Rabu, 4 Januari 2012

BOHONG dan TIPU Sebahagian dari PAS

Sekali lagi Kedah Times petik dari Bapak3. Harapan agar pihak PAS faham apa yang cuba disampaikan walaupun dalam bahasa Inggeris. Maklumlah kita cakap bahasa Melaysia pun depa buat pekak ... pekak badak.

JAwapan seorang Exco yang katanya pernah jadi peguam. Jika benar dia adalah bekas peguam, maka tidak heranlah kita. Kerana kerja sesetengah peguam ni memang macam tu terutama peguam yang adalah dalam majlis peguam.

Oleh Bapak3

Madrasah Salihiah: Ghani's Excuses Full of Tripe

I was reading again the article from Sinar where the Kedah State Exco, Abdul Ghani was giving statementys on why Madrasah Salihiah should be demolished. Below are the points simplified from his rambling excuses:

1) Surau won't be lost - demolish 1 and get 2 in the shopping complex

2) No congregation, no prayers were held in jamaah

3) Surau only open at Zohor and Asar

4) Surau is not 102 years old

5) Madrasah Salihiah is NOT a House of Allah because it doesn't meet the requirements

Based on the points derived, it's clear that he was trying to downplay the status of the surau there and divert attention from the actual matter: the waqf land.

The waqf land where the Madrasah stands was bequeathed more than 100 years ago with the niat for a surau or a mosque to be built there. Even without the surau, buildings meant for other than Islamic religious activities are not permitted.

Ghani's attempt to blindswipe the public by comparing the project to Al-Bukhary Complex was downright stupid...which is not that surprising. The actual waqf land where the original Masjid Alor Malai stood is now empty, surrounded by the Muslim cemetery. Souq Al-Bukhary is NOT located there.

Let me give you another example. Pas supporters love to go to Masjid Al-Irfan, or better known as Masjid Derga as they feel that the friday sermon there is a bit more political than the others which are too religious. As they come in the entrance gate, they will notice that the entrance is semi-circle in shape, with pavement and with seats, other than that, the wide entrance has nothing, oh yes, a very small area parking. The entrance to the parking in front of the mosque is actually where the original Masjid Derga used to stand before it was demolished and a bigger mosque was built. Tell you what, Ghani, why don't you take that waqf land and  use it either to sell kacang putih, your load of tripe or better yet, open a karaoke pub & grill, maybe you can pray that Haji Hamid won't chase you out with a huge stick.

My point is: it is a waqf land, how do you justify building a shopping complex all the way right down to the waqf land? The 2 examples given show that even after demolition, the land was left empty, no shopping complex, no markas pas etc. Ghani has not given any reasonable justification, just the usual gibberish on how the end justifies its means. Still with the "matlamat menghalalkan cara."

So how much did the developer ACTUALLY pay for the land which a portion of it was used to compensate the heirs? RM1.48m is too little for a prime land located in the city under the commercial zoning, isn't it?

Anyway, why the surau? How come the church is not involved? Is the old surau sticking out like a sore thumb outside the modern-designed shopping complex? Will the call to prayer sound too odd for the shoppers in the mall? It is strange that Ghani condemns the surau in almost each and every statement that he made, but deviates away from the status of the waqf land. He can condemn, spit, lie as usual and even huff, puff and blow his own cheap toupee down, but the actual status of the waqf land has been breached by PIS so that they can have a development that they can show during the elections.

So there's no 24/7 jamaah activity, the status of the land remains the same.

So the building's not 102 years old, but the status of the land is

Even if Madrasah Salihiah is not considered a surau proper by PIS' standards, there are still religious activities going on there, and the status of the waqf land remains the same.

With all that, which mosque would you like to compare your project to now?

We have just received news that Persatuan Kerabat DiRaja Kedah (PKDK), led by Datuk Tengku Zainol Rashid Tengku Yahya has joined the wagon to oppose the demolition of Madrasah Salihiah. Here are the excerpts from his statement:


"Saya dilahir dan dibesarkan di bandar raya ini dan saya rasa sejak kecil lagi Madrasah Salihiah sudah wujud di Kancut.



"Apabila kerajaan negeri mahu merobohkan madrasah ini, saya sebagai anak jati Alor Setar berasa sedih kerana kerajaan negeri langsung tidak prihatin dengan nilai sejarah yang ada pada madrasah tersebut.

"Madrasah Salihiah patut dibiarkan beroperasi ditapak asal jika kerajaan negeri tetap mahu meneruskan projek pembangunan di kawasan tersebut.

"Di dalam kompleks beli-belah pihak pemaju memang perlu sediakan surau, jadi jangan jadikan alasan surau yang akan dibina ini menjadi ganti kepada Madrasah Salihiah yang telah lama wujud di Kedah," - Tengku Zainol Rashid


I guess by now, Azizan, Ghani and the whole PIS-led state government are really PIS-sed off, but they are still being PIS-sed on.


2 comments:

Tanpa Nama berkata...

betul.pas tu dah jadi parti munafik. memanglah bohong dan tipu tu amalan hidup mereka.dan mursyidul pas membenarkan orang pas bersahabat dengan setan maka bertambah-tambahlah bohong dan tipudaya mereka itu.

Tanpa Nama berkata...

kelakuan kerajaan negeri dan juga pemimpin negeri sekarang telah semakin menammpakkan belang ..kebodohan di dalam pentadbiran . dengan slogan MB jijan.."BUAT KERJA CARA ISLAM" ....telah memakan diri sendiri...CARA MB JIJAN DAN PARA EXCO mengurus ISU TANAH WAKAF INI ADALAH ..SANGAT MENJIJIKKAN..PENERANGAN EXCO....ADALAH "CHILDISH".....CUBA MENGALIHKAN ISU SEBENARNYA..............NAMPAK SANGAT "KEDANGKALAN ILMUNYA" BUDAK SEKOLAH TADIKA PUN LEBIH PANDAI...MENJAWABNYA...KATANYA SEORANG BUDAk TADIKA KEPADA MB jIJAN..."kenapakah tanah wakaf ini telah dijual kepada orang kristina cina? mb menjawabnya..."kita bukan jual tapi ganti beri duit"..jawan anak ini"kalau ganti beri duit ..maknanya juallah ..kerana beri tanah , dapat duit,,kan?? ..mb mjijan....jawab, "ya, samalah tu...cuma perkataan jer lain"..jawab budak tu lagi.."kenapakah MB NI BODOH SANGAT!,,AKU LEBIH PANDAI DARI MB NI.....RENUNGKANLAH.......

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates