Selasa, 31 Julai 2012

Bukti KUIN menghadapi Masalah Kewangan

Jika tidak menghadapi masalah kewangan, maka sudah tentu KUIN tidak didenda kerana tidak mencarum dalam KWSP untuk stafnya.

Selepas Insaniah Holdings didenda KWSP kerana tidak mencarum, kini KUIN pula didenda kerana kesalahan yang sama.

KESIMPULANNYA : Bukti Memang benar KUIN dan Insaniah Holding menghadapi masalah kewangan.


KUIN Pula Didenda

Setelah Insaniah Holding didenda oleh KWSP akibat lambat mencarum, Wak difahamkan KUIN pula didenda atas kesalahan yang sama. Denda yang dikenakan untuk KUIN kali ini dikatakan akibat lambat mencarum bagi 3 bulan. Apa la nak jadi dengan masalah kewangan KUIN ni.


WAK: Azizan Razak tak ulas ka isu ini? tiap-tiap bulan kena denda ni yop. Katanya tak ada masalah Kewangan.
Duit duit dimana kau duit. 
Bagi Azizan bagi perabih kat KUIN

11 comments:

Tanpa Nama berkata...

oooo seronok la dok kira macam tu... Kalau macam tu, kami peniaga-peniaga umno ni dah hampir 14 bulan payment kami sangkut dekat kementerian kewangan kira Malaysia nak bankrap dah la?.. Nak main isu pun bagi cerdik sikit, bukan just nak tunjuk buat kerja kat boss... bodek tu bagi kurang, kerja kasi lebih.

Tanpa Nama berkata...

PAS kedah lagi lah teruk.mana ada duit.dengar kata duit pun dah zero cukup -cukup bayar gaji kakitangan negeri dan gaji YB-YB.
Rupa-rupa nya dalam senyap-senyap elaun tambahan EXCO naik bukan gaji asal.

Tanpa Nama berkata...

Kalau PAS tu kerajaan persekutuan dan tak ada duit tu baru teruk, ni PAS cuma kerajaan negeri saja. Macam sub kontraktor tak ada duit atau syarikat swasta tak ada duit tu kira biasa la tapi kalau main contractor dan glc persekutuan tak ada duit tu baru la betul2 teruk.

nayan berkata...

Ada bezanya berniaga dengan makan gaji. Itu pun hang tak boleh beza ka. Yang meniaga dengan MOF sebab hang dah yakinkan MOF yang hang ada duit utk buat bisness dgn dia.

Ini pekerja yang hanya bergantung kepada gaji. Hang dok banding apel dengan anggur.

Hai susah la kalau cakap dgn org yg tak tahu bahasa ni

Tanpa Nama berkata...

Awat hang bodo teruk sangat Nayan woi? Hang ni mesti kalau tak cikgu pencen, mesti mat terap pencen sebab bengap teruk sangat. Sejak bila kami yakinkan MOF yang kami ada duit? Kami cuma yakinkan MOF yang kami boleh buat kerja. MOF la yakinkan kami yang MOF ada duit.

Kalau kami tau MOF dah nak bankrap macam ni atau MOF ada krisis kewangan yang teruk mcm ni, kami pun tak kebuloq nak meniaga dengan MOF. Baik kami pi jaga lembu, easily ja leh dapat soft loan RM250 juta.

Awat tak sama pulak makan gaji dengan meniaga? Yang makan gaji, pendapatan atau income atau profit depa orang panggil gaji. Yang meniaga, pendapatan atau income atau profit depa orang panggil payment. sama ja la. Awat yang gaji kena bayaq tepat? Yang makan gaji saja ka yang mengketedarah nasik? Yang meniaga tak makan nasi ka? Hang ni nayan bodoh macam broker saham.

Tanpa Nama berkata...

PAS JANJI NAK BUAT ISLAM DIKEDAH.
APA JADI KEDAH DAH JADI NEGERI URUT DAN NEGERI KAROEKE.
JIRAT CINA TERBESAR DI UTARA PAS YG LULUS.
BUAT PULA TANAH RIZAB MELAYU.
PAS BOHONG SAJA.

Tanpa Nama berkata...

Tu la hangpa ni tak reti nak main isu, jenis seumur hidup makan gaji atau jenis dok balas komisyen atas angin, jadi lagu ni la.... Hangpa tau dak, setakat nak kena denda dengan KWSP tak payah tunggu kewangan teruk baru kena denda, kebanyakan peniaga kena denda sebab tak dan nak buat caruman sebab caruman tu kena buat setiap 15hb setiap bulan. Jadi kalau hangpa bayaq 16hb pun tetap kena denda. Atau hangpa dah siap bayaran KWSP petang khamis yang jatuh 13hb, jumaat sabtu cuti. Hangpa pi bayaq hari Ahad 16hb, kena denda la.

Meniaga KT woi, bukan macam hangpa dok keja mat terap, cikgu, penjawat awam lain dan dok main politik kot kampung. Hangpa takpa la banyak masa. Orang meniaga mana nak dan buat keja remeh temeh macam tu. Biaq kena denda takpa lagi dari dok pulun isi caruman kwsp yang berlambak tu sampai ganggu meniaga hat lain. Denda pun berapa duit ja. 95% peniaga dok kena denda dengan kwsp. Socso pun kami dok kena denda padahai caruman socso lagi la sikit. Tapi dah tak dan punya pasai. Masa kami betul2 fully occupied. Hangpa beruntung la KT woi. Kami peniaga2 melayu, cina dan India macam ni la tiap2 bulan. Tiba2 hangpa nak suruh kami ikut cakap hangpa, mana boleh blah KT woi, hangpa tu sapa. Kalau takdak kami peniaga2 ni, tak makan kedarah la hangpa KT woi.

lebai kampung berkata...

hai nampak lain macam je.

awat mat sabu dok asyik puji lim guan eng dgn nik aziz je bila tazkirah kat selatan kedah.

dia langsung tak puji ostat azizan dan kedah.

layak ke mat sabu nak pimpin pas.

Nayan berkata...

memang la aku tak kata aku pandai tapi yang sahnya makan gaji mendapat pendapatan tetap. Meniaga belum tentu dapat pendapatan tetap tiap-tiap bulan.

Tanpa Nama berkata...

org pas mmg pandai2....habis si mamat tanpa nama tu hentam hgpa...org makan gaji dia hentam,mat terap, cikgu pun dia hentam....kira dia ni baguih sggh! besa la org melayu ada ka selalunya org yg cakap pandai ni isi dia kosong mcm tin kosong....

Tanpa Nama berkata...

kalu semua hg hentam baik hg meniaga kat pulau yg tak da org, tak da kwsp tak da sokso tak da kerajaan....meniaga la ngn beruk ka bewak ka ikut suka hg la sbb semua org tak betoi, hg sorang sj betoi....

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates