Haji Mabrur atau Haji Mabruk!$@%#^&*

Isnin, 31 Oktober 2011
Kerajaan yang hanya gah dipapan iklan. Inilah kerajaan Negeri Kedah dibawah pemerintahan PAS. 

Bagi penyokong PAS dan PR, ini sudah cukup membanggakan mereka. Banner, streamer dan papan iklan menonjolkan keprihatinan pemimpin sudah cukup untuk menunjukkan betapa hebatnya PAS dan PR memerintah.

Pengaliran duit hasil balak banyak kepada penyediaan promosi pemimpin nombor satu mereka. Kalau dulu tiada banner ucapan deepavali atau Gong Xi Fa chai, tapi kini mereka mendahuluinya dalam banner ucapan ini.

Papan iklan besar dijadikan mdeia untuk menonjolkan kehebatan pemimpin mereka. Tapi inilah yang dikatakan kerja cara Islam atau sebaliknya ..... 


Read Full 1 comments

RUMAH KITA, NEGARA KITA

Ahad, 30 Oktober 2011


Kedah Times nak ajak pembaca menghayati lirik lagu nyanyian dan ciptaan ND Lala ini. Hanya lirik saja yang Kedah Times temui. Lagu penuh tidak jumpa lagi. Tapi kita sebagai anak-anak asal tanahair ini patut   memikir dengan mendalam apa yang dikatakan ND Lala ini.

RUMAH INI RUMAH KITA


mari kita cari titik persamaan
jangan kita cari titik perbezaan
di situ bermula perpaduan kita
di situ bermula perpecahan kita


benarkah ini rumah kita
jika benar, dik oi
jika benar duduk di kerusi
jangan di lantai
jangan duduk di lantai saja


benarkah ini rumah kita
jika benar, dik oi
jika benar makanlah isi
jangan menghirup
jangan hirup hanya kuahnya
jangan hirup hanya kuahnya


baru tentu hala tujunya
anak cucu terpelihara
berbaik berpada-pada
jangan cacing naik ke mata


rumah ini rumah kita
memang benar dik oi
sudah terang lagilah nyata
jangan sengketa
sesama kita jangan sengketa


rumah ini rumah kita
jangan biarkan orang yang jaga
di tangan kita
buruk baik di tangan kita
buruk baik di tangan kita


rumah ini rumah kita
memang benar dik oi
rumah ini rumah kita
memang benar dik oi

Read Full 3 comments

Tuan Penasihat! Gaji Kamu Akan Dibayar Lebih Tinggi Dari RM1..

Jumaat, 28 Oktober 2011
Tuan Sidek Segaraga sedang duduk termenung.

Datang Kassim Patalan..

'Kenapa menung saja Tuan Sidek Segaraga?

'Saya tengah berfikir. Ahli persatuan kita banyak bekerja di bawah persatuan yang kita bangkang. Persatuan itu tahu yang ahli kita memang banyak tapi mereka tak akan dapat berbuat apa-apa. Sebabnya kita semua tahu, kekuatannya adalah pada bangsa.'

'Habis tu? Mengapa Tuan bersusah hati?'

'Begini Kassim..Taktik kita yang selalu mengutip derma ketika ceramah-ceramah di adakan saban malam sudah luas tersebar di dalam media-media terutamanya di alam cyber. Duit kena cari. Balak pun semakin banyak sudah ditebang tapi tak cukup lagi.'

'Oh, begitu!! Tuan Sidek Segaraga..Bukankah tuan katakan bahawa ahli persatuan kita banyak bekerja di bawah persatuan satu lagi. Kita kasi 'deal'lah dengan persatuan tu untuk buat potongan gaji setiap ahli kita yang berdaftar dengan persatuan kita. Janganlah banyak. RM5 sebulan pun sudah cukup.'

'Ya tak ya juga. Bagus! Bagus Kassim Patalan. Tuan tolong uruskan dengan orang-orang kita yang memegang banyak jawatan-jawatan penting dalam persatuan tu. Mesti beres punya.' Kalau perkara ini berhasil, tuan penasihat akan saya bayar 20%.'

'Terima kasih, terima kasih Tuan Sidek Sepakraga!

pssst : Agak-agaknya skrip cerita ini yang tidak ada kena mengena dengan sesiapa pun boleh diadaptasi ke dunia nyata tak? Saja terfikir untuk bantu mereka-mereka yang suka mengadakan ceramah kemudian edar kopiah untuk kutip derma...Hehehehehehe..Mana bagus? Balak ditebang hingga hutan bergelar bukit gondol ke atau gaji dipotong bagi biayai parti yang tak ada hala tuju dah?
Read Full 1 comments

EXCO-EXCO PAS Tarik Nafas Lega Kalau BN Menang PRU13?

Satu hari, CheNed bersembang dengan salah seorang rakan yang sememangnya ahli PAS tegar. Rakan CheNed ni dulu, mula-mula PAS menang banyak kerusi DUN di Kedah seterusnya menyaksikan Hari Ini Dalam Sejarah Kedah buat Tun Lah dan Tok Det, Kedah jatuh ke tangan PAS, beliau punyalah tersenyum lebar sampai ke telinga.

Cakap pun bukan kemain kuat dan jalan pun macam merak yang ekornya kembang kesemuanya...Katanya PAS boleh tadbir Kedah 1000 kali ganda lebih baik dari UMNO yang digelarnya UMNGOK!

Hari CheNed cakap ngan dia, punyalah terkejut CheNed bilamana rakan ini menyebut parti PAS nya bukan lagi dengan PAS yang dulunya disebut macam kita nak naik bas, kelui bas punyalah kuat...PASSSS!!! Dah tak ada dah...Yang keluar ialah 'p..as'. CheNed suruh sebut lagi..'paih'. CheNed macam tak percaya..CheNed suruh sebut lagi..

'Aku malaih nak sebut dah dua tiga kali lagi..Hampas lah senang!'

CheNed terlopong mulut..Terkejut..'Awatnya hang kata lagu tu? Parti hang kan?'

'Parti memanglah parti aku tapi toksah cakap banyaklah Ned..Malas aku nak cakap pasal politik Kedah ni."

Rakan CheNed terus diam. CheNed faham diamnya kenapa? PAS sudah tak ada 'value' yang benar-benar kuat untuknya bertahan dalam PRU13! 

pssst: Dengar kata, ramai gak EXCO PAS dah mula semak  barang dan 'file' yang mana satu nak kena bawa balik. Persediaan selepas PRU13! Boleh tak kita cetak kad ucapan Sayonara PAS? Boleh dah kot....
Read Full 3 comments

Kata duit Balak banyak, kenapa duit Jalan pun disapu?

Duit disalurkan kepada Kerajaan Negeri untuk diberikan kepada JKR Negeri untuk penyelenggaraan Jalan dan bangunan mengikut garispanduan yang disediakan. JKR Kedah sudah pasti pada budget sebelumnya telah mengenalpasti jalan-jalan dan bangunan-bangunan yang perlu penyelenggaraan. Dari situ satu jumlah RM dicadangkan kepada Pusat untuk tujuan tersebut.


Azizan akui ..." saya simpan wang peruntukan tersebut RM100 juta kedalam tabung YAYASAN MENTERI BESAR ...  hanya RM34 juta sahaja yang di belanjakan sejak januari 2011 " 

Dari jumlah RM154 peruntukan kerajaan persekutuan untuk kesejahteraan rakyat negeri Kedah, Azizan juga menambah ..." RM20 juta lagi diagih-agihkan kepada ADUN-ADUN PR Kedah ...  Rakyat kena tanya ADUN-ADUN PR apa yang mereka buat, saya tak tahu "

Kedah Times menyeru MB beri laporan terperinci kemana duit yang dimasukkan ke dalam Yayasan Menteri Besar yang mana kemudian diagih-agihkan kepada ADUN PR. Apakah duit tersebut diguna untuk program parti ?


Salah guna duit baiki jalan? 

JERLUN - Kementerian Kerja Raya mengenal pasti Kedah dan Selangor adalah antara negeri yang menyalahgunakan peruntukan untuk menyelenggara jalan negeri bagi tujuan lain. 

Menterinya, Datuk Shaziman Abu Mansor berkata, penyalahgunaan peruntukan itu dikesan di Selangor pada tahun lalu dan beliau juga difahamkan perkara sama berlaku di Kedah setelah mendapat maklum balas daripada Jabatan Kerja Raya (JKR) Kedah. 

Menurutnya, peruntukan Kerajaan Pusat itu disalurkan setiap tahun bagi memastikan semua jalan negeri berada dalam keadaan baik tetapi kementerian kecewa kerana ada negeri menggunakan peruntukan itu untuk tujuan lain termasuk pembinaan jalan baru. 

“Setiap Kerajaan Negeri akan diberi peruntukan tertentu bagi penyelenggaraan jalan negeri bergantung kepada jarak atau panjang laluan yang terdapat dalam Sistem Maklumat Rekod-Rekod Jalan Raya Malaysia (Marris) tetapi sudah disalahgunakan oleh Selangor dan Kedah. 

“Saya pernah membangkitkan isu penyalahgunaan peruntukan kepada Kerajaan Selangor tahun lalu tetapi tidak mendapat maklum balas sewajarnya. 

“Saya turut difahamkan masalah sama berlaku di Kedah dan kita akan memikirkan satu mekanisme terbaik mengatasi masalah ini,” katanya kepada media selepas merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian Jerlun di Sekolah Menengah Sains Kubang Pasu, di sini, semalam. 

Turut hadir Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Tun Mahathir, Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mahdzir Khalid, Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Othman Aziz, Ketua UMNO Bahagian Jerlun, Datuk Abu Hassan Sharif dan Ketua Wanita UMNO Jerlun, Datuk Maznah Hamid. 

Shaziman berkata, antara cadangan ialah mengadakan perbincangan dengan Kementerian Kewangan bagi membolehkan peruntukan itu disalurkan terus ke jabatan yang bertanggungjawab tanpa melalui Kerajaan Negeri. 

“Kita akan membawa perkara ini kepada pengetahuan Kementerian Kewangan dan mendapatkan pandangan mereka berhubung mekanisme terbaik menyelesaikan perkara ini,” katanya. 

Shaziman juga berkata Kerajaan Pusat bersetuju kerja membaik pulih jalan rosak akibat banjir besar yang melanda Kedah, November lalu dijalankan secara berperingkat.

Read Full 3 comments

PATUTLAH HUTAN MAKIN GONDOL


 Oleh : Abu Nawas

Beberapa fakta menarik Jabatan Audit Negara mengenai Negeri Kedah.

1. Bab Balak
Hasil premium balak meningkat dalam tahun 2010 iaitu sebanyak RM48.54 juta berbanding hasil sebanyak RM33.05 juta pada tahun 2009.

Laporan audit menyebut pertambahan hasil premium balak berikutan pertambahan kawasan yang diluluskan untuk membalak. Tahun 2009 sebanyak 6,093.68 hektar diluluskan dan tahun 2010 sebanyak 7,856.11 hektar diluluskan.

Daripada lapuran berkenaan, bermakna kawasan yang diluluskan untuk balak tahun 2010 meningkat sebanyak 1,762.43 hektar ataupun lebih 35 peratus berbanding tahun 2009.

Bertambah kawasan, bertambahlah kutipan premium. Sebelum ini Ustaz Azizan gah mendakwa kerajaan negeri meningkatkan hasil premium balak tanpa menambah keluasan yang diluluskan.

Keluasan yang sama macam mana tu Ustaz kalau kawasan yang diluluskan makin naik tiap tahun, bukan naik sikit tapi sampai lebih 35 peratus. Sapa berniaga pun boleh buat untung macam nie.

Meh lah kita pakat tebang balak supaya senang anak cucu pemimpin PAS nanti.

2. Bab sumbangan anak syarikat kerajaan negeri
Tahun 2009 kerajaan negeri terima RM15.17 juta daripada Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK). (Note: kerajaan negeri duk canang dapat RM20 juta pembayaran daripada GLC Kedah dan ini adalah kejayaan hebat kerajaan negeri)

Tahun 2010 kerajaan negeri hanya dapat RM180 ribu sahaja.

Ikut laporan audit punca terlalu sedikitnyan sumbangan dari GLCk adalah kerana PKNK tidak buat bayaran dan bayaran hanya diterima daripada Yiked Kuari dan Permodalan Kedah Berhad.

Patutlah puak Pas dah diam bab sumbangan GLC nie, rupanya dah susut banyak sangat. Dah malu sendiri.

3. Bab Hutang Kerajaan Negeri
Ikut laporan audit juga hutang kerajaan negeri meningkat daripada RM2.38 bilion pada tahun 2009 kepada RM2.61 bilion pada tahun 2010. Pembayaran balik pinjaman kepada kerajaan pusat pula hanya dilakukan
sebanyak RM20.892 juta.

Azizan Razak selalu menyebut kerajaan negeri sudah mengurangkan jumlah hutang dengan pembayaran yang baik kepada kerajaan pusat. 

Yang sebenarnya berlaku adalah bertambah hutang, kalau bayar setakat RM20 juta, kerajaan dulu pun bayar banyak tu juga. Apa yang hebatnya kerajaan negeri urus bab hutang nie.

Ada banyak lagi, termasuk tunai dalam tangan kerajaan negeri yang makin kurang. Rajin-rajinlah mengkaji laporan Audit Negara pasal Kedah yang agak tebal.
Read Full 4 comments

HAPUSKAN PAS SECARA TOTAL


Watan Bertinta

Siapa jua pendokong perjuangan agama Islam dan Melayu tulen akan mendapati sesungguhnya selama lebih 5 dekad tidak ada sebarang manfaat yang dibawa oleh perjuangan PAS. Justeru PAS perlu dihapus secara total.

Siapa jua yang meneliti anak didik tarbiyah PAS akan mendapati insan yang dizahirkan ini dibangun atas sentimen benci pada saudara seagama yang lain dan tinggi dengan fahaman khawarij yakni mendakwa hanya mereka lebih alim, Islam dan lebih baik berbanding puak Islam yang lain. Maka atas rasional ini PAS perlu dihapuskan secara total.

Siapa jua yang mengamati, memahami syiar dan syariat Islam dan setelah dibuat analisis mendalam akan mendapati ajaran PAS BANYAK mengelirukan umat. Menimbulkan permusuhan dikalangan ummah, bercampur aduk antara bidaah, sunnah dan bertekad menghalal yang haram dan mengharamkan yang halal. Maka kecelaruan ini membuktikan PAS, wajib dihapus secara total.

Sesiapa jua yang mengamati sejarah perjuangan PAS akan mendapati, mereka sentiasa berkonfrantasi dengan pemerintah Islam (ulil amri), tidak mahu menumpahkan taat setia pada DYMM Yang Dipertuan Agong selaku khalifah bumi Malaysia, sebab itu banyak fatwa, amanat mereka cipta untuk membentuk aliran amalan Islam ala-PAS. Maka atas wajaran ini PAS wajib dihapus secara total.

Sesiapa jua yang mengamati tingkahlaku dan budaya politik PAS akan mendapati sepanjang 5 dekad PAS sanggup bersekongkol dengan musuh Islam, komunis malah iblis dan syaitan sekalipun semata-mata mahu menumbangkan sebuah kerajaan Islam yang dipimpin oleh orang Islam hanya kerana nafsu jahat PAS untuk mentadbir negara nengikut selera dan nafsu jahat mereka semata-mata. Maka wajibnya PAS
dihapuskan sama sekali.

Sesiapa yang berakal waras juga boleh mendapati sepanjang sejarah perjuangan PAS, tipu daya fitnah, aibkan orang, huru-hara, pecah perintah, adu domba, strategi jahat mereka mainan politik PAS. Mereka
tidak pernah mengusahakan perkara baik yang dapat memelihara kemaslahatan dan menguntungkan ummah. Maka dari sudut ini, PAS wajib dihapuskan sama sekali.

Maka beranikah anda sebagai umat ISLAM untuk merdekakan diri dari teru dijahilkan dan dibodohkan oleh pemimpin PAS? Beranikah anda sebagai umat Islam sejati menyoal kembali fatwa songsang dan amanat pembohong pemimpin PAS? Beranikah anda sebagai pejuang Islam tulen untuk menuntut janji-janji Indah PAS berhubung hudud dan penubuhan daulah ISLAMIYAH? Sudah tercapaikah daulah Islamiyah ala PAS di Kelantan dan Kedah?

Kenapa sebagai umat Islam anda boleh membodohkan diri anda dengan dijampi dan dipukau oleh nukilan ayat-ayat pembohong pemimpin PAS?

Maka merdekakanlah diri anda, menghapuskan PAS bukan isu politik atau hanya kerana mahu menangkan UMNO, tidak ada kaitan sama sekali. MENGHAPUSKAN PAS bertujuan untuk selamatkan aqidah umat, memelihara ketenteraman negara ISLAM dan menjaga DAULAH ISLAMIYAH dan memelihara SUNNAH, dengan tidak memerangi dan bermusuhi terhadap sebuah kerajaan ISLAM MALAYSIA yang sudahpun dipimpin oleh orang Islam DAN didalamnya sudahpun terlaksana SYIAR DAN SYARIAT ISLAM dengan begitu baik sungguhpun masih banyak penambahbaikan yang perlu dilakukan.

MAKA SAUDARA SE AGAMA SEKELIAN, BANGKITLAH UNTUK HAPUSKAN PAS, MUSUH ISLAM PALING UNGGUL. DAJAL YANG MENUTUPI MATA JAHATNYA DISEBALIK LITUPAN SERBAN DAN KOPIAH PUTIH..
Read Full 6 comments

Kedah Tak Perlu Berhutang dengan Persekutuan

Khamis, 27 Oktober 2011
Dulu heboh seluruh Malaysia yang mengatakan Kerajaan PAS Kedah tidak perlu berhutang dengan Pusat kerana mampu membayar elaun dan gaji jentera kerajaan Kedah.


KERAJAAN KEDAH TIDAK BERHUTANG DENGAN KERAJAAN PERSEKUTUAN



ALOR SETAR - Status kewangan negeri semakin kukuh dan diuruskan secara berhemah menyebabkan Kedah tidak perlu berhutang dengan Kerajaan Pusat untuk mentadbir negeri ini.


Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, segala perbelanjaan berjalan lancar kerana pihaknya telus dalam pentadbiran selain tidak berlaku salah guna kuasa oleh kepimpinan tertinggi kerajaan.“Saya bangga selama mentadbir Kedah, kita tidak perlu berhutang dengan Kerajaan Pusat untuk membayar gaji kakitangan atau uruskan pentadbiran.“Saya difahamkan, ada negeri terpaksa berhutang dengan Pusat hanya untuk membayar gaji pekerja. Ini menunjukkan pengurusan kewangan kita diurus dengan baik,” katanya.Menurutnya, Kerajaan Negeri hanya membuat beberapa penambahbaikan dalam meningkatkan hasil untuk menjana sektor ekonomi, selain mengawal perbelanjaan supaya tidak berlaku pembaziran.“Walaupun tiada sumber baru dan masih tertakluk pada sumber sedia ada, namun atas usaha penambahbaikan dalam hasil negeri seperti hutan, cukai tanah dan sumber galian, kita mampu tingkatkan pendapatan,” katanya.Azizan percaya berdasarkan prestasi cemerlang Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Kedah sejak tiga tahun lalu, rakyat akan bertambah yakin terhadap kepimpinan sedia ada.“Tak semua kita bangunkan dengan menggunakan hasil negeri, namun saya bangga kerana dengan peruntukan negeri pun kita mampu tadbir. 
“Kita juga memperolehi dana Pusat dalam aspek pembangunan kerana itu adalah tanggungjawabnya untuk salurkan peruntukan,” katanya.

Tup tup .... ini jadinya. Duit peruntukkan penyelenggaraan jalanraya seluruh Kedah digunakan untuk bayar elaun pegawai Kerajaan.  Maka munasabah lah mereka tidak berhutang kerana duit JKR ada. Yang tak enaknya rakyat Kedah menanggung terpaksa menggunakan jalanraya yang berlopak dan berlubang. Tak percaya, rondalah seluruh negeri. Lihat dan rasa sendiri.


AZIZAN TIDAK AMANAH GUNA WANG UNTUK RAKYAT KEDAH!

DUN Kedah : Azizan mengamuk bila ditanya kemana wang peruntukan dari kementerian kerja raya kepada JKR Kedah bagi maksud kerja-kerja penyelenggaraan bangunan-bangunan kerajaan dan jalan-jalan raya di negeri Kedah. Rakyat Kedah kecewa kerana jalan-jalan raya tidak pernah di baik pulih dan di selengarakan dengan baik di seluruh negeri Kedah. Sana sini jalan-jalan raya berlubang-lubang sejak PRU 2008. 

Bangunan-bangunan pejabat kerajaan kelihatan buruk dan banyak peralatan yang sepatutnya di selenggarakan, telah di abaikan oleh kerajaan negeri pimpinan Azizan. 

Akhirnya, Azizan akui ..." saya simpan wang peruntukan tersebut RM100 juta kedalam tabung YAYASAN MENTERI BESAR ... hanya RM34 juta sahaja yang di belanjakan sejak januari 2011 ".

Dari jumlah RM154 peruntukan kerajaan persekutuan untuk kesejahteraan rakyat negeri Kedah, azizan juga menambah ..." RM20 juta lagi di agih-agihkan kepada ADUN-ADUN PR Kedah ... rakyat kena tanya ADUN-ADUN PR, saya tak tahu "

Duit rakyat diberikan kepada ADUN-ADUN PR. Duit rakyat diserahkan kepada ADUN yang mungkin disalahgunakan untuk tujuan atau program parti. Rakyat nak tahu apa yang sudah dibuat dengan duit JKR tersebut.

Ini apa pulak? Bantuan Kerajaan Pusat? Kenapa perlu walhal banyak duit simpanan dalam Yayasan MB? Kenapa perlu duit dari pusat. Hari tu gah kata tak perlu pinjam dari Pusat, tetapi kenapa sekarang merayu pulak? Statement flip flop MB Kedah.

Apakah guarantee/warranty yang boleh diberikan jika duit tersebut disalurkan kepada kerajaan negeri dan digunakan untuk tujuan sebenar kerana sejarah membuktikan yang mereka menyalahgunakan peruntukan yang diberi. Duit penyelenggaraan jalan dan bangunan di beri kepada ADUN-ADUN PR.

Inilah kerajaan yang suka menipu. Kerajaan yang menggunakan nama Islam untuk menipu ...

Kedah rayu bantuan Kerajaan Pusat hadapi banjir

26/10/2011 5:17pm

JITRA 26 Okt. — Kerajaan Kedah merayu kepada Kerajaan Pusat agar menyalurkan bantuan bagi menghadapi kemungkinan banjir di negeri ini bulan depan.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata pihaknya akan menghantar surat kepada Kerajaan Pusat untuk memohon bantuan itu.

"Kita minta sekurang-kurangnya Pusat (Kerajaan Pusat) bagi peruntukan untuk persiapan menghadapi banjir. Tidak buat tebatan pun tak menngapa tapi sekurang-kurangnya kita dapat peruntukan untuk rakyat kita hadapi banjir.

"Kita mohon peruntukan antara RM6 juta hingga RM10 juta. Kalau kita kena (banjir) macam di Thailand, kita nak buat macam mana? Di mana Kerajaan Negeri nak cari duit?,” katanya kepada pemberita selepas Program Mesra Rakyat Daerah Kubang Pasu di Pekan Kodiang dekat sini hari ini. — Bernama

Read Full 4 comments

Perancangan Nik Aziz & PAS

Kedah Times siarkan beberapa rakaman video dari bekas Ketua Keselamatan PAS Pasir Puteh mendedahkan bagaimana Nik Aziz dengan perancangan nya untuk kekal sebagai Ketua Besar Kelantan.

Beliau sanggup lakukan apa saja demi memgang kuasa yang pernah satu ketika dulu beliau akan letak jawatan jika Tun Mahathir letak jawatan sebagai PM. Tetapi munafik ini telah mungkir janji sehingga kini. Beliau tidak pernah berasa berdosa atas kata-katanya itu.

Perancangan ala Al Maunah sentiasa dilaksanakan oleh pengikut-pengikut Taksub mereka yang hanya melakukan dengan membabi buta tanpa mengetahui akibatnya.

Kepada pengikut-pengikut PAS Kedah, jangan kita jadikan Kedah seperti Kelantan. Kelantan adalah contoh yang tidak sesuai untuk Kedah.

Kawasan yang bergolak di Thailand adalah kawasan yang berada berdekatan dengan Kelantan, bukan di Kedah. Fikirkanlah .... Nik Aziz sanggup menghuruharakan negara ini dek kerana kuasa.

Bahagian 1


Bahagian 2


 Bahagian 3

Read Full 0 comments

Apakah Hukum PAS bersama DAP?

Rabu, 26 Oktober 2011
Kenapa penyokong-penyokong PAS begitu membenci UMNO sehinggakan semua perkara buruk yang terjadi dan berlaku di bumi Malaysia ini adalah angkara UMNO? Kenapa PAS tidak disalahkan apabila negeri Selangor yang exco agamanya adalah dari PAS kerja-kerja memurtadkan umat Islam berlaku?

Kenapa PAS tidak disalahkan apabila berlaku kejadian-kejadian merosakkan Islam seperti tuduhan ADUN berzina, merampas tanah rakyat dan sebagainya di Kelantan?

Kenapa PAS juga tidak disalahkan apabila enakmen Hiburan 1997 Kedah hendak dikuatkuasakan tetapi senyap sunyi apabila disergah oleh DAP? Sebaliknya UMNO dipersalahkan pula kerana tidak menguatkuasakannya dulu?

Inilah perangai PAS yang amat berlawanan sekali dengan kehendak Islam. Mereka lebih menjadi tukang basuh pungkur DAP dan Anwar.

Agama rasmi Malaysia dan Melayu dan pribumi lain sebagai bumiputera dan telah dipersetujui serta di masukkan dalam perlembagaan Persekutuan tetapi DAP menentang habus-habisan semua ini. Mereka adalah HARBI. Tetapi kenapa PAS bersama mereka? Wajib kita menentang HARBI.

Mari kita renungkan dan fikirkan kata-kata Tuan Guru ini .... Masih perlukah kita berketuakan mereka-mereka dari PAS yang masih tunduk kepada puak-puak anti Islam? 

Read Full 3 comments

Nik Aziz POP PAS

Kedah Times cuma nak highlight kan apa yang dikatakan oleh bekas orang kuat PAS sendiri. Dia ceritakan apa yang dilaluinya sendiri. 

Nik Aziz sudah berlakon menjadi Pop kepada orang PAS. Boleh memohon mengampunkan dosa-dosa orang lain. Dan dalam masa yang sama mengerahkan orang-orang PAS supaya menyembunyikan apa saja keburukan  ahli-ahli PAS dairpada diketahui rakyat, terutama UMNO kerana takutkan PAS bakal menjadi lemah.

Kepada penyokong-penyokong PAS Kedah, perlukah anda menyokong manusia sebegini?  

Mungkin inilah tipikal perangai ketua-ketua PAS seperti yang diceritakan oleh saudara ini. Kepada penyokong-penyokong PAS, di Kedah pun ada perangai-perangai Tok Jangoat ini di Kedah. Cuba tanya IT Director di syarikat Kerajaan di KHTP tu, apa dia buat waktu ofis di pusat karaoke di Giant Kulim?

Renung-renungkanlah ...

Read Full 0 comments

7 SEBAB KENAPA PERLU TOLAK PAS.


Petikan ini Kedah Times ambil dari PerakToday untuk tatapan rakyat Kedah khasnya. Mungkin pelayar boleh tambah  melalui ruang komen tentang kenapa rakyat Kedah  perlu menolak PAS Kedah yang lebih takut kepada SATU DUN DAP dalam membuat keputusan tentang Islam. 

Sebaliknya sewenang-wenang menyusahkan orang Melayu Islam. Contoh terbaik ialah AMARAN SITA rumah awam yang lambat mempunyai tunggakan yang banyak. Inilah cara pemerintah PAS menakutkan rakyat.

Pelayar boleh senaraikan ...

1.      Bagaimana Pas nak memerintah jika hanya bertanding 67 dari 222 kerusi Parlimen sedangkan UMNO bertanding di 117 kawasan Parlimen (separuh daripada jumlah keseluruhan kerusi Parlimen)

2.      Prinsip dan konsep perjuangan pakatan pembangkang yang didokong oleh Pas adalah sama rata dan menafikan hak keistimewaan orang Melayu. Prinsip Pas ini bertentangan dengan Perlembagaan Negara dan merugikan orang melayu dan Islam.

3.      Pas juga bersekongkol dengan Fahaman Pluralisme iaiitu seolah-olah semua agam adalah setaraf di Malaysia sedangkan Agama Islam adalah agama Rasmi

4.      Pas turut bersekongkol dengan DAP yang ingin menghapuskan Bahasa Malaysia sebagai Bahasa Rasmi sedangkan Bahasa Melayu adalah Bahasa Kebangsaan.

5.      Pas menyokong kuap DAP yang sebenarnya serpihan dari parti PAP (people’s action party) yang lantang memperjuangkan konsep Malaysian Malaysia yang mengancam kedudukan Kau Melayu.

6.      DAP di Pulau Pinang dan Selangor yang disokong oleh Pas menindas orang melayu dengan dasar2 berat sebelah seperti merobohkan rumah dan kedai2 milik Bumiputera.

7.      Ahli dan peyokong 2 DAP (bukan melayu)menyokong Pas hanyalah untuk menghapuskan UMNO dan bukannya kerana dakwah dan bukan juga bersetuju dengan prinsip perjuangan Pas.
Read Full 0 comments

Realiti Politik PAS kembali aktif?

Selasa, 25 Oktober 2011
Dalam Kedah Times mencari maklumat, terjumpa kembali blog lama yang memaparkan realiti politik PAS yang menjadikan Islam sebagai benteng mereka untuk merebut kuasa. Penulis pun sudah bertukar. Mungkin tukar Nick Saja atau memang benar penulis baru.

Walaubagaimanapun Kedah Times mengucapkan selamat kembali menulis kepada pemilik laman Politik Islam - Antara Realiti, Fantasi dan Logika lebih bersifat mengelirukan. Semoga penulisan dalam blog tersebut dapat membantu dalam menceritakan siapa sebenar PAS dan pemimpin-pemimpinnya.

Kedah Times cilok sikit secara ringkas posting terkini Blog tersebut untuk tatapan penyokong PAS supaya dapat berfikir sejenak kemanakah arah tuju mereka sebenarnya ..... wahabi atau ahli sunnah wal jamaah?

Terlebih dahulu RajaBersiung memohon maaf bagi pihak Pang5Husin kerana sudah lama tidak mengemaskini blog ini. Dari statistik BLOGGER, masih ramai yang melayari blog ini. TERIMA KASIH Kerana masih sudi melawat.  Pang5Husin sekarang ini amat sibuk dengan kerja-kerja harian serta pengajian yang dilalui. Bukan apa, mungkin umurpun dan bertambah, maka ilmu agama pun perlu ditambah. InsyaAllah, harapan RajaBersiung agar Pang5Husin menjadi manusia yang menyintai Allah. Semua yang dilakukan dan dikerjakan adalah kerana Allah.

Read Full 0 comments

Nak Laksana Hudud? Depa ni?

1. Apabila Najib dituduh membunuh altantuya, Pembangkang telah membuktikannya dengan sekeping gambar yang diedit taraf budak sekolah oleh Tian Chua. Maka dijajalah siang malam, dalam semua ceramah parti itu, bahawa Najib tidak layak menjadi perdana menteri kerana membunuh. Pembuktiannya hanyalah dengan gambar superimpose kartun. Gambar kanan menjadi sembahan pembangkang, terutamanya pengikut PAS.

2. Apabila Rahim Tambi Chik dituduh menodai budak bawah umur, tiada satu bukti pun dikeluarkan, malah Lim Guan Eng yang lebih-lebih kononnya hendak membela budak bawah umur. Bukti yang kukuh tidak pernah dibawa kepada pihak berkuasa, melainkan dimainkan dalam ceramah.

3. Begitulah juga ribuan lagi tuduhan seperti Cincin 24 Juta USD Rosmah, tuduhan rasuah terhadap Dr. Mahathir. Samada dibuktikan dengan hanya paparan skrin kastam, atau tidak pernah dinayatakan langsung buktinya, namun tuduhan terus dilakukan.

4. Tapi apabila perlantikan Arifahmi oleh Nik Aziz yang terang-terang bercanggah dengan etika dan ternyata terdapat kepentingan peribadi, tidak pula pembangkang bangkang.

5. Malah pembabitan Anwar dalam aktiviti seks dengan pelacur, dibuktikan dengan video yang 99.99% wajah Anwar, tidak pula diterima oleh pembangkang.

6. Bila aktiviti pemurtadan terbukti dilakukan di negeri pemerintahan pembangkang, malah pihak berkuasa pula disalahkan. Walhal memang terdapat bukti risalah, ucapan dan usaha memurtadkan umat Islam disebuah geraja haram. Lebih teruk lagi, Sultan pun disanggah.

7. Yang jelas, mereka tidak pernah konsisten dalam apa saja, yang penting menjaga kelompok pembangkang, waima agam sekalipun digadaikan.

8. Mereka inilah yang nak laksana hudud. Perkara asas pun gagal,


Read Full 1 comments

JANGAN BIAR MEREKA TERLEPAS..

Ahad, 23 Oktober 2011

WATAN BERTINTA

1. Apa pun jua penyelewengan dari sudut hilangnya RM4 juta duit rakyat yang hilang akibat kepandaian MB membuat pelaburan di Papua New Guinea, rakyat Kedah jangan biarkan kerajaan PAS dan PAKATAN DI KEDAH terlepas.

2. Apa pun jua, sebarang salah laku Jahubar Sathik, sahabat baik AMIRUDDIN ROMEO di BDB, dan kes penyelewengan pemberian tender kepada syarikat Cina IJM dalam prorjek KUIN, rakyat Kedah wajib menuntut siasatan dan jangan biarkan LEBAI-LEBAI KUYUP ini terlepas.

3. Apapun jua, amalan kronisme di KHTP, YAYASAN ISLAM, STDC, MBI dimana AZIZAN, PAHROLROZI dan LEBAI KUYUP PAS menempatkan saudara mara mereka dan menjadi lubuk bagi mereka merompak duit rakyat, masyarakat di Kedah ingatlah jangan biar PUAK INI TERLEPAS. Selain penghakiman di Mahsyar kita wajib hakimi mereka di mahkamah dunia.

4. Apapun jua, kelemahan, sikap kelolo AZIZAN dan konconya melayan rakyat, mengabaikan isu pelaksanaan undang-undang Islam, dasar-dasar Islam dan juga mengalpakan, kebajikan rakyat, kemiskinan umat, kedhaifan pelajar miskin, OKU, peneroka tanah, rakyat KEDAH jangan lupakan. MB dan konco PAS yang memerintah wajib bertanggungjawab kerana 'kepimpinan adalah amanah' tetapi mereka selalu buat tak endah sebab MBnya dan barisan EXCOnya sering sahaja memberi jawapan, 'SAYA TAK TAU, BELUM TERIMA LAPORAN' dan 'kita akan siasat'. PASTIKAN, JANGAN BIARKAN mereka ini TERLEPAS. 

5. APAPUN JUA, ingatlah beribu janji puak LEBAIK KUYUP INI sama ada yang terkandung dalam MANIFESTO KEDAH SENGSARA, SEMUANYA AUTA ataupun janji yang didendangkan semasa kempen CERAMAH PILIHANRAYA lalu, PENGUNDI DAN RAKYAT KEDAH WAJIB menuntutnya, jangan biarkan MEREKA INI TERLEPAS, kerana JIKA BERANI BERJANJI, beranilah PENUHI, beranilah MENGOTAKANNYA. Jika tidak puak LEBAI KUYUP ini boleh kita GELAR, SI DAYUS TUA, TELUR BERCABANG TIGA, LIDAH IBARAT BIAWAK GILA, PANDAI BERKATA-KATA TETAPI SEMUANYA BOHONG BELAKA DAN BIKIN RAKYAT SENGSARA.

6. INGATLAH.. JANGAN BIARKAN MEREKA INI TERLEPAS.. Hukum mereka di hari pilihanraya, sebelum kita seret mereka ke mahkamah dunia dan yang dizalimi berdoalah moga puak LEBAI KUYUP ini tidak
akan terlepas dari diadili oleh MAHKAMAH RAOBBUL JALIL.

7. RAKYAT TIDAK PERLU TAKUT KEPADA LEBAI KUYUP KAKI AUTA INI, MEREKALAH YANG PATUT TAKUT DENGAN TUNTUTAN DAN DESAKAN DARI RAKYAT. DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT DEMI MENCAPAI KEREDHAAN ALLAH S.W.T.
Read Full 4 comments

UNTUNG RUGI NASIB RAKYAT...


WATAN BERTINTA

1. Berbaloikah mencurah tenaga siang malam, taksub membabi buta, bekerja bagai nak rak, bergaduh sesama Islam, dicucuk hidung oleh khalifah putar alam, takut akan sergahan KOMUNIS HARBI, hanya sekadar mahu menangkan pemimpin atasan, yang akhirnya bila berkuasa menikmati segala keistimewaan namun rakyat bawahan hanya menikmati 'kuah sup' semata-mata.

2. Apa tujuan kita berpolitik sebenarnya? Menangkan puak, kumpulan kita atau membolehkan kuasa politik digunakan untuk membantu rakyat?


3. Sedar atau tidak pelbagai fahaman, isme, label digunakan oleh ahli politik untuk menarik perhatian pengundi dan penyokong, tetapi persoalannya, apakah yang dijanji akhirnya dilaksanakan?

4. Kita berpolitik untuk terus berpecah sesama sendiri. menyakiti sesama sendiri, atau dengan niat untuk bina bangsa, bela agama, dan majukan negara?

5. KENAPA politik kita ibarat budak-budak bertekak berebutkan mainan, yang gah dicanangkan hanyalah isu remeh temeh, isu-isu dalam kelambu, sepatutnya persaingan ditumpukan ke atas siapa yang paling banyak membuat kerja dan program yang menguntungkan rakyat?

6. Kenapa rakyat mudah percaya dengan silat politik dan gendang politik pemimpin, walhal kebanyakkan ahli politik umpama penjual ubat. Ubat tidak sekualiti mana, tetapi cara cakap dan gaya menjual itu yang membuatkan ramai tertipu kononya ubat tadi cukup hebat dan kuat.

7. Duhai rakyat, gunakanlah akal yang bijaksana, berpolitiklah demi keuntungan bangsa, agama dan negara. Bukannya berpolitik sehingga memusnahkan semua, tiada guna, 'MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI'. Diri di PERHAMBA menjadi KELDAI, sekadar nak puaskan kehendak DUA TIGA EKOR MAT BELALAI.

8. Dari rakyat, oleh rakyat untuk rakyat dengan niat mencapai keredhaan Allah s.w.t, ITULAH MATLAMAT POLITIK yang patut jadi keutamaan..
Read Full 0 comments

LAAA..DEPA DOK SYOK LAGI RUPANYA....

Jumaat, 21 Oktober 2011

Oleh: Watan Bertinta

Kalau tengok dari segi lagak, gaya, cara cakap, Dato Bashah rasa dialah MB Kedah selepas ni, walaupun hakikatnya dia kena pastikan 3 perkara terlebih dahulu. a.Dipilih sebagai calon, b. BN menang kerusi majoriti DUN Kedah, dan c. Dia direstui dan dipilih sebagai MB oleh PM.

Demikian juga kalau ditengok cara kerja Dato Li Ibrahim, pegawai Tugas-Tugas KHAS PM, saban minggu balik ke Pedu dan Kuala Nerang, khabarnya dia sedang merundingkan dengan SYed Sobri agar  Syed Sobri melepaskan kerusi DUN Kuala NERANG padanya, sebagai balasannya Dato Najib kata dialah MB Kedah lepas ni.

Ni belum dikira kempen Ahmad LEBAI SUDIN(LESU), Dari Kg Bukit sampai ke Jabi, dia dah ceramah dalam banyak perjumpaan, 'akulah MB Kedah lepas ni, aku pernah jadi EXCO, Aku Ketua bahagian,aku bla..bla..bla..bla

Itu tidaktermasuk Dato Det Khalid lagi, 'penyakit gila talak dia pada jawatan MB' tak kunjung padam, walhal salah diri sendiri menyebabkan dalam sejarah KEDAH Jatuh pada PAS. Itupun ada hati nak jadi MB Lagi, dimana sahaja SULTAN pi dia mesti ada sama, jek ROSMAH dan Najib tidak terhitung lagi. Patutnya yang perlu dijek atau didekati adalah pengundi. Patutnya di bersyukur, walau Kedah kalah dibawah pimpinannya dia dibagi jawatan PENGERUSI MADA, PENGERUSI SPPM, Timbalan Pengerusi TOURISM MALAYSIA dan Ahli lembaga pengarah banyak GLC Kerajaan Persekutuan, nak apa lagi????

Pemimpin di kawasan lain mungkin juga ada feel dan buat perangai yang hampir sama..Itu hangpa pakat boleh cerita. MUNGKIN di JERAI, LANGKAWI, PADANG SERAI, SP, BALING, KULIM, MERBOK semua ketua Bahagian atau bakal bakal calon punyai perasaan yang sama, pakat 2 kali 5. Semua rasa layak jadi calon, layak jadi EXCO dan layak jadi MB. Walhal dalam hati puak ini tak dak sekelumit pun rasa perjuangan untuk bela rakyat, bela agama, bela bangsa dan bela negara. Sama la dengan puak PAS pun, yang depa tau nak bela wanita. bela marka dan bela harta benda saja, dah mula rasa nikmat KUASA...

Tau taulah apa nak jadi, Ingatkah bila Allah s.w.t mentakdirkan UMNO dan BN Kedah kalah pada PRU 2008 puak UMNO dan pemimpinnya akan sedar diri, muhasabah diri dan berubah menjadi lebih insaf dan lebih baik serta bijaksana.

Rupanya makin bengap sepanjang masa, SYOK SENDIRI dan terlebih banyak MIMPI dan MENGINGAU DISIANG HARI..Patutlah puak PAS, PKR dan DAP tak payah teruk-teruk bekerja.

Nasib la kat hangpa rakyat Kedah woi..Dapat pemimpin yang syok sendiri, dapat MB bertaraf ustaz pun ingat nasib akan jadi lebih baik rupanya sama sahaja..DAH KENA DAH PENYAMUN JUAL PENYANGAK...!!!
Read Full 13 comments

CONFIRM..BN MENANG BESAR PRU KE-13!!!!

Khamis, 20 Oktober 2011
Oleh: WATAN BERTINTA

1. Jika diikut dari segi jasa, pembangunan segala yang BN dah lakukan semenjak Merdeka, maka BN sepatutnya menang tanpa bertanding di semua kerusi DUN dan Parlimen.

2. Jika ditimbang secara kilo mahupun kati, akan nikmat pembangunan, bantuan, dasar-dasar yang bermanfaat kepada rakyat yang telah BN gerakkan semenjak 1957, maka BN tidak perlu lagi bersusah payah, mencanang ke sana sini untuk mendapat undi rakyat.

3. Jika dibilang dan dihitung maka tidak ternukil angka dan nombor, akan berapa banyak sumbangan BN baik dari segi wang, material, sokongan moral untuk membolehkan anak bangsa ini mendapat pendidikan terbaik. Maka dari sudut itu semua ibu bapa sudah sepatutnya memilih BN dalam setiap kali PRU diadakan.

4. Jika dijumlahkan subsidi, bantuan pertanian, agihan untuk rakyat miskin, luar bandar, guru agama, masjid, surau, imam, kadi, pegawai agama, sudah sewajarnya golongan 'agama ini' akan menyokong BN dulu kini dan selamanya.

5. Jika diteliti, tidak ternilai imbuhan, dasar berlembut BN terhadap kakitangan kerajaan, dan sepatutnya 1.2 juta kakitangan awam termasuk polis, guru dan tentera akan berdiri teguh menyokong dan mengundi BN.

6. Jika boleh dihimpunkan jumlah wang, ringgit dan sen yang diusahakan oleh BN untuk membina universiti, memberi biasiswa kepada para penuntut, membayar gaji profesor dan pensyarah sudah sepatutnya BN akan selesa menerima sokongan padu dari golongan di menara gading.

7. Namun, politik zaman sekarang bukan lagi politik hati budi. Buatlah apa sahaja, seribu atau sejuta kebaikan sekalipun, yang pasti ada sahaja HANTU SPESIS KAK LIMAH yang akan berjaya memutar alam.

8. Membuatkan spesis tidak mengenang budi mudah terpengaruh dengan kata nista, janji bulan bintang dan gaya putar alam, sehingga KEBAIKAN akan ditukar lalu dikatakan KEZALIMAN, dan pembohongan siPUTAR ALAM ini akan berjaya ditampilkan sebagai KEBENARAN.

9. Benarlah,sebenarnya BN tidak perlu berkempen teruk-teruk dalam setiap kali PRU, BN CONFIRM boleh menang besar. Akan tetapi Dengan syarat, pengundi boleh menggunakan akal lojik bukan berfikir menggunakan kepala lutut. BN juga boleh menang dengan syarat golongan PUTAR ALAM tidak dibenarkan bebas BERMAHARAJALELA menabur racun ke segenap pelusuk kota dan desa.
Read Full 2 comments

UMNO WAJIB BERTAUBAT...

Oleh: WATAN BERTINTA
 1. Dosa UMNO yang paling besar ialah mendidik anak bangsa, memberi mereka dengan segala macam kemudahan pendidikan, SAMA ADA DIDALAM ATAU DI LUAR NEGARA, memberi bantuan biasiswa, dan akhirnya golongan yang ditolong dan dibantu itu menjadi pengkhianat negara.

2. Dosa UMNO berikutnya ialah memberi imbuhan, keistimewaan bermacam-macam kepada golongan pensyarah, guru dan kakitangan awam tapi golongan inilah yang kerjanya tidak seberapa, menyusahkan dan melambatkan permohonan rakyat dan menjadi duri dalam daging perkhidmatan awam. Mereka ini jugalah yang banyak mendedahkan maklumat sulit dan rahsia negara kepada perosak dan musuh negara.

3. Dosa UMNO yang berterusan ialah memberikan pelbagai subsidi,itu, ini, tapi golongan yang menerima subsidi ini tidak pernah pun mengucapkan perkataan terima kasih. Yang terpacul dari mulut mereka hanyalah caci maki.
 
4. Dosa UMNO yang konsisten ialah mendirikan banyak buah universiti, pusat pendidikan tinggi, akan tetapi akhirnya yang berjaya dikeluarkan profesor kangkung yang tidak sedar diri dan penuntut yang pencapaian akademiknya tidak seberapa, tetapi bila disebut bab perjuangan'wah bukan main gah dan hebatnya bercakap' walhal belanja bulanan mereka pun masih mak bapak di kampung yang menangung.

5. Dosa UMNO yang terlampau dulukini dan selamanya ialah berterusan bekerja kuat memastikan negara aman,makmur, rakyat berpadu, sehinggakan rakyat kini terlalu bosan kerana kurang cabaran sebab itulah mereka kian berjinak-jinak dengan elemen revolusi,anarki dan demonstrasi.

6. Apa lagi agaknya Dosa YANG bakal menghantui dan mengejar UMNO untuk selama-lamanya..

7. UMNO WAJIB BERTAUBAT!!!!!
Read Full 2 comments
 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates