Sabtu, 26 Mei 2012

Apa Takut ke?

Kedah Times macam tak percaya yang hanya 50 orang guru saja yang memohon secara rasmi untuk bermain politik.

Di kebanyakkan sekolah ada saja bunyi-bunyi dok marah kepada kerajaan. Semua kerajaan buat tidak betul dan tidak islamik, tolak hudud dan sebagainya.

Tapi bila diminta membuat permohonan secara rasmi, ramai yang dok bising  senyap bin diam saja. 

Nak kata penakut, disekolah berani bangkang kerajaan. Nak kata tak cerdik, sembang disekolah macam professor.

Itulah sikap guru yang tak berterimakasih. Takdak teloq. Duit sapu, tapi bangkang tetap jua. Kufur nikmat tu.

Tapi tak semua guru macam puak-puak guru pembangkang ni. Banyak yang gentlemen.



1 comments:

Tanpa Nama berkata...

Eloklah makin berkurang cikgu dan askar dalam parti-parti politik. Mereka ni bukan educated pun.cakap kosong ja, kerja hancur. Kalau ada yang bagi lojik yang cikgu merupakan perintis golongan politik melayu di malaysia ni aku gelak je la sebab zaman 50-an dulu ada ka artitek melayu, jurutera melayu, peguam melayu, akauntan melayu dan doktor melayu? Kalau ada tu depa semua jadi pemimpin besar dah macam tun m, ku li dan lain2. Zaman cikgu dan askar sekarang dah tak relevan... Bye-Bye...

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates