Khamis, 9 Ogos 2012

TROLL

Kerjanya membuat komen yang tidak berkaitan dengan isu. Dan menyamar sebagai ahli UMNO. Itu cara kerja puak PAS dan PKR.


In Internet slang, a troll is someone who posts inflammatory, extraneous, or off-topic messages in an online community, such as an online discussion forum, chat room, or blog, with the primary intent of provoking readers into an emotional response or of otherwise disrupting normal on-topic discussion. The noun troll may refer to the provocative message itself, as in: "That was an excellent troll you posted."

While the word troll and its associated verb trolling are associated with Internet discourse, media attention in recent years has made such labels subjective, with trolling describing intentionally provocative actions and harassment outside of an online context. For example, mass media has used troll to describe "a person who defaces Internet tribute sites with the aim of causing grief to families."


Mischievous Trolls 

Such trolls have a humorous intent. Often, they are a "regular" who has temporarily adopted a new identity in order to play a good-natured prank. They are not abusive to members and rarely create trouble within a community. Generally there is no harm in responding to them. Some members may find mischievous trolls to be annoying, particularly if their presence leads to lengthy threads that distract the community from its true intent; other members inevitably find that the troll's humor and light-hearted antics provide the community with an opportunity to laugh together, thereby enhancing and strengthening community bonds. 

Mindless Trolls 
Mindless trolls have a tendency to post lengthy stories of questionable belief thus promoting good facial tone in members due to excessive eye-rolling. They are generally harmless. On rare occasion, the fictitious posts of a mindless troll may lead to insightful debate and discussion. Aside from encouraging them, there is generally no harm in responding. 

Malicious Trolls 
A malicious troll arrives with the intent of being blatantly abusive to the group and/or specific individuals within the group. One of their characteristics is that within a very short time of gaining access they begin targeting and harassing members using both low-end and high-end tactics. In some cases, the troll has a prior history with the group or someone within the group. In other scenarios, the troll is simply looking for a fresh meat market. 

Destructive Trolls 
The primary purpose of this type of troll is to completely destroy the group it has infiltrated. Destructive trolls may work on their own, or possibly in teams or gangs. 

Remember the golden rule: In all cases, the best response to a malicious or destructive troll is absolutely NO RESPONSE. Trolls will only stay where they are well fed. That means no responses to his/her every post to inform the community it is a troll post; no sly innuendo, no veiled implications or threats - ABSOLUTELY NOTHING. If members wish to discuss the troll, they should do so in a private venue such as e-mail. In a community where sharking or personal attack is not permitted, where members have been educated and further, taken prudent precautions to protect themselves from the worst forms of harassment, where the community-at-large has been trained to not feed conflict, and where officials are empowered to act in the community's best interest, TROLLS CANNOT FLOURISH.

5 comments:

Tanpa Nama berkata...

Amboi KT, mengata kat orang tak ingat. Mentang2 la kami ni cuma ahli biasa dan pengundi tegar umno saja, hangpa tuduh kami pembangkang no. takpa, sampai hati hangpa no.

kami sedaq yang kami cuma boleh bagi undi saja kat umno, nak adjust projek kat hangpa, nak atuq majlis bagi muka hangpa masuk tv kami tak mampu. Tapi disebabkan kami ni la, hangpa dapat tumpang toi warlord-warlord hangpa dalam parti kita ni. Jangan dok kurang ajaq lebih sangat dengan kami ni. Sekali kami kalih undi satgi kot, makan pengat pisang ja hangpa kat kampung kot....

Tanpa Nama berkata...

UMNO la sangat KT ni...Kedah Times, esok Dato Mokhzani ada di Kedah. Jadi kami harap lebih baik hangpa mohon kat beruk tua dalam team KT hangpa tu toksah dok mai menyibuk la. Dia bukan org umno pun. Jenis nak cari makan tp dok pelaga orang. Kalau kami tak pikiaq syg kat umno dan kesian kat DS Najib la, lama dah beruk tua tu makan penerajang kami.

KT pesan kat beruk tua tu, klu ikut nafsu muda kami, kami dah ajak dia dah one by one. Kudrat badan dia bukan boleh pi dah, harap mulut saja jahat macam bangkai. Kalau umoq dia baru 37 ka, 23 ka boleh lg kami cakap elok2 kot2 insaf. Ni dah 60 lebih dah. Jenis tu nyawa dok hujung kerongkong pun tak akan insaf.

Nayan berkata...

To both anon, hahah to show your true colors

Raja Bersiung berkata...

Tanpa nama. Haritu kan member yg u dok kutuk tu bagi phone no dia. Kontak la. Tak payah la dok melalak sbg anon.

Kita tau sapa u.

Tanpa Nama berkata...

Raja Bersiung, hang pi jaga bahagian hang la. Hang pesan kat kawan hang yang pengecut tu, kalau dia berani, mai turun kat rumah no 10 Tanjung Dawai dekat dengan Masjid terapung. Sebelum nak mai kacau KB kami, mai perangat badan dengan kami dulu. Kalau member hang tu Raja Bersiung tak suka dok belah sini, dia boleh berambuih dok aloq setaq. Dia haram takdak satu jasa kat umno pun. Setakat berlakon jadi pengtaksub Dato Mukhriz, Dato Mokhzani dan Tun Mahathir sapa pun boleh buat.

Sembang kemas boleh la, sekoq pengikut pun takdak....

Catat Ulasan

DISCLAIMER

Assalamualaikum.

Segala Komen atau kritikan adalah atas tanggungjawab pemberi komen sendiri.

Buat masa kini komen boleh diberikan atas nama Anon, tetapi pihak Kedah Times masih terpaksa menapis komen-komen yang tidak bertanggungjawab.

Harap maklum.

Sekian, terima kasih.

 

Dari Mana Mereka

Pelawat sejak 18-04-2010

free counters

Arkib

Pengikut 2

Pengikut

© 2010 Laman Kedah Times Copyright by Kedah Times | Courtesy of Three Column Templates