Rabu, 8 Ogos 2012

KUIN : SWASTA atau KERAJAAN

Pertama, KUIN adalah dibawah kerajaan negeri Kedah. Jadi ia sudah tentu milik rakyat Kedah. Maka secara logiknya KUIN bukan ditunjangi oleh mana-mana individu kaya atau syarikat Sdn Bhd atau Bhd. Kalau di Kedah ini yang sah swastanya ialah AlBukhary International Univ yang ditunjangi oleh Yayasan Bukhary. Tetapi semua sumber kewangan KUIN adalah dari kerajaan Negeri.

Keduanya lihatlah sendiri petikan ddokumen berkaitan KUIN.

 Surat pekeliling mengesahkan opsyen kakitangan KUIN
tertakluk di bawah Kerajaan

 Pertukaran Institut kepada  Kolej Universiti menggunakan
Pekelilingf Kerajaan Bil 17 Tahun 2002

Sah kakitangan KUIN telah memilih opsyen tertakluk
kepada Sistem Saraan Baru (SSM)



3 comments:

Tanpa Nama berkata...

ooo dok kira macam tu seronok la. Awat selama ni projek-projek kerajaan tak buat tender terbuka pun? Sebab apa projek2 kerajaan yang merupakan milik rakyat perlu ada sokongan ketua bahagian umno dan JKKK umno(dahulu)? Hanya KB dan kroni-kroni umno yang paling dekat saja yang dapat projek berterusan? Awat orang melayu dan ahli umno biasa sampai merempat nak makan pun tak cukup walaupun kroni umno pun pemalas nak mampuih? Hangpa ni saja ja, bila hangpa dah tak boleh buat duit dengan kerajaan negeri sebab dah tak dak kuasa mulalah hangpa nak tunjuk hangpa tu hero dan penyelamat melayu.

Memang haram jadah betoi hangpa ni. Kami sebagai ahli umno biasa akan ingat sampai mati apa yang dah hangpa buat kat kami selama 55 tahun ni. Jangan harap kami nak lupa!!!

Nayan berkata...

Apa yg hang dok melalut dlm bulan posa ni

Tanpa Nama berkata...

Rileks la Nayan...

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates