Khamis, 14 Jun 2012

Balak ooo Balak


Kedah Times panjangkan celoteh Pakteh dalam blognya.

Semua ini telah kedah Times beberapa kali sebut dalam entri yang lepas. Kes pendapatan balak yang meningkat yang sering diwar-warkan oleh Penerangan PAS Kedah di papan siar diberapa tempat seperti di 'exit' tol pendang.
 
Jawapan Kedah Times amat senang. Tebang satu pokok dapat pendapatan satu pokok, kalau tebang seribu pokok sehingga nampak bumi merah, maka dapatlah pendapatan seribu pokok. Cuma yang menderita ialah rakyat yang menggunakan air hasil tadahan hutan tersebut.

Itulah hasil dan musibahnya. Pendapatan meningkat tetapi hutan timba tadahan air dimusnahkan.

Kedah Times sering dengar rintihan orang kampung yang kalau PAS memerintah satu penggal lagi, habis sawah di Pendang, Yan dan semua kawasan MADA akan kering. Tiada lagi pesawah.

Logik juga jika dilihat dari cara penebangan balak yang berlaku. Mula di bukit Perak, lepas tu di cepir dan bila dah habis semua, maka Pedu pulak bakal jadi mangsa.


Balak dan Sanusi apa kaitan??

Sana balak sini balak...

Sebenarnya kita jangan lupa...dari awal lagi ostat Azizan dah maklumkan...jika peruntukan tak cukup..tang mana dok pun balak...tibai tetap Azizan tibai....bayangkan isu waktu itu ialah balak dikawasan empangan Pedu. Gambaran jelas ini membuktikan Azizan sanggup tibai balak tanpa mengira tempat. Apa sangat gunung Inas jika kawasan tadahan yang sensitif seperti empangan pedu pun dia tibai.

Tugas Sanusi?....Seperti selalu....buat kenyataan yang kononnya Pas Kedah atau Ostat Azizan tidak bersalah....soalan Pakteh...kalau dah Pas Kedah/ Ostat Azizan tak salah..sapa salah?

Jangan kita lupa kes balun balak di Chepir sehingga menjadi antara punca banjir kilat pada bulan Posa. Jangan juga kita lupa kes tibai Balak @ Keli K yang 200 meter ja dari jalan masuk rumah Sanusi (Itu pun kalau masih teringatkan rumah lama la...kaaa asyik dengan rumah baru di....??)

Bayangkan kalau Balak depan mata di Sungai Pau dan Daerah Sendiri di Chepir pun dia lepas tangan, Apa lagi Gunung Inas dan Empangan Pedu. Sakit hati yang amat sangat bila tengok Balak di empangan Pedu kena tibai. Bab Gunung Inas tu..jangan cerita la....kalau ada kaum kerabat yang terpaksa tanggung derita akibat tamak haloba puak-puak lanun...ingat-ingat la PRU13 sapa hangpa nak pangkah.

Sahabat Pakteh Kedah Ke KL.....soklan dan cabaran kepada Setpol MB tu bagi Pakteh sekadar kentut busuk yang berlalu di angin lalu...belum sempat muntah....bau dah hilang.....memang dia takkan jawab atau kalau jawab pun....jangan harap nak dapat apa yang kita tanya. Kalau nak dia jawab jugak...tanya tentang aset dia seperti Azmin Ali dok kena skang ni....eh eh...Azmin Ali pun dok himpun kereta n rumah n itu n ini semasa menjawat jawatan dalam kerajaan.....ermmm....Bro...cuba tanya Sanusi...dia pun penjawat awam gak...

Pakteh ni sejak tengok Sanusi taksub dengan Anwar dan tidak jujur semasa BERSIH 3.0...nak sembang pasai dia pun dah hilang minat tapi bila kes balak ni....Pakteh tumpang2 jugak la....

EIA......ada EIA?.....kalau Pakteh kata pungkoq hangpa.....kata Pakteh mencarut...kalau Pakteh kata pemmuhong besaq..kata Pakteh maki hangpa....tapi tunjuk la bukti kalau betoi ada EIA....senang sikit nak ajak SPRM turun.

Sanusi..........Berkatalah yang benar walaupun pahit. Anda akan lebih dihormati....

0 comments:

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates