Selasa, 17 Julai 2012

AKHIRNYA MEREKA TERSUNGKUR DI MADRASAH SALIHIAH...


Raden Suparwan

Himpunan Hijau KE NERAKA (Ooops ke PUTRAJAYA) yang cuba mengumpulkan lebih 100 ribu ahli PAS totok rupanya ibarat 'melepas batuk ditangga'. Tidaklah segah mana, dengan hujan ribut pada siang harinya. Bermula waktu asar dilihat ramai penyokong PAS, mundar mandir di depan Menara Alor Setar selain bersolat di Masjid Zahir.
Bas-bas yang diupah mengangkut pengikut ahli syurga ini diletakkan dihadapan wisma Negeri, sebagian besar yang mundar mandir datang bersolat di Madrasah Salihiah. Ada yang datang mandi, baring dan pelbagai lagi. Ada yang bergambar, merisik khabar dan kelihatan beberapa orang upahan dan blogger ahli syurga ini kalut menaip sesuatu hasil wi-fi percuma yang disediakan pihak Madrasah. MADRASAH SALIHIAH ada wi-fi percuma bro!!!!

Bila ditanya, ada yang masih bersekolah, datang dengan rombongan diangkut. Ada yang langsung tidak tahu kononya rombongan sekolah datang melawat Kedah, rupanya nak diangkut ke STADIUM Darul Aman. Baju t-shirt diberi, mat motor pulak dibayar setiap motor RM20. Bila ditanya secara terus terang setuju atau tidak madrasah yang cukup canggih di BANDARAYA ALOR SETAR ini dirobohkan, semuanya menggeleng tanda tidak setuju. Terima kasih la semua, soal jawapan tersebut ikhlas ataupun tidak hanya Allah yang mengetahui.

Dalam banyak kalangan yang datang solat dengan disambut mesra oleh J.Kuasa Madrasah dan Badan BERTINDAK, ada sekelompok orang upahan Ustaz Ghani Ahmad (EXCO PENGKELENTONGAN), kononya samseng taik kucing datang dari Jitra. Mereka naik ketingkat atas madrasah di ruang solat yang boleh memuatkan 200 jemaah, bukan sekadar bersolat tetapi membelek itu dan ini, mengambil gambar dan apabila disapa dengan kata-kata, 'ambillah gambar sepuasnya madrasah yang bakal dirobohkan ini', maka melentinglah gerombolan si samseng ini yang kononnya ahli PEKIDA Kubang Pasu, kerja menarik kereta.

Mereka yang terasa sembilu menikam hati, tidak puas hati, sebahagian lagi gerombolan samseng yang tidakpun bersolat yang menunggu dibawah dengan memakai kasut memasuki dewan madrasah tingkat bawah terus dengan lagak sharif dol, 'hangpa kenai aku sapa'. Hang sapa pun apa kami peduli..?
Yang berbadan macam cicak kobeng pulak dengan bangga, menjerit, 'AKU AJK PEMUDA PAS KAWASAN KUBANG PASU, HANG TAU DAK!!!. Nak termuntah pun ada, nak geli hati pun ada.. TAKUTNYA AHLI SYURGA DAH MAI.. Nak mengamuk di Madrasah..Yang berbaju hitam ala-gay pulak tak habis-habis menuding jari memberi amaran kepada J.KUASA MADRASAH.. Tapi tak beranipun dia nak keluarkan penumbuk.. Walhal AJK Madrasah ketika itu dua orang saja, puak ni sampai 15 orang.. Hiiissh..memang samseng taik kucing betoi la..

Mat lebai koyok yang seorang lagi pula berkata, sama seperti ayat MAHFUZ DAN USTAZ GHANI, di Mekah orang roboh masjid tak dak masalah pun. Si debab lebai kodok yang memakai t-shirt hijau pemberian percuma pulak berteriak, aku dah 40 tahun dok Tambang Badak, NI KALI PERTAMA aku jejak kaki mai madrasah salihiah. La lebai PAS ni rupanya dah masuk umur 40 tahun, madrasah depan mata baru nak mai imarah.. Mungkin dia baru terima wahyu dari Nik AZIZ kot.
Kepala bebal sungguh. Di Mekah diroboh masjid kecil nak besarkan masjid utama yakni MASJIDIL HARAM. Di Kedah roboh madrasah atas tanah waqaf khas sebab nak bina flyover, di bawahnya tempat muda mudi melepak dan dibawah tapak madrasah yang diroboh nak dibina laluan saluran najis. Memang bengap lebai monyok sorang ni. Mat gian yang sorang lagi dengan suara garau pula menyampuk, depa nak ganti surau baru yang hangpa dok bising apa lagi? Ganti kepala tengkorak hang!!!!  Surau bawah aman sentral syarat PBT, habis yang tanah waqaf ni tok nenek hang punya ka?  Ada ka hukum kata tanah waqaf khas boleh dipajak dijual beli dan dibagi pulak pada Cina Kristian kapir harbi DAP? Dah bos hangpa Azizan kebas, duit balas kat MAIK, bangunan surau hangpa nak runtuh, tanah gangti, bangunan ganti tak dak, lepas tu hangpa halau puak Madrasah keluar.
Namun puak samseng taik kucing ini akhirnya terkedu tanpa kata setelah mereka habis kata-kata, khabarnya setiap orang diupah RM50 untuk saja buat kacau di Madrasah. Rendah sungguh akhlak puak SAMSENG UPAHAN TAIK KUCING NI.. Kerja pun PENARIK KERETA... mengaji pun takat lulus SRP patutpun perangai jadi macam MAHFUZ..

Apapun 1 Jun 2012 meninggalkan kenangan cukup indah pada MADRASAH SALIHIAH. Bukan sahaja menjadi tempat berteduh puak katak hijau tatkala hujan lebat, malah mereka bersolat, tidur, baring berehat dalam dewan dan surau di atas serta bilik imam yang dilengkapi penghawa dingin, mandi manda semuanya percuma. Yang Muslimah yang cun-cun pun ada. PHHEEEEWIT..!!!!

Sehinggalah selesai waktu Isyak membawa sehingga ke jam 11 malam. AJK Madrasah tetap sabar melayan puak hijau ini meskipun puak inilah yang cukup kuat menyokong madrasah dirobohkan. Ada yang datang dari Kelantan, Trengganu, Johor, Cameron Highland, bergambar kenang-kenangan di depan MADRASAH sambil mengibar dan merentangkan bendera logo syurga mereka(lambang roti canai putih).. Indah sungguh pemandangan Madrasah di waktu malam dengan cahaya lampunya..

Terima kasih pada semua jemaah, tak datang tengok tak kenal maka tak cinta Madrasah Salihiah. Kami tidak bermusuh dengan anda yang tidak tahu apa-apa sebagai saudara seagama. Kami di pihak Madrasah hanya menentang pemimpin dan dasar kamu yang tidak mengikut ajaran Islam sebenarnya... KAMI MENENTANG sikap hipokrit pemimpin kamu dan kemunafikan yang ada pada hati segelintir dari kamu.. Apapun segala layanan kami kepada semua ahli PAS yang mengutuk, mencerca, menghina madrasah selama ini kami halalkan dunia akhirat.. Rupanya ada guna jugak Pejabat Insuran yang bernama MADRASAH SALIHIAH..!!!!
***Peringatan kepada samseng upahan taik kucing PAS, kami AJK Madrasah dan BADAN BERTINDAK sanggup mati demi untuk pertahankan Madrasah ini.. Jadi kalau berasa nak sama-sama mati, marilah kita tengok siapa yang kena!!!!!! Kita one by one la BRO.. Hampas betul la puak ni.. Apa kelas kerja tarik kereta, pertahan Madrasah Rumah Allah s.w.t kan lebih mulia.. Kalau rasa tak cukup makan, datang ke Madrasah kita boleh bagi makan free, atau nak merasa makan free nasi kawah di Hospital?? Sabar, ahli parti syurga tak boleh marah.. nanti kena jual...Wassalam...

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

Akhlak puak-puak langau hijau ni memang busuk. Mulut capoi sibok mengata orang busuk tapi tak sedaq pungkoq sendiri penuh taik.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates