Rabu, 2 Mei 2012

Teguran vs kritikan

Dahsyat, hebat, menarik dan agak terkejut.

Tulisan Kedah Times tentang mungkin ada musuh dalam selimut mendapat komen yang agak banyak. 

Pertama, dalam artikel berkaitan pembangkang kekadang tiada komen langsung. tetapi bila beri peringatan sikit saja kepada UMNO, minat pemberi komen amat dahsyat. Hebat

Kedua, Kedah Times tertanya-tanya kenapa keluar pelbagai komen yang tidak menyentuhpun apa yang Kedah Times nukilkan, sebaliknya komen-komen berkaitan personal yang dihamburkan. Terus terang Kedah Times katakan, jika nak tulis tentang tingkah laku sesetengah orang UMNO memang banyak boleh kita tulis, tapi itu bukan fokus kita.

Ketiga, yang menariknya seolah-olah ada orang termakan cili apabila teguran dibuat. Tingkah laku mereka tak sama seperti Datuk Musa Sheikh Fadzir kata dalam ceramahnya. Kedah Times memberi peringatan kerana ada angin-angin mengatakan ada maklumat keluar dari tempat tertentu kepada pembangkang. Tetapi ada pemberi komen sudah terasa. Ambillah peringatan secara positif. Bukan melenting. Maka pelbagai telahan akan keluar kelak.

Keempat, kalau lah pakat-pakat beri komen pada penulisan tentang pembangkang, alangkah bagusnya. Ini tidak bila titik atas batang hidung mereka, melentinglah tak tentu hala. Kedah Times pernah terserempak dalam facebook kisah puak A menghantam puak B dalam UMNO tapi Kedah Times hanya tersenyum sinis saja. Inilah mereka yang gila nak jadi calon... kalau beginilah sikap ahli-ahli UMNO, bertambah bencilah pengundi atas pagar dan penyokong dari luar kepada UMNO.

Kelima, banyak komen memberi pendapat, kritik dan sebagainya terhadap KT. Kita ambil secara positif. Tetapi bila komen tentang individu tertentu, maka tak berapa elok la. Kita kenala jawab

Buat macamnana, teguran pun tak boleh diterima. Kita kembali fokus kepada serangan terhadap PR. Biarlah mereka dengan labu-labunya.


6 comments:

Tanpa Nama berkata...

KT come on la, be objective... Kalau koyak poster BN ketua bahagian dalam pru12 tu masih tak dikira sebagai musuh dalam selimut ka? Diulang, bukan poster Ketua Kawasan PAS tapi Ketua Bahagian UMNO!!! KT, hati-hati ya, sapa tak sayang sahabat tapi berpada-padalah. Jangan kerana dia sahabat kita dia buat apa pun takpa. KT, individu datang dan pergi tetapi UMNO perlu terus relevan. Taksub pada individu tertentu bukan budaya UMNO. Sekian.

Tanpa Nama berkata...

Ketua Bahagian mana?Merbok ke? Kalau Merbok, memang patut lah...Hik hik hik...

Tanpa Nama berkata...

Gheja hangpa kira nak bagi pecah belah orang umno...mmg hangpa takdak kepentingan dalam umno sebab hangpa talibarut anwar ibrahim... Perangai macam taik, kira nak label orang tu orang anwar la orang tu orang pas la....hangpa dendam kesumat kat kami kan sebab hangpa lawan dulu tak menang? Come on la, ni demokrasi la bro. Hangpa kira suruh orang ikut kepala hangpa ja, perwakilan mana yang mau kat hangpa melainkan depa tak waras baru depa pilih hangpa.

KT berkata...

Tanpa Nama Rabu,MEI 02,2012 1:59:00 PM,KT dah siasat dan mendapat cerita sebenar berkenaan koyak poster,kebanyakan cerita telah diputar belitkan oleh seorang AJK Bahagian dan dispin oleh soerang dua AJK Bahagian dan Pemuda.Cerita sebenarnya ialah seorang ajk pemuda telah menampal poster calon Parlimen Merbok pada masa itu Timbalan Ketua Bahagian didinding dinding kiri kanan tangga dari lantai bawah hingga ketingkat 2 dan kedalam bilik pejabat UMNO Bahagian Merbok sehingga menutup semua cermin dan pintu pintu didalam pejabat.Blogger KT pada masa itu adalah AJK Bahagian telah terima aduan dari staf Ketua Bahagian bahwa gambar Ketua Bahagian yang juga calon DUN Tanjung Dawai tidak diberi ruang langsung untuk ditampal didinding,maka beliau bertindak dengan tanpa sebarang niat buruk membuka 2-3 keping poster calon Parlimen Merbok untuk ditampal dengan poster calon Dun Tanjung Dawai didinding cermin pejabat Ketua Bahagian Merbok.Semasa membuka poster yang telah ditampal dengan gam maka terkoyaklah poster itu.Itu sahaja yang berlaku.

Apa yang dilaporkan oleh AJK kaki bodek ini ialah Blogger KT telah mengoyak dan membakar poster calon parlimen merbok dan ini menyebabkan calon Parlimen Merbok amat marah dan bertindak menghantar beberapa orang kaki pukul PEKIDA kerumah Blogger disekitat jam 1 pagi untuk mengambil Blogger KT dan mungkin akan mencederakan beliau.

Blogger KT hampir hampir memanggil polis kerana mereka telah menceroboh kawasan rumahnya.Belum sempat Bloger KT memanggil polis, 3 orang rakan Blogger KT dari bilik gerakan Jalan Badlishah telah datang kerumah Blogger KT dan mereka mereka ini telah melarikan diri.

Pada pagi kesokanya AJK Pemuda yang datang bersama kaki pukul telah datang kerumah Blogger KT untuk memohon ampun dan maaf diatas kesilapan beliau,maka blogger KT pun mengampunkan AJK Pemuda tersebut dan hasrat blogger KT untuk membuat laporan polis pun dibatal.

Terdapat dua orang AJK Bahagian yang masih menabur fitnah kepada blogger KT tetapi belum sempat blogger KT bersemuka denganya beliau telah meninggal dunia,maka tinggal seorang lagi yang masih hidup dan diberitakan beliau sedang menghadapi berbagai bagai masaalah keluarga hingga bercerai dengan isterinya,anak anak tidak terurus dan beliau amat malu untuk menghadiri mesyuarat Bahagian dan berjumpa dengan Blogger KT.

Calon Parlimen Merbok pada PRU 12 telah datang kerumah blogger KT dan berdamai dengan baik serta memohon maaf diatas kesilapanya,sebagai seorang Islam blogger KT telah pun memaafkanya.

Tanpa Nama,jika masih tidak berpuas hati dan ingin teruskan dengan tuduhan tuduhan yang tidak benar ini,Blogger KT sanggup keMahkamah pada bila bila masa atau bertemu dengan Tanpa Nama,sila hubungi Blogger KT no tel : 0134855304.

Namaku Ada berkata...

ooo..begitu ceritanya..Hah! Tanpa Nama 1.59..apa tunggu lagi? Takkan diam jer..Blogger KT dah cerita detail..Bagilah komen sikit...

Kamal Sanusi berkata...

Wow! Make your house in order first.

Kalau dalaman pun dok bertelagah, macam mana Umno nak merampas kembali Kedah nie. Budaya cantas mencantas sentiasa subur. Patutlah Najib terpaksa mengimpot org Myanmar, Nepal dan Bangla utk memastikan kemenangan BN dlm PRU-13 sbb dia sendiri tak harap pada ahlinya.

Dlm masa yg sama dok bagi statement Umno makin kukuh dan kuat serta yg sekasta dengannya.

Sebab itu golongan Melayu dan meLAYU muda yg berfikiran luas menjauhi dan semakin menjauhi Umno. Setakat gah dengan bilangan ahli setiap bhgn yg yuran pun dibayar oleh ketua caw tidak membawa sebarang makna.

Mungkin, saya kata mungkin sesuai sangat definasi UMNO ini adalah

U nited
M yanmar
N epal
O rganization

Jangan marahkan saya, the fact remain as fact. Akuilah berlaku pertelagahan yg serius di dalam parti ni yg memerlukan penyelesaian segera sebelum PRU-13 melainkan BN menang secara tak BERSIH 3.0

Heheeheee.....

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates