Khamis, 9 Ogos 2012

HARAM BERSAMA DAP

Kedah Times mohon mufti Kedah komen tentang kata-kata Mufti Pahang dan Pengasas Pondok Geting ini.

Mengundi DAP adalah HARAM. Malah Kedah Times merasakan yang menyokong atau bersekongkol dengan DAP adalah HARAM.
1. DAP Menentang Malaysia sebagai sebuah negara Islam
2. DAP menentang semua program-program yang berkaitan dengan Islam yang dilaksanakan.
3. DAP anti-Islam

Kepada PAS, segeralah murafaqah dari musuh Islam ini!


Selepas Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa'amah semalam menegaskan adalah haram umat Islam menyokong DAP, seorang lagi tokoh agama hari ini mengingatkan umat Islam tidak boleh sama sekali menyokong mana-mana golongan atau parti bukan Islam yang tidak menerima pemerintahan Islam.

Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Osman berkata, adalah haram dan berdosa bagi umat Islam menyokong parti yang secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam dan hukum hudud.

Sebaliknya kata beliau, adalah menjadi kewajipan kepada pemerintah Islam menjaga kebajikan orang bukan Islam yang menyatakan taat setia mereka.

"Kalau bukan Islam menyatakan dia menentang, tidak setuju, tidak taat setia, maka tidak wajib bantu mereka.

10 comments:

Tanpa Nama berkata...

ulamak pas adalah ulamak kepala butuh.

kepala butuh tak ada otak macam ulamak pas

LEBAI GLAOBAL. berkata...

Tak payah lah suruh Tok Mufti bagi fatwa.
Senang sahaja nak undi dalam PRU 13 nanti.
Haram dan berdosa kalau kita undi calon yg kaki betina,kaki balun bini orang,kaki judi,ada skandel,tak ikut perintah Allah,duit ringgit tak amanah,hutang tak bayar,ego dan sombong.

Ini dia panduan yg aku bagi.Kalau calon ada isu ini haram dan dosa undi sama dia.

Aku harap calon dari UMNO jangan ada dari kalangan tersebut.Kalau nak menang dan bersih dari dosa.

Tanpa Nama berkata...

ceh umno, undi DAP haram, jilat pepet cina tak haram pulak....hahaha.... dunia2....

ahli umno berkata...

ha ha ha haa.
kalau kaki sabotaj pilihanraya dulu 12 pun haram dan dosa besar kalau undi dia bila jadi calon pula kali 13 ini.

haram dan dosa beri undi kaki sabotaj.

Tanpa Nama berkata...

Tuan KT. Sejak kes Madrasah Salihiah, saya dah tawar hati nak dengar ceramah Dato' Mufti kita ni. Saya tak tau pasai apa. Malah kadang2 tu saya tukaq chanel lagi dari dengaq ceramah dia. Minta maaflah Dato' Mufti ya. Orang lain punya ceramah saya boleh dengaq sampai habis. Saya susah nak terima apabila suatu fatwa yang sudah dikeluarkan terdahulu tiba-tiba jadi lain dalam tempoh yang singkat saja. Ini yang saya sangat tak faham. Saya tertanya-tanya, apakah Fatwa pertama itu dibuat tanpa kajian mendalam sehinggakan boleh berubah untuk menhalalkan sesuatu projek. Apakah mereka yang mengeluarkan fatwa tu tak terfikir segala agenda di sebalik projek yang mahu dilaksanakan itu. Satu lagi kemusykilan saya yang sampai hari ini masih bermain di kepala saya. Kalaulah Kerajaan PAS dengan bangganya mengaku bahawa mereka berjaya menyelesaikan isu kompleks Tunku Yaacob itu, kenapa mereka tidak menawarkan saja kepada mana-mana pemaju beragama Islam yang berada di negeri Kedah ini untuk memajukannya. Bukankah yang kata itu projek swasta. Contoh. Tak layakkah orang seperti Syed Mokhtar ditawarkan untuk memajukan projek itu sebab semua tahu projek 10 kali besar dari itupun dan Syed Mokhtar buat. Kenapa???? Sebaliknya seorang Cina (katanya Kristian & DAP) dari Penang yang diberikan projek itu. Sebab itulah ....... sebelah PMC tak dikacau kot. Apakah pihak-pihak berkaitan tidak pernah berfikir tentang itu??? Saya sangat musykil. Apakah mereka tahu tetapi kalau ditawar kepada manusia baik seperti Syed Mokhtar maka apa yang mereka harapkan tidak diperoleh sepertimana yang boleh diberikan oleh pemaju DAP itu. Atau segalanya perlu dikorbankan untuk undi bukan Islam saja. Saya juga heran kenapa ketika pelbagai isu sosial dan pertumbuhan pusat hiburan yang ketara di Kedah, pihak-pihak autoriti agama ni seperti tidak ambil peduli saja sedangkan benda tu berlaku depan mata. Puak PAS jangan ceritalah. Mereka bukan dok fikir Islam sangat tapi nak undi saja. Kenapa dok sibuk pasai majalah Mangga sedangkan HOUSEBAR dekat Alor Setar tak pula mereka peduli. Bukankah Arak itu ibu segala kemaksiatan. Inilah yang selalu bermain difikiran saya. Mereka kata itu bukan untuk orang Islam tapi mereka lupa bahawa benda yang sama di zaman BN mereka tuduh dan kata macam-macam. Zaman BN bukan main mereka kata segala isu sosial ini berlaku sebab kerajaan tak laksana Islam. Sekarang dah tak dengar dah ceramah pasal kerajaan tak laksana Islam tapi yang dok dengar ialah mak bapa tak tau didik anak pulak dah. Semuanya salah orang. Depa tak pernah salah. Sesiapa puak-puak PAS yang baca kemusykilan ini tolong jawab. Jika tidak, parti anda adalah munafik besar akhir zaman dan patut dihumban keluar dalam PRU akan datang sebelum Allah turunkan bala lebih besar dari banjir hari tu.

Tanpa Nama berkata...

Sokong saranan Tanpa nama sabtu ogos 11, 10:37pg.
Semua rakyat Kedah patut beri sokongan yang sama dengan perasaan insaf bahawa parti PAS bukanlah perjuang Islam tetapi hanya memperalatkan Islam untuk kepentingan politik PAS. Fikirkanlah.

Tanpa Nama berkata...

Ulaq dlm semak

Tanpa Nama berkata...

Undilah ostaz 3 pagi

Tanpa Nama berkata...

Undilah calon nenen lim guan end, takebeer

Tanpa Nama berkata...

Ajaran pas berbeza dgn agama Islam

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates