Khamis, 5 Januari 2012

RTM terputus-putus di Pulau Pinang - sekadar pertanyaan


Dari Siberangan

Maaf, jika saya salah dengar. Saya ka Pulau Pinang menjalankan tugas demi mencari sesuap nasi. Itu terpaksa, kerana itulah tempat saya mencari rezeki.

Dalam masa memandu, saya sentiasa mengikuti siara RTM, samada saluran 94.9 atau 95.7. Kegemaran saya begitu kerana RTM terutama Kelasik Nasional sentiasa dapat mengimbasi nostalgia saya kapada lagu-lagu kelasik, lagu-lagu Melayu Asli dan lagu 60an. Disamping itu ada berita-berita ringkas dan berita penuh yang disiarkan. Jadi, saya puas dengan mendengar siaran RTM, radio resmi Kerajaan.

Tetapi, yang saya nak kongsi bersama disini dengan orang ramai ialah, perasankah semua pendengar siaran radio RTM, siaran terputus-putus. 5 minit sekali terputus. 

Pada saya keadaan ini berlaku, mungkinkah satu sabotaj yang diusahakan supaya orang ramai di Pulau Pinang akan benci RTM?

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

Ya, saya juga mengalami situasi yang sama. Selalunya sewaktu menghantar anak kesekolah diwaktu pagi, saya akan memdengar radio MutiaraFM bagi mengikuti berita jam 7:00 tetapi disebabkan siaran suka terputus-putus maka saya alihkan siaran ke KedahFM.

Tanpa Nama berkata...

La Kedah Times, bloger2 dan Wartawan-wartawan lain-lain press tolong pi Penang, dengar betul2 siaran RTM Mutiara FM dan Kelasik Nasional FM. Terputus-putus siarannya. Tapi bila balik Kedah siaran Kedah FM dan Kelasik Nasional FM tak jadi macam tuuuuu.....pun.

Dok ghasa-ghasa DAP ni guna teknoloji tinggi, sabo siaran radio Kerajaan BN.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates