakan sebagai alasan untuk membuat demonstrasi, apakah kita pula mahu engkar terhadap apa yang diajarkan Rasulullah SAW?

Malah peperangan dilancarkan hanya... diulang hanya, apabila Islam tidak dibenarkan disebarkan oleh pemerintah kafir pada waktu itu atau umat Islam dilarang mengerjakan ibadah dan mahu dihapuskan. Dan itu jelas tidak berlaku di Negara ini.

Itulah jalan Rasulullah SAW. Jika kita tidak mahu mengikut jalan Rasulullah SAW, maka bermakna kita memilih mengikut jalan Syaitan.
Read Full 2 comments

....Pasal heh he heh, pasal the scene tu huh huh, kah kah kah

Oleh: TokPauh
....Bukan pasal Anwar tu......, pasal heh he heh..pasal the scene tu huh huh, kah kah kah...

Terkantoi lah Johari Abdul, dia ingat dia sudah bijak sangat, maklumlah..ahli politik pembangkang ni kalau bercakap mulut mendahului otak mereka. Si Johari Abdul ni siap buat video ala dokumentari lagi nak nafikan bahawa beliau yakin pelakon popular abad ini itu bukan Anwar Ibrahim.

Beliau lupa bahawa ahli perniagaan seperti Dato' Eskay dan Dato Shuib sebenarnya jauh lebih bijak, cuma kurang dari segi keceluparan sahaja. Mereka biarkan si Johari Abdul ni bercakap sepuasnya sehingga beliau yakin bahawa beliau sudah menang bertarung, tiba-tiba keluar satu klip yang jelas menunjukkan beliau sedang mentertawakan aksi Anwar.

Cuba lihat betul-betul video tersebut, ketawa beliau lebih ditujukan kepada aksi Anwar melipat Chinadoll berbanding isu kewujudan Anwar sebagai pelakon didalam video tersebut. Ia memberi gambaran bahawa, bagi Johari Abdul aktiviti Anwar itu adalah satu hal biasa saja, bukan isu. Beliau lebih suka menikmati aksi Anwar.

Ini juga meletakkan Johari Abdul dalam keadaan tertekan kerana Anwar pastinya akan mentongsampahkan beliau setelah didapati tidak mempunyai apa-apa nilai politik lagi apabila dibuktikan sedang berseronok mentertawakan aksi lipatan Anwar dalam video tersebut.

Sebijak-bijak Johari Abdul, beliau hanya mampu memberi jawapan kelat...."ini negara demokrasi..." (dibaca sebagai kebebasan untuk berbohong) apabila ditanya mengenai percanggahan pendirian beliau didalam kenyataan media dan video tersebut.

Tapi yang paling merisaukan beliau ialah berapa banyak  aksi beliau sendiri pula yang dirakam oleh Dato' Eskay? Dato' Eskay pernah mendakwa bahawa Johari Abdul pernah meminta wang pelincir sehingga jutaan RM..adakah aksi ini juga dirakam? Jika ya, sudah pasti karier politik Johari Abdul berkubur.

Kita hanya perlu melihat adakah Johari Abdul akan bernada keras atau lebih lembut kepada Dato' Trio selepas ini untuk mengetahui kebenaran tentang permintaan wang pelincir tersebut. Jika tiba-tiba Johari Abdul jadi pemalu dan bersopan santun terhadap Dato' Trio, kita tahulah apa kebenarannya....




Read Full 2 comments

Naib Presiden yang Bahalol

Cuba pembaca semua hayati kata-kata Mahfuz ini. Kedah Times merasakan yang beliau ditendang keluar dari JK Pas Kedah adalah kerana kata-kata beliau yang hanya bertaraf 1 bintang atau budak lulusan darjah 6.


Anthony Quinn menjiwai dan membawa watak Omar Mukhtar dengan baik sehingga  beliau dianggap seperti Umar Mokhtar. Bukan bermaksud wajahnya yang sama dengan Omar Mukhtar. Itulah perbezaan besar.

Jika Johari Abdul boleh menjiwai watak P Ramlee, kita boleh ibaratkan Johari Abdul memang hebat kerana dapat menjiwai watak P Ramlee tetapi sama sekali kita tidak kata wajah Johari Abdul serupa dengan wajah P Ramlee.

Jika ini pun seorang Naib Presiden PAS tidak boleh fikir, bayangkan jika beliau menjadi Menteri Penerangan, Komunikasi dan kebudayaan. Sudah tentu segala perkara lawak bakal dilakukan beliau. Mungkin melakonkan semula kisah Anwar Ibrahim dalam sebuah filem.

CUkuplah Mahfus, jangan asyik memperbodohkan diri sendir. Rakyat tidak bodoh ... tak tahula jika orang PAS ada yang bodo..
Omar Mokhtar, Singa Padang Pasir

“Pas menyangkal kenyataan laporan pakar pengecaman wajah yang menyebut pelaku dalam video seks sebagaimana didedahkan, mirip 99.99 peratus Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, teknik mengubah wajah menyerupai individu tertentu telah dipraktikkan dalam industri penerbitan filem.

“Mereka hanya kata 99.99 peratus mirip, tidak semestinya bermaksud memang itu Anwar.

“Watak Omar Mukhtar yang dilakonkan Anthony Quinn dalam filem Lion of The Desert juga menyerupai Omar Mukhtar sebenar. Jadi, apa nak dihairankan, semua teknik begini boleh digunakan untuk memerangkap seseorang,” katanya.

Beliau menegaskan, walaupun isu itu diberi liputan media di negara ini, ia tidak menjejaskan sokongan terhadap Pakatan Rakyat malahan mampu melonjakkan nama ketua pembangkang itu.

“Ia akan melariskan lagi publisiti Anwar seperti pertambahan undi dalam program realiti televisyen, Maharaja Lawak.

“Bagi saya, ini adalah sebahagian daripada cerita lucu zaman moden,” katanya.

Sementara itu, Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, tiada sebarang dokumen dikemukakan berhubung perkara itu malah ia sekadar kenyataan lisan daripada peguam.

“Ia tiada kaitan mengenai kerjasama Pas dalam PR, kerana perjanjian parti dengan PR, bukan dengan Anwar.

“Justeru, isu Pas keluar PR tidak timbul kerana Pas masih tetap bekerjasama dengan PR,” katanya.” – Sinar Harian
Read Full 5 comments

Kenapa BN perlu Menang besar PRU13?

Untuk pengundi-pengundi di Kedah, Kedah Times menyeru supaya tidak melakukan kesilapan kali kedua. Mereka yang melakukan kesilapan yang sama berulang-ulang adalah mereka yang tidak belajar dari kesilapan atau sejarah lalu.

Ini petikan kata-kata dari Bekas ADUN DAP Perak Hee Yit Foong:

Ahli Dewan Undangan Negeri Perak iaitu Hee Yit Foong bekas Adun DAP mendakwa beberapa rakannya dari DAP telah menyatakan hasrat seandai mereka menang PRU-13 dgn majoriti 2/3, mereka akan mengubal Perlembagaan Persekutuan untuk menghapus Hak Melayu dan raja2 melayu dalam masa 2 hari ✗ kira walau pakatan mereka terdiri dari PAS dan Keadilan .... Sebarkan

Dengan pertolongan PAS dan PKR yang hanya bagi DAP adalah kuda tunggangan dalam mencapai cita-cita mereka, DAP sanggup melakukan apa saja. Jika mereka berjaya mengubah perlembagaan Persekutuan, jangan harap anak-anak orang PAS dan PKR menikmati apa yang dikecapi sehingga ke hari ini.

Ini bukan ugutan tetapi ini adalah realiti politik DAP. Lihat contoh terbaik di Perak dan Pulau Pinang. Setelah mendapat sedikit kuasa, mereka sudah melakukan pelbagai usaha untuk menghapuskan hak-hak orang Melayu yang sudah termaktub dan dipersetujui.

Pengorbanan orang Melayu tidak pernah mereka hormati dan ingati. Kewarganegaraan PERCUMA yang kita berikan tidak mereka hargai dan hormati. Sebaliknya mereka meminta lebih lagi. DIBERI BETIS HENDAKKAN PEHA.

Anak-anak muda perlu sedar yang emosi mereka sedang dipermainkan oleh boneka DAP iaitu Anwar dan PAS. Jangan Terantuk baru nak tengadah.

Menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tiada berguna. BANGUNLAH orang Melayu Islam... Buktikan orang Kedah dapat menyumbang dengan baik dalam PRU13 nanti...
Read Full 1 comments

DUN Kedah BUBAR?

Selasa, 28 Jun 2011
Benarkah apa yang dikatakan disini? Apakah PR sudah tidak tahan lagi untuk menunjukkan yang mereka semakin kuat? Atau mereka sudah sedar yang betapa susahnya untuk menjadi sebuah kerajaan?

Jika PR Kedah menyeru pengikutnya bersama BERSIh pada 9 Julai nanti untuk menjatuhkan kerajaan yang dipilih majoriti, apa kata kita ajak rakyat Kedah yang tidak puashati dengan pemerintahan PR sekarang berarak ke Wisma Darulaman menyuruh semua PR turun dari pemerintahan kerana tidak langsung menunjukkan kesungguhan untuk memajukan Kedah.

Apa citer? Boleh ka?

Atau bubar saja DUN!
Read Full 4 comments

Ahli Parlimen Penipu

Ini video yang dirakam semasa Ahli Parlimen Sg Petani menonton video Seks yang dilakukan Datuk T.

Orang Sg Petani kena fikir siapa sebenar Johari Abdul yang mereka pilih sebagai wakil mereka ke Parlimen.

Demi menjaga perut, beliau minta wang pampasan pulak tu sebelum beliau keluar PKR. Lepas tu minta lagi untuk duit poket bagi mengajak AP lain keluar PKR.

Jangan anda diperbodohkan Johari Abdul bual kali kedua.




Kedah Times ada menonton video Ahli Parlimen Sg Petani, Datuk Johari Abdul yang bergaya ala P Ramle untuk mempertahankan Anwar Ibrahim yang dikatakan bersama China Doll dalam video seks pendedahan Datuk T.

Beliau memperkenalkan dirinya sebagai Datuk Johari Abdul dan menyebut Datuk Eskay sebagai hanya Eskay Shayzrill sahaja. Mungkin untuk merendah-rendahkan Datuk Eskay tersebut kerana menjadi ketua dalam pendedahan video seks tersebut.


Kedah Times ingin mempertikaikan kenapa Johari Abdul, Ahli Parlimen Sg Petani sanggup sehingga sanggup untuk berlakon dalam sebuah video demi mempertahankan seorang yang telah di sahkan pelaku dalam video tersebut, 99.99%. Ini bukan disahkan oleh sebarangan orang tetapi pakar dalam bidang tersebut. Pakar yang mengeluarkan algorithm yang boleh digunakan untuk pakar video lain untuk mengesahkan samada video yang dikeluarkan sudah di edit atau di tamper. Inilah yang lucunya.

Beliau sanggup berlakon seolah-olah beliau seorang pelakon hebat yang bakal menyakinkan semua orang bahawa apa yang dihujah atau disebutnya diterima dengan senangnya.

Tetapi perkara sebaliknya berlaku. Beliau jadi seperti tikus cuba memperbaiki labu. Kaki bangku cuba bermain bola. Inilah nasib kalau terlalu taksub kepada seseorang.

Beliau lupa bahawa Allah mempunyai sifat ilmu/Pengetahuan, Pekehendak dan Pekuasa. Dia Amat Mengetahui dengan sifat Ilmunya tidak limit. Allah amat berkuasa kerana sifat Pekuasa Nya. Begitu juga kehendaknya yang terhasil dari sifat PekehendakNya.

Allah telah tunjukkan semuanya, tetapi Johari Abdul memilih untuk memperbodohkan dirinya sendiri.

Jika Kedah Times menjadi pengundi Sg Petani, sudah tentu Kedah Times hilang rasa hormat kepada orang sebegini. Amat malu sekali penduduk Parlimen Sg Petani mempunyai seorang wakil sebegini.

Malah orang Melayu Islam patut rasa malu mempunyai seorang ahli Parlimen Melayu Islam yang sanggup meletakkan dirinya begitu 'low' demi mempertahankan seorang yang sudah 99.99% dicam melakukan zina.

Pengundi Parlimen Sg Petani, buanglah pemimpin seperti ini. Kita kembali kepada kegemilangan pemerintahan BN sewaktu dulu. Ayuh ...
Read Full 1 comments

Bersihkan institusi Masjid dari BERSIH pimpinan Ambiga


Soalan Kedah Times kepada mereka-mereka yang hebat mengkritik JK Kariah ini, apakah hukumnya jika seseorang mengganggu  kekusyukan orang lain bersembahyang? Hatta adalah disuruh supaya seseorang makmum berjemaah supaya tidak membaca dengan kuat dalam sembahyang sehingga boleh menganggu jemaah lain.

Apatah lagi seseorang yang memakai baju yang bergambarkan sesuatu yang mengganggu jemaah lain bersembahyang. Apakah ini dibenarkan ? 

Maka adalah menjadi kewajipan JK Masjid untuk menjaga keharmonian masjid agar jemaah yang datang dapat beribadat dengan khusyuk dan bukannya di ganggui oleh pelbagai gambar baju dan sebagainya.

Adalah menjadi kewajipan JK masjid untuk menghalang mereka-mereka yang berhasrat untuk membawa perpecahan dikalangan Jemaah. Hatta kita perlu ingat, Islam melarang jika seseorang yang berniat ke Masjid untuk bersembahyang Tahyatul Masjid pada waktu tahrim. Inikan pula yang sengaja berbaju provokasi ke masjid untuk mengelirukan atau menghasut orangramai. 

Dan HArakah tak belajar ka yang memecahbelahkan Jemaah adalah dosa besar? Dengan berbaju begitupun dah boleh dibaca hasrat sebenar pemakainya. Malahan pemimpin kumpulan tersebut adalah seorang kafir yang mempertahankan orang Islam yang murtad. Sedarlah ...


Harakahdaily 

Dihalau keluar masjid kerana pakai baju BersihKUALA LUMPUR, 27 Jun: Dewan Pemuda PAS kawasan Sepangar berasa kesal dengan sikap angkuh salah seorang ahli jawatankuasa Masjid Bandaraya, Likas, yang menghalau seorang pemuda daripada menunaikan solat di masjid itu semata-mata kerana memakai baju Bersih. (Gambar kanan) 

Blog Pemuda PAS Sepanggar melaporkan kejadian yang berlaku di masjid tersebut kelmarin dapat dilihat oleh seluruh ahli kariah yang turut sama bersolat di masjid tersebut. 

Pemuda yang tidak mahu namanya dikenali itu, sememangnya sering bersolat di masjid tersebut telah dihalau keluar dari masjid ketika selesai bersolat Maghrib. 

Selain menghalau pemuda tersebut, AJK masjid tersebut telah mengeluarkan kata-kata kesat dengan menuduh pemuda tersebut sebagai munafik. 

Tidak cukup dengan kata-kata kesat, beliau turut menolak pemuda tersebut dengan kasar. 

Situasi yang memalukan itu akhirnya dileraikan oleh salah seorang ahli kariah yang masuk campur. 


Ahli kariah itu dengan nada yang tegas telah menegur AJK masjid tersebut kerana sikapnya yang memalukan itu. (Gambar kiri) 

Beliau membela pemuda tadi, dan memarahi AJK masjid tersebut kerana menghalau anak muda dari bersolat semata-mata kerana mamakai baju Bersih. 

Justeru, Dewan Pemuda PAS kawasan Sepangar melihat perkara itu sepatutnya tidak berlaku. 

Sehubungan itu, DPP Sepangar menggesa agar Jawatankuasa Masjid Bandaraya segera mengambil tindakan terhadap AJK masjid tersebut di atas sikapnya yang merosakan imej Masjid Bandaraya yang sememangnya terkenal di kalangan para pengunjung dan pelancong. 

Mengenai himpunan aman Bersih 2.0 yang akan diadakan pada 9 Julai ini, DPP Sepangar menyeru seluruh rakyat Sabah agar berpakaian berwarna kuning dan keluar ke bandar-bandar beramai-ramai bersama keluarga.

Read Full 2 comments

Maka Layakkah mereka menjadi Pemimpin Atasan

Assobiyah sebenarnya membawa maksud mempertahan, memperjuang atau membela kaum, geng atau kumpulan walaupun di atas kesalahan. Contoh terbaik ialah mempertahankan Anwar Ibrahim walaupun sudah tahu beliau didapati bersalah menyalahguna kuasa.
Begitu juga dengan beberapa pemimpin lain yang walaupun dibebaskan kerana kesalahan teknikal kes tetapi sah ditangkap berdua-duaan dalam bilik. Maka adalah assobiyah jika kita mempertahankan mereka-mereka ini.

Jika begitu, wajarkah Anwar Ibrahim dipilih menjadi Ketua Umum PKR dan Ketua Pembangkang? Wajarkah juga beliau teru memegang jawatan Ahli Parlimen Permatang Pauh? Apa pendapat penduduk Permatang Pauh?

Dan tidak lupa Mat Sabu yang ditangkap bersama Normah dalam bilik tetapi dibebaskan kerana sedikit kesilapan teknikal dalam sebuatan nombor bilik. Tetapi kes khalwat berdua-duaan tetap berlaku. Maka wajarkah beliau menjadi pemimpin nombor dua PAS yang menganggap mereka memperjuangkan Islam? Wajarkah wahai penyokong-penyokong PAS?
Kalau kita lihat di barat, jika berlaku suami curang dengan perempuan lain. Mereka diboikot dan dikutuk sehingga letak jawatan dan sebagainya, tetapi di Malaysia orang sebegini dilantik menjadi pemimpin besar mereka. Bill Clinton, Tiger Wood, Jesse james dan lain-lain tidak dipilih atau melteka jawatan. Tetapi di Malaysia disanjung dan dibela bermati-matian! Tidak Assobiyah kah itu?

Kepada pengikut-pengikut PAS dan PKR, sedarlah bahawa anda semua sedang memperjuangkan Assobiyah seperti yang diperkatakan dalam video ceramah ini.




Read Full 0 comments

Siapakah yang sesat?

Video di bawah Kedah Times petik untuk tatapan semua. Terutama penyokong-penyokong PAS Kedah yang mempertahankan Nik Aziz serta menampal gambar Nik Aziz di kereta-kereta mereka. Ini kerana mereka terlalu taksub dengan Nik Aziz sehingga buta berfikir apa sebenarnya yang dibawa oleh Nik Aziz.

Kalau kita belajar mengenal Allah dengan sifat-sifat 20 Nya, maka tidak akan tergamak untuk kita mengeluarkan kata-kata seperti yang Nik Aziz kata tentang Nabi Muhammad. Allah dengan sifat-sifatNya yang tidak sama sekali sama dengan sifat Makhluk, sudah tahu dari azali lagi bahawa Muhammad adalah bakal Rasul pilihanNya. Nabi Muhammad sejak dilahirkan sudah menunjukkan ciri-ciri kerasullannya. Bukan seperti kata Nik Aziz yang Nabi Muhammad hanya serupa Mamat budak kampung.

Allah dengan sifat Ilmu Nya, PekehendakNya serta PekuasaNya, sudah tentu menjadikan Nabi kita Muhammad SAW seorang yang istimewa. Bukan setelah dijadikan manusia, baru Allah tengok dalam ramai-ramai tu siapa dia nak pilih seperti kata Nik Aziz. 
Ini sudah sah satu penghinaan terhadap Nabi kita yang diajar oleh Nik Aziz. Apakah hukuman orang menghina Nabi? Minta penyokong PAS Kedah jawab.

Kepada mereka yang kasihan kepada sahabat-sahabat kita yang masih memuja PAS dan Nik Aziz, tunjukkan lah video ini. Apakah kita berhak menjentik telinga Nik Aziz? Apakah kita berhak menampar muka Nik Aziz?

Semuga penyokong-penyokong PAS insaf dan kembali kepangkal jalan.

Adalah menjadi tanggungjawab kita semua untuk mengedarkan video ini kepada sahabat-sahabat kita dalam PAS. Mereka ditipu dan ilmu agama mereka sisesatkan oleh Nik Aziz dek kerana hanya nak memberitahu bahawa Nabi Muhammad hanya manusia biasa pada awalnya dan dengan itu Maulidur Rasul tak perlu disambut.

Read Full 0 comments

Esok Pagi ... Siapa Hina Nabi Muhammad

Isnin, 27 Jun 2011
Pembaca Kedah Times dijemput ke sini pagi esok untuk melihat video siapa yang sebenarnya menghina Islam. Apakah tindakan kita semua terhadap mahkluk ini ? Apakah yang boleh kita lakukan kepadanya?

Jika orang bukan Islam menghina Nabi kita, kita boleh terima kerana dia tidak ada pengetahuan tentang Nabi kita. Tetapi orang ini mengaku ilmunya tinggi tetapi bercakap seolah-olah Allah tidak mempunyai sifat Ilmu. Allah terpaksa mencari dalam berjuta-juta manusia untuk memilih Seorang Rasul.

Orang ini mengaku ulama. Kita patut tentang dan hebahkan kepada pengikut-pengikutnya. INI ADALAH TUGAS KITA SEMUA.

JANGAN LUPA ESOK JAM 8.00 Pagi, sila kesini dan dengar sendiri kata-kata pemimpin tersebut dan fikirkanlah.
Read Full 0 comments

Betina Melayu..Patut Disebat!


Terkejut melihat reaksi anak-anak gadis yang nampaknya seperti Melayu. Tetapi adakah Melayu tulen? Islam dipermainkan malah perlakuan amat mengelirukan.





Read Full 0 comments

PPP dah beri Pengakuan, yang lain bila lagi?

Kedah Times mencabar pemimpin-pemimpin UMNO Kedah yang telah beberapa kali ditolak rakyat dalam pilihanraya supaya lakukan apa yang telah diucapkan oleh Presiden PPP.

Jika kita tidak boleh membawa kemenangan kepada BN, kita rela tidak bertanding. Kedah Times menanti dengan penuh debaran kata-kata ini diucapkan oleh Pemimpin-pemimpin UMNO Kedah.

Apa lagi .... kita nak lihat sapa hero...


KUALA LUMPUR, June 26 (Bernama) -- The People's Progressive Party (PPP) is willing to give the two seats it contested in the 2008 general election (GE) to other Barisan Nasional (BN) component parties if they can guarantee victory for the coalition in the next GE, said its president Datuk Seri M. Kayveas.



He said as the political landscape in the country had changed, PPP was willing to do this rather than feel humiliated should it not be able to win the seats in the next GE.



"In fact, if the Prime Minister says Kayveas you need not stand for election (in the next GE) I will abide by what he says," he told reporters after PPP's 58th general assembly here Sunday.



The assembly was opened by Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak.



In the 2008 GE, PPP lost both seats allocated to it, Kayveas the Taiping parliamentary seat and the Pasir Berdamar state seat which was contested by Lee Heng. Both seats were lost to candidates from the DAP.


Kayveas added that even if PPP was not given any seat to contest in the next GE, the party would still remain solidly behind the BN.

Read Full 0 comments

Berkokok Gah tapi ekor Berbelumang dengan Tahi

Syabas UMNO. Inilah yang dikatakan Walk The Talk.

Kita jangan jadi macam PKR yang masih mengagungkan seorang yang dah disah 99.99% pelaku persundalan dalam video seks tapi masih dipuja dan dipuji bagai seorang yang maksum dari segala perbuatan dosa. Kes liwat pun sudah dipanggil untuk membela diri, tetapi masih menjadi ahli parlimen Permatang Pauh, Ketua Pembangkang dan Ketua Umum PKR.

Mat Sabu yang terang-terangan berada dalam bilik bersama seorang wanita, masih dilantik menjadi Timbalan Presiden PAS. ADUN Selinsing yang dituduh melakukan perkara buruk masih lagi dipertahankan menjadi ADUN. 

Tak lupa Nik Aziz yang asyik mempertahankan Anwar Ibrahim yang tahi sudah berterabur merata tempat. Nik Aziz masih dok kata Anwar masih berbau wangi.

Ini baru saja ditangkap dan didakwa, tapi UMNO sudah ambil tindakan. Bandingkan UMNO dengan PAS dan PKR. hahah jauh busuk PAS dan PKR. Yang mereka pandai ialah mensensasikan kisah keburukan orang lain. Berkokok hebat macam ayam jantan tapi ekor bergeluman taik.

Ketua Puteri, Setiausaha UMNO Jerlun dipecat.

Ketua Puteri UMNO Bahagian Jerlun, Yusmawati Yaacob dan Setiausaha UMNO Jerlun, Jasmi Muhd Ismail telah digugurkan serta-merta jawatan yang disandang selepas menghadapi satu kes pertuduhan di Mahkamah Syariah.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor telah mengeluarkan surat bertarikh 24 Jun 2011 berkenaan pengguguran jawatan kedua-dua pemimpin tersebut daripada UMNO Bahagian Jerlun.
Read Full 2 comments

BERSIH 2.0 rupa-rupanya KOTOR

Kedah Times ambil dari Badut Rakyat artikel dibawah dimana serba sedikit maklumat diberi tentang siapa sebenarnya di belakang BERSIH 2.0.

NGO-NGO berkaitan dengan Kristian dari luarnegara menjadikan NGO-NGO Tempatan sebagai alat mereka untuk menghuru-harakan negara Islam. Malaysia adalah salah satu target mereka. Jika Malaysia berlaku seperti mana berlaku di Mesir, Tunisia, Jordan, Libya, Syria dan Yaman, maka lengkaplah agenda mereka menghancurkan negara Islam dan umat Islam.

Kristian akan sentiasa mencari jalan untuk menghancurkan negara dan umat Islam. Kini mereka dibantu oleh NGO tempatan dan juga orang Islam sendiri.

Kita perlu ingat bukan Kristian ini saja yang menjadi musuh kita, tetapi dalam negara pun ada musuh yang sentiasa mengintai peluang untuk merampas negara ini dari orang Islam. Mereka ialah DAP, PSM dan pelbagai NGO yang bersekongkol dengan puak-puak ini.

Maka berhati-hatilah Umat Melayu Islam semua.


NGO KRISTIAN PENYUMBANG DALAM PERHIMPUNAN BERSIH ???

Gerakan yang mempunyai kaitan dengan Kristian yang berpangkalan di luar negara dikenal pasti sebagai penyumbang dana kewangan terbesar kepada Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih).Gerakan tersebut yang berselindung di sebalik pertubuhan bukan kerajaan (NGO) sejak beberapa minggu lalu dikesan aktif menyalurkan bantuan kepada Bersih melalui NGO tempatan.Antaranya adalah Yayasan Konrad Adenauer dari Jerman yang mempunyai hubungan erat dengan Parti Kesatuan Kristian Demokratik di sana,serta Yayasan Canadian Allied dari Kanada.

Kedua-dua NGO tersebut kini dikesan berada di carta 'tiga teratas' selaku penyumbang berbanding beberapa lagi pertubuhan asing lain,yang mewakili sembilan negara berlainan.Dipercayai, jumlah terkumpul dana kewangan asing yang dimiliki Bersih kini sudah mencecah jutaan ringgit dan ia bakal digunakan untuk membiayai operasi demonstrasi.minggu lalu sahaja sebanyak RM250,000 dari negara asing disalurkan secara haram kepada sebuah NGO tempatan yang bernaung di bawah Bersih.
KLIK UNTUK BESARKAN
"Semua sekali,sembilan negara asing yang menjadi 'tangan ghaib' bagi mencetuskan keadaan huru-hara dalam negara pada 9 Julai ini dan mereka bergerak melalui NGO.Penyumbang paling besar yang dikesan adalah daripada NGO yang mempunyai kaitan dengan Kristian," kata sumber.

Dalam pada itu, sumber tersebut turut menjelaskan Bersih juga menerima bantuan kewangan daripada NGO yang berpangkalan di Amerika Syarikat,Britain dan beberapa buah negara Asia yang lain.Bagi Amerika Syarikat,Institut Demokrat Kebangsaan (NDI) dan Institut Republikan Antarabangsa (IRI) dikenal pasti menaja Bersih dan parti-parti pembangkang di negara ini.

"Semua ini membuktikan bahawa Bersih hanya menjadikan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai kambing hitam untuk menghalalkan demonstrasi haram. Di belakang mereka ada ejen asing.Jadi saya harap rakyat sedar perkara ini.Pembangkang kini sanggup melakukan apa sahaja termasuk bersekongkol dengan negara asing bagi mencetuskan huru-hara," jelasnya.

Sementara itu,di laman web NDI,www.ndi.org mendapati NGO tersebut mengesahkan bahawa mereka menaja aktiviti Bersih.

"Program NDI di Malaysia ditaja oleh National Endowment for Democracy (NED)," kata badan tersebut seperti dipetik dari laman web.
Read Full 1 comments

Anwar patut di dakwa

Ahad, 26 Jun 2011
1. Video telah disahkan oleh pakar yang ianya Tulen.

2. Pakar video dan imej telah mengesahkan yang lelaki dalam video ialah 99.99% seperti gambar Anwar yang diberikan.

3. Datuk Eskay telah mengesahkan yang beliaulah watak ketiga dalam video tersebut. Malahan bersumpah.

4. Jam Omega telah berada di tangan Polis dan sehingga kini Anwar tidak boleh menunjukkannya apabila diminta berbuat demikian.

5. Apabila disuruh bersumpah, Anwar berdolak dalih.


6. Semua bukti telah ada.

7. Kenapa tak lapur atau tangkap Anwar berzina? Bawa kes penzinaan beliau ke mahkamah Syariah.

Read Full 2 comments

Melayu DIHINA

1. Bersih 2.0 adalah perhimpunan HARAM yang cuba digerakkan oleh pihak tertentu di atas kepentingan tertentu. Mereka mahukan Malaysia jadi seperti di Mesir, Libya, Tunisia, Yaman, Jordan dan Syria.

2. Seluruh lapisan masyarakat diajak untuk jadikan Malaysia seperti medan perang di negara-negara di atas. Tujuan ialah untuk menjatuhkan kerajaan yang dipilih secara demokrasi.

RM100 untuk sertai BERSIH 2.0
Sanggup ambil risiko untuk RM100?
3. Penuntut UNISEL sudah di suruh untuk menyertai perhimpunan HARAM ini. Kenapa? Kerana mereka merasakan penuntut memang cepat dibakar semangat mereka. Dan penuntut ini kebanyakan terdiri dari anak Melayu yang terkenal dengan sikap AMOK jika dibakar semangatnya.

3. Penuntut KUIN atau Insaniah juga digalakkan menyertai perhimpunan ini. Malah bakal disediakan kenderaan untuk kesana. Rupa-rupanya mereka ini tidak pernah berterima kasih kepada pengasas KUIN yang membolehkan mereka masuk belajar disana. 

4. Penuntut Malaysia diluarnegara juga dihasut untuk melakukan perkara yang sama pada hari tersebut bagi menunjukkan sokongan kepada BERSIH 2.0. Walhal mereka lupa siapa yang memberi peluang kepada mereka untuk belajar diluarnegara.

5. Melayu tua, muda, perempuan dan lelaki bersemangat untuk berarak di Kuala Lumpur. Tapi semua tidak tahu apa sebenarnya tujuan perarakan tersebut kecuali dimasukkan ke dalam telinga mereka yang ini adalah perhimpunan memohon piliharaya yang adil dan telus. Walhal kalau tak telus dan adil satu negeri pun mereka tidak boleh perintah.

6. Kenapa Melayu sahaja yang hadir berdemo? Kerana Melayu senang ditipu, kerana Melayu senang dibeli dengan RM100, RM50 dan sebagainya. Kerana Melayu senang dibakar semangat dengan kata-kata dan ceramah. Kerana Melayu cepat melatah dan MengAMOK.

7. Tapi sedarkah Melayu semua siapa KETUA dan DALAMG disebalik perhimpunan ini? PENYOKONG MURTAD, PEMBAWA ISLAM PLURALISMA, PENYOKONG SEKS BEBAS DAN PENDERHAKA & PENGKHIANAT NEGARA.

8. Siapa Ambiga? Loyer yang menyokong kemurtadan Lina Joy. Loyer yang bersekongkol dengan kesamarataan agama.

9. Siapa Irene Fernandez? Kristian yang berusaha untuk menggunakan nama Allah dalam penulisan mereka. Kristian yang bersekongkol dengan hak kebebasan untuk murtad. 

10. MEREKA INI MUSUH ISLAM DAN MELAYU.

11. Melayu dihina sehina-hinanya oleh mereka ini. Melayu dicucuk hidung supaya mengikut arahan mereka ini. Melayu dibawah telunjuk mereka ini. Melayu  DIHINA ...

Read Full 2 comments

Memali : Menangis Tak Berair Mata

Sabtu, 25 Jun 2011
Kesedihan dan kepayahan balu-balu serta waris mangsa Memali tidak dihiraukan sehingga kini. Mereka dibiarkan tanpa pembelaan.

Tragedi Memali dijadikan modal politik PAS untuk mendapat sokongan dan simpati. Wang juga menjadi kegilaan. Yang menjadi mangsa ialah balu dan waris kepada mangsa Memali.

Mungkin inilah agaknya PAS sehingga kini tidak berjaya memikat hati orang Islam. Kejayaan di beberapa kerusi pilihanraya adalah bukan atas kekuatan PAS tetapi atas penipuan Anwar Ibrahim dan PKR.

Kini PAS sudah jauh dari landasan. Negara Islam bukan lagi keutamaan perjuangan tetapi kuasa menjadi kegilaan.  Sebab itu PAS kini sanggup menukarkan slogan perjuangannya kepada negara berkebajikan. Walhal Negara ini sudah berpuluh tahun melaksanakan kebajikan kepada rakyatnya.

Tidak lupa juga PAS sudah menelan kembali air liur serta kahaknya yang diluahkan dahulu. Dulu UMNO dituduhnya kafir kerana bersahabat dengan kafir Zimmi, tetapi Kafir Harbi menjadi pilihan sekarang sebagai sahabat karib. PAS bukan sahaja mengaku kalah dalam perjuangan tetapi telah memberi kemenangan PERCUMA kepada kafir Harbi DAP aka Kominis Malaya.

Jika negara kebajikan menjadi slogan, maka isu tabung Memali sepatutnya menjadi keutamaan PAS. Selesaikan isu ini.  Inilah PAS, lebih cakap dari kerja. Ahli dijadikan taruhan untuk kuasa, agama dijadikan alat untuk kepentingan kuasa individu.

Tidak lupa juga HArakah yang menumpang sekaki duit Tabung ini kini menjadi sumber fitnah abad 21.


TERPAKSA BERGADAI KERANA KEPERLUAN ANAK

"BALU MENANGIS KERANA TIADA BANTUAN TABUNG"

… Makcik terpaksa bergadai barang kemas kerana keperluan anak yang baru dapat kerja." Jelas salah seorang balu mangsa Memali, semasa ditanya mengenai penderitaannya gara-gara bantuan terhadap dari Tabung Balu dan Anak Yatim dihentikan kerana kehabisan wang.

Beliau yang enggan  dicatatkan nama dan gambar kerana keselamatan diri, menceritakan pengalamannya dengan Tabung mangsa Memali yang kini jadi isu dalaman PAS.

"Sebelum itu, semasa Cikgu Non jadi pentadbirnya tidak ada masalah. Tapi sejak Cikgu Non meletakkan jawatannya pada tahun 1997, pentadbir tabung memberitahu bahawa tabung balu tidak ada wang dan tabung anak yatim dihentikan kerana telah tiada lagi anak-anak yatim di kalangan mangsa tragedi Memali itu.

"Satu ketika, Makcik memerlukan wang untuk perbelanjaan membeli pakaian anak yang baru dapat kerja. Bila pergi jumpa pihak pengurusan tabung, mereka kata wang tidak ada. Kalau hendak juga dikira hutang. Kalau kira hutang bolehlah ….

"Makcik sedih dan menangis menerima kata-kata begitu.

"Oleh kerana keadaan mendesak, mahu tidak mahu, makcik terpaksa bergadai barang kemas bagi mendapatkan wang diperlukan.

Menjawab soalan bila mulanya sistem pemberian tabung berkenaan dilaksanakan begitu, beliau menjelaskan bahawa segalanya berlaku kerana mereka menyokong Cikgu Non.

"Makcik tak tahu apa masalah antara Cikgu Non dan Yusuf Hussin. Makcik ikut dan sokong Cikgu Non kerana selama ini dialah yang banyak membantu kami dan mudah dihubungi bila ada masalah. Itu saja. Makcik tak tahu masalah antara mereka dan makcik tak masuk campur.

"Bukan itu saja. Seorang anak perempuan Makcik mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran di Mesir, di Universiti Al-Azhar. Tapi kerana bantuan untuk anak  yatim dan biasiswa mereka telah ditahan kerana Makcik didakwa menyokong Cikgu Non, maka anak Makcik tidak dapat memenuhi cita-citanya untuk melanjutkan pelajaran di Mesir. Kini dia belajar sendiri untuk menduduki peperiksaan SPM.

Ketika ditanyakan kepada En. Azmi Haji Salim mengenai kebenaran kenyataan bahawa tabung balu dan anak yatim telah habis, berkata:" Saya pun ada dengar mengenainya dan berasa hairan bagaimana wang tabung itu boleh habis. Setahu saya wang derma mangsa Memali masih ada banyak lagi tersimpan di Harakah. Selain dari itu saya juga pasti bahawa pihak KOHILAL masih kekal menyumbangkan  wang sebanyak RM 500.00 sebulan untuk biasiswa anak-anak mangsa."

"Saya rasa wang yang terkumpul telah disalahgunakan.  Mungkin itulah sebabnya pihak Yusuf Hussin memansuhkan Tabung Balu dan Anak Yatim. Apabila tidak ada lagi tabung untuk mereka, segala bantuan yang dulunya biasa diberikan tidak wujud lagi. "Begitulah cara Yusuf Hussin membalas dendamnya kepada balu dan anak yatim yang lebih menghormati Cikgu Non beliau sendiri.

"Oleh kerana Cikgu Non banyak membantu balu dan anak yatim menyebabkan Yusuf Hussin rasa tak senang.  Dia mula menyedari bahawa Cikgu Non lebih popular darinya. Mungkin beliau takut jawatannya dalam PAS Cawangan Memali digugat oleh Cikgu Non. "Mungkin juga itulah sebabnya mesyuarat tahunan cawangan tidak berani beliau adakan." Jelas Encik Azmi mengakhiri komennya.

Demikian secebis kisah penderitaan salah seorang balu mangsa tragedi Memali yang dulunya disanjung dan dibantu dengan penuh simpati oleh pemimpin PAS Kawasan Baling dan juga PAS Pusat.


Begitulah PAS, dulu kini dan seterusnya ....
Read Full 2 comments

Memali : Dolak Dalih pemimpin PAS

Allahyarham telah memberi pelbagai alasan supaya kes ini didiamkan oleh pihak-pihak yang memperjuangakan hak balu dan saudara-mara Tragedi Memali.

Tetapi nampaknya penghinaan dan sifat lepas tangan dilakukan oleh samada Alllayarham Fadzil Nor dan juga Nik Aziz sebagai Mursyidul Am Pas.

Seorang mempersendakan anak-anak yatim dan seorang lagi hanya menyerahkan kepada pihak berkuasa. Inilah sifat dan sikap pemimpin PAS dari dulu kini dan seterusnya dalam memperjuangkan apa yang mereka katakan politik Islam.

Ibarat tebu yang sudah diperah habis-habisan, sepahnya dibuang merata tempat.

Keluhan ini diluahkan oleh balu-balu mangsa ... Politik Islam

SIKAP dan cara bertindak Presiden PAS, Datuk Fadzil Noor dalam menangani permasalahan penyelewengan Tabung Mangsa Memali, sebelum ianya menjadi heboh kerana 'laporan polis' tidak professional dan memakan diri.  Demikian pendapat Encik Azmi Haji Salim, salah seorang mangsa tragedi Memali yang juga AJK Bertindak Tabung Mangsa Memali yang membuat laporan kepada pihak berkuasa polis.

Ketika mengulas mengenai apa yang telah terjadi, beliau juga kesal kerana Ustaz Fadzil bertindak memihak kepada yang didakwa serta tidak mahu mengikut cara-cara Islam dalam menyelesaikan sesuatu masalah.

"Kalau tak mahu ikut cara-cara Islam, ikutlah cara adat, iaitu undang-undang negara.  Tindakan kami melapor kepada polis adalah merupakan tindakan adat.  Yang benar tetap akan benar setelah di adili di mahkamah.

"Ini  tidak berlaku. Ikut penyelesaian cara Islam tak mahu, bila kita buat laporan polis, dia marah dan mempersendakan kami dengan pelbagai andaian.

"Sebagai seorang Presiden parti, Ustaz Fadzil tidak patut mengeluarkan kata-kata bahawa apa yang terjadi itu adalah ibarat bisul saja.  Bila pecah dan nanahnya kering, baiklah nanti.

"Kalau begitulah sikap beliau, saya rasa Ustaz Fadzil Noor tidak layak lagi memimpin parti.  PAS, adalah parti Islam.  Mengikut cara Islam, kalau timbul satu perbalahan sesama jemaah, hendaklah kembali kepadg Quran dan Hadis.  Kalau ikut Quran dan Hadis, dia sepatutnya melakukan siasatan sendiri secara bebas dan tidak memihak kepada salah satu pihak yang bertelagah.

"Atau ikut seperti mana yang disuarakan oleh Mursyidul Am PAS, Tok Guru Nik Aziz Nik Mat ketika ditanya wartawan mengenali isu ini. Menurut Tok Guru Nik Aziz, biarlah pengadilan menentukan siapa yang bersalah dan siapa yang benar.  Dan biarlah siapa yang bersalah dihukum oleh mahkamah.

"Kalau Ustaz Fadzil ikut macamana Tok Guru Nik Aziz cakap, semua ini tidak terjadi. Kalau ikut cara Islam lagi aman.  Tak ada pulau-memulau kerana fitnah dan tohmahan.

Sekarang sesama jemaah dalam kampung ini berpecah, pulau-memulau dan ada yang tidak mahu bertegur sapa.

"Perpecahan bukan saja berlaku sesama jiran, malah sesama saudara sesama sendiri.  Dulu baik, sekarang bermasam muka", tegas beliau dengan nada suara tinggi.

Menurut Encik Azmi lagi, isu Tabung Mangsa Memali ini menjadi semakin kusut apabila Ustaz Fadzil Noor campur tangan, selepas mereka membuat aduan polis.  Majlis yang dihadirinya itu bukan bertujuan menyelesaikan masalah, tetapi menambah lagi kekeruhan dengan memihak kepada Yusuf Hussin tanpa usul periksa.

Mengulas lebih lanjut mengenai sikap Datuk Fadzil Noor, beliau menjelaskan bahawa Presiden PAS itu telah lari jauh dari sifat seorang pemimpin sebenar.

"Dakwaan saya ini berasas dan apa yang saya katakan adalah berdasarkan apa yang telah Ustaz Fadzil ucapkan dalam majlis yang diadakan pada 29 Ogos 2000 Ialu.

Segala kenyataan mengenai madrasah dan pimpinan PAS Cawangan Memali oleh Ustaz Fadzil pada hari itu adalah berdasarkan apa yang disediakan oleh Yusuf Hussin.

"Tak apalah, itu  kita anggap Ustaz Fadzil telah tertipu dengan muslihat dan permainan Yusuf Hussin.

"Tetapi Ustaz Fadzil tak patut menghina kami dan balu syuhada serta anak-anak yatim dengan berkata: 'Mana ada anak yatim. Anak yatim yang sebenar ialah Rais Yatim dan yang yatim seumur hidup ialah anak-anak Pak Yatim Kopi'.

"Tidakkah ini menghina anak yatim dan anak Syuhada?

"Kalau PAS selama ini menganggap yang terkorban dalam tragedi berdarah Memali itu sebagai syahid, mengapa ustaz Fadhil sebagai pemimpin Islam sanggup mengucapkan kata-kata yang mempersenda dan menghina anak-anak mereka?

"Dalam majlis itu juga Ustaz Fadzil telah berbohong dengan mengatakan bahawa dia tak kenal pun siapa Zainon bin Ismail atau Cikgu Non itu.  Sedangkan Cikgu Non adalah bekas Ketua Pemuda PAS Kawasan Kuala Nerang yang pernah diberi tugas menyelia tanah muasasah.  Cikgu Non juga pernah menjadi Exco Pemuda PAS selama enam tahun. 

Takkan Ustaz Fadzil tak kenal dia. Lagi pun Cikgu Non pernah jadi wartawan Harakah dengan nama samaran C.N. ALAFGHAN.  Selain dari itu, Cikgu Non juga pernah jadi Pengarah PASTI Kedah iaitu sekolah rendah anjuran PAS.
Read Full 2 comments
 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates