Jumaat, 13 Julai 2012

KEDA: ISU Macam ni tak boleh selesai ka?

KEDA atau Kedah development Agency adalah sebuah agensi dibawah Kementerian Luar Bandar yang menfokuskan semua aktiviti pembangunan dan pembasmian kemiskinan di Kedah.

Tetapi kes saman oleh seorang stafnya boleh menjatuhkan imej KEDA sebagai agensi yang berwibawa yang menjaga kepentingan penduduk luarbandar.

Mungkin KEDA yang di pengerusikan oleh Pengerusi PBUNK boleh selesaikan isu ini dengan baik diluar mahkamah. 

Jadikan ianya 'win-win' situation. Harap ianya dapat diselesaikan dengan baik.

Tapi difahamkan yang staf tersebut sudah mendapat surat pemberhentian. Apa dah jadi? Difahamkan staf tersebut seorang yang amat kuat sokongannya kepada UMNO. Jadi tak boleh ka diselesaikan dengan baik?

video

4 comments:

1 Melayu berkata...

Dah berapa kali surat dikeluarkan kepada staf Keda ni ? Pengerusi KEDA kena ambil tahu perkembangan kakitangan Keda dan mempertahankan staf yang ditamat perkhidmatan tanpa sebab dan jangan hanya asyik menumpukan kepada politik saja.Elaun untuk Pengerusi dibayar oleh KEDA,buat la kerja dengan jujur dan ikhlas.Ini sampai anak buah kena buang pun tak berani nak mempertahan macam mana nak jaga ahli UMNO Kedah ?

Tanpa Nama berkata...

kalau tanpa sebab tak akan nak kena buang... jangan libatkan politik dalam urusan pentadbiran... inilah yang akan menjadikan porak-poranda. siasat dahulu peribadi orang terbabit. mesti ada kesilapan yang dilakukan oleh beliau yang menyebabkan beliau dibuang kerja.

Tanpa Nama berkata...

Cubalah beritahu apa yang beliau dah buat? Kami teringin nak tahu sangat. Sebab kami pun terima macam-macam cerita terutama tentang salah guna kuasa dan naik pangkat cara tak betul.

Tanpa Nama berkata...

pengurusan keda pun tak tulus. Ada staff Gred 48 pn kena buat keja Gred 52 Bukan memangku plak tu.Tanya arpan tu dia buat mcm mna xtau.Hahaa lingkup keda sbb ada kaki ampu. Gred 48 buat keja jawatan grd 44 pun ada.

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates