Selasa, 3 Januari 2012

Exco Penerangan Kerajaan Kedah Kurang Ajar/Tak Ada Otak

Oleh: Anak Didik KUIN


Nampak sangat Exco Penerangan Kerajaan Kedah terpaksa mengambil tanggungjawab politik menjawab sebagai orang politik isu berkaitan  PAS menggadai Islam, menggadai kesucian Islam dan menjual tempat ibadat orang Islam kepada kafir kristian; lantas beliau berani mengatakan Surau Al Salihin bukan rumah Allah dengan alasan tandas tidak terpisah dari bangunan utama. Apa bezanya pulak jika surau baru yang akan dibina dalam kompleks yang boleh di akses dari luar pada bila-bila masa? Didalam kompleks pula ada bermacam-macam tempat najis dan berbagai-bagai perlakuan maksiat.

Ingat 10 perkara yang disebut Abd Ghani adalah bukan DAKWAAN. Tapi Abd Ghani yang sebut DAKWAAN. Seorang Peguam, biasa dengan menyebut hal-hal seperti itu DAKWAAN. Sabenarnya 10 perkara itu adalah TUNTUTAN.

Keputusan Majlis Fatwa/Mufti. Ya, memang semua orang tahu mufti adalah bukan lantikan MB.

Kenapa Majlis Fatwa/Mufti membuat keputusan kedua menyanggah keputusan pertama?

Setelah Dato' Amiruddin Hamzah berjumpa dengan Mufti (ini Amiruddin sendiri bagi tahu-rujuk Warta Kedah), keluar lagi satu fatwa iaitu fatwa kedua bersandar kapada istibdal sebagai alasan. Bukankah Dato' Amiruddin Hamzah membawa kehendak Kerajaan Negeri dengan memaksa Mufti tukar keputusan Fatwa pertama? Adakah penukaran dari fatwa pertama kapada fatwa kedua oleh mufti telah dirujuk/sembah maklum kepada KDYMM Sultan Kedah sebagai Ketua Ugama Islam Negeri Kedah? Inilah cara kerja pemerintahan yang diketuai oleh Ustaz Azizan yang berpelajaran tinggi agama.

Penjelasan yang diberikan dalam perkara ini amat bercanggah. Ghani sewenang-wenang mempergunakan KDYMM Tuanku Sultan sebagai sandaran. Jika benar tidak dipersembah maklum kepada KDYMM Tuanku Sultan bermakna Ghani Ahmad adalah pembohong besar dan Kerajaan Kedah lebih besar pembohongannya, MB terutamanya. Sekarang terbukti bahawa bukan setakat Mufti yang bertanggungjawab dengan hal ehwal ugama Islam dipermainkan PAS, tapi KDYMM Sultan Kedah pun dipermainkan oleh Kerajaan PAS/PR Negeri Kedah.

BBSMS bukan cakap fasal sejarah. Yang dicakapkan, dipersoalkan dan dipertahankan ialah TANAH WAQAF KHAS untuk kegiatan Islam di surau tersebut. Bangunan yang ada sekarang memang baru dibina semula sejak dua tahun yang lalu hasil daripada pengambilan tanah untuk kepentingan umum, dibuat pembesaran jalan Kancut.dimana Jawatankuasa Tadbir Surau dibayar oleh Kerajaan BN pada masa itu sebanyak RM260,000. Sejak 100 tahun yang lalu Surau tersebut dibangunkan dengan berganti-ganti. Abd Ghani perlu tahu semua ini. Tanpa maklumat yang cukup, sebagai Exco Penerangan Kerajaan Negeri jangan bodoh buat kenyataan ikut suka hati.

Ghani kata Madradah ini dibuat sebagai tempat perniagaan. Itu ada pengimarahan surau. Awat, salah?.

Tiada anak qariah bersolat jamaah di surau itu? Itulah butanya Ghani niiih... Pernahkah Ghani Ahmad bersolat disurau tersebut setiap waktu solat, terutamanya waktu solat subuh? Hee.. Ghani, berdua orang bersolat disitu pada masuk waktu sudah dikira jemaah tauuuu... bahlol.

Orang berdemontrasi memang datang dari luar kawasan itu, kerana, itulah namanya perihatin terhadap tindakan keji Kerajaan PAS Kedah berusaha nak runtuhkan surau itu, maka dari segenap ceruk rantau mereka akan datang menyokong. Merekalah juga yang akan datang lagi untuk pertahankan surau tersebut dan mereka akan bermandi darah disitu.

Ghani Ahmad jangan cakap itu bukan lagi perkampungan orang Islam. Jika Demikianlah pandangan Ghani bererti Ghani adalah buta dak katak bawah tempurung. Tak kiralah awak saorang Peguam. Pernahkah Ghani ke Pulau Pinang. Disana, ditengah-tengah 100% masyarakat Cina, di Cullia Street, di Jalan Burmah, di Jalan Meclister, malah di jalan tempat asal kedai kitab Allahyanham Yussuf Rawa bapak kapada MP Parit Buntar masih tersergam mesjid/surau tanpa seinci pun diusik dan sudah beratus tahun ianya berada disitu. Dimana duduknya umat Islam yang bersolat disurau/mesjid disitu tiada sapa yang tahu. Apabila tiba saja waktu solat azan akan berkumandang, tiada siapa pun yang melarang. Jadi, sama lah juga dengan surau Salihin. Jangan jauh, lihat Mesjid Nagor Alor Star, tiada seorang pun umat Islam disekitar itu, tapi ianya masih disitu dan adaaa... je umat Islam yang bersolat jamaah. Ghani, awak jangan perbodohkan orang.

Memadailah awak perbodohkan rakyat di DUN Air Hitam, awak lari tak bagi bantuan masa banjir.

Tanah Gereja tidak termasuk lokasi strategik? Heeey.. Ghani, awak ni jadi Exco pekak kaaa...?

Dalam lokasi kawasan konon nak dibangun Aman Central niiiii.... Gereja dihujung/sempadan tanah projek sebelah pekan dan surau dihujung sebelah jalan kancot. Bersambung tanah tuuuu... Pi lah roboh dan ambil juga tanah gereja tuuuu... Awat, Kerajaan PAS takut kat kristian tak takut kat Islam?

Memang, jika Kerajaan PAS berkeras juga ambil tanah Gereja itu, Sanny Ho akan angkat kaki, tak akan buat projek Aman Central, sebab Sanny Ho adalah penggiat kristian di Pulau Pinang. Pi tengok di Pulau Tikus, Sanny Ho buat projek atas tanak gereja, tapi se inci pun bangunan gereja tidak disentuh. Itu Sanny Ho yang kami kenal hingga ke hati perutnya sekali.

Soal melantik pemaju bukan Islam Bumiputera tak ada sesiapa pun yang pertikai. Itu lantak Kerajaan PAS lah nak lantik. Nak lantik Cina Hong Kong kah, Singapure kah atau Taiwan kah, itu Kerajaan PAS punya pasal. Apa yang kita tahu, semua duit Sanny Ho adalah dari Hong Kong dan Macau. Dan kita pun tahu, jika lantik Tan Sri Syed Mokhtar yang ada duit pun dia tak hingin. Jika Syed Mokhtar dia tak akan robohkan surau Salihin.

JV dengan PKNK? Tunggu laahh.. Sanny Ho tak akan bagi kuasa kapada PKNK untuk nak tentukan siapa peniaga dalam kompleks itu. Melayu? TELAN AYAQ LIOQ LAH NANTI.

Ghani jangan memandai-mandai nak samakan Al Bukhari runtuhkan Mesjid Alor Malai dengan Sanny Ho nak runtuhkan surau Salihin. AlBukhari runtuh Mesjid tak buat kompleks perniagaan, dibiar dan diindahkan lagi dengan suasana sekitar perkuburan. Yang Sanny Ho/Kerajaan PAS nak runtuhkan surau Salihin ini, nak dirikan komplek perniagaan yang didalamnya nanti akan ada segala punca dan bentuk maksiat yang akan merusakkan anak-anak muda Islam di Alor Star.

Perbezaannya diantaranya kerja AlBukhari dengan Sanny Ho yang diizinkan oleh Kerajaan PAS/Kerajaan Islam konon amat jauh. Barua punya Exco Penerangan.... Heeyy Ghani, awak buang lah kupiah putih dan title USTAZ dihujung nama awak tuuuuu... HIPOKRIT.

Persoalannyaaa... Ghani niii... bukan penyangak kaaa?. Memang Ghani ni penyangak yang bertopengkan Islam.

Persoalannya... Kerajaan PAS/PR niii... bukan pemerintah gaya-gaya Israil kaaa?. Paksa Mufti, paksa umat Islam dan nak runtuhkan surau, kemudian bagi tapak surau kapada kafir lakanat untuk dirikan pusat perniagaan dan pusat maksiat.

Masaalahynyaaa.... PKNK dijadikan alat menangguk kekayaan kapada kroni-KRONI PAS dan MB Kedah, juga sesiapa penyangak-penyangak PAS yang hidup kaya raya sekarang ini.

Kedah Times : Curahan rasa rakyat yang sangta cintakan keamanan dan rumah ibadat yang telah didirikan bertahun dahulu. Dan tidak lupa tapak wakaf yang diserahkan kepada pemaju untuk didirikan komplek komersial. Itulah yang dipertahankan. 


Menyakitkan hati lagi apabila exco PAS melabel madrasah tersebut dengan pelbagai label. Demi menghalalkan cara mereka.

7 comments:

Tanpa Nama berkata...

bravo, very interesting article, tepat, padat dan jelas sejelas jelasnya, cuma puak pak lebai koyok takan mau terima sampai bila-bila, sebab PAS= jAHIL

Tanpa Nama berkata...

syaitan memang pakar dalam melabel,dan tentera syaitan seperti matsabu dan mahfuz lulusan al azhar adalah juru label yang terkemuka.azizan bingai pun dah mula belajar melabel setelah ijazah al azharnya diserah kepada mahfuz.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Tuan..
say akagum dgn ulasan dan pendedahan tuan..

mohon supaya tuan link kan topik penting ini ke blog2 pro Islam lain dan UMNO...

PAS celaka jahanam tu parti syaitan dan dajjal!

aku meluat sungguh dgn puatq belit org PAS..mmc nk buh penampaq!! BODO JAHAT xboleh diajaq!!

Ketayap berkata...

yang aku heran dan pelik kenapa masjid kader pas di kulim,kelang lama,taman selasih,sungai ular,padang serai,keladi,permatang tok dik diam membisu.Kenapa khutbah tak sebut fasal surau kerajaan pas islam kedah nak runtuh.

ertinya inilah masjid kader pas yg bertopengkan islam.Pak Lebai Pas sudah tak ada telur lagi.Mereka dah makan persen dan komisen,PAS jual islam.Agama Islam jadi alat pada pak lebai PAS dapat kuasa.

Pak Aji dan Pak Lebai dan Pak Serban PAS jual agama di akhir zaman.

Tanpa Nama berkata...

Hakikatnya, jawapan Exco yang keluar dalam Sinar Harakah tu bukan jawapan Abdul Ghani pun.
Dia tak tau apa pun, dan kalau boleh dia tak mau jawab isu tu, biar Azizan duk tangung beban seorang dia.
Jawapan tu dah siap disediakan Urusetia Penerangan dan lepas tu suruh Sinar Harakah pakai nama Abd Ghani.

Tanpa Nama berkata...

orang Islam sendiri bermatian nak robohkan madrasah..bila di tentang mcm2 alasan diberi..sedih2..tidakkah kita tengok di palestin, mcm2 alasan juga diberi oleh puak israel untuk mereka menghalalkan niat mereka..yang nyatanya tanah palestin di ambil dan rakyat diusir walaupun mereka penduduk asal..

udah2 ler tu umat Islam..bersatulah hati, pertahankanlah madrasah, tanah wakaf, dsb..janganlah membantu bukan Islam untuk merosakkan agama sendiri..janganlah dilenyapkan tapak bersejarah Islam yang mampu perlihatkan sejarah awal kedatangan Islam di negeri Kedah..pertahankanlah sehingga ke darah yang terakhir..moga2 jihad anda diberi ganjaran oleh Allah

Tanpa Nama berkata...

Gahani Exco PAS peghak ni nak cakap pasai dunia apaaa.... Dia ni besa pi Bejing ka?. Mesjid yang pelancung Islam dokpi solat tuuuu... dia tau berapa ribu tahu umornya?. Masa Mo Tzi Thung kominis perintah pun tak diruntuh kan. Disekelilingnya ratusan bangunan pencakar langit. Mo Tzi Tung yang kominis tahu itu bangunan ibadat orang Islam, ini PAS cabok yang kata parti Islam pulak nak runtuh surau Salihin.

Gani pi ka ka Hong Kong, di tengah pencakar langit ada mesjid. Tak nampak pun umat Islam bermastautin disekitarnya. Mesjid ditambah besarlagi.

Ini peghak punya Exco Penerangan PAS/PR Kedah, hang nak muhung pun orang DUN Ayaq Hitam pun tak percayaaaa... BENGONG!!!!!

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates