Isnin, 2 Januari 2012

DIVERT THE ISSUE : TAKTIK BIASA PAS

Apabila isu Menantu menjadi kepala jembalang menyapu bersih apa yang ada di Kelantan, maka keluarlah pelbagai isu lain demi menenggelamkan isu-isu asal tersebut.

Apabila ada laporan kes Anwar meliwat Saiful, maka isu konspirasi dikeluarkan demi menutup isu asal.

Apabila Najib bakal dilantik menjadi PM, maka demi untuk terus menjahanamkan UMNO dan Najib isu Altantunya dan Rosmah ditimbulkan.

Apabila isu merobohkan Madrasah Salihiyah, Tambang Badak Alor Setar menjadi pengetahuan ramai, maka keluarlah isu ianya bukan Madarasah sebaliknya hanya pejabat Insuran.

Apabila ada orang Islam mempertahankan Madrasah tersebut, maka keluarlah komen yang sembahyang maghrib pun tak pernah dilakukan di madrasah tersebut.

Apabila program Munajat diadakan oleh JK Madrasah, maka munajat tersebut adalah munajat politik sebaliknya munajat di Mini Stadium, Pendang, Mahabbah di Surau Perwaja Gurun dan Munajat di Suka Menanti dikatakan munajat Islam; walhal ada pelbagai ceramah politik dilaksanakan.

Apabila ditimbulkan isu penjualan tanah wakah Madrasah Salihiyan tersebut ditimbulkan, maka berbisiklah puak-puak PAS kepada ahli-ahli dan penyokong mereka yang Masjid Asal sebelah Giant Souq Bukhary pun kena roboh dan dipindahkan. Walhal masjid lama dirobohkan tetapi diganti dengan yang lebih besar bersebelahan tapak lama. Tanah tapak lama masih kekal tanpa ada pembinaan kompleks komersial.

Ini semua ajaran PAS yang dibelajar dari Yahudi dan Anwar. Cipta isu baru berkaitan lawan demi menutup isu mereka yang tidak boleh dijawab dan diselesaikan. Maka berhiburlah penyokong-penyokong mereka dengan isu baru tersebut, dan lupakan isu asal walaupun ianya amat bersalahan dalam hukum Islam.

Maka benarlah kata Mustafa Ali, 'Penyokong PAS tidak akan ambil sepatahpun apa yang dikatakan oleh mereka yang berada diluar parti mereka'. Telinga mereka dipekakkan. Kedua-dua belah telinga digunakan hanya untuk mendengar kata-kata pemimpin-pemimpin PAS sahaja.

6 comments:

tempoyak berkata...

Kalu nak tahu itu sume assobiyah... Tapi Pas tak mengaku.. biasakle.. demi Undi..

Tanpa Nama berkata...

Pekakkan telingan, jangan dengar apa orang luar PAS sebut, itu latiahan dalaman parti tukar-tukar dasar perjuangan yang disertakan dengan bai'ah. Bunuh mati pun ahli depa tak akan tukar....matlamat perjuangan PAS 4 All.

Kedah La berkata...

Awat lambat sangat Gendang Palu nak jawab 10 hujah Yb Ghani.. Lembab sungguh la hangpa ni, mcm mana nak ambik balik Kedah buat keja lembat macam ni. Dah la nak buka blog hangpa ni lambat nyut nyut.. Berat sangat boh macam2.. org buat blog hangpa nak buat tapi tak servis

nayan berkata...

hahah Kedah La mengesahkan sifat sebenar orang PAS spt yg dinukilkan. heheh
Kenapa? Kedah La masih pakai window 98 lagi ka?
Yang lucunya diak kata nyut nyut tapi dia masih masuk sini dan komen. heheh

Sah mmg sah ...

Tanpa Nama berkata...

PAS Laknatullah melalui anjing2 upahan yg low class mcm Kedah La tu jenis cair makan duit Haram!!

10 alasan bahlol Ghani bangang PAS tu nk perbodohkan umat Islam, perbodohkan rakyat Kedah.

mmg pada satu keadaan PAS yg berpecah skrg boleh bersatu kuat balik skong MB Samseng depa..wpun depa tk suka.. tp sbb BODO..JILAT lah MB samseng tu.. pakat2lah sokong kerj abodoh lagi munfiq MB PAS tu.

Sebb apa keputusan 2010 cabutan Majlis Fatwa kata xboleh di roboh, xboleh ambil alih hangpa tk mau hujah?

MB Kedah lembu tu ugut apa kt Dato Sheikh Baddarudin?

MB kedah tu jenis Loqlaq..jenih kepala batu.. kalau dia nk satu benda mampuihlah...dia buat sampai jadi... boleh tanya la bini no1 Azizan... hahaha.. perangai bukan elok mana!

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya aku kenai kedahla ni...hati busuk nak mampuih...orang tak pernah betui...kalau geng dia...mulut jahat dan pemuhong macam setan pun dia akan pertahan mati-matian...kalau bukan geng dia...sembayang lima waktu pun depa berani dok kata kafir lagi...bayangkanlah betapa busuknya jiwa dan hati puak-puak munafik ni...

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates