Selasa, 8 Mei 2012

Bersih, Senjata Makan Tuan

Kegagalan BERSIH untuk memberi justifikasi kewujudan demonstrasi yang diadakan semakin menjadikan organisasi haram itu tidak relevan. Malah semenjak tamat demonstrasi, kelihatan hanya pihak pembangkang sahaja yang mempertahankan bersih, sedangkan jk organisasi bersih itu sendiri seperti ambiga dan samad said hilang entah kemana.

Kemuncukan pembangkang yang mengambil alih dan mempertahankan demonstrasi itu sendiri menjejaskan hujah bersih bahawa mereka adalah bebas dari politik pembangkang.

Apabila Majlis Fatwa mengeluarkan fatwa bahawa demonstrasi bersih itu haram hukumnya, semakin banyak tikus tikus dalam terowong yang keluar seolah olah terkena asap yang disembur, dan jelas sekali mereka adalah pembangkang dan pembangkang.

Malah hujah mereka bahawa mereka membawa suara rakyat begitu tersanggah bilamana rakyat yang cintakan keamanan dan kesejahteraan sudah muak dengan telatah mereka yang melampaui batas. Malah video video dan gambar gambar pencetus keganasan terbukti dimulakan oleh pembangkang dikongsi begitu meluas dalam laman laman sosial. 

Sentimen ketidakselesaan rakyat terhadap bersih dan pembangkang semakin terserlah.

BERSIH, senjata yang makan tuan.

Sedang rakyat sedang loya dengan bersih 3.0, BERSIH 4.0 pula dilaungkan. BERSIH 4.0, sekiranya diteruskan akan pasti menjadi paku terakhir dikeranda politik Anwar yang dikafankan bersama Ambiga.

0 comments:

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates